PS4

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings @PS4, Switch) του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Αλχημεία και Στασιμότητα

Δύο από τα κύρια γνωρίσματα της σειράς Atelier είναι ότι δεν ακολουθεί με την εξέλιξη της τεχνολογίας και, παράλληλα, αδιαφορεί για την κατεύθυνση που ακολουθούν οι υπόλοιπες σειρές ιαπωνικών RPG. Σχετικά με το πρώτο, η Gust, η οποία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των παιχνιδιών Atelier, παράγει νέα επεισόδια ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αποφεύγοντας, όμως, να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες ή και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες των συστημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά. Και όλα αυτά, για να διατηρηθεί το κόστος παραγωγής κάθε νέου Atelier αρκετά χαμηλά. Όσο για τα επιτεύγματα των ανταγωνιστών της, η ιαπωνική εταιρεία δείχνει απλά να αδιαφορεί. Η σχεδιαστική φιλοσοφία και η δομή των Atelier παραμένουν εδώ και χρόνια ίδιες και απαράλλαχτες, χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί ριζικές αλλαγές ή εντυπωσιακές βελτιώσεις με το πέρασμα των ετών. Εξαιτίας αυτής της στασιμότητας, αν η σειρά Atelier ήταν καρδιογράφημα και εγώ ήμουνα γιατρός, θα ανησυχούσα πάααρα πολύ για την υγεία του ασθενή. Την ίδια λογική ακολουθεί και το νέο επεισόδιο της σειράς, το Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings.  

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
God of War @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Αποθεωτικό

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου God of War, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, είναι ότι... δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει. Κάπου εδώ θα πεταχτεί κάποιος και θα μου πει (με το δίκιο του) «τι είναι αυτά που μας λες ρε Φωκίωνα, εδώ μιλάμε για μια σειρά που έχει εξοντώσει ένα ολόκληρο μυθολογικό πάνθεον και με κάθε νέο τίτλο ανεβάζει τον πήχη στο θέαμα. Τι άλλο προσπαθεί να κάνει, αν όχι να εντυπωσιάσει;». Κι όμως, ακριβώς εκεί είναι το ζήτημα: έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο όπου η επένδυση στο θέαμα δεν μπορεί να προσφέρει κάτι περισσότερο σε αυτήν τη σειρά. Έχουμε δει μυθολογικά πλάσματα να ζωντανεύουν με τρόπο που θα ζήλευε και ο Χαριχάουζεν, έχουμε δει μερικά από τα πιο περίτεχνα και επικά σκηνικά που έχουν εμφανιστεί ποτέ στην οθόνη, έχουμε δει θεούς, ακόμα και τις ίδιες τις Μοίρες, να πεθαίνουν, τον ήλιο να σβήνει σε μια έκρηξη αιματηρής οργής. Η εμμονή στην ένταση και στον εντυπωσιασμό δεν θα είχε μέλλον, ακόμη και σε μια νέα γενιά μηχανημάτων. Δεν μπορείς να αντικαταστήσεις την έμπνευση και το πρωτογενές υλικό με την τεχνική αρτιότητα και τις αξίες παραγωγής. Φυσικά και θα μπορούσε να επενδύσει με τον ίδιο τρόπο πάλι στο θέαμα. Όμως ο αντίκτυπος θα ήταν δυσανάλογος της επένδυσης.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Ni No Kuni II: Revenant Kingdom @PS4, PC του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PS4

