reviewsvideogames

Hello Neighbor

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: Switch • επίσης διαθέσιμο για: PS4, Xbox One, PC
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: action, adventure, PEGI: 7+

Η ζωή ενός συντάκτη γίνεται πάρα πολύ εύκολη, όταν έχει να γράψει είτε για ένα άρτιο παιχνίδι, είτε για ένα πραγματικά κακό. Τα μέτρια και αδιάφορα παιχνίδια δεν προκαλούν κανένα ενδιαφέρον, όσον αφορά τη συγγραφή μίας παρουσίασης, καθώς δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα για να αναλύσει κανείς. Άλλωστε, πόσα πράγματα μπορούν να γραφτούν για ένα «άοσμο» και «άγευστο» βιντεοπαιχνίδι; Το παρήγορο είναι ότι το Hello Neighbor δεν ανήκει στην κατηγορία των «άγευστων» παιχνιδιών. Ούτε αδιάφορο το λες. Από την άλλη, όμως, απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί ως καλό. Για την ακρίβεια, είναι τόσο κακό που θα μπορούσε να ονομάζεται Hello Neighbor: Η πλήρης λίστα με όσα πρέπει να αποφύγετε κατά το σχεδιασμό ενός παιχνιδιού stealth. Ω, ναι, είναι τόσο κακό.  

 
Πίσω από την πλάτη του γείτονα Πίτερσον, μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Όταν το επιτρέπει ο προβληματικός χειρισμός του παιχνιδιού. 

Παρ’ όλα αυτά, το παιχνίδι δεν έχει άσχημο ξεκίνημα, αφού τα πρώτα πέντε λεπτά (ίσως και λιγότερο :P) παρουσιάζουν ένα κάποιο ενδιαφέρον. Ανέμελος πιτσιρικάς παίζει στο δρόμο με το τόπι του, μέχρι που μια στριγκλιά από το σπίτι του κυρίου Πίτερσον, τραβά την προσοχή του μικρού πρωταγωνιστή. Χμ, τσιρίδα που σταμάτησε απότομα, γείτονας με σατανικό βλέμμα και ύποπτο μουστάκι, τρακαρισμένο αυτοκίνητο που βρέθηκε μέσα στην αυλή του σπιτιού του γείτονα Πίτερσον, αλτάνες. Σαν πολύ με τον κίνδυνο δεν παίζουν εκεί μέσα; Τέλος πάντων, όλα αυτά κινούν την περιέργεια του πιτσιρικά, ο οποίος αποφασίζει να εξερευνήσει το σπιτικό του γείτονα Πίτερσον, χωρίς να τον έχει προσκαλέσει κανείς. Και εδώ σταματούν τα όσα καλά έχει να προσφέρει το παιχνίδι.  

