PC

δημοσιεύσεις

θέματα
Πρώτη ματιά στο Far Cry 5 του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PC

Η πέμπτη κραυγή είναι και η πιο επίκαιρη

«Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια αίσθηση εκεί έξω, ότι κάτι δεν πάει καλά στον κόσμο. Ότι τα πράγματα δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι. Και ο φόβος που δημιουργεί αυτή η αίσθηση, το συναίσθημα πως μπορεί τα πράγματα να πάνε πολύ στραβά ανά πάσα στιγμή, είναι κάτι που πιστεύουμε πως έχει «ποτίσει» την ουσία του νέου Far Cry». Αυτά τα λόγια από τον υπεύθυνο της Ubisoft, Μάναμπ Ρόι, σε μεταξύ μας συζήτηση για τη βασική πηγή έμπνευσης πίσω από το νέο επεισόδιο της σειράς, είναι ενδεικτικά για να καταλάβεις πώς τα τωρινά γεγονότα έχουν επηρεάσει, αν όχι κατευθύνει την εξέλιξη του διάσημου franchise της Γαλλικής εκδότριας. Σύμφωνα με τον κύριο Ρόι βέβαια, η πρωταρχική πηγή έμπνευσης συναντάται στα παιδικά χρόνια ορισμένων από τους βασικούς συντελεστές του παιχνιδιού, που έζησαν την εποχή του Ψυχρού Πολέμου και την τρομολαγνία της πυρηνικής απειλής και μάλιστα μεγάλωσαν σε περιοχές που βρίσκονται πολύ κοντά στην Μοντάνα της Αμερικής, όπου διαδραματίζεται και το Far Cry 5. Δεν είναι καθόλου δύσκολο ωστόσο να κάνεις τους παραλληλισμούς με ότι συμβαίνει σήμερα στον κόσμο και ειδικότερα στην Αμερική του σήμερα, την Αμερική του Τραμπ, της ιδεολογικής οπισθοδρόμησης για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού της, που ανακαλύπτει ξανά εξωτερικούς και εσωτερικούς «εχθρούς» (μουσουλμάνους, Κινέζους, Βορειο-Κορεάτες, μέχρι και τους... ομοφυλόφιλους) σε μια ακράια αντίδραση απέναντι σε μια παρατεταμένη περιόδο πολιτικής ορθότητας.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Owlboy @Switch, PS4, Xbox One, PC του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PC

Ουρανοκατέβατο «διαμάντι»

Μερικές από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις σε ότι αφορά νέες κυκλοφορίες έρχονται πλέον καθιερωμένα από τους ανεξάρτητους δημιουργούς. Γιατί μπορεί κάποιοι τίτλοι όπως το Cuphead να προσαρτώνται από νωρίς σε κάποιο σύστημα ή εκδότρια και να απολαμβάνουν έτσι της προσοχής του κοινού, υπάρχουν όμως τίτλοι όπως το Owlboy που «ίπτανται» χαμηλά για αρκετό καιρό, αποφεύγοντας τα ραντάρ των περισσότερων gamer, μέχρι που εμφανίζονται για να σε ξαφνιάσουν αναπάντεχα με αυτά που έχουν να σου προσφέρουν. Όχι πως σε αυτή την περίπτωση δεν είχαμε ακούσει ποτέ για το συγκεκριμένο παιχνίδι, καθώς οι σχεδιαστές του προωθούν σποραδικά το δημιούργημά τους εδώ και κάποια χρόνια. Λίγο όμως το γεγονός πως η κυκλοφορία είχε περιοριστεί στο Steam έως τώρα, λίγο το ότι κατακλυζόμαστε πλέον από νέους indie τίτλους κάθε μήνα, και φτάσαμε να ξαφνιαζόμαστε από τη δημιουργία της D-Pad Studio, ασχολούμενοι με την έκδοση του Nintendo Switch. Γιατί ξάφνιασμα; Γιατί το Owlboy αποτελεί ένα πραγματικό σχεδιαστικό κομψοτέχνημα, ένας τίτλος που σφύζει από ποιότητα, δανείζεται με ιδανικό τρόπο στοιχεία από πρωτοκλασάτους τίτλους του παρελθόντος και προσθέτει πρωτότυπους μηχανισμούς, για ένα πραγματικά αξιοθαύμαστο τελικό αποτέλεσμα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Monster Hunter: World @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Απόβαση στη Δύση