Παραμυθένιο και ξαναζεσταμένο

Είναι αδύνατο να υποβαθμίσεις τη σημαντικότητα ενός project όπως το Ni No Kuni. Μπορεί η Level 5 να μην διαθέτει το βεληνεκές μιας Square Enix, πέτυχε ωστόσο πριν από μερικά χρόνια μια από τις σπουδαιότερες συμπράξεις στην ιστορία της βιομηχανίας με τη συνεργασία της με το περιβόητο Studio Ghibli. Το σπουδαιότερο στούντιο ιαπωνικού animation όλων των εποχών συνέδεσε το όνομα του με την παραγωγή του πρώτου τίτλου, πρόσφερε μερικούς από τους πρωτοκλασάτους συντελεστές του – μεταξύ άλλων τον Τζο Χισαΐσι, βασικό συνθέτη σε όλες τις ταινίες του περιβόητου σκηνοθέτη Χαγιάο Μιγιαζάκι – και έδωσε διαστάσεις… διεθνούς event στην κυκλοφορία του πρώτου Ni No Kuni. Όλα τα παραπάνω ήταν αρκετά για να καταστήσουν τον πρώτο τίτλο επιτυχημένο, παρά το γεγονός πως όπως σε πολλές άλλες παραγωγές της Level 5, το gameplay του παιχνιδιού κινούνταν στα επίπεδα του «μέτριου-προς-καλού» και ακολουθούσε σχεδιαστικά μονοπάτια, πατημένα από αμέτρητα άλλα RPG του παρελθόντος. Το δεύτερο Ni No Kuni δεν έρχεται στο προσκήνιο με την ίδια φήμη και τον ίδιο ενθουσιασμό, όχι μόνο γιατί το έργο το έχουμε πλέον ξαναδεί, αλλά και γιατί η Level 5 αξιοποίησε πάλι συντελεστές του ιαπωνικού στούντιο, χωρίς ωστόσο να αποτελεί το παιχνίδι συμπαραγωγή του (και στην κατάσταση που βρίσκεται το διάσημο στούντιο, ίσως κάτι τέτοιο να ήταν και αδύνατο). Το τελικό αποτέλεσμα παρέμεινε εκ πρώτης όψης το ίδιο, καθώς το Ni No Kuni ΙΙ: Revenant Kingdom συστήνεται πάλι ως ένα παραμυθένιο RPG με χρώματα, σχέδια και μουσικές που μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από ταινία anime. Στην πραγματικότητα ωστόσο, το δεύτερο παιχνίδι επιχειρεί πάρα πολύ σημαντικές αλλαγές στο gameplay, που θα ξενίσουν όσους είχαν ασχοληθεί με το πρώτο και αφήνουν ανάμεικτες εντυπώσεις στο τέλος.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Far Cry 5 @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Εσείς γιατί παίζετε παιχνίδια;

Υπάρχουν εταιρείες που φτιάχνουν παιχνίδια για λίγους. Υπάρχουν εταιρείες που φτιάχνουν παιχνίδια για όλους. Και υπάρχει και η Ubisoft, η οποία φτιάχνει παιχνίδια που προσπαθούν να είναι τα πάντα, για όλους. Και το εντυπωσιακό είναι ότι πολλές φορές φτάνει πάρα πολύ κοντά στο να το πετύχει.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Assassin’s Creed Rogue Remastered @PS4, Xbox One του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Ώριμος κύριος, πρώην ασασίνος και νυν Ναϊτης, ζητά δεύτερη ευκαιρία

Θυμάστε εκείνο το Assassin's Creed το όνομα του οποίου δεν θυμάστε; Ενδεχομένως, να μην έχετε συγκρατήσει ούτε εκείνο του πρωταγωνιστή του; Ε, λοιπόν, αυτό το ξεχασμένο Assassin's Creed ψάχνει να βρει μία δεύτερη ευκαιρία - ως ριμάστερ τούτη τη φορά - στις νέες (τι νέες, κοντεύουν να βγουν οι επόμενες) κονσόλες των Sony και Microsoft. Ο λόγος για το Assassin's Creed εμ, μμμ ... α, ναι, το Assassin's Creed Rogue, το οποίο δεν έτυχε της ανάλογης προβολής από την Ubisoft, καθότι έπεσε πάνω στη μετάβαση από την προηγούμενη γενιά συστημάτων, στην επόμενη, και κυκλοφόρησε παρέα με το Assassin's Creed Unity, το πρώτο νεξτ τζεν επεισόδιο της σειράς.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Burnout Paradise Remastered @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Η χαρά της οδήγησης. Της καταστροφικής οδήγησης!

