Xbox One

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
F1 2018 @PS4, Xbox One, PC του Γιώργου Μούγιου

tags: Xbox One

Μια σειρά που ωριμάζει σαν το καλό κρασί

Όσο και να αυξάνονται οι φωνές εκείνες που λένε πως η Formula 1 γίνεται κάθε χρόνο και πιο προβλέψιμη και πως τα μόνα σκήπτρα που κρατά πλέον το άθλημα είναι αυτά του πιο βαρετού εκπροσώπου του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Codemasters συνεχίζει να αφοσιώνεται στο να προσπαθεί να παρουσιάσει κάθε χρόνο και ένα πιο πλήρες, πιο συναρπαστικό παιχνίδι Formula 1. Η αλήθεια είναι πως παρά το μονοπώλιο – κλείνει σχεδόν μια δεκαετία αποκλειστικής ανάθεσης η εταιρεία – οι δημιουργοί της σειράς φαίνεται να βάζουν πολύ μεράκι για να προσφέρουν στους οπαδούς αυτά τα στοιχεία που κατέστησαν την F1 ένα από τα πιο διάσημα αθλήματα στον πλανήτη. Η απαράμιλλη αίσθηση της ταχύτητας, η ευκαιρία να χειριστείς τα πλέον τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα στον πλανήτη, να τα πιέσεις στα απόλυτα όριά τους, ταξιδεύοντας από σιρκουΐ σε σιρκουΐ σε κάθε γωνιά στον πλανήτη, η εμπειρία του να είσαι το πρωταγωνιστικό πρόσωπο ενός τέτοιου αθλητικού οργανισμού. Και αν τα τελευταία χρόνια η Codemasters φαινόταν να τα πηγαίνει όλο και καλύτερα, αυτή τη χρονιά μάλλον κατάφερε να ξεπεράσει όλες τις περασμένες προσπάθειές της.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition @Xbox One, PC, PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One

Ένα κλασικό είδος φτάνει στο απόγειό του

Για την αναβίωση του είδους των isometric RPG τα έχουμε ξαναπεί. Δεν είναι μόνο θέμα νοσταλγίας, τα παιχνίδια της πολύ συγκεκριμένης αυτής συνομοταξίας άφησαν όντως ένα κενό στον χώρο των RPG που δεν μπορούσαν να καλύψουν οι τρισδιάστατοι τίτλοι που ήρθαν να πάρουν τη θέση τους. Σίγουρα, τα τρισδιάστατα παιχνίδια ρόλων στο στυλ των Elder Scrolls, των Ultima Underworld, των Witcher και των Gothic (και ας μην ξεχνάμε και την περίοδο των MMORPG σαν το World of Warcraft που κάποτε φάνταζαν ως το μοναδικό πιθανό μέλλον για το είδος) έχτισαν κόσμους τόσο πλούσιους σε ατμόσφαιρα, αλληλεπίδραση και εμβύθιση που έκαναν τα περίτεχνα διοράματα των ισομετρικών RPG να μοιάζουν απαρχαιωμένα. Παράλληλα, στην άλλη άκρη του φάσματος έκανε την εμφάνισή της μια νέα γενιά RPG ιαπωνικής προέλευσης, η οποία κατάφερε να κατακτήσει τις καρδιές των φίλων του είδους με επικές ιστορίες απαράμιλλης κλίμακας, κινηματογραφικό μεγαλείο και δραματική ένταση που αργήσαμε να δούμε στα δυτικά παιχνίδια ρόλων. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Strange Brigade @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One

Ήθελε λίγη παραξενιά ακόμα

Έχω αναφερθεί πολλές φορές στο «φαινόμενο» των ΑΑ και την εκρηκτική τους άνοδο τον τελευταίο καιρό. Είναι τίτλοι που στερούνται της φιλοδοξίας και των αξιών παραγωγής των μεγάλων blockbuster, αλλά ταυτόχρονα είναι σαφώς πιο απαιτητικοί σε πόρους από το συνηθισμένο επίπεδο των ανεξάρτητων παραγωγών και αντίστοιχα κυμαίνονται και σε μέτρια επίπεδα κόστους/τιμής. Μερικές φορές είναι απομιμήσεις μεγάλων επιτυχιών που απευθύνονται σε όσους έχουν τερματίσει τα παιχνίδια που μιμούνται και θέλουν κάτι παραπλήσιο (Technomancer, Surge, π.χ.). Άλλα βασίζονται σε μια αρκετά συγκεκριμένη ιδέα που χρειάζεται μεν μια άλφα χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί, αλλά δεν έχει την πιθανή απήχηση ενός mainstream τίτλου ΑΑΑ. Σε αυτήν την κατηγορία θα έβαζα τα Hellblade και Cuphead, για παράδειγμα.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Sonic Mania Plus @Xbox One, PS4, Switch, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One

