hands-on

Assassin’s Creed Odyssey: μια πρώτη επαφή

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου
η παρουσίαση έγινε σε: Xbox One
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: action, PEGI: 18+

Τα έχουμε συζητήσει αρκετές φορές και στο site, αλλά αξίζει τον κόπο να το αναφέρουμε ξανά: στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσφέρει κανείς δημοσιογραφική κάλυψη πριν από την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού. Πρώτα από όλα, σχεδόν κανένα ελληνικό μέσο δεν έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις μεγάλες εκδηλώσεις του gaming, καθώς δεν υπάρχουν έσοδα από τον κλάδο που να δικαιολογούν τέτοιες «επενδύσεις» από τα ίδια τα μέσα, πόσο μάλλον όταν τα όποια έσοδα δεν επαρκούν για κάποια χρηματική αμοιβή στη συντακτική ομάδα. Όλοι πρέπει να βασίζονται σε διαφημιστικού τύπου χορηγίες ή συνεργασίες άλλης μορφής, μπας και βρουν κάποιο κονδύλι να πάνε σε κάποια έκθεση. Και φυσικά λίγοι έχουν τις κατάλληλες επαφές για κάτι τέτοιο. Δεύτερον, οι τοπικές αντιπροσωπείες δεν έχουν συνήθως τη δυνατότητα να απαιτούν αντίτυπα των παιχνιδιών πριν από την κυκλοφορία τους... ή δεν θέλουν να τα ζητήσουν, καθώς φοβούνται (δικαίως μερικές φορές) ότι θα εκτεθούν στον εκδότη, λόγω μη τήρησης των όρων της κάλυψης. Το αποτέλεσμα είναι να βρισκόμαστε σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου, ώστε να καταφέρουμε να παίξουμε ένα παιχνίδι αρκετά για να το αξιολογήσουμε με αξιοπιστία, αλλά και να δημοσιεύσουμε την κριτική εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, προτού χαθεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

 
 Όπως συνήθως, ιστορικά και μη πρόσωπα μπλέκονται σε μια φαντασιακή πλοκή που απολαμβάνει κανείς περισσότερο αν γνωρίζει τα πραγματικά γεγονότα.

Σε αυτό το κάπως... ζοφερό πλαίσιο εργασίας, είναι πολύ ευχάριστο όταν μπορούμε να δοκιμάσουμε από νωρίς ένα πολυαναμενόμενο παιχνίδι το οποίο απέχει κάπου τρεις μήνες από την κυκλοφορία του. Με το Odyssey, το Assassin’s Creed ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το παιχνίδι σε μια ειδική εκδήλωση της Ubisoft και της CD Media στο κέντρο της Αθήνας. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, είχαμε τη δυνατότητα να παίξουμε ελεύθερα το build του παιχνιδιού από την Ε3 2018 στο Xbox One X για καμιά ώρα και στη συνέχεια να δοκιμάσουμε κατ’ επιλογή μια από τις νέες μεγάλες προσθήκες στο gameplay του τίτλου: τις μαζικές μάχες ή τις ναυμαχίες.

Όπως θα σας πει οποιοσδήποτε έχει παρακολουθήσει έστω και μια φορά το μεγάλο πανηγύρι της Ε3, η επαφή με το παιχνίδι είναι εντελώς διαφορετική όταν έχεις κάθισμα και ακουστικά της προκοπής και δεν περιμένουν πίσω σου εκατοντάδες άλλα άτομα στην ίδια ουρά. To demo περιελάμβανε ένα μικρό – συγκριτικά – κομμάτι του χάρτη, με επίκεντρο τη Μύκονο και τη Δήλο. Το βασικό στήσιμο ήταν ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς έναν χρόνο μετά από το Origins, με έναν εκτενή χάρτη, γεμάτο με άπειρα σημεία ενδιαφέροντος, αλλά και με εντυπωσιακά μνημεία που δέσποζαν στο τοπίο, τα οποία προσκαλούσαν σε αναρρίχηση. ...Όποιος καταφέρει να αντισταθεί στο πελώριο άγαλμα της Αρτέμιδος που τραβάει το μάτι από την άφιξη στο νησί, σίγουρα έχει ισχυρότερη θέληση από τον γράφοντα.

