reviewsvideogames

Street Fighter V: Arcade Edition

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου
η παρουσίαση έγινε σε: PS4 • επίσης διαθέσιμο για: PC
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: beat 'em up , PEGI: 12+

Το πιο εύκολο πράγμα που μπορείς να πεις για το Street Fighter V: Arcade Edition είναι ότι προσφέρει επιτέλους την εμπειρία του Street Fighter V όπως θα έπρεπε να είναι από την αρχή. Δεν είναι απολύτως σωστό, όμως. Δεν χρειάστηκε η Capcom δύο χρόνια μόνο και μόνο για να προσθέσει ένα Arcade Mode, μερικές νέες κινήσεις και να βάλει σε ένα πακέτο τους νέους χαρακτήρες που προστέθηκαν στο παιχνίδι εντός του 2016 και του 2017. Είναι μια πολύ πιο σταδιακή διαδικασία από όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Βέβαια, είναι λογικό να το βλέπει κανείς έτσι, καθώς η πρώτη εκδοχή του Street Fighter V ήταν κατά γενική ομολογία εξαιρετικά φτωχή, παρά τον υγιέστατο πυρήνα της, όπως είχαμε γράψει κι εμείς στην κριτική μας. Οι χαρακτήρες ήταν λιγότεροι από όσο συνήθως, οι διαθέσιμες λειτουργίες ακόμη λιγότερες, ακόμη και το ίδιο το online multiplayer, το οποίο υποτίθεται ότι ήταν ο βασικός λόγος ύπαρξης του SFV (όπως και τα διάφορα τουρνουά τύπου EVO), δεν λειτουργούσε από την αρχή όπως έπρεπε.

 
 Παραδοσιακή ιαπωνική οροφή. Για τους νοσταλγούς του κλασικού SFII. Μόνο 70.000 Fight Money.

Βέβαια, η κοινότητα αντέδρασε υπερβολικά σε όλα αυτά, όπως συνηθίζει, άλλωστε. Παρόλο που το παιχνίδι είχε ένα story mode – υπερβολικά σύντομο μεν, αλλά με μια ολοκληρωμένη ιστορία για κάθε χαρακτήρα δε – καθώς και ένα survival mode για όσους ήθελαν να παίζουν διαδοχικά με το AI, εξακολουθούσε να απαιτεί και ένα Arcade mode, από έναν τίτλο που... δεν κυκλοφόρησε ποτέ στα arcades! Φυσικά και ήταν κατανοητό το αίτημα της κοινότητας, καθώς πολλοί αισθάνθηκαν ότι έλειπε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της εμπειρίας, αλλά και η κοινότητα με τη σειρά της απέτυχε να καταλάβει ποιο ήταν το όραμα του Yoshinori Ono με το νέο Street Fighter, παρόλο που ο ίδιος το είχε δηλώσει αρκετές φορές: το πέμπτο Street Fighter δεν είχε τις ρίζες του στα ηλεκτρονικά, επομένως δεν θα ήταν απαραίτητο να ακολουθεί το κλασικό μοντέλο των μεμονωμένων κυκλοφοριών, αλλά θα ήταν μια εξελισσόμενη πλατφόρμα όπου το πρόσθετο περιεχόμενο θα ήταν προαιρετικό και η κοινότητα θα παρέμενε ενωμένη, ώστε να μπορούν να παίζουν όλοι, ακόμη και αν επέλεγαν να μην αγοράσουν το νέο περιεχόμενο.