Σόνικ ο εναλλακτικός

Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του θαυμάσιου Sonic Mania, η ομάδα του Κρίστιαν Γουάιτχεντ επιστρέφει με μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για τους φίλους του δεκαεξάμπιτου μπλε σκαντζόχοιρου και τους λάτρεις των καλών παιχνιδιών πλατφόρμας, γενικότερα. Η πρόσφατη περιπέτεια του Σόνικ επιστρέφει σε δισκάκι, με επιπλέον υλικό και ένα πανέμορφο artbook γεμάτο προσχέδια και σκίτσα από τα χεράκια των σχεδιαστών του παιχνιδιού.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
All-Star Fruit Racing @PS4, Xbox One, Switch, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One

Αβιταμίνωση τρίτου βαθμού

Στο προηγούμενο επεισόδιο, με αφορμή το Hello Neighbor, μιλήσαμε για το πόσο εύκολα γεμίζουν οι άδειες σελίδες του Word όταν ο συντάκτης έχει στα χέρια του ένα πολύ καλό ή ένα πολύ κακό παιχνίδι. Δηλαδή, ένα παιχνίδι για το οποίο αξίζει κανείς να γράψει και πέντε σειρές παραπάνω. Αντιθέτως, πόσες σελίδες να γεμίσει ο κακόμοιρος ο συντάκτης (νταξ, δεν θα τον λυπηθούμε κιόλας), όταν έχει να κάνει με ένα παιχνίδι που είναι πραγματικά αδιάφορο; Ένα παιχνίδι τόσο μονότονο, μία σκέτη ευθεία και βαρετή γραμμή, που τον αναγκάζει (αν και τα θέλει ο πισινός του) να θέλει να ξεκινήσει με τον επίλογο, αντί για τον πρόλογο, ώστε να ξεμπερδεύει όσο πιο γρήγορα γίνεται.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Hello Neighbor @Switch, PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One

Υπεράνθρωπος γείτονας, προβληματικό παιχνίδι

Η ζωή ενός συντάκτη γίνεται πάρα πολύ εύκολη, όταν έχει να γράψει είτε για ένα άρτιο παιχνίδι, είτε για ένα πραγματικά κακό. Τα μέτρια και αδιάφορα παιχνίδια δεν προκαλούν κανένα ενδιαφέρον, όσον αφορά τη συγγραφή μίας παρουσίασης, καθώς δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα για να αναλύσει κανείς. Άλλωστε, πόσα πράγματα μπορούν να γραφτούν για ένα «άοσμο» και «άγευστο» βιντεοπαιχνίδι; Το παρήγορο είναι ότι το Hello Neighbor δεν ανήκει στην κατηγορία των «άγευστων» παιχνιδιών. Ούτε αδιάφορο το λες. Από την άλλη, όμως, απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί ως καλό. Για την ακρίβεια, είναι τόσο κακό που θα μπορούσε να ονομάζεται Hello Neighbor: Η πλήρης λίστα με όσα πρέπει να αποφύγετε κατά το σχεδιασμό ενός παιχνιδιού stealth. Ω, ναι, είναι τόσο κακό.  

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
The Crew 2 @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One

Το racing στην εποχή των παιχνιδιών-υπηρεσίες

Πρώτα από όλα, θέλω να δηλώσω ότι χαίρομαι πολύ που κυκλοφόρησε το The Crew 2. Μετά τη σχετική αποτυχία του πρώτου Crew, δείχνει πίστη σε ιδέες και ανθρώπους που συνήθως λείπει από τις μεγάλες εταιρείες. Επίσης, χαίρομαι πολύ που βλέπω την Ivory Tower, την πρώτη ομάδα ανάπτυξης που μας έδειξε τι θα πει «πραγματικά φιλόδοξο racer» την προηγούμενη γενιά με το Test Drive Unlimited, να συνεχίζει να προσπαθεί για κάτι διαφορετικό, κάτι μεγαλύτερο, κάτι ακόμα πιο φιλόδοξο. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να πάνε όλα καλά σε ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα. Και όντως, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα. Όμως ζούμε σε μια εποχή που δεν έχουμε την πολυτέλεια της βιαστικής κρίσης, πρώτον γιατί έστω και μια αποτυχία μπορεί να σημάνει το τέλος μιας δημιουργικής ομάδας και δεύτερον γιατί πολλά βιντεοπαιχνίδια προσφέρονται πλέον με τη λογική της διαρκούς εξέλιξης.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Onrush @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One

