PS4

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
The Crew 2 @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Το racing στην εποχή των παιχνιδιών-υπηρεσίες

Πρώτα από όλα, θέλω να δηλώσω ότι χαίρομαι πολύ που κυκλοφόρησε το The Crew 2. Μετά τη σχετική αποτυχία του πρώτου Crew, δείχνει πίστη σε ιδέες και ανθρώπους που συνήθως λείπει από τις μεγάλες εταιρείες. Επίσης, χαίρομαι πολύ που βλέπω την Ivory Tower, την πρώτη ομάδα ανάπτυξης που μας έδειξε τι θα πει «πραγματικά φιλόδοξο racer» την προηγούμενη γενιά με το Test Drive Unlimited, να συνεχίζει να προσπαθεί για κάτι διαφορετικό, κάτι μεγαλύτερο, κάτι ακόμα πιο φιλόδοξο. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να πάνε όλα καλά σε ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα. Και όντως, υπάρχουν σημαντικά προβλήματα. Όμως ζούμε σε μια εποχή που δεν έχουμε την πολυτέλεια της βιαστικής κρίσης, πρώτον γιατί έστω και μια αποτυχία μπορεί να σημάνει το τέλος μιας δημιουργικής ομάδας και δεύτερον γιατί πολλά βιντεοπαιχνίδια προσφέρονται πλέον με τη λογική της διαρκούς εξέλιξης.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Onrush @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

To arcade racer… αλλιώς

Μερικές φορές είναι να απορείς με αυτήν την αγορά. Ας δούμε, εν τάχει, πώς μας προέκυψε το Onrush: η Evolution Studios είναι μια ομάδα ανάπτυξης από τη Μεγάλη Βρετανία, με ιστορία που φτάνει μέχρι την εποχή των home… όπως και όλα σχεδόν τα βρετανικά στούντιο, τώρα που το σκέφτομαι. Τέλος πάντων, από τότε που ιδρύθηκε η Evolution, είχε πολύ στενή σχέση με τη Sony Computer (σόρι, Interactive) Entertainment, καθώς ήταν υπεύθυνη για τη σειρά World Rally Championship, μια από τις μεγάλες επιτυχίες της Sony για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Όταν η Sony έχασε την επίσημη άδεια του WRC, η Evolution στράφηκε στη δημιουργία ενός από τους «κράχτες» της οπτικής υπεροχής (όπως ήθελε το αφήγημα, τέλος πάντων) του PlayStation 3. Ο λόγος για το MotorStorm, ένα πραγματικά αχαλίνωτο arcade racer που συνδύαζε τρελούς ρυθμούς, ακόμη πιο τρελά physics και πραγματικά αδέσμευτο gameplay, όπου τα καπρίτσια της τύχης και η emergent κωμωδία έπαιζαν εξίσου σημαντικό ρόλο με την τεχνική και τη φαντασία στις πίστες.

περισσότερα ⇒
hands-on
Assassin’s Creed Odyssey: μια πρώτη επαφή @Xbox One του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Το blockbuster της Ubisoft έρχεται στην Ελλάδα, ιδανική αφορμή για να το δούμε πρώτοι στα μέρη μας

Τα έχουμε συζητήσει αρκετές φορές και στο site, αλλά αξίζει τον κόπο να το αναφέρουμε ξανά: στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσφέρει κανείς δημοσιογραφική κάλυψη πριν από την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού. Πρώτα από όλα, σχεδόν κανένα ελληνικό μέσο δεν έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις μεγάλες εκδηλώσεις του gaming, καθώς δεν υπάρχουν έσοδα από τον κλάδο που να δικαιολογούν τέτοιες «επενδύσεις» από τα ίδια τα μέσα, πόσο μάλλον όταν τα όποια έσοδα δεν επαρκούν για κάποια χρηματική αμοιβή στη συντακτική ομάδα. Όλοι πρέπει να βασίζονται σε διαφημιστικού τύπου χορηγίες ή συνεργασίες άλλης μορφής, μπας και βρουν κάποιο κονδύλι να πάνε σε κάποια έκθεση. Και φυσικά λίγοι έχουν τις κατάλληλες επαφές για κάτι τέτοιο. Δεύτερον, οι τοπικές αντιπροσωπείες δεν έχουν συνήθως τη δυνατότητα να απαιτούν αντίτυπα των παιχνιδιών πριν από την κυκλοφορία τους... ή δεν θέλουν να τα ζητήσουν, καθώς φοβούνται (δικαίως μερικές φορές) ότι θα εκτεθούν στον εκδότη, λόγω μη τήρησης των όρων της κάλυψης. Το αποτέλεσμα είναι να βρισκόμαστε σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου, ώστε να καταφέρουμε να παίξουμε ένα παιχνίδι αρκετά για να το αξιολογήσουμε με αξιοπιστία, αλλά και να δημοσιεύσουμε την κριτική εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, προτού χαθεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Unravel Two @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Το παιχνίδι συνεργασίας κάνει τη διαφορά

