reviews

reviewsvideogames
Dark Souls Remastered @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Dark Souls Remastered, PC, PS4, Xbox One

Ευπρόσδεκτες τεχνικές βελτιώσεις για έναν τίτλο που αξίζει μια θέση στο πάνθεον των κλασικών

Ας ξεκινήσουμε με τα εύκολα: το Dark Souls Remastered είναι μια πολύ ευπρόσδεκτη επανέκδοση που κάνει ακριβώς αυτό που γράφει στο κουτί: είναι ένα remaster και όχι ένα remake στο στυλ του Shadow of the Colossus. Αυτό σημαίνει ότι οι βελτιώσεις είναι μόνο τεχνικές, χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις στη φύση του τίτλου. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτές είναι και οι μοναδικές βελτιώσεις που χρειάζεται. Γιατί το Dark Souls είναι ένας τίτλος που του αξίζει να μείνει διαχρονικός, ένας τίτλος κλασικός με όλη την έννοια της λέξης, βάσει του οποίου κρίνονται και θα κρίνονται πολλοί νεότεροι.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
State of Decay 2 @Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC, State of Decay 2, Xbox One

Άλλο ένα τίμιο ΑΑ που αδικείται από τις συνθήκες κυκλοφορίας του

Θυμάστε καθόλου τις μεθυστικές μέρες του Summer of Arcade στο Xbox 360; Σε μια εποχή που η ψηφιακή διανομή έκανε τα πρώτα της βήματα στις κονσόλες, η Microsoft διοργάνωνε κάθε καλοκαίρι μια ιδιότυπη «γιορτή» κατά τη διάρκεια της οποίας εστίαζε σε τέσσερις ιδιαίτερες και πολλά υποσχόμενες κυκλοφορίες που ήταν διαθέσιμες αποκλειστικά στο Xbox Live Arcade. Ήταν μια εποχή που έφερε πολλούς από εμάς σε επαφή με τον πλούτο και την ποιότητα των ανεξάρτητων παραγωγών, ενώ παράλληλα πρόσφερε στους μικρότερους εκδότες προβολή και αναγνωρισιμότητα που δεν μπορούσαν να απολαύσουν σε καμία άλλη πλατφόρμα, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια της πρωτοβουλίας. Ήταν μια περίοδος που συνέβαλε σημαντικά στην έκρηξη των ανεξάρτητων παραγωγών που παρατηρούμε τον τελευταίο καιρό και βοήθησε στην ανάδειξη σημαντικών στούντιο.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Detroit: Become Human @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Detroit: Become Human, PS4

Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας

Για κάποιον λόγο, τα δημιουργήματα του David Cage συγκεντρώνουν επάνω τους πολύ θυμό και περιφρόνηση. Ίσως επειδή δεν είναι βιντεοπαιχνίδια με την κλασική έννοια της λέξης, παρόλο που αυτό δεν εμποδίζει τους τίτλους της Telltale Games ή τα walking simulators να σημειώνουν αξιοπρεπέστατες πωλήσεις. Ίσως επειδή εστιάζουν πολύ στον τεχνικό τομέα, κάτι που αυτομάτως αποκλείει συγκεκριμένες πλατφόρμες και, κατά συνέπεια, συγκεκριμένα είδη κοινού, παρόλο που το ίδιο ισχύει για όλα τα σύγχρονα blockbuster. Ίσως επειδή υπάρχουν εξίσου, ίσως και πιο ταλαντούχες ομάδες, με ενδεχομένως καλύτερες ιστορίες, οι οποίες δεν βρίσκουν τη χρηματοδότηση για να κάνουν κάτι παρόμοιο... παρόλο που σε αυτήν την περίπτωση η αρνητική αντίδραση θα έπρεπε να στρέφεται κατά των εκδοτών και όχι κατά της Quantic Dream. Ίσως επειδή συνδυάζουν όλα τα παραπάνω. Όπως και αν έχει, υπάρχουν άπειροι -και κάποιοι από αυτούς έγκυροι- λόγοι που προκαλούν αυτές τις αντιδράσεις.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Sea of Thieves @Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC, Sea of Thieves, Xbox One

Πειρατική χαρά

Αυτό το review άργησε πολύ, δεν υπάρχει αμφιβολία. Όμως αυτή η καθυστέρηση έχει και την καλή της πλευρά. Δεν πρόκειται να προσποιηθώ, βέβαια, ότι ο λόγος που άργησα να καταπιαστώ με το κείμενο ήταν διότι ήθελα να σχηματίσω όσο το δυνατόν σφαιρικότερη άποψη ή ότι ήθελα να δω μερικά δείγματα από το πλάνο της Rare για την περαιτέρω εξέλιξη του τίτλου. Όχι, ο πραγματικός λόγος που καθυστέρησε το κείμενο ήταν ο τεράστιος φόρτος εργασίας και ορισμένα θεματάκια υγείας που με ταλαιπώρησαν αυτόν τον καιρό, ενώ παράλληλα έπρεπε να ασχοληθώ με άλλες μεγάλες κυκλοφορίες που είχαν προτεραιότητα κυρίως για τους αναγνώστες... αλλά και για εμένα τον ίδιο.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
A Way Out @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: A Way Out, PC, PS4, Xbox One