To arcade racer… αλλιώς

Μερικές φορές είναι να απορείς με αυτήν την αγορά. Ας δούμε, εν τάχει, πώς μας προέκυψε το Onrush: η Evolution Studios είναι μια ομάδα ανάπτυξης από τη Μεγάλη Βρετανία, με ιστορία που φτάνει μέχρι την εποχή των home… όπως και όλα σχεδόν τα βρετανικά στούντιο, τώρα που το σκέφτομαι. Τέλος πάντων, από τότε που ιδρύθηκε η Evolution, είχε πολύ στενή σχέση με τη Sony Computer (σόρι, Interactive) Entertainment, καθώς ήταν υπεύθυνη για τη σειρά World Rally Championship, μια από τις μεγάλες επιτυχίες της Sony για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Όταν η Sony έχασε την επίσημη άδεια του WRC, η Evolution στράφηκε στη δημιουργία ενός από τους «κράχτες» της οπτικής υπεροχής (όπως ήθελε το αφήγημα, τέλος πάντων) του PlayStation 3. Ο λόγος για το MotorStorm, ένα πραγματικά αχαλίνωτο arcade racer που συνδύαζε τρελούς ρυθμούς, ακόμη πιο τρελά physics και πραγματικά αδέσμευτο gameplay, όπου τα καπρίτσια της τύχης και η emergent κωμωδία έπαιζαν εξίσου σημαντικό ρόλο με την τεχνική και τη φαντασία στις πίστες.

περισσότερα ⇒
hands-on
Assassin’s Creed Odyssey: μια πρώτη επαφή @Xbox One του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One

Το blockbuster της Ubisoft έρχεται στην Ελλάδα, ιδανική αφορμή για να το δούμε πρώτοι στα μέρη μας

Τα έχουμε συζητήσει αρκετές φορές και στο site, αλλά αξίζει τον κόπο να το αναφέρουμε ξανά: στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσφέρει κανείς δημοσιογραφική κάλυψη πριν από την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού. Πρώτα από όλα, σχεδόν κανένα ελληνικό μέσο δεν έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις μεγάλες εκδηλώσεις του gaming, καθώς δεν υπάρχουν έσοδα από τον κλάδο που να δικαιολογούν τέτοιες «επενδύσεις» από τα ίδια τα μέσα, πόσο μάλλον όταν τα όποια έσοδα δεν επαρκούν για κάποια χρηματική αμοιβή στη συντακτική ομάδα. Όλοι πρέπει να βασίζονται σε διαφημιστικού τύπου χορηγίες ή συνεργασίες άλλης μορφής, μπας και βρουν κάποιο κονδύλι να πάνε σε κάποια έκθεση. Και φυσικά λίγοι έχουν τις κατάλληλες επαφές για κάτι τέτοιο. Δεύτερον, οι τοπικές αντιπροσωπείες δεν έχουν συνήθως τη δυνατότητα να απαιτούν αντίτυπα των παιχνιδιών πριν από την κυκλοφορία τους... ή δεν θέλουν να τα ζητήσουν, καθώς φοβούνται (δικαίως μερικές φορές) ότι θα εκτεθούν στον εκδότη, λόγω μη τήρησης των όρων της κάλυψης. Το αποτέλεσμα είναι να βρισκόμαστε σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου, ώστε να καταφέρουμε να παίξουμε ένα παιχνίδι αρκετά για να το αξιολογήσουμε με αξιοπιστία, αλλά και να δημοσιεύσουμε την κριτική εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, προτού χαθεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Unravel Two @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One

Το παιχνίδι συνεργασίας κάνει τη διαφορά

Το Unravel Two έρχεται από τη Σουηδία, μέσω Αμερικής, σε κονσόλες και υπολογιστές για να μας χαρίσει όχι μόνο μία όμορφη εμπειρία αλλά και για να αισθανθούμε – έστω και για λίγο – ξεχωριστοί. Βλέπετε, το νέο παιχνίδι της  Coldwood Interactive φέρνει μαζί του λίγη από την αύρα της Ε3, της μεγαλύτερης έκθεσης βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο, και αυτό γιατί η επίσημη ανακοίνωση του παιχνιδιού και η κυκλοφορία του στα ψηφιακά καταστήματα, πραγματοποιήθηκαν την ίδια ακριβώς ημέρα, κατά τη διάρκεια της φετινής παρουσίασης της Electronic Arts. Χάρις στην τεχνολογία και τις ανέσεις που αυτή προσφέρει, έχουμε, πλέον, τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε παιχνίδια, ελάχιστες στιγμές μετά από την επίσημη παρουσίασή τους. Δεν το λες και λίγο.  

περισσότερα ⇒