Με αυτήν την οπτική, το Arcade Edition δεν είναι ακριβώς η «έκδοση του SFV που έπρεπε να κυκλοφορήσει από την αρχή», παρόλο που σίγουρα θα ήταν όλοι πολύ πιο χαρούμενοι αν όντως είχε κυκλοφορήσει έτσι από την αρχή, κοινό και κριτικοί. Στην πραγματικότητα, είναι το πρώτο ορόσημο της πλατφόρμας του Street Fighter V που μπορεί να παρουσιαστεί στο κοινό ως νέα αφετηρία για όσους δεν έχουν εντρυφήσει ακόμη. Ωστόσο, όσοι συνέχισαν να ασχολούνται με την πλατφόρμα του Ono έφτασαν σε αυτό το σημείο ομαλά και σταδιακά, έστω και λίγο αργά. Στην πορεία, συγκέντρωσαν εμπειρία, διεύρυναν τους κύκλους γνωριμιών τους στο CFN, το online περιβάλλον του τίτλου, και συγκέντρωσαν μετά κόπων και βασάνων ένα σεβαστό ποσό Fight Money που τους επέτρεψε να αποκτήσουν ορισμένους (ίσως και όλους) από τους νέους χαρακτήρες και τις πρόσθετες πίστες, χωρίς να πληρώσουν με πραγματικά χρήματα. Αυτή ήταν η υπόσχεση της «πλατφόρμας» έναντι της παραδοσιακής κυκλοφορίας. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, οι φίλοι του Street Fighter IV ή του BlazBlue, για παράδειγμα, θα έπρεπε να αγοράσουν τουλάχιστον μία standalone κυκλοφορία για να παραμείνουν εντός της αγωνιστικής κοινότητας. Με άλλα λόγια, παρά τις δικαιολογημένες αντιδράσεις κατά την κυκλοφορία του, το νέο μοντέλο του SFV δεν είναι τόσο άπληστο όσο βιάστηκαν να κρίνουν πολλοί. Δεν το λες και γενναιόδωρο, βέβαια, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς πόσα λίγα Fight Money δίνει κάθε νίκη online ή ότι τα Character Passes δεν περιλαμβάνουν και τις νέες πίστες. Αλλά τέλος πάντων, σίγουρα είναι πιο τίμιο από το να πρέπει να αγοράσεις 2-3 standalone εκδόσεις για να παραμείνεις εντός της «σκηνής».

 
 Το Arcade Mode φέρνει μαζί του και ένα mini game, στο οποίο πρέπει να σπάσεις 20 βαρέλια εντός του χρονικού ορίου, ενώ απομακρύνεις τυχαίους αντιπάλους. Δεν έχει τον παράγοντα νοσταλγίας του αυτοκινήτου, αλλά είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον από πλευράς gameplay.

Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνει το Street Fighter V Arcade Edition προτού εκτροχιαστεί εντελώς το κείμενο. Πρώτα από όλα, σε ένα από τα μεγαλύτερα in-jokes του σύγχρονου gaming, το παιχνίδι περιλαμβάνει επιτέλους το πολυσυζητημένο Arcade Mode. Ωστόσο, δεν εμφανίζεται εδώ με την κλασική μορφή του, αλλά ως μια αναδρομή σε όλα τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, με αντίστοιχο artwork και όσο το δυνατόν παραπλήσια επιλογή χαρακτήρων. Για παράδειγμα, το Arcade Mode που υποτίθεται ότι λέει την ιστορία του Street Fighter I, έχει μόνο πέντε μάχες με αποκορύφωμα την αναμέτρηση μεταξύ Ryu και Ken. Η διαδρομή του Street Fighter II περιλαμβάνει όλους τους χαρακτήρες από το ΙΙ που έχει το V και κλείνει με τους 4 «αρχηγούς» των Shadaloo με την κλασική σειρά, στις κλασικές τους αρένες (οι οποίες πωλούνται χωριστά, αν θέλετε να τις βλέπετε και εκτός του arcade mode). Επιπλέον, περιλαμβάνει και ένα bonus game που διακόπτει λίγο την δράση, στο οποίο ο παίκτης καλείται να σπάσει βαρέλια ενώ τον παρενοχλούν ορισμένοι αδύναμοι αντίπαλοι. Όχι, το mini-game με το αυτοκίνητο δεν φαίνεται να υπάρχει (και ελπίζω να μην το δούμε ως... DLC). H ολοκλήρωση κάθε Arcade Mode ανταμείβει τον παίκτη με ένα φινάλε της ιστορίας του χαρακτήρα με τη μορφή σκίτσου, το οποίο μπορεί να θαυμάσει όσες φορές θέλει στο νέο Gallery.

