Το έχω γράψει και παλιότερα, αλλά αξίζει να το επαναλάβω: είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη η προσπάθεια που κατέβαλε – και συνεχίζει να καταβάλλει – η Arc System Works για να καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως ένα από τα μεγάλα ονόματα στο χώρο των δισδιάστατων παιχνιδιών ξύλου, μαζί με τις Capcom και SNK. Είναι πράγματι σπουδαίο το γεγονός ότι ένα μικρό ιαπωνικό στούντιο, χωρίς προϋπηρεσία στο χώρο, μπορεί και προσφέρει παιχνίδια που ανταγωνίζονται σε ποιότητα και πλούτο μηχανισμών, τα αντίστοιχα παιχνίδια των Capcom και SNK. Πόσο μάλλον όταν οι προτάσεις της Arc System Works κάλυψαν την ανάγκη του κοινού για ένα παιχνίδι ξύλου πιο δυναμικό, πιο άγριο – σχεδόν ωμό – αλλά το ίδιο ποιοτικό με τα Street Fighter και King of Fighters. Με τη σειρά Guilty Gear, οι μάγοι της Arc System πάντρεψαν τη μεθοδική και τακτική προσέγγιση που απαιτούν οι μάχες στο Street Fighter, με την τρέλα, το κέφι και το οπτικοακουστικό πανδαιμόνιο που επικρατεί, όταν στο σύστημά μας τρέχει ένα από τα Darkstalkers. Η μικρή ιαπωνική εταιρεία είχε το θράσος να αναζητήσει και να προτείνει λύσεις εντός αυτής της «γκρίζας ζώνης», μίας αχαρτογράφητης περιοχής για τα παιχνίδια της κατηγορίας. Αποτέλεσμα αυτής της αναζήτησης, ήταν η δημιουργία του νέου κύματος δισδιάστατων fighting, με μπροστάρη το Guilty Gear.
Τούτη τη φορά, η Arc System Works επιστρέφει με το Guilty Gear Strive το οποίο συγκεντρώνει όλη την εμπειρία που απέκτησε η ιαπωνική εταιρεία κατά τη δημιουργία των Guilty Gear Xrd SIGN και REVELATOR. Το Strive δεν διαφοροποιείται αρκετά από τα δύο προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, καθώς εστιάζει στο να προσφέρει στον παίκτη την εμπειρία των δύο προηγούμενων τίτλων, τελειοποιημένη. Άλλωστε, ένα από τα κύριο γνωρίσματα της κατηγορίας είναι ότι σπάνια βλέπουμε τρομερές αλλαγές σε επίπεδων κινήσεων και μηχανισμών ανάμεσα στα παιχνίδια της ίδιας σειράς, καθώς καμία εταιρεία δεν είναι διατεθειμένη να πειραματιστεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να ρισκάρει να δυσαρεστήσει – ακόμη και να αποξενώσει – το κοινό στο οποίο απευθύνονται τα παιχνίδια της. Η εμπειρία της ζωής έχει αποδείξει ότι τα fighting games είναι όπως τα ποδοσφαιράκια. Οι μεγάλες αλλαγές δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτες και οι εταιρείες το γνωρίζουν αυτό, οπότε δεν χρειάζεται να αφιερώνουμε κείμενα επί κειμένων για να στηλιτεύσουμε την όποια σχεδιαστική ατολμία μπορεί να επιδεικνύει μία εταιρεία που σχεδιάζει παιχνίδια ξύλου. Ή ποδοσφαιράκια. Κανείς δεν θέλει να βγαίνει από τη βολή του, πόσο μάλλον οι παίκτες που, ως ένα βαθμό, τη θέλουν τη ρουτίνα τους.
Ενώ το Strive δεν επαναπροσδιορίζει το είδος, το επίπεδο ποιότητας του συστήματος μάχης εντυπωσιάζει για το σχεδιασμό και τη συνέπειά του. Πρόκειται για ένα σύστημα που στηρίζεται στην ομαλή μετάβαση από κίνηση σε κίνηση και τη μικροδιαχείριση, εντός αγώνα, τριών μετρητών (υγείας, δείκτης Burst, μπάρα σούπερ κινήσεων).Ο μοναδικός τρόπος για να επιβιώσει κανείς στο παιχνίδι, είναι να μάθει τον τρόπο που συνδέονται οι κινήσεις μεταξύ τους και πώς μπορεί να αξιοποιήσει τις μπάρες που γεμίζουν κατά τη διάρκεια του αγώνα, ώστε να αυξήσει τη διάρκεια ενός combo, και, κατ’ επέκταση, να μεγιστοποιήσει τη ζημία που μπορεί να προκαλέσει στον αντίπαλο. Είναι ζωτικής σημασίας το να ξέρει κανείς πότε να σπαταλήσει ένας μέρος της ειδικής μπάρας για να εκτελέσει ένα Roman Cancel (σπέσιαλ κίνηση που επιτρέπει τη διακοπή ενός combo και ταυτόχρονα το ξεκίνημα ενός νέου κύματος επιθέσεων), πότε να σπάσει την επίθεση του αντιπάλου ώστε να περάσει από την άμυνα στην επίθεση, αξιοποιώντας παράλληλα το σύστημα Gatling Combo που βασίζεται στην αλληλουχία των κινήσεων που μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους. Οι κινήσεις και ο πλούτος των μηχανισμών του παιχνιδιού, εγγυούνται ότι οι μάχες θα είναι ισορροπημένες και δίκαιες, ανεξάρτητα από τα προτερήματα και τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαχητή. Τα πάντα δένουν αρμονικά μέσα στο παιχνίδι και τίποτα δεν μοιάζει παράταιρο ή να έχει προστεθεί για να κερδίσει τις εντυπώσεις. Πρόκειται για ένα απλό, κατανοητό και βαθύ σύστημα μάχης, ίσως πιο αυστηρό σε σχέση με αυτά που προσφέρουν τα παιχνίδια του ανταγωνισμού, από την άποψη ότι το χρονικό περιθώριο που έχουμε στη διάθεσή μας για να εκτελέσουμε ένα combo, είναι ελαφώς πιο περιορισμένο.