 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dragon Ball FighterZ @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Όταν θέλεις να γίνει κάτι σωστά, δώσ’ το σε έναν επαγγελματία

Λίγα anime ταιριάζουν τόσο πολύ στο concept ενός fighting game, όσο το Dragon Ball. Όχι ότι δεν υπάρχουν άλλα που προσφέρονται για μεταφορά σε παιχνίδι του είδους, αλλά το Dragon Ball είναι πραγματικά ιδανικό. Πρώτα από όλα (αν και σίγουρα θα υπάρχουν φίλοι των κινουμένων σχεδίων που θα με αμφισβητήσουν), το Dragon Ball έχει πλοκή/υπόθεση που δεν ξεπερνά σχεδόν ποτέ σε φιλοδοξία την αντίστοιχη πλοκή/υπόθεση ενός fighting game. Αφήνει το δράμα και την ανάπτυξη των χαρακτήρων σε δεύτερη μοίρα προς όφελος της «ποζεριάς» και της δράσης. Δίνει στους ήρωές του υπεράνθρωπες δυνάμεις και μετά προσπαθεί να αναβαθμίσει το διακύβευμα της ιστορίας, ώστε αυτοί οι παντοδύναμοι υπεράνθρωποι να έχουν απέναντί τους μια αξιόμαχη πρόκληση. Οι χαρακτήρες σμιλεύουν την προσωπικότητά τους στην οθόνη με τη σωματική τους παρουσία, τις δυναμικές κραυγές και τις πελώριες ακτίνες που εκτοξεύουν. Πραγματικά, το Dragon Ball είναι ο απόλυτος υποψήφιος για μεταφορά σε fighting game... και είναι απορίας άξιον γιατί κανείς δεν έχει καταφέρει έως τώρα να το μετατρέψει σε ένα αξιομνημόνευτο βιντεοπαιχνίδι.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
OVIVO @PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Δαμάζοντας τη δύναμη της βαρύτητας

Αν υπάρχει μία κατηγορία παιχνιδιών έχει ευνοηθεί από την ύπαρξη και τη δράση ανεξάρτητων δημιουργών από κάθε μεριά του πλανήτη, είναι αυτή των platform games. Χάρις στην άνοδο της ανεξάρτητης σκηνής, τα πλατφορμάκια κατάφεραν να ξεφύγουν από τα όρια που είχαν θέσει ο Mario, o Sonic και οι λοιποί 8μπιτοι και 16μπιτοι ήρωες των παιδικών μας χρόνων. Άνθρωποι με περίσσιο ταλέντο και δημιουργικότητα, έφεραν νέες ιδέες στο τραπέζι και μας χάρισαν μικρά αριστουργήματα και διαμαντάκια όπως τα Braid, Super Meat Boy, Ν++, Spelunky, Thomas was Alone, Shovel Knight και TurnOn. Στη λίστα των πλατφορμακίων που έφεραν έναν αέρα αλλαγής στην κατηγορία προστίθεται το OVIVO, ένα καλλιτεχνικό platform από την IzHARD, μία ομάδα ταλαντούχων παιδιών από την Ρωσία.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Street Fighter V: Arcade Edition @PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Εκπληρώνοντας (επιτέλους) την υπόσχεση μιας διαρκούς πλατφόρμας fighting

Το πιο εύκολο πράγμα που μπορείς να πεις για το Street Fighter V: Arcade Edition είναι ότι προσφέρει επιτέλους την εμπειρία του Street Fighter V όπως θα έπρεπε να είναι από την αρχή. Δεν είναι απολύτως σωστό, όμως. Δεν χρειάστηκε η Capcom δύο χρόνια μόνο και μόνο για να προσθέσει ένα Arcade Mode, μερικές νέες κινήσεις και να βάλει σε ένα πακέτο τους νέους χαρακτήρες που προστέθηκαν στο παιχνίδι εντός του 2016 και του 2017. Είναι μια πολύ πιο σταδιακή διαδικασία από όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Βέβαια, είναι λογικό να το βλέπει κανείς έτσι, καθώς η πρώτη εκδοχή του Street Fighter V ήταν κατά γενική ομολογία εξαιρετικά φτωχή, παρά τον υγιέστατο πυρήνα της, όπως είχαμε γράψει κι εμείς στην κριτική μας. Οι χαρακτήρες ήταν λιγότεροι από όσο συνήθως, οι διαθέσιμες λειτουργίες ακόμη λιγότερες, ακόμη και το ίδιο το online multiplayer, το οποίο υποτίθεται ότι ήταν ο βασικός λόγος ύπαρξης του SFV (όπως και τα διάφορα τουρνουά τύπου EVO), δεν λειτουργούσε από την αρχή όπως έπρεπε.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Marvel vs. Capcom: Infinite @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Μπορεί και χωρίς τους X-Men!