Σαφώς πιο ουσιαστική προσθήκη είναι τα εναλλακτικά V-Trigger που αποκτούν πλέον όλοι οι χαρακτήρες. Σε περίπτωση που δεν παρακολουθείτε το παιχνίδι, τα V-Trigger είναι ορισμένες κινήσεις/τεχνικές που μπορεί να ενεργοποιήσει ο παίκτης αν γεμίσει έναν μετρητή. Ο εν λόγω μετρητής γεμίζει με τη χρήση της V-Tech, της ιδιαίτερης τεχνικής που είναι διαφορετική για κάθε χαρακτήρα και παίρνει τη θέση των Focus Attacks από το SFIV. Ακούγεται απλή προσθήκη, αλλά δεν είναι: πέρα από το γεγονός ότι προσφέρουν μια επιπλέον στρατηγική επιλογή που επιτρέπει στον παίκτη να κλείνει τυχόν «τρύπες» στο στυλ παιχνιδιού του, τα νέα V-Trigger πρέπει να εξισορροπηθούν μεταξύ τους, λαμβάνοντας υπόψη ΟΛΟΥΣ τους χαρακτήρες, ώστε να μην υπάρχουν αδικίες και υπερβολικά ισχυρές τεχνικές. Με άλλα λόγια, είναι μια μηχανιστική προσθήκη που ανανεώνει σε μεγάλο βαθμό το παιχνίδι και μπορεί να φέρει στην κορυφή χαρακτήρες που κάποτε θεωρούνταν πιο αδύναμοι από άλλους. Όχι ότι το SFV πάσχει από μεγάλες ανισορροπίες ισχύος. Για την ακρίβεια, είναι ένα από τα πιο μελετημένα fighting games σε αυτόν τον τομέα.

 
 Κάθε timeline του Arcade Mode έχει το δικό του σκίτσο ως ανταμοιβή.

Πέρα από αυτές τις δύο πιο σημαντικές προσθήκες, το Street Fighter V Arcade Edition προσφέρει ένα νέο Team Battle Mode (άλλη μια από τις σημαντικές ελλείψεις του βασικού SFV), στο οποίο μπορείτε να διοργανώνετε ομαδικές μάχες και μίνι τουρνουά με διάφορες χρήσιμες παραμέτρους και το νέο Extra Battle Mode, δηλαδή μια ιδιαίτερα δύσκολη αναμέτρηση που μπορείτε να αποδεχτείτε πληρώνοντας Fight Money και η οποία προσφέρει σημαντικές ανταμοιβές σε πόντους εμπειρίας αν την ολοκληρώσετε. Τέλος, υπάρχουν νέες έκτακτες δοκιμασίες που εμφανίζονται κατά καιρούς στο παιχνίδι και μια σαφώς πιο χρήσιμη λειτουργία εκμάθησης που σας επιτρέπει να μάθετε καλύτερα τους αγαπημένους χαρακτήρες σας και να εξασκηθείτε στα combos τους.

