Ένα νέο κεφάλαιο ξεκινά για την Quantic Dream (Heavy Rain, Detroit: Become Human), καθώς η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε ότι σταματά την ανάπτυξη παιχνιδιών που προορίζονται αποκλειστικά για το Playstation.
Σύμφωνα με τα αφεντικά της Quantic Dream, David Cage και Guillaume de Fondaumière, η δημιουργία παιχνιδιών για όλα πλέον τα συστήματα, θα δώσει στο στούντιο την ευκαιρία να διευρύνει το κοινό του.
Η εξέλιξη αυτή, έρχεται με τις ευλογίες της NetEase, του κινεζικού κολοσσού που θα χρηματοδοτήσει τα επόμενα παιχνίδια της Quantic Dream. Για την ιστορία, η NetEase συνεργάζεται ήδη με την Blizzard για την ανάπτυξη του Diablo Immortal, ενώ πρόσφατα ανέλαβε τη χρηματοδότηση του νέου παιχνιδιού της Bungie.
Πηγή: Eurogamer
Δηλαδή στο επόμενο interactive drama του David Cage θα πρέπει να πληρώνουμε microtransactions για να κάνουμε τις επιλογές μας στους διαλόγους; Ό,τι χειρότερο το ότι μπήκαν Κινέζοι σε δυτικό studio. Κρίμα που τους άφησε η Sony να φύγουν.
Τυγχάνει αυτή την περίοδο να έχω μόλις τελειώσει (2 φορές) το Heavy Rain και να κοντεύω να τελειώσω και το Beyond: Two Souls. Από ότι είχα καταλάβει το Detroit τα πήγε πολύ καλά τόσο σε κριτικές όσο και σε πωλήσεις. Δεν καταλαβαίνω καμιά φορά πως δουλεύουν οι επιχειρήσεις αλλά θα έπρεπε να με κάποιο τρόπο να απασχολούνται σε υψηλές θέσεις και άνθρωποι που αγαπούν το μέσο λίγο παραπάνω απ’ότι την επιχείρηση. Από την άλλη αναρωτιέμαι εάν η NetEase αποτέλεσε την έσχατη επιλογή του Cage.
Αυτό που λες είναι γενικότερο πρόβλημα της βιομηχανίας. Για κάθε έναν Miyamoto, Kojima ή όποιον άλλο ήρωα των videogames θες που κατέχει μεγάλη θέση σε εταιρία του gaming, υπάρχουν στρατιές χαρτογιακάδων και λογιστών. Ειδικά δε σε κάτι ΕΑ και Activision, το gaming είναι σε δεύτερη μοίρα και προτεραιότητα είναι οι μέτοχοι και οι επενδυτές παρά οι πελάτες.
Πέρσι έσκασε μια ιστορία που, αλήθεια ή ψέματα, κατέστρεψε την φήμη της Quantic Dream. Κανείς δεν θέλει να συνδεθεί σήμερα με σεξιστές ή ό,τι τους καταλογίζανε, και προφανώς οι Κινέζοι μάλλον ήταν η μοναδική σανίδα σωτηρίας για το studio.
Α, δεν ήξερα ότι υπήρξε σεξιστικό σκάνδαλο. Παίζει να είναι και ο λόγος που τους άφησε η Sony δηλαδή;
Εκκρεμούν πολλές αναφορές και καταγγελίες για κακές συνθήκες εργασίας και “νοσηρό εργασιακό περιβάλλον”. Όχι μόνο αυτό, αλλά η Quantic κινήθηκε δικαστικά εναντίον δημοσιογράφων στη Γαλλία που έγραψαν για τις υποθέσεις. Ίσως να απέσυρε η Sony τη χρηματοδότησή της, ίσως και όχι, δεν ξέρουμε ακόμα.
Μάλιστα. Πάντως πολλές φορές βρίσκω ενδιαφέρον σε ηθικούς προβληματισμούς τύπου “ωραίος και ο Παρθενώνας αλλά και πόσοι σκοτώθηκαν για να χτιστεί”. Θυμάμαι και την πρόσφατη περίπτωση της Rockstar και αναρρωτιέμαι αν θα μπορούσε κάποια στιγμή παρόμοιες καταστάσεις να μας αφορούν περισσότερο σαν κοινότητα και αν θα έπρεπε να ακούγονται και άλλου είδους φωνές πέρα από αυτές που ζητούνε σίκουελ και ριμέικ.
Βεβαίως και πρέπει να γίνει αυτή η κουβέντα, το ζήτημα είναι να υπάρχουν πραγματικά στοιχεία. Ας πούμε, είχα πρόσφατα πληροφόρηση από πρώτο χέρι ότι η ιστορία με τη Rockstar ήταν μάλλον υπερβολική, καθώς, αν εξαιρέσεις τα μεγαλοστελέχη, το υπόλοιπο δυναμικό έκανε κανονικό crunch. Ναι, ΟΚ, και το ίδιο το crunch είναι κατακριτέο, αλλά είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από τις 100 ώρες που αναφέρθηκαν, ιδιαίτερα όταν συνοδεύεται από αντίστοιχα μπόνους και ρεπό.
Επίσης, από την κουβέντα απουσιάζουν εντελώς οι ιαπωνικές και κινέζικες εταιρείες. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει crunch στην Ιαπωνία, όπου το crunch culture υπάρχει παντού; Για αυτό πιστεύω ότι αυτή η συζήτηση είναι λίγο μονόπλευρη και περιορισμένη. Μιλάω μόνο για τα εργασιακά, γιατί το θέμα της κοινωνικής κουλτούρας, του σεξισμού, των διακρίσεων κλπ. είναι εντελώς διαφορετικό… και ευδοκιμεί κι αυτό στο gaming, δυστυχώς.
