PC

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
SoulCalibur VI @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Are you not entertained?

Υπάρχουν δύο τρόποι για να προσεγγίσει κανείς την κριτική του νέου μέρους μιας καθιερωμένης και καταξιωμένης σειράς fighting (αυθαίρετο ρητορικό τέχνασμα, όπως θα δείτε παρακάτω).

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dark Souls Remastered @Switch, PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Το remaster του κλασικού πλέον Dark Souls καταφτάνει και στο Switch

Το άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση με αφορμή την κυκλοφορία του παιχνιδιού στο Switch της Nintendo. Αναλυτική παρουσίαση για το φορητό Dark Souls, θα βρείτε στη δεύτερη σελίδα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Call of Cthulhu @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Σκουριασμένο και ξεπερασμένο

Παγιδευμένος στην υποβρύχια πόλη Ρ’λυέ, καταμεσής του Ειρηνικού Ωκεανού, ο  μέγας Κθούλου κοιμάται και ονειρεύεται. Και μέσα από φρικτά και ανυπόφορα όνειρα, ο μέγιστος των Μεγάλων Παλαιών στοιχειώνει τις ζωές των ανθρώπων που έχουν την ατυχία να ακούσουν το Κάλεσμά του. Πέρα από τους κοινούς θνητούς, στο Κάλεσμα του Κθούλου ανταποκρίθηκαν αρκετές εταιρείες παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών (πσσσς, είδατε γύρισμα που σας έκανα;), οι οποίες «υπέκυψαν» στη διαχρονική γοητεία του συγγραφικού έργου του Χ.Φ. Λάβκραφτ, δημιουργώντας παιχνίδια βασισμένα στο Μύθο του Κθούλου. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - εμπνευσμένο από την ιστορία «Ο Ίσκιος πάνω από το Ίνσμουθ», η σειρά των Alone in the Dark, το Eternal Darkness που δημιούργησε η Silicon Knights για τη Nintendo και το Gamecube, ακόμη και τα Bloodborne και Mass Effect. Και τώρα, σειρά της Cyanide να μας ταξιδέψει στον κόσμο της τρόμου και της παράνοιας, μέσα από το Call of Cthulhu, το οποίο μας μεταφέρει στο φανταστικό νησί Darkwater για να παρακολουθήσουμε την ιστορία του Έντουαρντ Πιρς. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Assassin’s Creed Odyssey @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Κάπου ανάμεσα στο Κουτί της Πανδώρας και στο Κέρας της Αμάλθειας

Αν και οι περισσότεροι από εσάς που με διαβάζετε θα τα ξέρετε ήδη, είμαι υποχρεωμένος προτού ξεκινήσω να εξομολογηθώ κάποια πράγματα σε προσωπικό επίπεδο. Πρώτα από όλα, δεν είμαι από τους ανθρώπους που εκτιμούν μόνο το gameplay σε ένα παιχνίδι. Δόξα νά’ χει ο (όποιος) Πανάγαθος, έχω ζήσει τις εποχές που το gameplay ήταν το μόνο πράγμα που υπήρχε, εκ των πραγμάτων. Πλέον, αν και προφανώς θεωρώ το gameplay και τη διαδραστικότητα τη βάση ενός καλού βιντεοπαιχνιδιού, εκτιμώ εξίσου κι άλλα πράγματα, κυρίως τη φαντασία και τη δυνατότητα ενός παιχνιδιού να σε βυθίσει στον κόσμο του. Ναι, δεν θα κουραστώ ποτέ να γράφω για τη σημασία που έχει η «εμβύθιση» του παίκτη, το λεγόμενο immersion. Η έλλειψη αυτού του χαρακτηριστικού, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένα είδη παιχνιδιών, είναι τόσο καταλυτική που μπορεί να με κάνει να μην ασχοληθώ με ένα κατά τα άλλα υπέροχο παιχνίδι. Είναι κάτι που πάντοτε γνώριζα για τον εαυτό μου, αλλά πρόσφατα αποκρυσταλλώθηκε, όταν προσπάθησα -πραγματικά προσπάθησα- να απολαύσω μια περσινή τεράστια επιτυχία που δεν θα κατονομάσω εδώ... αλλά δεν τα κατάφερα.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
FIFA 19 @PS4, Xbox One, Switch, PS3, X360, PC του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PC