Το Unravel Two έρχεται από τη Σουηδία, μέσω Αμερικής, σε κονσόλες και υπολογιστές για να μας χαρίσει όχι μόνο μία όμορφη εμπειρία αλλά και για να αισθανθούμε – έστω και για λίγο – ξεχωριστοί. Βλέπετε, το νέο παιχνίδι της  Coldwood Interactive φέρνει μαζί του λίγη από την αύρα της Ε3, της μεγαλύτερης έκθεσης βιντεοπαιχνιδιών στον κόσμο, και αυτό γιατί η επίσημη ανακοίνωση του παιχνιδιού και η κυκλοφορία του στα ψηφιακά καταστήματα, πραγματοποιήθηκαν την ίδια ακριβώς ημέρα, κατά τη διάρκεια της φετινής παρουσίασης της Electronic Arts. Χάρις στην τεχνολογία και τις ανέσεις που αυτή προσφέρει, έχουμε, πλέον, τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε παιχνίδια, ελάχιστες στιγμές μετά από την επίσημη παρουσίασή τους. Δεν το λες και λίγο.  

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Vampyr @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Τι είναι η ζωή, παρά θάνατος σε αναμονή;

Πώς καταλαβαίνεις ότι ένα μέσο έχει ωριμάσει εμπορικά; Όταν η επιτυχία, σχετική ή μη, παύει να συναρτάται με την ποιότητα. Αυτό είναι το ορόσημο κατά το οποίο αυτό το μέσο απευθύνεται πλέον στο λεγόμενο «ευρύ κοινό». Στον χώρο του gaming, πολλές φορές κάνουμε το λάθος να θεωρούμε ότι η προσέγγιση του ευρύτερου κοινού έχει να κάνει με τη διεύρυνση του βασικού («σκληροπυρηνικού», αν θέλετε) κοινού των gamers, ώστε αυτό να ταυτίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο με το ευρύτερο ή «mainstream» κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε. Είναι μια τακτική που έχει φέρει θετικά αποτελέσματα και όντως έχει αποφέρει αναγνωρισιμότητα στον κλάδο του gaming, ενώ παράλληλα έχει αυξήσει τα έσοδά του.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Yoku's Island Express @PS4, Xbox One, Switch, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4

Ένα ανοιχτόκοσμο φλιπεράκι

Το έχουμε πει, αλλά αξίζει τον κόπο να το επαναλάβουμε: η κατηγορία των platform προσφέρεται για μεγάλα πράγματα. Είναι από τις λίγες κατηγορίες που επιτρέπουν στους σχεδιαστές να δημιουργήσουν παιχνίδια που ξεφεύγουν από τα καθιερωμένα, ξεπερνώντας τους όποιους περιορισμούς θέτει το ίδιο το είδος. Γι’ αυτό και η συγκεκριμένη κατηγορία βιντεοπαιχνιδιών, παρά τις δεκαετίες που κουβαλά στις πλάτες της, παραμένει, μέχρι και σήμερα, τόσο αγαπητή σε παίκτες και δημιουργούς βιντεοπαιχνιδιών. Από τη στιγμή που η κατηγορία απομακρύνθηκε από τη συνταγή των Super Mario και Sonic, άρχισαν να εμφανίζονται πλατφορμάκια που βασίζονταν σε φρέσκες ιδέες και πρόσφεραν εναλλακτικούς τρόπους παιχνιδιού, εντός των ορίων της κατηγορίας. Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι και το Yoku’s Island Express.  

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dark Souls Remastered @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Ευπρόσδεκτες τεχνικές βελτιώσεις για έναν τίτλο που αξίζει μια θέση στο πάνθεον των κλασικών

Ας ξεκινήσουμε με τα εύκολα: το Dark Souls Remastered είναι μια πολύ ευπρόσδεκτη επανέκδοση που κάνει ακριβώς αυτό που γράφει στο κουτί: είναι ένα remaster και όχι ένα remake στο στυλ του Shadow of the Colossus. Αυτό σημαίνει ότι οι βελτιώσεις είναι μόνο τεχνικές, χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις στη φύση του τίτλου. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτές είναι και οι μοναδικές βελτιώσεις που χρειάζεται. Γιατί το Dark Souls είναι ένας τίτλος που του αξίζει να μείνει διαχρονικός, ένας τίτλος κλασικός με όλη την έννοια της λέξης, βάσει του οποίου κρίνονται και θα κρίνονται πολλοί νεότεροι.