Μα είχε γραφτεί εκ των υστέρων και εκείνη την περίοδο πως οι 100 ώρες αφορούσαν ουσιαστικά 3-4 άτομα (αν δεν κάνω λάθος του συγγραφικού team, ούτε καν προγραμματιστές). Το crunch φαίνεται να είναι και αναπόφευκτο ίσως όταν παίρνεις μέρος σε ένα ομαδικό πρότζεκτ που έχει και deadline. Από την άλλη δυσκολεύομαι να πιστέψω πως ομάδες τόσο έμπειρες πλέον στο χώρο δεν μπορούν να κάνουν έναν σωστό προγραμματισμό ώστε τα ωράρια να είναι όσο το δυνατόν πιο ανθρώπινα. Πιο εύκολα μπορώ να πιστέψω ότι το crunch το θεωρούν δεδομένο και προγραμματίζουν ξέροντας εκ των πρωτέρων ότι θα γίνει, έστω και με την παροχή μπόνους ή ό,τι δίνουν τέλος πάντων.
Εντάξει, καταλαβαίνω πως μπορεί κάποιος να παθιαστεί με τη δουλειά του και να αφιερώσει όσο χρόνο της ζωής του θέλει (παρεμπιπτόντως αυτό είναι από τα αγαπημένα μου θέματα σκέψης και συζήτησης τελευταίως) αλλά προφανώς και η κουβέντα αυτή γίνεται για αυτούς που… δεν παθιάζονται τόσο και απλώς σέβονται τη δουλειά τους και τα προσυμφωνημένα με τον κάθε εργοδότη.
Πάντως ναι, έχεις απόλυτο δίκαιο. Δε θα μπορούσαμε να συζητήσουμε έτσι με δύο γιαπωνέζους που έχουν τελείως διαφορετική εργασιακή κουλτούρα. Τους έχεις δει τελευταία που κοιμούνται με τα κουστούμια στο δρόμο για να είναι έτοιμοι την επομένη το πρωί για τη δουλειά επειδή απλά το προηγούμενο βράδυ δεν προλάβανε να γυρίσουν σπίτι τους. Τι να πεις.
Όσον αφορά το μέρος των διακρίσεων, του bullying, της παρενόχλησης, του meToo κτλ όσο γραφικό και να φαίνεται σε πολύ κόσμο πλέον (και μπορώ να καταλάβω πως το εννοoύν) δεν παύει να είναι πρόβλημα υπαρκτό και να απαντάται σε όλους, τελικά, τους χώρους.
Επίσης, κάτι άσχετο που έχει να κάνει με την κοινότητα του byteme. Δεν έχω καταλάβει ακριβώς εάν τέτοιου είδους κουβέντες τις ανοίγουμε εδώ στα σχόλια ή στην ομάδα Byte Us στο facebook
Γιατί όχι και στα δύο; Γι’ αυτό τα έχουμε άλλωστε.
Όπου θέλεις. Απλά το fb από τη φύση του έχει μεγαλύτερη ορατότητα και δίνει και ειδοποιήσεις, ενώ εδώ πρέπει να μπεις για να τα δεις.
Σε γενικές γραμμές, αν θέλετε να συζητήσετε κάτι με τον στενό κύκλο της κοινότητας, μπορείτε να ανοίξετε κουβέντα εδώ (αν και η κουβέντα θα σχετίζεται αναγκαστικά με συγκεκριμένο άρθρο). Αν θέλετε να θέσετε ένα γενικότερο θέμα συζήτησης ή να βάλετε και εικαστικό/φωτό/βίντεο κλπ., καλύτερα στο FB.
Υπαρχει καποιο θεμα με τον chrome κ τη λειτουργια του νεου site? Μπαινω σε ειδησεις κ reviews κ δε μου εμφανιζει κειμενα/εικονες. Μπηκα κ απο mozilla εκει ολα καλα.
Έχουμε λάβει κι άλλες αναφορές για κάποιο θέμα σχετικά με κάποια ad blockers σε Chrome. Δοκιμάστε να απενεργοποιήσετε τα adblocks για το byteme, ούτως ή άλλως δεν έχουμε διαφημίσεις. Έχω την εντύπωση ότι το γνωρίζει το θέμα ο προγραμματιστής.
Έχω το ίδιο θέμα κι εγώ.
Αν απενεργοποιήσω εντελώς το adblock στρώνει αλλά δεν είναι λύση αυτό για μένα.
Γράψτε και ποια blocker χρησιμοποιείτε για να τα δει ο προγραμματιστής όταν μπορέσει.
Adblock και uBlock Origin σε Chrome.
Το μπλοκαρισμένο περιεχόμενο δεν επανέρχεται με την απενεργοποίηση μόνο του ενός, πρέπει να κλείσουν και τα 2 για να διαβάσω(ανεξαρτήτως συνδυασμού).
Επίσης, αν γίνεται τα σχόλια ας είναι default ανοιχτά (να μη χρειάζεται το έξτρα κλικ).
Επίσης: Που είναι το edit στα σχόλια?
πέρα απ τους λόγους για τους οποίους γίνεται, το θεωρώ καλή εξέλιξη για αρκετούς λόγους, που δεν έχει νόημα να αναλύσω. Μοναδικό ρίσκο -για μένα- να μην βρίσκει χρηματοδότηση μια ενδεχόμενη ρηξικέλευθη(;) ιδέα του Cage.
Thanks, έχω ενημερώσει να δουν και τα σχόλια εδώ. Από την πλευρά μου δεν μπορώ να κάνω τίποτα άλλο. Περιμένουμε.