Ένα FIFA που… σκοράρει από τα αποδυτήρια

Η αυλαία του FIFA 19 σηκώνεται με το άκουσμα του ύμνου του Champions League. Όσο το παιχνίδι “κατεβάζει” δεδομένα απαραίτητα για την ενεργοποίηση της πλειοψηφίας των mode του, η EA σε εισάγει στο φετινό «ποδοσφαιράκι» της με έναν εορταστικό αγώνα μεταξύ Γιουβέντους και Παρί Σεν Ζερμέν. Καθώς βλέπεις να παρελαύνουν μπροστά σου - σε μια εκπληκτικά εικονοποιημένη ατμόσφαιρα - δύο από τις ομάδες που διαθέτουν αυτή τη στιγμή τις περισσότερες και πιο περιζήτητες ποδοσφαιρικές “φίρμες” παγκοσμίως, η Electronic Arts επιχειρεί μια άτυπη επίδειξη δύναμης: “δες”, σου λέει, “ακόμη και το Champions League είναι πλέον δικό μου”. Όχι φυσικά πως περιμέναμε αυτή την επίδειξη - το FIFA μοιάζει εδώ και χρόνια παντοδύναμο στην επικράτησή του στις άδειες και τα εμπορικά δικαιώματα. Ωστόσο, η προσθήκη του αξιοζήλευτου Champions League σηματοδοτεί μια άτυπη άνευ όρων παράδοση από το αντίπαλο δέος του παιχνιδιού, τουλάχιστον σε ότι αφορά το συγκεκριμένο τομέα, ειδικά όταν αναλογιστεί κανείς πως το Pro Evolution Soccer είχε καταφέρει να κρατήσει δικό του το συγκεκριμένο θεσμό για σχεδόν μια δεκαετία. Γενικά, η Electronic Arts επιδεικνύει τα τελευταία χρόνια πρόθεση να ψηλώσει το ταβάνι της παραγωγής του FIFA σε δυσθεώρητα ύψη, σε σημείο που αναρωτιέσαι τι μπορεί να κάνει πλέον η Konami πέρα από το να ελπίζει πως το μεράκι που βγάζει η ομάδα ανάπτυξης του PES στο σχεδιασμό του gameplay του παιχνιδιού, αρκεί για να κρατήσει συσπειρωμένους τους οπαδούς της σειράς. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Shadow of the Tomb Raider @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Βγαίνοντας απ’ τη σκιά

Αν και δεν ήμουν από αυτούς που τίμησαν ιδιαίτερα το Rise of the Tomb Raider και του έβαλα έναν από τους χαμηλότερους βαθμούς που πήρε στα τοπικά μέσα, όσο παίζω το νέο Shadow of the Tomb Raider, τόσο πιστεύω ότι ήμουν υπερβολικά επιεικής. Όχι ότι το Rise δεν ήταν καλό παιχνίδι, ιδιαίτερα τη χρονική περίοδο που κυκλοφόρησε, αλλά έπασχε από προβλήματα που ελάχιστοι πρόσεξαν, πόσο μάλλον στηλίτευσαν. Πρώτα από όλα, ήταν ένα παιχνίδι πανομοιότυπο με το προηγούμενο, και στο στήσιμο, αλλά ακόμα περισσότερο στο gameplay. Δεύτερον, ήταν ταλαιπωρημένο από τη διαδικασία ανάπτυξης, ενώ έσερνε παράλληλα και την κατάρα του cross-gen, δηλαδή έπρεπε να είναι αρκετά όμορφο για τα νέα συστήματα, αλλά να χωράει και στα προηγούμενα. Τρίτον, δεν είχε ενέργεια, νεύρο, ρυθμό. Μπορεί να έφταιγαν όλα τα παραπάνω, μπορεί και όχι, αλλά είχε τρομερά σκαμπανεβάσματα στην ποιότητά του. Όλα αυτά, βέβαια, μέσα στα πλαίσια ενός αντικειμενικά «καλού» action blockbuster, με όμορφα γραφικά, στιβαρούς μηχανισμούς (ιδιαίτερα στη μάχη) και μπόλικο ψάξιμο και δράση.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Jack N’ Jill DX @PS4, Switch, Xbox One, PS Vita, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Δοκιμή και επανάληψη DX

Φανταστείτε έναν κόσμο φτιαγμένο από χαριτωμένα και χοντροκομμένα πιξελάκια. Έναν κόσμο που μοιάζει να ξεπήδησε μέσα από την οθόνη ενός Game Boy και που θα μπορούσε να ανήκει σε κάποιο από τα Super Mario Land. Κάπου εκεί μέσα ζουν δύο γλυκύτατα πλασματάκια, ο Jack και η Jill. Ένα από τα αγαπημένα χόμπι του ζευγαριού είναι να ψάχνει ο ένας τον άλλο, καθώς έχουν το κακό συνήθειο να χάνονται μέσα στις 140 πίστες του Jack N’ Jill DX, το trial-and-error platform (ε, ας επινοήσω μια κατηγορία βιντεοπαιχνιδιών) από τoν κύριο Rohan Narang και την Ratalaika Games.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age @PS4, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Αξία διαχρονική και ανεκτίμητη

