PS4

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
Tales of Berseria @PS4, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Εκσυγχρονισμός, εδώ και τώρα!

Κάθε ιαπωνική εταιρία που σέβεται τον εαυτό της και θεωρεί ότι ανήκει στην ελίτ της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών, οφείλει να έχει τη δική της σειρά RPG. Η ανάγκη δημιουργίας μιας RPG-ιστικης εποποιίας, η οποία θα συνεπάρει το κοινό με τα κοσμοϊστορικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στον μαγικό κόσμο του παιχνιδιού, τους ευφάνταστους χαρακτήρες και το ασυναγώνιστο σύστημα μάχης, είναι σχεδόν επιτακτική. To πρώτο σκέλος της Square Enix έχει τα Final Fantasy και το δεύτερο τα Dragon Quest, η SEGA έχει τα Phantasy Star, η Konami τα Suikoden και η Capcom τα Breath of Fire. Μια εταιρία με το πλούσιο και ένδοξο παρελθόν της Namco, δεν θα μπορούσε να μείνει έξω από των χορό των RPG, γι’ αυτό και δημιούργησε τη σειρά Tales of. Μια σειρά, η οποία διακριτικά και σχεδόν αθόρυβα, δίχως φανφάρες και τυμπανοκρουσίες, συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της, από το 1995 με το Tales of Phantasia για το Super Nintendo, μέχρι το Tales of Berseria, το πιο πρόσφατο επεισόδιο που κυκλοφόρησε φέτος για PS4 και PC.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Nioh @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Το λένε νινζούτσου και είναι απλό

Το review του Nioh είναι από τα πιο εύκολα που έχω γράψει εδώ και πολύ καιρό. Δεν συναντάς πια εύκολα παιχνίδι με τόσο σαφή προσανατολισμό, προσήλωση στον στόχο και τόσο ξεκάθαρη αξία. Είναι από αυτά τα παιχνίδια που ανάβουν σχεδόν αμέσως έναν αριθμό στο μυαλό σου μόλις ξεκινήσεις να παίζεις (κρίμα που έχουμε καταργήσει τους βαθμούς, ε;), ο οποίος όχι μόνο δεν αλλάζει όσο περισσότερες ώρες αφιερώσεις στο παιχνίδι, αλλά βγάζει ρίζες και εξαπλώνεται σε επιχειρήματα σχεδόν από μόνος του.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Final Fantasy XV @Xbox One, PS4) του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Φύγαμε για ταξίδι και ξεχάσαμε την ιστορία και τους χαρακτήρες

Είναι περίεργο το πόσο διαφορετικά μετράει ο χρόνος για τα αγαπημένα μας βιντεοπαιχνίδια. Όταν ανακοινώθηκε το Final Fantasy XV, το ημερολόγιο ήταν “καρφωμένο” στο έτος 2006. Τότε, το X360 έκλεινε τη δεύτερή του χρονιά στην παγκόσμια αγορά, το PS3 ξεκινούσε τα πρώτα του βήματα, ενώ – αν δεν με απατά η μνήμη μου – το The Legend of Zelda: Twilight Princess δεν είχε, ακόμα, κυκλοφορήσει στο Gamecube. Και για να σας βοηθήσω έτσι ώστε να τοποθετηθείτε χρονικά, αρκεί να σας πω ότι στις αρχές του 2006, οι κάτοχοι PS2 απολάμβαναν το Final Fantasy XII.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Gravity Rush 2 @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Πάνω, κάτω και πλαγίως