Το 1994 είναι η χρονιά – ορόσημο για τα παιχνίδια ξύλου της Capcom. Μέχρι τότε, ολόκληρος ο κόσμος περιστρεφόταν γύρω από το Street Fighter II. Το εμπνευσμένο gameplay, το αφύσικα καλοδουλεμένο σύστημα μάχης (το χάσμα ανάμεσα στο πρώτο Street Fighter και το δεύτερο μέρος της σειράς, ήταν χαοτικό – σε σημείο που σε έκανε να αμφιβάλλεις για το αν όντως τα δύο παιχνίδια προήλθαν από την ίδια εταιρεία) και οι εμβληματικοί χαρακτήρες προσέδωσαν στο SFII μία εκτυφλωτική λάμψη που κάλυπτε όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια που προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν την παρουσία τους στην κατηγορία.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
SpellForce III @PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

«Πώς και δεν το δοκίμασε αυτό κανείς έως τώρα;»

Η αγορά των videogames μπορεί να γίνει πολύ παράξενη. Μερικές φορές, απλά δεν υπάρχει κάποια πειστική εξήγηση γιατί μια συνταγή γνωρίζει τεράστια εμπορική επιτυχία και μια άλλη καταφέρνει να γοητεύσει μόνο ένα σχετικά περιορισμένο κοινό. Ας δούμε το Total War, για παράδειγμα. Τα στρατηγικά blockbuster της SEGA και της Creative Assembly γνώρισαν αμέσως -και δικαίως- μεγάλη επιτυχία και παραμένουν μέχρι σήμερα ίσως τα μοναδικά blockbuster που εξακολουθούν να έχουν τις ρίζες τους και τον ζωτικό τους χώρο αποκλειστικά στους υπολογιστές. Τουλάχιστον με τον ορισμό που δίνω εγώ στα blockbuster, δηλαδή τίτλοι που συνδυάζουν την εμπορική απήχηση με τις υψηλές αξίες παραγωγής. Ποια ήταν η συνταγή της επιτυχίας τους σε βασικό επίπεδο; Ο συνδυασμός δύο (όχι εξίσου) δημοφιλών ειδών, συγκεκριμένα των turn-based strategy και των real-time strategy, σε ένα ελκυστικό και καλά εκτελεσμένο πακέτο.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Destiny 2 @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Περισσότερο... Destiny Complete. Τώρα και με expansion!

Το κείμενο είναι αναδημοσίευση και γίνεται με την ευκαιρία της διάθεσης του Curse of Osiris για το Destiny 2. Θα βρείτε το κείμενο για το expansion στη δεύτερη σελίδα.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Middle-earth: Shadow of War @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Και κάπου εκεί μέσα, ίσως κρύβεται μια γλυκούλα επική περιπέτεια

Μερικές φορές, το πέρασμα του χρόνου μπορεί να αλλάξει εντελώς την οπτική σου. Μετά από μια μικρή ασυνεννοησία μεταξύ εμού προσωπικά και του τοπικού διανομέα, λάβαμε τελικά το Middle-earth: Shadow of War για review πολύ αργότερα από την κυκλοφορία του (και δεν ήταν ο μόνος φετινός τίτλος που άργησε τόσο, έχουμε και κάνα-δυο ακόμα). Τέλος πάντων, όλο αυτό ίσως έγινε για καλό, γιατί νομίζω ότι θα είχα αρκετά διαφορετική άποψη για το Shadow of War αν το έπαιζα ακριβώς στην ώρα του. Τώρα όμως που είχα στη διάθεσή μου τον απαραίτητο χρόνο για να παρακολουθήσω την εξέλιξή του και την πορεία του στην αγορά, έχω να πω ότι το Shadow of War είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη στη σύγχρονη κατάσταση του (third party) AAA gaming.

περισσότερα ⇒