Το Hello Neighbor είναι ένα καθαρόαιμο παιχνίδι stealth σε πρώτο πρόσωπο, στα πρότυπα του Alien: Isolation. Ο πρωταγωνιστής βρίσκεται παγιδευμένος και κυνηγημένος μέσα στο σπίτι του παράξενου γείτονα. Ο γείτονας Πίτερσον είναι το κυριότερο συστατικό του Hello Neighbor, πάνω σ’ αυτόν έχει στηθεί ολόκληρο το παιχνίδι, ο οποίος παρουσιάζει αλλόκοτη συμπεριφορά και αφύσικες ικανότητες, οι οποίες αμαυρώνουν τη συνολική εικόνα του παιχνιδιού. Το συστατικό αυτό είναι τόσο κακοφτιαγμένο που συμπαρασύρει όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του παιχνιδιού, καταστρέφοντας, εν τέλει, την όποια υποψία αγωνιώδους καταδίωξης μέσα σε κλειστό και περιορισμένο χώρο. Ο γείτονας Πίτερσον έχει μερικά κουσούρια που δεν επιτρέπουν στον παίκτη να απολαύσει την περιπέτεια που υπόσχονται οι δημιουργοί του παιχνιδιού. Πρώτα απ’ όλα, διαθέτει την όραση του αετού και της κουκουβάγιας – ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με τη θερμική όραση του Predator, το φοβερού εξωγήινου που τόσο ταλαιπώρησε τον Σβαρτσενέγκερ στην ομώνυμη ταινία του 1987. Οι αισθήσεις του γείτονα Πίτερσον, τον κάνουν πιο επικίνδυνο και πιο αποτελεσματικό από το Alien στο Alien: Isolation. Όσο ήσυχα και να προχωρούμε, όσο και να προσέχουμε τα βήματά μας, ακόμα και αν έχουμε προγραμματίσει μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια την επόμενή μας κίνηση, έχοντας προηγουμένως μελετήσει τη διαδρομή που ακολουθεί ο Predator ο γείτονας Πίτερσον, αυτός θα μας βρει. Θα ψάξει και θα μας βρει όπου και αν έχουμε κρυφτεί. Γιατί, με τις τηλεπαθητικές δυνάμεις που διαθέτει (ουπς, αυτές ξέχασα να τις αναφέρω πιο πάνω) μπορεί να εντοπίσει την κρυψώνα μας (μέσα σε ντουλάπα, κάτω από το κρεβάτι, όπου θέλετε), χωρίς να έχουμε κάνει κάποια ενέργεια που να μαρτυρά το μέρος όπου κρυβόμαστε. Πουθενά δεν είμαστε ασφαλείς, γιατί πάντα μας βρίσκει. Η Α.Ι. δεν συγχωρεί κανένα λάθος – ακόμα και όταν δεν κάνουμε λάθος (πω, ακούγεται σαν διαφήμιση για ταινίας δράσης του ογδόντα), ούτε αφήνει περιθώρια για πειραματισμούς. Η προβληματική τεχνητή νοημοσύνη του γείτονα Πίτερσον στερεί όλη τη χαρά του παιχνιδιού και δημιουργεί ένα αίσθημα αδικίας, καθώς «κλέβει» μονίμως. Επίσης, για να κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα, το παιχνίδι δεν μας προειδοποιεί για την παρουσία του γείτονα στον χώρο που βρισκόμαστε, παρά μόνο όταν αυτός βρίσκεται ακριβώς από πίσω μας, όταν είναι πάρα πολύ αργά. Από εκεί και πέρα, χαλάει η όποια προσπάθεια να παίξουμε με τους όρους ενός παιχνιδιού που ανήκει στην κατηγορία των stealth και στο μόνο που έχουμε να ελπίζουμε είναι να προλάβουμε να τρέξουμε μακριά από τον γείτονα Πίτερσον, πριν προλάβει να μας πιάσει.    

 
Όταν δεν μας κυνηγάει, ο γείτονας Πίτερσον γυμνάζεται, βλέπει τηλεόραση, περιπολεί τον προάυλιο χώρο, σπάει αντικείμενα και φυσικά, μας βλέπει και μας ακούει συνέχεια. Όπου και αν βρισκόμαστε.  

Για να φτάσουμε στη λύση του μυστηρίου, θα πρέπει να λύσουμε μία σειρά από όχι-και-τόσο λογικούς γρίφους. Και δεν αναφέρομαι σε παράξενους γρίφους, όπως, για παράδειγμα, σαν και αυτούς από τα δύο πρώτα Resident Evil, που έχουν μία λογική συνέχεια μέσα στη γενικότερη παράνοια της σειράς τρόμου και επιβίωσης της Capcom. Οι περισσότεροι γρίφοι στο Hello Neighbor δεν έχουν νόημα, καθώς η επίλυσή τους δεν προϋποθέτει σκέψη, παρά μόνο ατελείωτες δοκιμές και αρκετή υπομονή (όπως, για παράδειγμα, να παίζουμε με διακόπτες χωρίς να υπάρχει ένδειξη για το τι ακριβώς ενεργοποιούν/απενεργοποιούν). Ουσιαστικά, το παιχνίδι μας υποβάλλει σε μία διαρκή διαδικασία trial and error, χωρίς να μας δίνει κάποιο βοηθητικό στοιχείο. Απλά, δοκιμάζουμε και ξαναδοκιμάζουμε, μέχρι να ανακαλύψουμε αυτό που σκέφτονταν οι δημιουργοί του Hello Neighbor, όταν σκαρφίζονταν αυτούς τους γρίφους. Ε, αν προσθέσουμε τις οξυμένες αισθήσεις του γείτονα Πίτερσον, η επίλυση των γρίφων μετατρέπεται σε μία κουραστική και εκνευριστική διαδικασία, καθώς η παρουσία του Predator/Πίτερσον δεν μας δίνει τον χρόνο που χρειαζόμαστε για να φτάσουμε στη λύση του εκάστοτε γρίφου. 

