Φυσικά και το 2001 ήταν μία καλή χρονιά, διότι μέσω της αφαιρετικής μεθόδου, ο Γιου Σουζούκι μεταμόρφωσε το Virtua Fighter σε παγκόσμιο φαινόμενο. Πριν πάει στο 4, ο μεγάλος Ιάπωνας δημιουργός έδιωξε τρία από τα βασικά χαρακτηριστικά του Virtua Fighter 3. Άφησε στην άκρη τις ανισόπεδες πίστες, το τρισδιάστατο κουμπί και τον Taka-Arashi.
Το Virtua Fighter του 21ου Αιώνα, υιοθέτησε το μοντέλο κίνησης των μαχητών από το πρώτο SoulCalibur, πράγμα που έδωσε τη δυνατότητα στους μαχητές να κινούνται ελεύθερα στην αρένα, μόνο με τη χρήση του stick. Η προσθήκη τοίχων γέννησε την ανάγκη για τα περίφημα τοιχοκλωτσομπουνίδια, ενώ το δίκτυο οπτικών ινών στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, γέννησε το VF.Net. Ήταν ένα σύστημα επικοινωνίας ανάμεσα στις καμπίνες που φιλοξενούσαν το VF4, και έδινε τη δυνατότητα στους παίκτες να ντύνουν τους μαχητές τους με διάφορα ρουχαλάκια, καθώς και να αποθηκεύουν πρόοδο και στατιστικά τους σε μία τηλεκάρτα. Μέσα στα επόμενα χρόνια, σχεδόν όλα τα μεγάλα παιχνίδια ξύλου μπήκαν κάτω από την ομπρέλα του VF.Net.
Το τέταρτο παιχνίδι της σειράς ήταν αφιερωμένο στα μαχητικά στιλ που αξιοποιούν διάφορες πολεμικές στάσεις. Οι Vanessa Lewis και Lei Fei άλλαζαν τις μαχητικές στάσεις σαν τα πουκάμισα και ζάλιζαν τους αντιπάλους τους με τα τρελά τους κόλπα.