Ας είμαστε ειλικρινείς, η κατηγορία των ριμάστερ, βιντεοπαιχνιδιών που κυκλοφόρησαν στα συστήματα της προηγούμενης και της παρα-προηγούμενης γενιάς, εξυπηρετεί δύο βασικούς σκοπούς. Ο πρώτος – και προφανής – είναι να γεμίζουν την παιχνιδοθήκη των νέων συστημάτων κατά τις «νεκρές περιόδους», όταν απουσιάζουν οι μεγάλες κυκλοφορίες. Ο δεύτερος είναι για να δώσουν την ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους παίκτες να απολαύσουν παιχνίδια που, για τον α’ ή β’ λόγο, τα προσπέρασαν τον καιρό που κυκλοφόρησαν. Το Burnout Paradise Remastered είναι από τα ριμάστερ εκείνα που με τη συνολική τους καλή εικόνα δίνουν όσες αφορμές χρειαζόμαστε για να ασχοληθούμε ξανά (ή για πρώτη φορά) με το απολαυστικό ραλάκι που δημιούργησε η Criterion Games, πριν από δέκα χρόνια.   

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Kingdom Come: Deliverance @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Τεντώνοντας την έννοια του ρεαλισμού

Αν μη τι άλλο, το Kingdom Come: Deliverance είναι όντως κάτι διαφορετικό. Το «ρεαλιστικό» hardcore RPG της Warhorse Studios προτάθηκε στον κόσμο ως διαφορετικό, στηρίχθηκε από το κοινό στο Kickstarter ως κάτι διαφορετικό και απολαμβάνει προβολή, αλλά και πωλήσεις, που δεν έχουν πολλά παιχνίδια επιπέδου AA. Λόγω των ταπεινών απαρχών του, αλλά και εξαιτίας των αμφιλεγόμενων απόψεων του παραγωγού του, Ντάνιελ Βάβρα (οι οποίες, για να το πούμε ευγενικά, τείνουν προς το ακροδεξιό τους), το Kingdom Come: Deliverance έχει εξελιχθεί σε ένα ιδιόμορφο... underdog, τόσο για ορθούς, όσο και για εσφαλμένους λόγους, καθώς παλεύει να ξεχωρίσει κόντρα στα παραδοσιακά εμπορικά videogames, αλλά και ενάντια στην πολιτική ορθότητα, η οποία έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό διαμορφωτή απόψεων μετά την ντροπή του Gamergate.

περισσότερα ⇒
θέματα
Πρώτη ματιά στο Far Cry 5 του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PS4

Η πέμπτη κραυγή είναι και η πιο επίκαιρη

«Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια αίσθηση εκεί έξω, ότι κάτι δεν πάει καλά στον κόσμο. Ότι τα πράγματα δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι. Και ο φόβος που δημιουργεί αυτή η αίσθηση, το συναίσθημα πως μπορεί τα πράγματα να πάνε πολύ στραβά ανά πάσα στιγμή, είναι κάτι που πιστεύουμε πως έχει «ποτίσει» την ουσία του νέου Far Cry». Αυτά τα λόγια από τον υπεύθυνο της Ubisoft, Μάναμπ Ρόι, σε μεταξύ μας συζήτηση για τη βασική πηγή έμπνευσης πίσω από το νέο επεισόδιο της σειράς, είναι ενδεικτικά για να καταλάβεις πώς τα τωρινά γεγονότα έχουν επηρεάσει, αν όχι κατευθύνει την εξέλιξη του διάσημου franchise της Γαλλικής εκδότριας. Σύμφωνα με τον κύριο Ρόι βέβαια, η πρωταρχική πηγή έμπνευσης συναντάται στα παιδικά χρόνια ορισμένων από τους βασικούς συντελεστές του παιχνιδιού, που έζησαν την εποχή του Ψυχρού Πολέμου και την τρομολαγνία της πυρηνικής απειλής και μάλιστα μεγάλωσαν σε περιοχές που βρίσκονται πολύ κοντά στην Μοντάνα της Αμερικής, όπου διαδραματίζεται και το Far Cry 5. Δεν είναι καθόλου δύσκολο ωστόσο να κάνεις τους παραλληλισμούς με ότι συμβαίνει σήμερα στον κόσμο και ειδικότερα στην Αμερική του σήμερα, την Αμερική του Τραμπ, της ιδεολογικής οπισθοδρόμησης για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού της, που ανακαλύπτει ξανά εξωτερικούς και εσωτερικούς «εχθρούς» (μουσουλμάνους, Κινέζους, Βορειο-Κορεάτες, μέχρι και τους... ομοφυλόφιλους) σε μια ακράια αντίδραση απέναντι σε μια παρατεταμένη περιόδο πολιτικής ορθότητας.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Owlboy @Switch, PS4, Xbox One, PC του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PS4