Θέλετε και το κερασάκι στην τούρτα; Πρόκειται για τον άκρως ασυνεπή και προβληματικό χειρισμό, ο οποίος πρέπει να σχεδιάστηκε με μοναδικό σκοπό να μας εκθέτει την πιο κρίσιμη στιγμή. Στο Hello Neighbor, ακόμα και η πιο απλή ενέργεια, όπως το άνοιγμα μίας πόρτας, γίνεται δύσκολη υπόθεση. Υπάρχουν φορές που μπορεί να φταίει η απόσταση του χαρακτήρα από την πόρτα, άλλες φορές η γωνία από την οποία την κοιτάει, και άλλες γιατί το παιχνίδι δεν θέλει να ανοίξουμε την καταραμένη την πόρτα, μην τυχόν και κάνουμε κάτι εύκολα σ’ αυτό το παιχνίδι. Το ίδιο, ακριβώς, συμβαίνει όταν χρειαστεί να μεταφέρουμε ή να εκσφενδονίσουμε ένα αντικείμενο (καπάκι από κάδο απορριμμάτων, κλειδιά, χαρτόκουτα κλπ.). Ο μικρός ήρωας δεν ανταποκρίνεται σωστά στις εντολές μας και η αδυναμία αυτή τονίζεται ακόμα περισσότερο όταν μας κυνηγάει ο γείτονας Πίτερσον και πρέπει να εκτελέσουμε άμεσα μια κίνηση.     

 
Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι παρανοϊκός. Σαν το κύριο Πίτερσον. 

Το Hello Neighbor είναι ιδανικό για τους ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με τον προγραμματισμό και τον σχεδιασμό βιντεοπαιχνιδιών. Περιλαμβάνει όλα τα λάθη που πρέπει να αποφεύγονται κατά τον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού stealth, όπως η προβληματική τεχνητή νοημοσύνη, οι κακοσχεδιασμένοι γρίφοι και ο ασυνεπής χειρισμός. Για εμάς τους υπόλοιπους, αρκεί να το αποφύγουμε διακριτικά, όπως ο πιτσιρικάς τον κύριο Πίτερσον.  

 

Ο κύριος Πίτερσον είναι όμορφα σχεδιασμένος, λες και έχει βγει από κάποιο animation της Pixar. Το ίδιο και ο κόσμος του παιχνιδιού.  
Ο κύριος Πίτερσον ακούει και βλέπει τα πάντα. Ο χειρισμός δημιουργεί αρκετά προβλήματα. Οι γρίφοι είναι παράλογοι και μάλλον δεν ταιριάζουν στο ύφος του παιχνιδιού.  

 

19 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
super_mario
11:16 27.08.18 super_mario χωρίς τίτλο
ΤΙ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΤΙΜΩΡΟΥΝΕ ΕΤΣΙ;

TxCForever
12:57 27.08.18 TxCForever RE: χωρίς τίτλο
Τόλμησε να ρωτήσει αν μπορεί να παίξει πρώτα το Shenmue και μετά τα υπόλοιπα.

pirederas
14:57 27.08.18 pirederas RE: RE: χωρίς τίτλο
Shenmue και ξερό ψωμί :Ρ

Ακόμα ο λαός περιμένει το Yakuza 6 review ;)

Shinobi
15:55 27.08.18 Shinobi RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Μου φαίνεται ότι θα πρέπει να το κάνω πακέτο με τα Y0 και Kiwami 2. Θα δω πως θα το βολέψω. Το Shenmue θα γίνει κανονικά.

