ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Sony μιλάει για το διάδοχο του PS4

Προηγούμενο Άρθρο
Devil May Cry 5 (@PS4, Xbox One, PC)
Επόμενο Άρθρο
It has Begun Ένδεκα
Σχόλια(10)
  1. Ο/Η Goal Scoring SuperStar Hero λέει:

    Πίσω στο 2000, παιχνίδια όπως gran turismo 3, metal gear 2, ico, ήταν απλά ασύλληπτο να χωρέσουν στην τεχνολογία του ps1.

    Έπειτα, κάπου στο 2007, παιχνίδια όπως bioshock, uncharted, oblivion, θα έπαιζαν άνετα στο ps2…μόνο τα εισαγωγικά fmv τους.

    2013 έρχεται το ps4 για να τρέξει αξιοπρεπώς killzone4/gta5/infamous, κάτι που το ps3 είτε δεν θα κατάφερνε, είτε θα ήταν τα πάντα πετσοκομμένα.

    Και φτάνουμε στο 2019. Που ανακοινώνουν κονσόλα για το 2020. Πραγματικά, δεν μπορώ να φανταστώ και ούτε ξέρω ούτε έναν τίτλο που να κραυγάζει ότι η σημερινή γενιά δεν τον σηκώνει ούτε σε 1080p στα 30fps.

    Σε ΑΑΑ τίτλους αυτή τη στιγμή ψάχνεις διαφορές στο digital foundry για το που και πότε χάνει 2-3 frames ένα οπτίκο αριστούργημα κατά τα άλλα και απολύτως playable τίτλος.

    Πραγματικά, για ποιον λόγο νέες κονσόλες μέσα στο 2020? Όπως και να έχει, με το καλό να υποδεχτούμε την τελευταία γενιά κονσολών με την μορφή που γνωρίζουμε.

    1. Ο/Η PIREDERAS λέει:

      Σήμερα υπάρχουν παιχνίδια που ναι μεν δεν είναι 100% κλειδωμένα στα 1080p/30 fps στο PS4, αλλά δεν έχουν σχέση με κάτι Crysis 3 που στην προηγούμενη γενιά ήταν κάτω από 720p στα 25 fps και όλα πετσοκομμένα. Αλλά η αλήθεια είναι ότι στην τρέχουσα γενιά οι σχεδιαστές επίτηδες έχουν περιορίσει τις φιλοδοξίες των παιχνιδιών τους στο ελάχιστο, γιατί το bottleneck δεν είναι μόνο ο Jaguar αλλά και ο αργός σκληρός δίσκος. Ο Ryzen και ο SSD στο PS5 θεωρητικά απελευθερώνουν τα χέρια των σχεδιαστών, αλλά αυτές οι 2 αναβαθμίσεις δεν πρόκειται να φέρουν από μόνες τους την επανάσταση, γι’ αυτό χρειάζεται ευρηματικότητα από τους σχεδιαστές και ρίσκο από τους εκδότες (καθόλου εύκολο όταν μιλάμε για ΑΑΑ παιχνίδια). Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα ανοικτόκοσμα παιχνίδια θα βοηθηθούν πάρα πολύ από τον SSD και τον επεξεργαστή.

  2. Πρώτα από όλα, γιατί… ανταγωνισμός. Δεύτερον, γιατί τώρα θα μπορέσουν να κάνουν το επόμενο σημαντικό άλμα με λογικό κόστος. Ένα σύστημα σχεδιασμένο γύρω από ισχυρό επεξεργαστή και SSD μπορεί να κάνει νέα πράγματα. Αλλά σε ένα πράγμα έχεις δίκιο, κατά τη γνώμη μου: αν εστιάσουν και πάλι στα γραφικά, και όχι σε ΑΙ, physics ή frame rate, τότε οι διαφορές σε πολύ κόσμο θα φανούν μηδαμινές. Αλλά και σε αυτούς που έχουν νέο οπτικοακουστικό εξοπλισμό, θα υπάρξουν diminishing returns σε αυτό που βλέπεις. Για μένα το στοίχημα είναι να στραφούν σε άλλες βελτιώσεις.

    1. Ο/Η PIREDERAS λέει:

      Φωκίονα το ray tracing θα είναι ο κράχτης της επόμενης γενιάς, οπότε τα 60 fps αυτομάτως δυσκολεύουν. Αλλά με τον Ryzen θεωρητικά τα physics θα αυξηθούν και η ΑΙ θα βελτιωθεί, όπως και ο αριθμός των NPCs σε κάνα GTA θα μεγαλώσει. Τώρα αν μπορούν να τρέχουν κάποια παιχνίδια με αυξημένα physics στα 60 fps και λίγο RT είναι άλλο καπέλο.