Αγαπημένες φίλες και φίλοι, αν η σειρά Dragon Quest ήταν φαγητό, θα ήταν κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο, το παραδοσιακό οικογενειακό πιάτο που φτιάχνει η μανούλα σχεδόν κάθε Κυριακή. Χωρίς να είναι γκουρμεδιάρικο και χωρίς να απαιτεί κάποια εξεζητημένη τεχνική στο μαγείρεμα ή κάποια μυστική συνταγή, το κοτόπουλο στο φούρνο με πατάτες (πω, αν το γράψω άλλη μία φορά, νομίζω ότι θα πεινάσω), μέσα σε όλη την απλότητα και τη διαχρονικότητα που το χαρακτηρίζει, συνεχίζει να ξετρελαίνει ουρανίσκους και να ευφραίνει κοιλίες. Και παρά τις όποιες παραλλαγές (όπως και να το κάνουμε, κάθε νοικοκυρά έχει τον δικό της τρόπο μαγειρέματος), η συνταγή παραμένει μία και μοναδική. Άλλωστε, γιατί να αλλάξεις κάτι που - ούτως ή άλλως - είναι πεντανόστιμο; Η Square Enix αναγνωρίζει τη διαχρονικότητα των Dragon Quest, γι’ αυτό και δεν μπαίνει στη διαδικασία να πειράξει την επιτυχημένη συνταγή. Μπορεί να αλλάζει εμφάνιση, να εκσυγχρονίζεται ώστε να συμβαδίζει με τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής, ωστόσο, τα βασικά της στοιχεία της σειράς, η δομή, ο κορμός και οι μηχανισμοί παραμένουν αναλλοίωτα εδώ και τρεις δεκαετίες. Το Dragon Quest θα είναι πάντα παραμυθένιο, θα μας μιλάει πάντα για την ιστορία ενός γενναίου νέου που τα βάζει με το απόλυτο Κακό, και, όσα χρόνια και αν περάσουν, θα μας ταξιδεύει στην εποχή της «αθωότητας» των βιντεοπαιχνιδιών, τότε που όλα τα δεινά του κόσμου έμοιαζαν με χαριτωμένα τερατάκια που χοροπηδούσαν πάνω-κάτω στην οθόνη.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
F1 2018 @PS4, Xbox One, PC του Γιώργου Μούγιου

tags: PC

Μια σειρά που ωριμάζει σαν το καλό κρασί

Όσο και να αυξάνονται οι φωνές εκείνες που λένε πως η Formula 1 γίνεται κάθε χρόνο και πιο προβλέψιμη και πως τα μόνα σκήπτρα που κρατά πλέον το άθλημα είναι αυτά του πιο βαρετού εκπροσώπου του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Codemasters συνεχίζει να αφοσιώνεται στο να προσπαθεί να παρουσιάσει κάθε χρόνο και ένα πιο πλήρες, πιο συναρπαστικό παιχνίδι Formula 1. Η αλήθεια είναι πως παρά το μονοπώλιο – κλείνει σχεδόν μια δεκαετία αποκλειστικής ανάθεσης η εταιρεία – οι δημιουργοί της σειράς φαίνεται να βάζουν πολύ μεράκι για να προσφέρουν στους οπαδούς αυτά τα στοιχεία που κατέστησαν την F1 ένα από τα πιο διάσημα αθλήματα στον πλανήτη. Η απαράμιλλη αίσθηση της ταχύτητας, η ευκαιρία να χειριστείς τα πλέον τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα στον πλανήτη, να τα πιέσεις στα απόλυτα όριά τους, ταξιδεύοντας από σιρκουΐ σε σιρκουΐ σε κάθε γωνιά στον πλανήτη, η εμπειρία του να είσαι το πρωταγωνιστικό πρόσωπο ενός τέτοιου αθλητικού οργανισμού. Και αν τα τελευταία χρόνια η Codemasters φαινόταν να τα πηγαίνει όλο και καλύτερα, αυτή τη χρονιά μάλλον κατάφερε να ξεπεράσει όλες τις περασμένες προσπάθειές της.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition @Xbox One, PC, PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Ένα κλασικό είδος φτάνει στο απόγειό του

Για την αναβίωση του είδους των isometric RPG τα έχουμε ξαναπεί. Δεν είναι μόνο θέμα νοσταλγίας, τα παιχνίδια της πολύ συγκεκριμένης αυτής συνομοταξίας άφησαν όντως ένα κενό στον χώρο των RPG που δεν μπορούσαν να καλύψουν οι τρισδιάστατοι τίτλοι που ήρθαν να πάρουν τη θέση τους. Σίγουρα, τα τρισδιάστατα παιχνίδια ρόλων στο στυλ των Elder Scrolls, των Ultima Underworld, των Witcher και των Gothic (και ας μην ξεχνάμε και την περίοδο των MMORPG σαν το World of Warcraft που κάποτε φάνταζαν ως το μοναδικό πιθανό μέλλον για το είδος) έχτισαν κόσμους τόσο πλούσιους σε ατμόσφαιρα, αλληλεπίδραση και εμβύθιση που έκαναν τα περίτεχνα διοράματα των ισομετρικών RPG να μοιάζουν απαρχαιωμένα. Παράλληλα, στην άλλη άκρη του φάσματος έκανε την εμφάνισή της μια νέα γενιά RPG ιαπωνικής προέλευσης, η οποία κατάφερε να κατακτήσει τις καρδιές των φίλων του είδους με επικές ιστορίες απαράμιλλης κλίμακας, κινηματογραφικό μεγαλείο και δραματική ένταση που αργήσαμε να δούμε στα δυτικά παιχνίδια ρόλων. 

περισσότερα ⇒