Dismiss
15:41 27.08.18 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
ΑΥΤΟΣ ΤΑ ΖΗΤΑΕΙ, ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΞΑΝΑΠΕΙ. Πάει ο Στέλιος που έχει αναλάβει το Switch, ζητάει παιχνίδια από όλες τις εταιρείες, του στέλνουν, και όταν έρχεται κάποιο που δεν θέλει πάει στον Σπύρο και του λέει "σου έχω τεφαρίκι, φιλαράκι". Ε, δεν θέλει τίποτα άλλο για να τσιμπήσει.

Dismiss
15:43 27.08.18 Dismiss RE: RE: χωρίς τίτλο
Δηλαδή, πραγματικά υπάρχει άνθρωπος που του είπαν "θέλεις να κάνεις review το Fruit Racing (FRUIT RACING) στο Switch;". Και είπε "ναι".

Shinobi
15:56 27.08.18 Shinobi RE: RE: χωρίς τίτλο
Πως την πατάω κάθε φορά, δεν ξέρω. Δεν έχει προηγούμενο το φαινόμενο αυτό. ο Στέλιος είναι ικανός να πουλήσει πάγο σε Εσκιμώους.

Shinobi
15:54 27.08.18 Shinobi RE: χωρίς τίτλο
ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑ. ΕΧΩ ΖΗΤΗΞΕΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ (ΤΕΝΤΙ ΓΙΑ 3ΔΣ) ΚΑΙ ΜΕ ΕΙΠΑΝ ΟΧΙ.

ΜΕ ΒΑ-ΣΑ-ΝΙ-ΖΟΥΝ. ΘΕΛΩ ΤΕΝΤΙ.

Shinobi
15:57 27.08.18 Shinobi ΝΑΙ ΑΛΛΑ...
Κανείς δεν μιλάει γι' αυτό το πολύ ωραίο παιχνίδι. Αίσχος.

Dismiss
15:57 27.08.18 Dismiss Όσο για Shenmue και Yakuza 6...
...τα αγόρασε μόνος του γιατί η Zegetron δεν μας παίζει πάλι. Οπότε λογικό είναι να μπαίνουν σε προτεραιότητα αυτά που μας στέλνουν. Τα άλλα review είναι ευγενική προσφορά του Σπύρου από τον ελεύθερο χρόνο του.

pirederas
16:44 27.08.18 pirederas RE: Όσο για Shenmue και Yakuza 6...
Καταλαβαίνουμε απόλυτα Dismiss :) Είναι μια πραγματικότητα της gaming δημοσιογραφίας.

super_mario
16:42 27.08.18 super_mario χωρίς τίτλο
Πότε βγαίνει το review για το all star fruit racing; Μόλις είδα trailer, φαίνεται ό,τι πρέπει για review.

Shinobi
01:59 28.08.18 Shinobi RE: χωρίς τίτλο
Ε, μέσα στην εβδομάδα. Να ηρεμήσω λίγο από το Χελονέιμπορ.

super_mario
16:43 27.08.18 super_mario χωρίς τίτλο
Το ότι η Zegetron δεν σας παίζει δεν ξέρω πως πρέπει να το σχολιάσω.

Dismiss
18:13 27.08.18 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Κοίτα, γενικά είναι μια εταιρεία λίγο χύμα και αργή στη συνεννόηση. Χρόνια έτσι ήταν. Τον τελευταίο καιρό εστιάζει περισσότερο σε περιφερειακά και προϊόντα lifestyle, γιατί αυτά τους φέρνουν το χρήμα (ακόμα και το PES δεν πουλάει κάτι το ιδιαίτερο πια, για να κρατήσει μια εταιρεία). Επομένως, εστιάζουν περισσότερο σε εκείνη την αγορά και προσπαθούν να παίξουν μπάλα με influencers και social.