Θα πρέπει εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι όλες αυτές οι προσθήκες δίνονται δωρεάν σε όλους τους κατόχους του Street Fighter V με τη μορφή ενημέρωσης. Ωστόσο, η έκδοση του παιχνιδιού που θα βρείτε στη λιανική περιλαμβάνει και όλους τους πρόσθετους χαρακτήρες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, δηλαδή δώδεκα συνολικά χαρακτήρες από τις Σεζόν 1 και 2. Οι πρόσθετοι χαρακτήρες είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι (όπως και οι βασικοί, άλλωστε), με το καλύτερο ίσως animation που έχουμε δει αυτή τη γενιά και πλούσια ποικιλία. Πέρα από γνωστούς χαρακτήρες, όπως ο Guile, ο Akuma ή η Ibuki, θα έχετε πλέον την ευκαιρία να παίξετε με την ευλύγιστη Menat, τον πελώριο Abigail που καταλαμβάνει τη μισή οθόνη, τον πονηρό Zeku και άλλους νέους χαρακτήρες με μπόλικο βάθος και γοητεία. Όπως είναι αναμενόμενο, η Arcade Edition δεν περιλαμβάνει τους χαρακτήρες της Σεζόν 3, η οποία ξεκινά με τη Sakura και θα συνεχιστεί με άλλους πέντε γνωστούς και άγνωστους χαρακτήρες. Σίγουρα πολλοί θα χαρούν που θα προστεθούν επιτέλους οι Blanka και Sagat, αλλά ίσως να μην χαρούν τόσο πολύ με το γεγονός ότι θα πρέπει να τους αγοράσουν επιπλέον, είτε με grind είτε με πραγματικά χρήματα.

 
 Νέοι και παλιοί χαρακτήρες είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι, με ίσως το καλύτερο animation που έχουμε δει στο είδος. Δεν θα μας πείραζε όμως και υποστήριξη για το PS Pro.

Ως εκ τούτου, η Arcade Edition προσφέρεται κυρίως σε όσους δεν έχουν ήδη στην κατοχή τους το SFV ή σε όσους έχουν παρατήσει τον τίτλο και θα ήθελαν να ασχοληθούν ξανά. Και η αλήθεια είναι ότι (πλέον) αξίζει να ασχοληθείτε με το Street Fighter V, καθώς προσφέρει βάθος, πλούτο και ποικιλομορφία που δεν βρίσκει κανείς εύκολα σε ένα fighting game. Μπορεί να πήρε αρκετό καιρό, αλλά το Street Fighter επιστρέφει και πάλι εκεί που του αξίζει: στην κορυφή. Ίσως μάλιστα αυτή η κατάκτηση να έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία τώρα που υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός στο είδος. Όπως και αν έχει, αν είστε φίλοι των fighting games, το SFV δεν μπορεί πλέον να λείπει από τη συλλογή σας.

 

Η πιο πλούσια, ολοκληρωμένη και καλοσχεδιασμένη εκδοχή ενός από τα καλύτερα fighting games της αγοράς. Εξαιρετικό πρόσθετο περιεχόμενο, κορυφαίο animation, ίσως οι καλύτεροι χαρακτήρες στο είδος. Gameplay μελετημένο μέχρι κεραίας.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της «πλατφόρμας» είναι μεν πιο τίμιο από την αγορά πολλαπλών standalone κυκλοφοριών, αλλά είναι ενοχλητικό ότι πάντα θα υπάρχει κάτι που σας λείπει και θα θέλετε να αγοράσετε. Τα Character Passes έπρεπε να περιλαμβάνουν και μερικές αρένες, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν υπάρχει η επιλογή να αποκτήσετε όλο το έξτρα περιεχόμενο με μία συναλλαγή. 

 

2 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
TxCForever
00:31 28.01.18 TxCForever χωρίς τίτλο
Να πω την αμαρτία μου, κάτι απλά δεν μου έκανε κλικ με το SFV. Ίσως γιατί οι δύο βασικοί μου χαρακτήρες από το Street Fighter Alpha και μετά, Sagat και Sakura απουσίαζαν από το αρχικό ρόστερ.

Dismiss
09:25 29.01.18 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ το είχα παρατήσει, όχι επειδή δεν μου άρεσε, αλλά περισσότερο επειδή δεν είχε τον αέρα του "απαραίτητου" και έμοιαζε να ασχολείται μόνο με τους πολύ hardcore (παρόλο που οι ίδιοι οι "hardcore" διαμαρτύρονται επειδή είναι πολύ λιγότερο απαιτητικό στην εκτέλεση). Τώρα όμως έχουν αλλάξει τα πράγματα.