PS4

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
Tetris Effect @PS4, PS VR) του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PS4

We’re all connected

Μια μικρή δέσμη φωτός που περνάει από ένα άνοιγμα στον ουρανό φωτοβολεί τη σπηλιά στην οποία βρίσκεσαι, ενώ τα πρώτα τουβλάκια Polyominos έχουν ήδη αρχίσει να προσγειώνονται. Ένα ντέφι θέτει το ρυθμό καθώς σχηματίζεις τις πρώτες γραμμές και ακολουθούν μια σειρά από τύμπανα και ινδιάνικες ψαλμωδίες. Η μουσική και ο ρυθμός εντείνονται καθώς αστρικές φιγούρες που μοιάζουν με καβαλάρηδες σχηματίζουν ένα κύκλο και βαδίζουν μέσα στο χώρο, που πλέον έχει φωτιστεί εξ ολοκλήρου για να αποκαλύψει τα υπέροχα γεωμετρικά σχήματα του διάσημου Φαραγγιού της Αντιλόπης στην Αριζόνα. Οι καβαλάρηδες επιταχύνουν τον καλπασμό τους καθώς τα τουβλάκια πέφτουν όλο και πιο γρήγορα, η μουσική δυναμώνει και το χειριστήριο πάλλεται ρυθμικά, ενώ γυναικείοι αλαλαγμοί προστίθενται στις ψαλμωδίες. Σε ένα οπτικοακουστικό κρεσέντο οι καβαλάρηδες καλπάζουν και χάνονται προς τον ουρανό, συντροφιά με γεράκια που διαγράφουν τις δικές τους αστρικές πορείες με σκηνικό τους νυχτερινούς αστερισμούς. Όχι, δεν σας περιγράφω μια από τις ψυχεδελικές μου εμπειρίες μετά από χρήση των ανάλογων «υποστηρικτικών» ουσιών,αλλά μια από τις φαντασμαγορικές σκηνές που μπορείς να βιώσεις στο Tetris Effect, το νέο πόνημα του Ιάπωνα σχεδιαστή,Τετσούγια Μιζουγκούτσι.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Red Dead Redemption II @PS4, Xbox One του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PS4

Μια παλιά εποχή, ένας υπέροχος νέος κόσμος

Να ξεκινήσω με μια εξομολόγηση: ουδέποτε υπήρξα οπαδός των τίτλων της Rockstar. Σε μια άλλη εποχή είχα εθιστεί με το πρώτο (!) Grand Theft Auto της τότε DMA Design και νυν Rockstar North - στην οποία με περηφάνια και συγκίνηση πλέον μπορούμε να λέμε πως ανήκει και ο «δικός» μας Νότης Χαλκίδης, χρόνο με το χρόνο ωστόσο και καθώς το διάσημο franchise εξελισσόταν σε μια μονολιθική οντότητα για τη βιομηχανία, πολύ ψηλότερα σε απήχηση και εμπορικές προδιαγραφές από οποιοδήποτε ανταγωνιστή του, σταμάτησε να με ενδιαφέρει το σχεδιαστικό μοντέλο που έχει υιοθετήσει το στούντιο. Οι ιστορίες των GTA μου φαινόντουσαν πάντα σχετικά συμπαθητικές αντιγραφές αντίστοιχων κινηματογραφικών ιστοριών αλλά όχι αρκετά ενδιαφέρουσες για να με κρατήσουν μέχρι το τέλος, το στοιχείο της σάτιρας ξεκινούσε από το ανώριμο και έφτανε μέχρι το κακόγουστο και η «εμβύθιση» στην οποία αναφέρεται συχνά ο Φωκίωνας στα άρθρα του, απουσίαζε από τη στιγμή που το παιχνίδι πρόσφερε μια ψηφιακή εκδοχή της πραγματικότητας και όχι κάποιο ανεξερεύνητο φανταστικό κόσμο. Ακόμη και το αρχικό Red Dead Redemption είχε αρκετά από τα στοιχεία των GTA για να με κάνουν να αφήσω στην άκρη το παιχνίδι μετά από μερικές ώρες, βαριεστημένος από την επανάληψη και την απουσία ενδιαφέροντος στην εξέλιξη του σεναρίου του.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
SoulCalibur VI @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Are you not entertained?

Υπάρχουν δύο τρόποι για να προσεγγίσει κανείς την κριτική του νέου μέρους μιας καθιερωμένης και καταξιωμένης σειράς fighting (αυθαίρετο ρητορικό τέχνασμα, όπως θα δείτε παρακάτω).