Γιατί τα δύο μυαλά είναι καλύτερα από ένα

Η συνεργασία δεν είναι απλά τρόπος επιβίωσης για τους πρωταγωνιστές του A Way Out, Βίνσεντ και Λεό, αλλά είναι και ο μοναδικός τρόπος για να παίξει κανείς το παιχνίδι της Hazelight Studios. Προκειμένου να αναδείξει την αξία της συνεργασίας, η ομάδα του Τζόζεφ Φάρες δημιούργησε έναν τίτλο ο οποίος σχεδιάστηκε αποκλειστικά για co-op δύο παικτών. Παρεμπιπτόντως, αρκετά από τα μέλη της Hazelight συμμετείχαν στην ανάπτυξη του συγκινητικού Brothers: A Tale of Two Sons, ενός ψεύδο-co-op, στο οποίο ένας παίκτης είχε υπό τον έλεγχό του δύο χαρακτήρες αντί για έναν. Στην περίπτωση του A Way Out, κάθε παίκτης είναι υπεύθυνος για τον δικό του χαρακτήρα, επηρεάζοντας με τις πράξεις του, την κοινή πορεία των φυλακισμένων Βίνσεντ και Λεό προς την ελευθερία.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings @PS4, Switch) του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings, PS4, Switch

Αλχημεία και Στασιμότητα

Δύο από τα κύρια γνωρίσματα της σειράς Atelier είναι ότι δεν ακολουθεί με την εξέλιξη της τεχνολογίας και, παράλληλα, αδιαφορεί για την κατεύθυνση που ακολουθούν οι υπόλοιπες σειρές ιαπωνικών RPG. Σχετικά με το πρώτο, η Gust, η οποία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των παιχνιδιών Atelier, παράγει νέα επεισόδια ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αποφεύγοντας, όμως, να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες ή και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες των συστημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά. Και όλα αυτά, για να διατηρηθεί το κόστος παραγωγής κάθε νέου Atelier αρκετά χαμηλά. Όσο για τα επιτεύγματα των ανταγωνιστών της, η ιαπωνική εταιρεία δείχνει απλά να αδιαφορεί. Η σχεδιαστική φιλοσοφία και η δομή των Atelier παραμένουν εδώ και χρόνια ίδιες και απαράλλαχτες, χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί ριζικές αλλαγές ή εντυπωσιακές βελτιώσεις με το πέρασμα των ετών. Εξαιτίας αυτής της στασιμότητας, αν η σειρά Atelier ήταν καρδιογράφημα και εγώ ήμουνα γιατρός, θα ανησυχούσα πάααρα πολύ για την υγεία του ασθενή. Την ίδια λογική ακολουθεί και το νέο επεισόδιο της σειράς, το Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings.  

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
God of War @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: God of War, PS4

Αποθεωτικό

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου God of War, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, είναι ότι... δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει. Κάπου εδώ θα πεταχτεί κάποιος και θα μου πει (με το δίκιο του) «τι είναι αυτά που μας λες ρε Φωκίωνα, εδώ μιλάμε για μια σειρά που έχει εξοντώσει ένα ολόκληρο μυθολογικό πάνθεον και με κάθε νέο τίτλο ανεβάζει τον πήχη στο θέαμα. Τι άλλο προσπαθεί να κάνει, αν όχι να εντυπωσιάσει;». Κι όμως, ακριβώς εκεί είναι το ζήτημα: έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο όπου η επένδυση στο θέαμα δεν μπορεί να προσφέρει κάτι περισσότερο σε αυτήν τη σειρά. Έχουμε δει μυθολογικά πλάσματα να ζωντανεύουν με τρόπο που θα ζήλευε και ο Χαριχάουζεν, έχουμε δει μερικά από τα πιο περίτεχνα και επικά σκηνικά που έχουν εμφανιστεί ποτέ στην οθόνη, έχουμε δει θεούς, ακόμα και τις ίδιες τις Μοίρες, να πεθαίνουν, τον ήλιο να σβήνει σε μια έκρηξη αιματηρής οργής. Η εμμονή στην ένταση και στον εντυπωσιασμό δεν θα είχε μέλλον, ακόμη και σε μια νέα γενιά μηχανημάτων. Δεν μπορείς να αντικαταστήσεις την έμπνευση και το πρωτογενές υλικό με την τεχνική αρτιότητα και τις αξίες παραγωγής. Φυσικά και θα μπορούσε να επενδύσει με τον ίδιο τρόπο πάλι στο θέαμα. Όμως ο αντίκτυπος θα ήταν δυσανάλογος της επένδυσης.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Ni No Kuni II: Revenant Kingdom @PS4, PC του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: Ni no Kuni II: Revenant Kingdom, PC, PS4