Επιτρέψτε μου να σας ενοχλήσω λίγο: θεωρώ ότι η μεγάλη δύναμη της Sony, και ένας τομέας στον οποίο παραμένει ασυναγώνιστη, είναι η τεράστια ποικιλία που προσφέρει σε επίπεδο κυκλοφοριών πρώτης γραμμής. Σίγουρα, δεν έχει την ελευθερία και την καθαρά ποσοτική ποικιλία που προσφέρει το περιβάλλον των PC (των Windows, δηλαδή). Βεβαίως, δεν έχει την ικανότητα της Nintendo να πετυχαίνει με τόση συνέπεια τον ποιοτικό της στόχο. Ναι, της λείπουν το οικοσύστημα και οι τσέπες της Microsoft και αυτό φαίνεται μερικές φορές, ακόμη και στις επιτυχημένες της περιόδους. Αλλά στην τροφοδοσία των συστημάτων της με αποκλειστικές και ποικίλες παραγωγές πρώτης γραμμής, αυτό που αποκαλούμε τίτλους ΑΑΑ δηλαδή, η Sony πραγματικά διαπρέπει. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition @Xbox One, PS4, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Δρακογέννητος και ρετουσαρισμένος

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της τωρινής γενιάς συστημάτων, είναι η επανακυκλοφορία πολλών παιχνιδιών από την προηγούμενη, με τη μορφή τυπικών remaster. Ακολουθώντας τις επιταγές της μόδας αυτής, η Bethesda πήρε την απόφαση να μεταφέρει το Elder Scrolls V: Skyrim, το οποίο κυκλοφόρησε πριν πέντε χρόνια για PC, PS3 και X360, στα νέα συστήματα. Άλλωστε, θα ήταν ανεπίτρεπτο να λείπει από τα PS4 και Xbox One, ένα από τα πιο επιτυχημένα παιχνίδια ρόλων των τελευταίων ετών.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Moto Racer 4 @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Εφιάλτης στο δρόμο με τις λάσπες

Αν ξεχωρίζει για ένα πράγμα το Moto Racer 4, αυτό είναι σίγουρα η αμεσότητά του. Ο τίτλος της Microids, δίχως να χρονοτριβεί, “αποκαλύπτει” ευθύς αμέσως τις αρετές του. Ή πιο σωστά, την έλλειψη αυτών. Δεν χρειάζεται να αφιερώσετε ώρες ολόκληρες παίζοντας το παιχνίδι για να διαπιστώσετε ότι το MR4 συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που… δεν θέλουμε να βλέπουμε στα σύγχρονα βιντεοπαιχνίδια. Πόσο μάλλον γι’ αυτά που αγοράζουμε :P Τα προβλήματα και οι ατέλειες εμφανίζονται σχεδόν αμέσως, από τη στιγμή που θα πατήσουμε το “start” και θα περάσουμε στο εισαγωγικό μενού του παιχνιδιού. Το μήνυμα που στέλνει το Moto Racer 4 είναι ξεκάθαρο. Αγαπητέ gamer, εδώ που ήρθες δεν πρόκειται να περάσεις καλά και σίγουρα δεν υπάρχει κάτι που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα, ω, χο, χο, χο! 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
The Last Guardian @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Και του ύψους και του βάθους. Βέβαια, υπάρχουν πολλά είδη βάθους

Όσον αφορά το The Last Guardian υπάρχουν δύο είδη κοινού: οι gamers που ξέρουν καλά τι θα πει Φουμίτο Ουέντα και αυτοί που δεν ξέρουν (ή έστω, ξέρουν, αλλά δεν συγκινούνται ή εστιάζουν περισσότερο στο μηχανικό κομμάτι ενός παιχνιδιού). Τι θέλω να πω; Όλοι, μα όλοι οι τίτλοι του εν λόγω σχεδιαστή είναι "κακοί" τεχνικά, ίσως και μηχανικά, αν και εδώ το θέμα είναι λίγο πιο περίπλοκο και υποκειμενικό. Το Ico έμοιαζε με παιχνίδι PS1 και έκανε ορισμένα άτομα να το επιστρέψουν στο κατάστημα μέσα σε λίγες ώρες "επειδή ήταν μονόχρωμο" (τρου στόρι, πρόκειται για περιστατικό που μου αφηγήθηκε προσωπικά πωλητής των τότε Virgin Stores το ΕΝΔΟΞΟ 2002). Επιπλέον, το παιχνίδι είχε έναν βαρύ χειρισμό που δεν ταίριαζε τόσο πολύ με αυτό που θα περίμενε κάποιος στη μετά Mario 64 και Jak and Daxter εποχή. Κι όμως, όποιος άντεχε την τραχιά καμπύλη εξοικείωσης με το παιχνίδι, μπορούσε να περιμένει μια μαγευτική, διαφορετική και αξέχαστη εμπειρία, ένα ατμοσφαιρικό και αλληγορικό παραμύθι που δύσκολα σε άφηνε ασυγκίνητο.