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Diablo III: Ultimate Evil Edition @Switch, PS4, Xbox One, PS3, X360 του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Σαν στο σπίτι του - και στο Switch

Το άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση με αφορμή την κυκλοφορία του Diablo III: Eternal Collection στο Switch της Nintendo. Αναλυτική παρουσίαση για το φορητό Diablo III, θα βρείτε στη δεύτερη σελίδα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dark Souls Remastered @Switch, PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Το remaster του κλασικού πλέον Dark Souls καταφτάνει και στο Switch

Το άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση με αφορμή την κυκλοφορία του παιχνιδιού στο Switch της Nintendo. Αναλυτική παρουσίαση για το φορητό Dark Souls, θα βρείτε στη δεύτερη σελίδα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Call of Cthulhu @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Σκουριασμένο και ξεπερασμένο

Παγιδευμένος στην υποβρύχια πόλη Ρ’λυέ, καταμεσής του Ειρηνικού Ωκεανού, ο  μέγας Κθούλου κοιμάται και ονειρεύεται. Και μέσα από φρικτά και ανυπόφορα όνειρα, ο μέγιστος των Μεγάλων Παλαιών στοιχειώνει τις ζωές των ανθρώπων που έχουν την ατυχία να ακούσουν το Κάλεσμά του. Πέρα από τους κοινούς θνητούς, στο Κάλεσμα του Κθούλου ανταποκρίθηκαν αρκετές εταιρείες παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών (πσσσς, είδατε γύρισμα που σας έκανα;), οι οποίες «υπέκυψαν» στη διαχρονική γοητεία του συγγραφικού έργου του Χ.Φ. Λάβκραφτ, δημιουργώντας παιχνίδια βασισμένα στο Μύθο του Κθούλου. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - εμπνευσμένο από την ιστορία «Ο Ίσκιος πάνω από το Ίνσμουθ», η σειρά των Alone in the Dark, το Eternal Darkness που δημιούργησε η Silicon Knights για τη Nintendo και το Gamecube, ακόμη και τα Bloodborne και Mass Effect. Και τώρα, σειρά της Cyanide να μας ταξιδέψει στον κόσμο της τρόμου και της παράνοιας, μέσα από το Call of Cthulhu, το οποίο μας μεταφέρει στο φανταστικό νησί Darkwater για να παρακολουθήσουμε την ιστορία του Έντουαρντ Πιρς. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Assassin’s Creed Odyssey @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Κάπου ανάμεσα στο Κουτί της Πανδώρας και στο Κέρας της Αμάλθειας

Αν και οι περισσότεροι από εσάς που με διαβάζετε θα τα ξέρετε ήδη, είμαι υποχρεωμένος προτού ξεκινήσω να εξομολογηθώ κάποια πράγματα σε προσωπικό επίπεδο. Πρώτα από όλα, δεν είμαι από τους ανθρώπους που εκτιμούν μόνο το gameplay σε ένα παιχνίδι. Δόξα νά’ χει ο (όποιος) Πανάγαθος, έχω ζήσει τις εποχές που το gameplay ήταν το μόνο πράγμα που υπήρχε, εκ των πραγμάτων. Πλέον, αν και προφανώς θεωρώ το gameplay και τη διαδραστικότητα τη βάση ενός καλού βιντεοπαιχνιδιού, εκτιμώ εξίσου κι άλλα πράγματα, κυρίως τη φαντασία και τη δυνατότητα ενός παιχνιδιού να σε βυθίσει στον κόσμο του. Ναι, δεν θα κουραστώ ποτέ να γράφω για τη σημασία που έχει η «εμβύθιση» του παίκτη, το λεγόμενο immersion. Η έλλειψη αυτού του χαρακτηριστικού, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένα είδη παιχνιδιών, είναι τόσο καταλυτική που μπορεί να με κάνει να μην ασχοληθώ με ένα κατά τα άλλα υπέροχο παιχνίδι. Είναι κάτι που πάντοτε γνώριζα για τον εαυτό μου, αλλά πρόσφατα αποκρυσταλλώθηκε, όταν προσπάθησα -πραγματικά προσπάθησα- να απολαύσω μια περσινή τεράστια επιτυχία που δεν θα κατονομάσω εδώ... αλλά δεν τα κατάφερα.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
FIFA 19 @PS4, Xbox One, Switch, PS3, X360, PC του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PS4