περισσότερα ⇒
θέματα
E3 2018: Η Sony ""

tags: PS4

Ουκ εν τω πολλω το ευ, άλλ' εν τω ευ το πολύ

Φέτος, η Sony αποφάσισε να κινηθεί κάπως διαφορετικά σε σχέση με τον τρόπο που παρουσίαζε τα νέα της παιχνίδια στις περασμένες Ε3. Σε αντίθεση με προηγούμενες εμφανίσεις, τούτη τη φορά, η μαμά του Playstation προτίμησε να εστιάσει σε τέσσερις "δυνατούς" τίτλους, τους οποίους οι κάτοχοι PS4 περιμένουν πως και πως. Προτίμησε, λοιπόν, να αφήσει τα ίδια τα παιχνίδια να "μιλήσουν" και να δημιουργήσουν την όποια φασαρία, παρά επενδύσει σε ένα φαντασμαγορικό σώου με άπειρα φωτορυθμικά και άναρθρες κραυγές. Κατά έναν περίεργο τρόπο, η ήρεμη και χαμηλών τόνων παρουσίαση της Sony, συμπληρώνει την ηγετική - και γεμάτη ενθουσιασμό - εμφάνιση της Microsoft, δημιουργώντας, έτσι, την απόλυτη ισορροπία στον μικρόκοσμο της Ε3. Πάμε να δούμε πως τα κατάφερε, φέτος, η Sony.

περισσότερα ⇒
θέματα
E3 2018: Η Electronic Arts ""

tags: PS4

Στον αυτόματο πιλότο

Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, η Electronic Arts εγκαινίασε την Ε3, για να μη χαλάνε τα γούρια και οι συνήθειες. Η φετινή παρουσία της αμερικάνικης εταιρείας ήταν σαφώς πιο συμμαζεμένη (λιγότεροι γιουτιούμπερς - αυτή η μάστιγα, ινφλουένσερς και λοιποί περίεργοι), εστιάζοντας στις γνωστές και ετήσιες κυκλοφορίες (Battlefield, FIFA, NBA Live). Ωστόσο, αν εξαιρέσουμε δύο τίτλους από ανεξάρτητα στούντιο, η παρουσίαση της ΕΑ δεν έκρυβε καμία έκπληξη, ενώ, για μία ακόμα φορά, δεν έδειξε τίποτα απολύτως σχετικά με τα τόσα πολλά παιχνίδια Star Wars που, σε θεωρητική βάση, βρίσκονται στα σκαριά τα τελευταία τρία χρόνια.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Detroit: Become Human @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4

Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας

Για κάποιον λόγο, τα δημιουργήματα του David Cage συγκεντρώνουν επάνω τους πολύ θυμό και περιφρόνηση. Ίσως επειδή δεν είναι βιντεοπαιχνίδια με την κλασική έννοια της λέξης, παρόλο που αυτό δεν εμποδίζει τους τίτλους της Telltale Games ή τα walking simulators να σημειώνουν αξιοπρεπέστατες πωλήσεις. Ίσως επειδή εστιάζουν πολύ στον τεχνικό τομέα, κάτι που αυτομάτως αποκλείει συγκεκριμένες πλατφόρμες και, κατά συνέπεια, συγκεκριμένα είδη κοινού, παρόλο που το ίδιο ισχύει για όλα τα σύγχρονα blockbuster. Ίσως επειδή υπάρχουν εξίσου, ίσως και πιο ταλαντούχες ομάδες, με ενδεχομένως καλύτερες ιστορίες, οι οποίες δεν βρίσκουν τη χρηματοδότηση για να κάνουν κάτι παρόμοιο... παρόλο που σε αυτήν την περίπτωση η αρνητική αντίδραση θα έπρεπε να στρέφεται κατά των εκδοτών και όχι κατά της Quantic Dream. Ίσως επειδή συνδυάζουν όλα τα παραπάνω. Όπως και αν έχει, υπάρχουν άπειροι -και κάποιοι από αυτούς έγκυροι- λόγοι που προκαλούν αυτές τις αντιδράσεις.

περισσότερα ⇒