 
 Οι ναυμαχίες επιστρέφουν από το Black Flag και το Rogue, αλλά στο συγκεκριμένο τεστ προτιμήσαμε να δούμε πιο ολοκληρωμένα το σύστημα μάχης.

Όλα αυτά γίνονται με φόντο ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας του παιχνιδιού, καθώς ο μυθικός μας μισθοφόρος, ο οποίος κραδαίνει τη «λεπίδα του Δία», μια αιχμή δόρατος με απόκρυφες ιδιότητες, καλείται να βοηθήσει τις πενιχρές δυνάμεις των επαναστατών που προσπαθούν να αποτινάξουν τον ζυγό των Αθηναίων και του τυράννου που έχουν εγκαθιδρύσει στο νησί. Στο μικρό αυτό δείγμα αφήγησης, προλάβαμε να δούμε το νέο σύστημα διαλόγου, αλλά όχι κάποια κρίσιμη απόφαση. Οι διάλογοι εξελίσσονται με εντελώς κλασικό τρόπο, δηλαδή με ένα μενού όπου η επιλογή που θα συνεχίσει την ιστορία επισημαίνεται με άλλο χρώμα, ενώ οι επιλογές που έχουν κυρίως πληροφοριακό χαρακτήρα ή οδηγούν σε δευτερεύουσες αποστολές παραμένουν λευκές. Είναι όντως άλλο ένα βήμα προς την ταυτότητα του RPG, αλλά μένει να δούμε κατά πόσο θα υπάρξουν αποφάσεις που θα επηρεάσουν σημαντικά την ιστορία, πέρα από το φινάλε για το οποίο γνωρίζουμε ότι θα έχει ορισμένες παραλλαγές.

Από τις πρώτες εντυπώσεις, θα λέγαμε ότι έχει γίνει καλή δουλειά στην απεικόνιση των χαρακτήρων, οι οποίοι είναι κατά ένα-δύο «κλικ» πιο εκφραστικοί από τους αντίστοιχους στο Assassin’s Creed Origins. Πολύ καλή και η δουλειά στις φωνές και είναι πραγματικά απολαυστικό να ακούς ελληνικά ονόματα με τη σωστή τους προφορά, αν και ορισμένες προφορές, μεταξύ των οποίων και του ήρωα «Αλέξιου» (υπάρχει και η θηλυκή επιλογή της «Κασσάνδρας») ίσως μιλούν τα Αγγλικά κάπως πιο «εξωτικά» από όσο θα έπρεπε, δεδομένου ότι παραπέμπουν λίγο σε προφορές της Μέσης Ανατολής. Όσο για τους περιβαλλοντικούς διαλόγους, χρησιμοποιούν μεν πιο σωστά Αρχαία Ελληνικά από το Origins, αλλά είναι πολύ μικρό το δείγμα για να έχουμε άποψη.

 
 Αυτές είναι οι στιγμές που σου μένουν στο μυαλό. Τι ωραία που θα ήταν αν υπήρχε και κάποια πραγματική δυσκολία στην αναρρίχηση για να σε βάλει να σκεφτείς λίγο.

Από τον χρόνο που είχαμε με το παιχνίδι, ο πιο σημαντικά βελτιωμένος τομέας ήταν με διαφορά το σύστημα μάχης. Βασίζεται μεν στις ίδιες αρχές με το Origins, αλλά είναι πιο ορθολογικό, πιο πειστικό και κάπως πιο τεχνικό. Τα βασικά χτυπήματα εξακολουθούν να είναι λίγο «απαλά», αλλά οι πολλές και διαφορετικές ικανότητες έχουν στιβαρό και δυναμικό αντίκτυπο που βάζει τον παίκτη στο πνεύμα της μάχης. Από πλευράς ισορροπίας, τα πράγματα είναι λιγότερο ξεκάθαρα. Για παράδειγμα, μια ικανότητα που επιτρέπει την αυτοθεραπεία του ήρωα δίνει την εντύπωση σε αυτό το στάδιο ότι είναι υπερβολικά ισχυρή, καθώς ενεργοποιείται και φορτίζει πολύ γρήγορα για τη βοήθεια που προσφέρει. Από τις υπόλοιπες ικανότητες που δοκιμάσαμε, ξεχωρίζει φυσικά η κλωτσιά τύπου Δις ιζ Σπάρτα (Spartan Kick σύμφωνα με το μενού του παιχνιδιού), η οποία στέλνει τον αντίπαλο μακριά μας και τον ζαλίζει για λίγο και λογικά θα είναι πολύ χρήσιμη και σε γκρεμούς. Φοβερά αποτελεσματική ήταν και η ειδική κίνηση που επιτρέπει την αφαίρεση των ασπίδων από τους αντιπάλους, αν και δεν είναι ιδιαίτερη απαιτητική από τεχνικής ή στρατηγικής άποψης.

