Με το Bravely Default II, η Square Enix έρχεται να μάς θυμίσει αυτό που θα ήθελε να ξεχάσουμε. Η ιαπωνική εταιρεία μάς προσκαλεί σε ένα νοσταλγικό ταξίδι πίσω στο χρόνο, στην εποχή των Final Fantasy του Χιρονόμπου Σακαγκούτσι, τον οποίον επίσης θα ήθελε να ξεχάσουμε. Τόσο ο διάσημος Ιάπωνας δημιουργός όσο και η ομάδα του εστίαζαν σε όλα εκείνα τα στοιχεία που έδιναν – και εξακολουθούν να δίνουν – αξία σε ένα παιχνίδι ρόλων. Τα Final Fantasy εκείνης της περιόδου ξεχώριζαν για τους φροντισμένους μηχανισμούς, τα καλοφτιαγμένα συστήματα μάχης, τους όμορφα σχεδιασμένους κόσμους και τις καλογραμμένες ιστορίες. Από τη στιγμή που δεν ήθελε κανένα από τα επόμενα Final Fantasy να είναι και το τελευταίο της, η ομάδα του Σακαγκούτσι φρόντιζε ώστε κανένα παιχνίδι της σειράς να μην υστερούσε σε κάποιους από τους παραπάνω νευραλγικούς τομείς. Παιχνίδια όπως τα Octopath Traveler και το Bravely Default, δεν είναι τίποτε άλλο από την ειλικρινή προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας να αναπαραστήσει/αναβιώσει τα FF της εποχής Σακαγκούτσι, με σκοπό να ικανοποιήσει τους παίκτες μίας κάποιας ηλικίας που δεν έχουν μείνει και πολύ ευχαριστημένοι από τα προϊόντα της εποχής Νομούρα.
Στην περίπτωσή μας, η Square Enix μάς μεταφέρει στην εποχή των ιπποτών, των μάγων και των παραμυθένιων ιστοριών. Από άποψη σεναρίου, το Bravely Default II δεν διεκδικεί κάποιο βραβείο πρωτοτυπίας, ωστόσο φροντίζει να είναι αρκούντως κατανοητό και καλογραμμένο, χωρίς ασάφειες και ανόητες υπο-πλοκές που δεν εξυπηρετούν κανέναν απολύτως σκοπό (την καλησπέρα μας, αγαπητέ Νομούρα). Ποντάρει στην απλότητα και στους χαριτωμένους χαρακτήρες για να αφηγηθεί μία κατά τ’ άλλα χιλιοειπωμένη ιστορία. Νεαρός ναυτάκος – και πρόσφατα ναυαγός εν ονόματι Σεθ, χρωστάει τη ζωή του στην πανέμορφη πριγκίπισσα Γκλόρια η οποία τον περιμάζεψε από την χρυσαφένια παραλία που τα κύματα της Μοίρα τον οδήγησαν. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Σεθ δεν θυμάται και πολλά από την προηγούμενη ζωή του, η Γκλόρια έδραξε την ευκαιρία και προσκάλεσε τον πρωταγωνιστή του Bravely Default II να βοηθήσει και αυτός στην αναζήτηση των Τεσσάρων Μαγικών Κρυστάλλων. Σε περίπτωση που δεν έχει πάει ακόμα το μυαλό σας, οι Τέσσερις Μαγικοί Κρύσταλλοι είναι απαραίτητοι όχι μόνο για τη διατήρηση της ζωής στο μάταιο τούτο κόσμο, αλλά η παρουσία τους αρκεί για να κρατήσουν μακρικά όλες εκείνες τις σκοτεινές δυνάμεις που μηχανορραφούν σε βάρος όλων των βασιλείων. Χωρίς να αγγίζει τα επίπεδα των Final Fantasy της εποχής Σακαγκούτσι, η γραφή και οι διάλογοι διατηρούν μια άλφα ποιότητα. Η συγγραφική ομάδα δεν προσπαθεί να ξεγελάσει τον παίκτη με φθηνά σεναριακά ευρήματα, για να τον πείσει ότι πίσω από την παραμυθένια ιστορία κρύβονται άλλα διακόσια πράγματα που δεν θα έβγαζαν και κάποιο νόημα. Σε επίπεδο γραφής, το Bravely Default II διατηρεί μία απλότητα και μία αφέλεια που σπανίζει στις μέρες μας, στοιχεία που λειτουργούν υπέρ της παραμυθένιας ιστορίας που θέλει να αφηγηθεί το τρίτο μέρος της σειράς.
Αυτό που κάνει τον αποκλειστικό τίτλο για το Switch τόσο ξεχωριστό, είναι ο μηχανισμός Brave & Default. Σε περίπτωση που δεν έχετε επαφή με τη σειρά, το Bravely Default είναι ένα παραδοσιακό ιαπωνικό παιχνίδι ρόλων, με τους χαρακτήρες να περιμένουν καρτερικά τη σειρά τους για να επιτεθούν και να αμυνθούν, καθώς οι μάχες δεν διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο. Κάνοντας χρήση του πρώτου μισού του άνω μηχανισμού, του Brave δηλαδή, έχουμε τη δυνατότητα να εκτελέσουμε έως και τέσσερις κινήσεις, στον ίδιο γύρο. Η χρήση του μηχανισμού αυτού είναι υψηλού ρίσκου, καθώς ο αριθμός των κινήσεων που εκτελούνται στον ίδιο γύρο, ισοδυναμεί με τον αριθμό των γύρων κατά τους οποίους ο συγκεκριμένος χαρακτήρας θα μείνει ανενεργός και αδιάθετος. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να έρθει ξανά η σειρά του, ο ήρωάς μας θα βρίσκεται στο έλεος των αντιπάλων του και χωρίς να έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει την υπόλοιπη ομάδα σε περίπτωση ανάγκης.