Ουρανοκατέβατο «διαμάντι»

Μερικές από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις σε ότι αφορά νέες κυκλοφορίες έρχονται πλέον καθιερωμένα από τους ανεξάρτητους δημιουργούς. Γιατί μπορεί κάποιοι τίτλοι όπως το Cuphead να προσαρτώνται από νωρίς σε κάποιο σύστημα ή εκδότρια και να απολαμβάνουν έτσι της προσοχής του κοινού, υπάρχουν όμως τίτλοι όπως το Owlboy που «ίπτανται» χαμηλά για αρκετό καιρό, αποφεύγοντας τα ραντάρ των περισσότερων gamer, μέχρι που εμφανίζονται για να σε ξαφνιάσουν αναπάντεχα με αυτά που έχουν να σου προσφέρουν. Όχι πως σε αυτή την περίπτωση δεν είχαμε ακούσει ποτέ για το συγκεκριμένο παιχνίδι, καθώς οι σχεδιαστές του προωθούν σποραδικά το δημιούργημά τους εδώ και κάποια χρόνια. Λίγο όμως το γεγονός πως η κυκλοφορία είχε περιοριστεί στο Steam έως τώρα, λίγο το ότι κατακλυζόμαστε πλέον από νέους indie τίτλους κάθε μήνα, και φτάσαμε να ξαφνιαζόμαστε από τη δημιουργία της D-Pad Studio, ασχολούμενοι με την έκδοση του Nintendo Switch. Γιατί ξάφνιασμα; Γιατί το Owlboy αποτελεί ένα πραγματικό σχεδιαστικό κομψοτέχνημα, ένας τίτλος που σφύζει από ποιότητα, δανείζεται με ιδανικό τρόπο στοιχεία από πρωτοκλασάτους τίτλους του παρελθόντος και προσθέτει πρωτότυπους μηχανισμούς, για ένα πραγματικά αξιοθαύμαστο τελικό αποτέλεσμα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dissidia Final Fantasy NT @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Ανταγωνιστικό fan service που ξαφνιάζει... όχι πάντα για τους σωστούς λόγους

Αν κάποιος αμφισβητεί ακόμα την αξία των κονσολών για το AAA gaming, αρκεί να παρατηρήσει την ποικιλία των τίτλων που κυκλοφορούν για αυτές. Όταν ένα σύστημα φτάσει σε μια «κρίσιμη μάζα» πιθανών παικτών, δικαιολογεί εμπορικά την κυκλοφορία ακόμη και των πιο ριψοκίνδυνων τίτλων, τουλάχιστον για την αγορά της Δύσης. Και, παρόλο που φέρει ένα πολύ βαρύ όνομα, το Final Fantasy Dissidia NT είναι ακριβώς αυτό. Ένας σχετικά ριψοκίνδυνος τίτλος που δεν απευθύνεται σε όλους.

περισσότερα ⇒