Παραμυθένιο και ξαναζεσταμένο

Είναι αδύνατο να υποβαθμίσεις τη σημαντικότητα ενός project όπως το Ni No Kuni. Μπορεί η Level 5 να μην διαθέτει το βεληνεκές μιας Square Enix, πέτυχε ωστόσο πριν από μερικά χρόνια μια από τις σπουδαιότερες συμπράξεις στην ιστορία της βιομηχανίας με τη συνεργασία της με το περιβόητο Studio Ghibli. Το σπουδαιότερο στούντιο ιαπωνικού animation όλων των εποχών συνέδεσε το όνομα του με την παραγωγή του πρώτου τίτλου, πρόσφερε μερικούς από τους πρωτοκλασάτους συντελεστές του – μεταξύ άλλων τον Τζο Χισαΐσι, βασικό συνθέτη σε όλες τις ταινίες του περιβόητου σκηνοθέτη Χαγιάο Μιγιαζάκι – και έδωσε διαστάσεις… διεθνούς event στην κυκλοφορία του πρώτου Ni No Kuni. Όλα τα παραπάνω ήταν αρκετά για να καταστήσουν τον πρώτο τίτλο επιτυχημένο, παρά το γεγονός πως όπως σε πολλές άλλες παραγωγές της Level 5, το gameplay του παιχνιδιού κινούνταν στα επίπεδα του «μέτριου-προς-καλού» και ακολουθούσε σχεδιαστικά μονοπάτια, πατημένα από αμέτρητα άλλα RPG του παρελθόντος. Το δεύτερο Ni No Kuni δεν έρχεται στο προσκήνιο με την ίδια φήμη και τον ίδιο ενθουσιασμό, όχι μόνο γιατί το έργο το έχουμε πλέον ξαναδεί, αλλά και γιατί η Level 5 αξιοποίησε πάλι συντελεστές του ιαπωνικού στούντιο, χωρίς ωστόσο να αποτελεί το παιχνίδι συμπαραγωγή του (και στην κατάσταση που βρίσκεται το διάσημο στούντιο, ίσως κάτι τέτοιο να ήταν και αδύνατο). Το τελικό αποτέλεσμα παρέμεινε εκ πρώτης όψης το ίδιο, καθώς το Ni No Kuni ΙΙ: Revenant Kingdom συστήνεται πάλι ως ένα παραμυθένιο RPG με χρώματα, σχέδια και μουσικές που μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από ταινία anime. Στην πραγματικότητα ωστόσο, το δεύτερο παιχνίδι επιχειρεί πάρα πολύ σημαντικές αλλαγές στο gameplay, που θα ξενίσουν όσους είχαν ασχοληθεί με το πρώτο και αφήνουν ανάμεικτες εντυπώσεις στο τέλος.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Far Cry 5 @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Far Cry 5, PC, PS4, Xbox One

Εσείς γιατί παίζετε παιχνίδια;

Υπάρχουν εταιρείες που φτιάχνουν παιχνίδια για λίγους. Υπάρχουν εταιρείες που φτιάχνουν παιχνίδια για όλους. Και υπάρχει και η Ubisoft, η οποία φτιάχνει παιχνίδια που προσπαθούν να είναι τα πάντα, για όλους. Και το εντυπωσιακό είναι ότι πολλές φορές φτάνει πάρα πολύ κοντά στο να το πετύχει.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Assassin’s Creed Rogue Remastered @PS4, Xbox One του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Assassin’s Creed Rogue Remastered, PS4, Xbox One

Ώριμος κύριος, πρώην ασασίνος και νυν Ναϊτης, ζητά δεύτερη ευκαιρία

Θυμάστε εκείνο το Assassin's Creed το όνομα του οποίου δεν θυμάστε; Ενδεχομένως, να μην έχετε συγκρατήσει ούτε εκείνο του πρωταγωνιστή του; Ε, λοιπόν, αυτό το ξεχασμένο Assassin's Creed ψάχνει να βρει μία δεύτερη ευκαιρία - ως ριμάστερ τούτη τη φορά - στις νέες (τι νέες, κοντεύουν να βγουν οι επόμενες) κονσόλες των Sony και Microsoft. Ο λόγος για το Assassin's Creed εμ, μμμ ... α, ναι, το Assassin's Creed Rogue, το οποίο δεν έτυχε της ανάλογης προβολής από την Ubisoft, καθότι έπεσε πάνω στη μετάβαση από την προηγούμενη γενιά συστημάτων, στην επόμενη, και κυκλοφόρησε παρέα με το Assassin's Creed Unity, το πρώτο νεξτ τζεν επεισόδιο της σειράς.

περισσότερα ⇒