Και μέσα σ’ όλα, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το πόσο διαφέρουν οι μαχητές μεταξύ τους. Παρά το μικρό ρόστερ των μόλις δεκαπέντε μαχητών, η ποικιλία και η βαθμός διαφοροποίησης, συγκλονίζουν. Κάθε μαχητής είναι σχεδιασμένος με τέτοιον τρόπο ώστε να προσφέρει μία εντελώς διαφορετική εμπειρία από τον διπλανό του. Είναι λες και κατάφεραν να χωρέσουν δεκαπέντε μικρά Guilty Gear μέσα στο Strive. Οι σχεδιαστές της Arc System Works έδωσαν μεγάλη έμφαση στον τομέα αυτό, επενδύοντας στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Ένα ρόστερ γεμάτο με παραλλαγές του ίδιου μαχητή, κλώνων ακόμη και χαρακτήρων που δεν διαθέτουν ένα ξεκάθαρο μαχητικό στιλ, λειτουργεί σε βάρος της ποιότητας του παιχνιδιού και φανερώνει μία σχεδιαστική τεμπελιά, εάν μού επιτρέπετε. To Strive δεν ταλαιπωρείται από τέτοιου είδους παιδικές ασθένειες, προσφέροντας στον χρήστη ένα ρόστερ από εντυπωσιακούς και ενδιαφέροντες πολεμιστές, για όλα τα γούστα.
Μετά τη SEGA και το Virtua Fighter 5 Ultimate Showdown, σειρά της Arc System Works να μάς προσφέρει ένα όχι και τόσο πλούσιο πακέτο, αναφορικά με τις διαθέσιμες επιλογές παιχνιδιού. Στην περίπτωση του Strive έχουμε το παραδοσιακό Arcade Mode, το οποίο ξεχωρίζει για το σύστημα που αλλάζει αυτόματα τη δυσκολία του παιχνιδιού, ανάλογα με την απόδοση του παίκτη, το επίσης παραδοσιακό Survival, διαδικτυακό παιχνίδι με απλές αναμετρήσεις και αγώνες κατάταξης. Επίσης, διαθέτει ένα Story Mode που μπορούμε να παρακολουθήσουμε ως ταινία καθώς δεν απαιτεί τη συμμετοχή μας αφού δεν διαθέτει μάχες. Παρ’ όλα αυτά, διαθέτει ένα υπερπλήρες Training Mode το οποίο σε παίρνει από το χέρι και σε κάνει ξεφτέρι, μέσα σε χρόνο ρεκόρ. Επειδή το Strive (όπως και όλα τα Guilty Gear) είναι ιδιαίτερα απαιτητικό όσον αφορά τους χρόνους εκτέλεσης των ειδικών κινήσεων και λοιπών combo, οι σχεδιαστές του παιχνιδιού φρόντισαν να δημιουργήσουν ένα κατατοπιστικότατο και πλουσιοπάροχο training, αντάξιο του βαθμού πολυπλοκότητας του παιχνιδιού.
Με ένα ρόστερ από δεκαπέντε διαφορετικούς μαχητές και ένα σύνολο από προσεγμένους μηχανισμούς, το Strive προσφέρει ένα πραγματικό υπερθέαμα από εντυπωσιακές μάχες και έντονες συγκινήσεις. Απαιτεί αφοσίωση και καλή γνώση των βασικών μηχανισμών για να το απολαύσει κανείς στο έπακρο, ούτως ώστε να σταθεί με αξιώσεις στους διαδικτυακούς αγώνες κατάταξης, εκεί όπου συχνάζουν άνθρωποι που γνωρίζουν καλά τα μυστικά του παιχνιδιού. Μπορεί να μην είναι το πιο φιλικό fighting του κόσμου, ωστόσο η Arc System Works έχει φροντίσει ώστε ο χρόνος που θα αφιερώσετε για να ακολουθήσετε τους ρυθμούς του, να αξίζει και με το παραπάνω.