Στον αντίποδα, υπάρχει η κίνηση Default με την οποία θέτουμε τον χαρακτήρα μας σε κατάσταση άμυνας, για έναν ολόκληρο γύρο. Κάθε φορά που εκτελούμε την τεχνική Default, προστίθεται και ένας βαθμός Brave στη φαρέτρα του χαρακτήρα μας, τον οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε αργότερα, κατά τη διάρκεια της ίδιας μάχης, για να εκτελέσουμε την κίνηση Brave χωρίς το πέναλτι του χαμένου γύρου. Μπορεί να μην της φαίνεται, αλλά η κίνηση Default έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς είναι ικανή να επηρεάσει, με τον τρόπο της, την έκβαση μιας αναμέτρησης. Ουσιαστικά αμύνεσαι όταν πρέπει και ταυτόχρονα αυξάνεις τους πόντους Brave για μελλοντική χρήση με σκοπό να πλήξεις τον αντίπαλο την κατάλληλη στιγμή με πολλαπλές επιθέσεις. Θα έλεγα ότι οι δύο αυτές τεχνικές είναι το αλατοπίπερο του παιχνιδιού, καθώς είναι αυτές που το νοστιμεύουν και κάνουν το σύστημα μάχης τόσο συναρπαστικό. Η σωστή αξιοποίησή τους κάνουν τη διαφορά σε μία δύσκολη μάχη – και έχει μπόλικες από δαύτες το νέο Bravely Default, ενώ μία κακή εκτίμηση από μέρους μας μπορεί να φέρει την ομάδα του Σεθ σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Το ίδιο ισχύει και για τους κακούς, μια και αυτοί έχουν πρόσβαση στο σύστημα Brave & Default. Η ύπαρξη του συγκεκριμένου μηχανισμού ανεβάζει κατακόρυφα το δείκτη διασκέδασης, καθώς δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την έκβαση μίας μάχης, όσο καλά προετοιμασμένος κι αν είσαι.
Βέβαια, αυτό το τελευταίο δεν είναι πάντοτε καλό, διότι σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρείται απότομη αύξηση του βαθμού δυσκολίας του παιχνιδιού. Οι κακοί, είτε έχουμε να κάνουμε με απλούς εχθρούς είτε με τα αφεντικά, είναι επιθετικότατοι και δεν διστάζουν να χρησιμοποιούν τις τεχνικές Brave & Default προς όφελός τους, φέροντας τον παίκτη σε δύσκολη θέση όποτε τους δίνεται η ευκαιρία. Για να έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας, πέρα από την αξιοποίηση του συστήματός B&D, θα πρέπει να αφιερώσουμε πολύ χρόνο στη συλλογή πόντων εμπειρίας ώστε η ομάδα των Τεσσάρων Ηρώων του Φωτός να είναι πάντα ετοιμοπόλεμη και σε καλή κατάσταση. Και αυτό διότι τα μπουντρούμια που θα συναντήσουμε μέσα στο παιχνίδι είναι μεγαλύτερα σε έκταση από τα αντίστοιχα των προηγούμενων Bravely Default, τα σημεία όπου μπορούμε να αποθηκεύσουμε την πρόοδό μας είναι σποραδικά, ενώ δεν υπάρχουν χάρτες γι’ αυτά, με αποτέλεσμα να κινούμαστε στα τυφλά, δίχως να μπορούμε να προγραμματίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας.
Παρά τα σκαμπανεβάσματα στη δυσκολία και την απουσία ενός μέσου που θα μάς βοηθούσε να μην χάνουμε τον προσανατολισμό μας μέσα στα μεγάλα μπουντρούμια, το Bravely Default II είναι μία καλή περίπτωση για τους τις φίλες και τους φίλους που θέλουν να θυμηθούν τα παλιά-καλά χρόνια της Squaresoft, τότε που τις τύχες της σειράς Final Fantasy όριζε ο Χιρονόμπου Σακαγκούτσι. Εξυπηρετεί απόλυτα το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε: να κορέσει τη δίψα των φίλων που επιθυμούν ένα πατροπαράδοτο Final Fantasy. Το BDII διαθέτει μία όμορφη και απλή ιστορία, χαριτωμένους πρωταγωνιστές και φανταχτερούς ανταγωνιστές, ένα πλούσιο σύστημα μάχης, άπειρο grind και συναρπαστικές αναμετρήσεις. Νομίζω ότι αν η Square Enix αντικαθιστούσε το μουσικό θέμα του παιχνιδιού με αυτό των παλιών Final Fantasy, οι φίλοι της σειράς θα είχαν ένα μόνιμο χαμόγελο στα χείλη. Αλλά και έτσι, τη δουλειά του την κάνει.