Ένα FIFA που… σκοράρει από τα αποδυτήρια

Η αυλαία του FIFA 19 σηκώνεται με το άκουσμα του ύμνου του Champions League. Όσο το παιχνίδι “κατεβάζει” δεδομένα απαραίτητα για την ενεργοποίηση της πλειοψηφίας των mode του, η EA σε εισάγει στο φετινό «ποδοσφαιράκι» της με έναν εορταστικό αγώνα μεταξύ Γιουβέντους και Παρί Σεν Ζερμέν. Καθώς βλέπεις να παρελαύνουν μπροστά σου - σε μια εκπληκτικά εικονοποιημένη ατμόσφαιρα - δύο από τις ομάδες που διαθέτουν αυτή τη στιγμή τις περισσότερες και πιο περιζήτητες ποδοσφαιρικές “φίρμες” παγκοσμίως, η Electronic Arts επιχειρεί μια άτυπη επίδειξη δύναμης: “δες”, σου λέει, “ακόμη και το Champions League είναι πλέον δικό μου”. Όχι φυσικά πως περιμέναμε αυτή την επίδειξη - το FIFA μοιάζει εδώ και χρόνια παντοδύναμο στην επικράτησή του στις άδειες και τα εμπορικά δικαιώματα. Ωστόσο, η προσθήκη του αξιοζήλευτου Champions League σηματοδοτεί μια άτυπη άνευ όρων παράδοση από το αντίπαλο δέος του παιχνιδιού, τουλάχιστον σε ότι αφορά το συγκεκριμένο τομέα, ειδικά όταν αναλογιστεί κανείς πως το Pro Evolution Soccer είχε καταφέρει να κρατήσει δικό του το συγκεκριμένο θεσμό για σχεδόν μια δεκαετία. Γενικά, η Electronic Arts επιδεικνύει τα τελευταία χρόνια πρόθεση να ψηλώσει το ταβάνι της παραγωγής του FIFA σε δυσθεώρητα ύψη, σε σημείο που αναρωτιέσαι τι μπορεί να κάνει πλέον η Konami πέρα από το να ελπίζει πως το μεράκι που βγάζει η ομάδα ανάπτυξης του PES στο σχεδιασμό του gameplay του παιχνιδιού, αρκεί για να κρατήσει συσπειρωμένους τους οπαδούς της σειράς. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
NBA Live 19 @PS4, Xbox One του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Φέτος την ίδρωσε τη φανέλα...

Πριν από πολλά-πολλά χρόνια, τα μπασκετικά παιχνίδια της Electronic Arts ήταν ό,τι πιο «καυτό» κυκλοφορούσε στην αγορά, τα οποία καταλάμβαναν με σχετική άνεση τις πρώτες θέσεις στους πίνακες των πωλήσεων. Η ΕΑ ξεκίνησε μία πραγματική δυναστεία με τo επικό Lakers vs. Celtics και εν συνεχεία με τα Bulls vs. Lakers, Bulls vs. Blazers (παρεμπιπτόντως, ωραία ξενύχτια κάναμε εκείνα τα χρόνια για να δούμε στην τιβί τον Τζόρνταν, τον Πίπεν, τον Ντρέξλερ), Team USA Basketball και NBA Showdown. Στο απόγειο των δεκαεξάμπιτων συστημάτων – λίγο πριν τα μέσα του ενενήντα, η μπασκετική εποποιία της EA Sports (-ιτς ιν δε γκέιμ), άλλαξε όνομα και εμφάνιση (καλώς όρισες ισομετρική απεικόνιση) και έγινε η σειρά NBA Live που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Για να μην σας κουράζω, η μπασκετική σειρά της EA είχε όσα ονειρευόταν ένας πραγματικός φίλος του μαγικού κόσμου του αμερικάνικου μπάσκετ. Εντυπωσιακό οπτικοακουστικό τομέα, επίσημη άδεια από το NBA, όπως και όλους τους μεγάλους αστέρες του πρωταθλήματος. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Shadow of the Tomb Raider @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Βγαίνοντας απ’ τη σκιά

Αν και δεν ήμουν από αυτούς που τίμησαν ιδιαίτερα το Rise of the Tomb Raider και του έβαλα έναν από τους χαμηλότερους βαθμούς που πήρε στα τοπικά μέσα, όσο παίζω το νέο Shadow of the Tomb Raider, τόσο πιστεύω ότι ήμουν υπερβολικά επιεικής. Όχι ότι το Rise δεν ήταν καλό παιχνίδι, ιδιαίτερα τη χρονική περίοδο που κυκλοφόρησε, αλλά έπασχε από προβλήματα που ελάχιστοι πρόσεξαν, πόσο μάλλον στηλίτευσαν. Πρώτα από όλα, ήταν ένα παιχνίδι πανομοιότυπο με το προηγούμενο, και στο στήσιμο, αλλά ακόμα περισσότερο στο gameplay. Δεύτερον, ήταν ταλαιπωρημένο από τη διαδικασία ανάπτυξης, ενώ έσερνε παράλληλα και την κατάρα του cross-gen, δηλαδή έπρεπε να είναι αρκετά όμορφο για τα νέα συστήματα, αλλά να χωράει και στα προηγούμενα. Τρίτον, δεν είχε ενέργεια, νεύρο, ρυθμό. Μπορεί να έφταιγαν όλα τα παραπάνω, μπορεί και όχι, αλλά είχε τρομερά σκαμπανεβάσματα στην ποιότητά του. Όλα αυτά, βέβαια, μέσα στα πλαίσια ενός αντικειμενικά «καλού» action blockbuster, με όμορφα γραφικά, στιβαρούς μηχανισμούς (ιδιαίτερα στη μάχη) και μπόλικο ψάξιμο και δράση.

περισσότερα ⇒