      1. Εξαρτάται για ποια μορφή RT μιλάμε και αν θα υπάρχει hardware rendering. Αλλά δεν νομίζω να πρωταγωνιστήσει.

        1. Ο/Η PIREDERAS λέει:

          Το Ray Tracing μπορεί να γίνει και χωρίς εξειδικευμένο RT hardware όπως στις κάρτες Turing. Το θέμα σε αυτή την περίπτωση είναι πόσα TFLOPs θα έχει η GPU και πόσο περίσσευμα ισχύος θα υπάρχει για RT.

          Α, και μην ξεχνάμε ότι με SSD κλπ η τιμή της κονσόλας λογικά θα πάει στο 500άρικο.

          1. Ο/Η Silender λέει:

            Όχι Τuring, Pascal μάλλον εννοείς(εκτός αν εννοείς τα μικρά Turing, aka 16XX).

            Το Ray Tracing χωρίς HW είναι να το κλαίνε οι ρέγγες.

  3. Ο/Η PIREDERAS λέει:

    @ SILENDER

    Δεν είμαι ειδικός επί του θέματος, αλλά διαβάζω στο internet ότι το ray tracing δεν χρειάζεται απαραίτητα hardware accelerators, μπορεί να γίνει και στους compute shaders (όπως έδειξε η Crytek με το demo σε Vega 56). Θα μου πεις ότι τα ray tracing benchmarks χωρίς RTX cores είναι αρκετά πιο κάτω απ’ ότι στις κάρτες RTX Turing, αλλά το RTX είναι τεχνολογία της Nvidia όπως το PhysX, και αυτό σημαίνει ότι τα RTX cores είναι ειδικά σχεδιασμένα για να τρέχουν την RTX τεχνολογία σε full speed. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί κάποιος τρίτος να φτιάξει δική του λύση (π.χ. η Epic στην Unreal Engine). Στις next gen κονσόλες λογικά θα δούμε επιλεκτική εφαρμογή του ray tracing και διάφορα κολπάκια παρά full implementation.

  4. Όλο το παιχνίδι στις κονσόλες θα κριθεί στην αρχιτεκτονική, γιατί η σιλικόνη είναι λίγο-πολύ δεδομένη. Όταν λένε SSD, κατά πάσα πιθανότητα δεν εννοούν έναν απλό δίσκο, αλλά κάποια λύση μνήμης απευθείας κολλημένη στο chipset (για αυτό και λένε για υψηλότερα bandwidth, αλλά όχι απαραίτητα ταχύτητες). Τώρα για το RT, θα εξαρτηθεί από τη λύση της AMD. Θεωρώ ότι δεν θα δούμε dedicated σιλικόνη για ray tracing, εκτός και αν έχουμε πάλι κάποια παρέμβαση στην αρχιτεκτονική ή εκτός και αν βγάλει η AMD κάποια custom λύση στις αυτόνομες Navi… αλλά και πάλι δεν νομίζω ότι θα συγκρίνεται με τις δυνατότητες των Turing. Από την άλλη, αν έχεις αποτελέσματα συγκρίσιμα στο μάτι με λιγότερες απαιτήσεις, μιλάμε μάλλον για win-win. Γιατί καλά όλα αυτά, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι η υποστήριξη από τους devs.

    1. Ο/Η PIREDERAS λέει:

      Για το SSD δεν είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για κάποιο custom SSD drive ή για κάποια πατέντα με απευθείας σύνδεση μνήμης στην GPU (κάπου διάβασα ότι η AMD έχει βγάλει μια professional GPU με solid state μνήμη -όχι την VRAM- κολλημένη στην GPU).

      Για το Ray Tracing μάλλον δεν θα υπάρχει dedicated hardware όπως στις κάρτες Turing. Αλλά με την Epic να μπαίνει ζεστά στο Ray Tracing και να το υποστηρίζει μέσω της Unreal Engine, λογικά δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τους developers.

      Επίσης δεν πιστεύω ότι η Sony (και η Microsoft σύμφωνα με φήμες) μπήκε στον κόπο να βάλει SSD απλά και μόνο για να κοπούν οι χρόνοι φόρτωσης. Αυτό μπορούσαν να το πετύχουν και με πολύ πιο φθηνούς τρόπους. Μάλλον το γρήγορο φόρτωμα θα ωφελήσει το game design, όπως η ενοποιημένη μνήμη στην τρέχουσα γενιά, και τα παιχνίδια θα σχεδιαστούν γύρω από αυτό. Αν πήξατε στα open world games, φανταστείτε τί έχει να γίνει μετά 🙂

Leave a Reply