Εμείς από την άλλη, έχουμε πολύ μικρό reach σχετικά και το κοινό μας είναι αρκετά πιο μεγάλο σε ηλικία και δεν μας διαφημίζει στα social κλπ. Κάποτε είχαμε μεγαλύτερο reach και έβγαιναν και κάποια χρήματα, αλλά όταν κόψαμε τα μεταχρονολογημένα τιμολόγια και (κατά συνέπεια) διαφημίσεις και διαγωνισμούς, χάσαμε πολύ κόσμο, πράγμα λογικό. Επίσης, επειδή κανείς μας δεν ζει από το site, δεν έχουμε χρόνο να διαθέσουμε σε καθημερινές οχλήσεις, επαφές κλπ που πολλές φορές χρειάζονται, ιδιαίτερα για τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Επομένως, δεν μπορώ να πω ότι τους αδικώ, αν και δόξα τω Θεώ, υπάρχουν εταιρείες που τους αρέσει αυτό που κάνουμε εδώ με κάπως πιο χαλαρούς κανόνες και έμφαση στο κείμενο και μας υποστηρίζουν με υλικό.

super_mario
08:21 28.08.18 super_mario χωρίς τίτλο
Κοίτα δεν τα ξέρω τα παρασκηνιακά και το πως οργανώνονται αυτές οι δουλειές. Με την απάντησή σου μας δίνεις μια εικόνα για το τι γίνεται. Γιατί έτσι όπως το έθεσες πριν άφηνες ένα υπονοούμενο ότι σε άλλες ομάδες στέλνει πράμα. Παρόλα αυτά, μου φαίνεται λίγο παράξενο για μια εταιρία να μην μπορεί να στείλει έναν κωδικό για το παιχνίδι ώστε να γίνει ένα review, ακόμη και σε μια μικρότερη ομάδα όπως του byteme.

Dismiss
08:46 28.08.18 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Δεν αφήνω υπονοούμενο, στέλνουν σε άλλες σελίδες. Απλά (υποθέτω) ότι δεν θέλουν να ασχοληθούν με μια μικρή σελίδα που δεν έχει το κοινό που θέλουν αυτοί (το κοινό των Razer, δηλαδή) και δεν παίζει ιδιαίτερα στα social. Κοιτάνε μόνο το reach, δεν κοιτάνε το περιεχόμενο και από την πλευρά τους καλά κάνουν. Αυτό ήθελα να πω.

Δεν πιστεύω ότι δεν μπορεί να στείλει έναν κωδικό, μας έχουν στείλει άπειρα πράγματα κατά καιρούς και μάλιστα retail. Απλά δεν ανταποκρίνονται στις πρόσφατες απόπειρες επικοινωνίας, από τότε που έφυγε η κοπέλα που είχε αναλάβει χρόνια αυτό το πόστο. Ε, δεν τους παίρνουμε και τηλέφωνα κάθε μέρα (όπως κάνουν άλλοι). Δεν θα πεθάνουμε κιόλας για 5 παιχνίδια τον χρόνο.

Αν ήμαστε σελίδα που νοιάζεται για έσοδα (χαχαχα), δεν θα έπρεπε να γράψουμε ποτέ ξανά για δικά τους προϊόντα, αλλά επειδή λειτουργούμε εν πολλοίς εκτός της αγοράς, ανεβάζουμε ό,τι θέλει ο κάθε συντάκτης, αν έχει το κέφι να το γράψει. Βέβαια, ισχύει ότι, αν ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμα της Zegetron, δεν θα έχει νόημα να συνεχίσουμε αυτό που κάνουμε. Αλλά προς το παρόν έχουμε υποστήριξη από τους υπόλοιπους, τουλάχιστον όσον αφορά το υλικό. Αν και περιμένω να μειωθεί σύντομα και η υποστήριξη από MS, μετά τις πρόσφατες εξελίξεις (έκλεισαν το τμήμα του Xbox στην Ελλάδα και όλα τα αιτήματα κάλυψης περνάνε από τη διαφημιστική). Αλλά τέλος πάντων, της MS τα καλύπτεις και με μια συνδρομή.

Αυτά, για να σας δώσω μια μικρή εικόνα της τοπικής αγοράς.

Shinobi
16:49 28.08.18 Shinobi RE: RE: χωρίς τίτλο
ΟΡΙΣΤΕ! ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Η ΣΕΝΓΚΑ.

super_mario
10:35 28.08.18 super_mario χωρίς τίτλο
Διαφωτιστικότατος ΔΑΣΚΑΛΕ. Αναμένουμε και άλλα ριβιούς που θα πυροδοτήσουν ωραίες κουβέντες.