περισσότερα ⇒
θέματα
Playstation Experience 2016 ""

tags: PS4

Μια βραδιά με μικρές, μεγάλες και μπομπάτες εκπλήξεις

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η φετινή Playstation Experience ήταν συνέχεια της εξαιρετικής παρουσίασης που πραγματοποίησε η Sony, στην Ε3 του 2016. Η ιαπωνική εταιρία ακολούθησε την επιτυχημένη συνταγή του καλοκαιριού, αφού  προτίμησε να δείξει ένα μεγάλο αριθμό από νέους τίτλους, χωρίς να αναλωθεί σε κουραστικές ομιλίες και αναλύσεις. Λίγα λόγια και πολλά παιχνίδια από την Sony, λοιπόν, η οποία επιφύλαξε μικρές, μεγάλες και… μπομπάτες εκπλήξεις, για τους φίλους του Playstation. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.   

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
World of Final Fantasy @PS4, PS Vita του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Ένα μικρό και χαρούμενο Final Fantasy

Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κανείς σχετικά με το World of Final Fantasy, είναι η παιδικότητα και ο ενθουσιασμός που αποπνέει. Σε αντίθεση με το μεγάλο του ξάδερφο, το Final Fantasy, o νέος τίτλος της Square Enix δεν προσπαθεί να αφηγηθεί μια δακρύβρεχτη και σοβαρή ιστορία, με μόνιμα στεναχωρημένους ήρωες που τους απασχολούν διάφορα σοβαρά ζητήματα όπως είναι η ζωή, ο θάνατος και η βροχή που θα χαλάσει τα τσουλούφια τους. Προς μεγάλη μου έκπληξη, οι σεναριογράφοι του παιχνιδιού δεν ακολουθούν τον τρόπο γραφής που έχει καθιερώσει η ιαπωνική εταιρία τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, με ιστορίες που “υποφέρουν” από σοβαροφάνεια, και αχρείαστες δευτερεύουσες πλοκές που περιπλέκουν την κεντρική υπόθεση, αντί να την εμπλουτίζουν. Εδώ, η διάθεση είναι εμφανώς πιο ανάλαφρη και τα πράγματα πολύ πιο ξεκάθαρα και κατανοητά.    

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dishonored 2 @PC, PS4, Xbox One του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Ένας κόσμος που θέλεις να γνωρίσεις, ένα παιχνίδι που παίζεις όπως θέλεις

Το Dishonored ήταν ένα από αυτά τα παιχνίδια που έρχονται από το πουθενά και αναστατώνουν τον κόσμο σου, όχι επειδή κάνουν τα πράγματα διαφορετικά, αλλά επειδή σταχυολογούν, βελτιστοποιούν και εμπλουτίζουν ήδη υπάρχουσες συνταγές με τρόπο ακαταμάχητο. Ο πρώτος τίτλος της σειράς (πλέον) πήρε τους αφηγηματικούς μηχανισμούς ενός System/BioShock, πρόσθεσε ακόμη περισσότερο εύρος και, πρωτίστως, ελευθερία. Στη συνέχεια, πήρε αυτόν τον καλοσχηματισμένο πυρήνα και τον τοποθέτησε σε έναν βικτοριανό δυστοπικό κόσμο, όπου η τεχνολογία μάχεται με τη μαγεία και η πολιτική ίντριγκα ρέει γύρω από αυτήν τη σύγκρουση, σαν κάτι που θα έγραφε ίσως ο Ιούλιος Βερν σε συνεργασία με τον Τζορτζ Μάρτιν.

περισσότερα ⇒