Σε γενικές γραμμές, το σύστημα μάχης αποτελεί μια εξέλιξη του συστήματος του Origins, δηλαδή στηρίζεται σε μια βάση που θυμίζει ελαφρώς Dark Souls-lite με κάποιες νέες επιρροές από πιο μοντέρνα συστήματα μάχης, όπως αυτό του πρόσφατου God of War. Σίγουρα προσφέρει περισσότερη παραμετροποίηση και έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, κάτι που φαίνεται και από τις μαζικές μάχες σε στυλ Dynasty Warriors. Εδώ, καλούμαστε να ανοίξουμε δρόμο μέσα από τους αντιμαχόμενους στρατούς (οι ικανότητες γίνονται σαφώς πιο στρατηγικές σε αυτές τις συνθήκες) και να εξοντώσουμε στόχους υψηλής αξίας, ώστε να μειώσουμε την αντοχή του αντίπαλου στρατού πιο γρήγορα από όσο πέφτει η αντοχή του δικού μας. Στη συγκεκριμένη μάχη που παίξαμε στα παράλια της Μυκόνου (μην ανησυχείτε, τις είχαν μαζέψει τις ξαπλώστρες) υπήρχε και ένας πανίσχυρος στρατιώτης του αντιπάλου που λειτουργούσε ως boss, κάνοντας το όλο κομμάτι πιο συναρπαστικό.

 
 Αν δεν είσαι σίγουρος για αυτό που θες να πεις, ακολούθησε την καρδούλα.

Σε γενικές γραμμές, το Assassin’s Creed Odyssey δείχνει να έχει τον σκελετό που χρειάζεται για να συνεχίσει το Origins με ικανοποιητικό τρόπο. Δεν φαίνεται να κάνει κάποιο μεγάλο βήμα, κάτι που ούτως ή άλλως δεν περιμέναμε, αλλά από την άλλη πλευρά δεν μπορείς να πεις ότι μένει ακίνητο, καθώς γίνεται πιο στρατηγικό και ελαφρώς πιο απαιτητικό. Δυστυχώς, κάποια πράγματα μάλλον δεν έχουν απασχολήσει καθόλου τους δημιουργούς, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και το σύστημα stealth που είναι περίπου το ίδιο, αλλά με το πέρασμα σε δομές RPG αυτά τα πράγματα αποκτούν μικρότερη σημασία. Το τεχνικό κομμάτι είναι εξασφαλισμένο, αν και υπήρχαν κάποια θέματα stuttering σε σημεία που δεν ήταν λογικό να υπάρχουν. Με δεδομένο το σταθερό frame rate του Origins, αυτά τα θέματα θα έχουν επιλυθεί λογικά μέχρι την κυκλοφορία του τίτλου.

 
 Το σύστημα μάχης είναι αρκετά ενισχυμένο, με ικανότητες που επιλέγει ο παίκτης ανάλογα με το στυλ του, οι οποίες ενεργοποιούνται με συγκεριμένους συνδυασμούς κουμπιών που καθορίζονται σε ένα δευτερεύον μενού.

Σε τελική ανάλυση, το Odyssey θα κριθεί για τον κόσμο και την ιστορία του και αυτά τα στοιχεία δεν μπορούμε να τα αξιολογήσουμε ακόμα.  Προς το παρόν, αυτά που είδαμε δείχνουν μια δυνατή κυκλοφορία που θα συμπληρώσει τα κενά που άφησε η μεγάλη αποχώρηση του Origins από τη βασική συνταγή. Αλλά όχι κάτι περισσότερο.

 

 

κανένα σχόλιο συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις