PC

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
Far Cry 5 @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Εσείς γιατί παίζετε παιχνίδια;

Υπάρχουν εταιρείες που φτιάχνουν παιχνίδια για λίγους. Υπάρχουν εταιρείες που φτιάχνουν παιχνίδια για όλους. Και υπάρχει και η Ubisoft, η οποία φτιάχνει παιχνίδια που προσπαθούν να είναι τα πάντα, για όλους. Και το εντυπωσιακό είναι ότι πολλές φορές φτάνει πάρα πολύ κοντά στο να το πετύχει.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Burnout Paradise Remastered @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Η χαρά της οδήγησης. Της καταστροφικής οδήγησης!

Ας είμαστε ειλικρινείς, η κατηγορία των ριμάστερ, βιντεοπαιχνιδιών που κυκλοφόρησαν στα συστήματα της προηγούμενης και της παρα-προηγούμενης γενιάς, εξυπηρετεί δύο βασικούς σκοπούς. Ο πρώτος – και προφανής – είναι να γεμίζουν την παιχνιδοθήκη των νέων συστημάτων κατά τις «νεκρές περιόδους», όταν απουσιάζουν οι μεγάλες κυκλοφορίες. Ο δεύτερος είναι για να δώσουν την ευκαιρία σε μικρούς και μεγάλους παίκτες να απολαύσουν παιχνίδια που, για τον α’ ή β’ λόγο, τα προσπέρασαν τον καιρό που κυκλοφόρησαν. Το Burnout Paradise Remastered είναι από τα ριμάστερ εκείνα που με τη συνολική τους καλή εικόνα δίνουν όσες αφορμές χρειαζόμαστε για να ασχοληθούμε ξανά (ή για πρώτη φορά) με το απολαυστικό ραλάκι που δημιούργησε η Criterion Games, πριν από δέκα χρόνια.   

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Kingdom Come: Deliverance @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Τεντώνοντας την έννοια του ρεαλισμού

Αν μη τι άλλο, το Kingdom Come: Deliverance είναι όντως κάτι διαφορετικό. Το «ρεαλιστικό» hardcore RPG της Warhorse Studios προτάθηκε στον κόσμο ως διαφορετικό, στηρίχθηκε από το κοινό στο Kickstarter ως κάτι διαφορετικό και απολαμβάνει προβολή, αλλά και πωλήσεις, που δεν έχουν πολλά παιχνίδια επιπέδου AA. Λόγω των ταπεινών απαρχών του, αλλά και εξαιτίας των αμφιλεγόμενων απόψεων του παραγωγού του, Ντάνιελ Βάβρα (οι οποίες, για να το πούμε ευγενικά, τείνουν προς το ακροδεξιό τους), το Kingdom Come: Deliverance έχει εξελιχθεί σε ένα ιδιόμορφο... underdog, τόσο για ορθούς, όσο και για εσφαλμένους λόγους, καθώς παλεύει να ξεχωρίσει κόντρα στα παραδοσιακά εμπορικά videogames, αλλά και ενάντια στην πολιτική ορθότητα, η οποία έχει εξελιχθεί σε έναν σημαντικό διαμορφωτή απόψεων μετά την ντροπή του Gamergate.

περισσότερα ⇒
θέματα
Πρώτη ματιά στο Far Cry 5 του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PC

Η πέμπτη κραυγή είναι και η πιο επίκαιρη

«Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια αίσθηση εκεί έξω, ότι κάτι δεν πάει καλά στον κόσμο. Ότι τα πράγματα δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι. Και ο φόβος που δημιουργεί αυτή η αίσθηση, το συναίσθημα πως μπορεί τα πράγματα να πάνε πολύ στραβά ανά πάσα στιγμή, είναι κάτι που πιστεύουμε πως έχει «ποτίσει» την ουσία του νέου Far Cry». Αυτά τα λόγια από τον υπεύθυνο της Ubisoft, Μάναμπ Ρόι, σε μεταξύ μας συζήτηση για τη βασική πηγή έμπνευσης πίσω από το νέο επεισόδιο της σειράς, είναι ενδεικτικά για να καταλάβεις πώς τα τωρινά γεγονότα έχουν επηρεάσει, αν όχι κατευθύνει την εξέλιξη του διάσημου franchise της Γαλλικής εκδότριας. Σύμφωνα με τον κύριο Ρόι βέβαια, η πρωταρχική πηγή έμπνευσης συναντάται στα παιδικά χρόνια ορισμένων από τους βασικούς συντελεστές του παιχνιδιού, που έζησαν την εποχή του Ψυχρού Πολέμου και την τρομολαγνία της πυρηνικής απειλής και μάλιστα μεγάλωσαν σε περιοχές που βρίσκονται πολύ κοντά στην Μοντάνα της Αμερικής, όπου διαδραματίζεται και το Far Cry 5. Δεν είναι καθόλου δύσκολο ωστόσο να κάνεις τους παραλληλισμούς με ότι συμβαίνει σήμερα στον κόσμο και ειδικότερα στην Αμερική του σήμερα, την Αμερική του Τραμπ, της ιδεολογικής οπισθοδρόμησης για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού της, που ανακαλύπτει ξανά εξωτερικούς και εσωτερικούς «εχθρούς» (μουσουλμάνους, Κινέζους, Βορειο-Κορεάτες, μέχρι και τους... ομοφυλόφιλους) σε μια ακράια αντίδραση απέναντι σε μια παρατεταμένη περιόδο πολιτικής ορθότητας.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Owlboy @Switch, PS4, Xbox One, PC του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: PC

Ουρανοκατέβατο «διαμάντι»

Μερικές από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις σε ότι αφορά νέες κυκλοφορίες έρχονται πλέον καθιερωμένα από τους ανεξάρτητους δημιουργούς. Γιατί μπορεί κάποιοι τίτλοι όπως το Cuphead να προσαρτώνται από νωρίς σε κάποιο σύστημα ή εκδότρια και να απολαμβάνουν έτσι της προσοχής του κοινού, υπάρχουν όμως τίτλοι όπως το Owlboy που «ίπτανται» χαμηλά για αρκετό καιρό, αποφεύγοντας τα ραντάρ των περισσότερων gamer, μέχρι που εμφανίζονται για να σε ξαφνιάσουν αναπάντεχα με αυτά που έχουν να σου προσφέρουν. Όχι πως σε αυτή την περίπτωση δεν είχαμε ακούσει ποτέ για το συγκεκριμένο παιχνίδι, καθώς οι σχεδιαστές του προωθούν σποραδικά το δημιούργημά τους εδώ και κάποια χρόνια. Λίγο όμως το γεγονός πως η κυκλοφορία είχε περιοριστεί στο Steam έως τώρα, λίγο το ότι κατακλυζόμαστε πλέον από νέους indie τίτλους κάθε μήνα, και φτάσαμε να ξαφνιαζόμαστε από τη δημιουργία της D-Pad Studio, ασχολούμενοι με την έκδοση του Nintendo Switch. Γιατί ξάφνιασμα; Γιατί το Owlboy αποτελεί ένα πραγματικό σχεδιαστικό κομψοτέχνημα, ένας τίτλος που σφύζει από ποιότητα, δανείζεται με ιδανικό τρόπο στοιχεία από πρωτοκλασάτους τίτλους του παρελθόντος και προσθέτει πρωτότυπους μηχανισμούς, για ένα πραγματικά αξιοθαύμαστο τελικό αποτέλεσμα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Monster Hunter: World @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Απόβαση στη Δύση

 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dragon Ball FighterZ @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Όταν θέλεις να γίνει κάτι σωστά, δώσ’ το σε έναν επαγγελματία

Λίγα anime ταιριάζουν τόσο πολύ στο concept ενός fighting game, όσο το Dragon Ball. Όχι ότι δεν υπάρχουν άλλα που προσφέρονται για μεταφορά σε παιχνίδι του είδους, αλλά το Dragon Ball είναι πραγματικά ιδανικό. Πρώτα από όλα (αν και σίγουρα θα υπάρχουν φίλοι των κινουμένων σχεδίων που θα με αμφισβητήσουν), το Dragon Ball έχει πλοκή/υπόθεση που δεν ξεπερνά σχεδόν ποτέ σε φιλοδοξία την αντίστοιχη πλοκή/υπόθεση ενός fighting game. Αφήνει το δράμα και την ανάπτυξη των χαρακτήρων σε δεύτερη μοίρα προς όφελος της «ποζεριάς» και της δράσης. Δίνει στους ήρωές του υπεράνθρωπες δυνάμεις και μετά προσπαθεί να αναβαθμίσει το διακύβευμα της ιστορίας, ώστε αυτοί οι παντοδύναμοι υπεράνθρωποι να έχουν απέναντί τους μια αξιόμαχη πρόκληση. Οι χαρακτήρες σμιλεύουν την προσωπικότητά τους στην οθόνη με τη σωματική τους παρουσία, τις δυναμικές κραυγές και τις πελώριες ακτίνες που εκτοξεύουν. Πραγματικά, το Dragon Ball είναι ο απόλυτος υποψήφιος για μεταφορά σε fighting game... και είναι απορίας άξιον γιατί κανείς δεν έχει καταφέρει έως τώρα να το μετατρέψει σε ένα αξιομνημόνευτο βιντεοπαιχνίδι.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
OVIVO @PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Δαμάζοντας τη δύναμη της βαρύτητας

Αν υπάρχει μία κατηγορία παιχνιδιών έχει ευνοηθεί από την ύπαρξη και τη δράση ανεξάρτητων δημιουργών από κάθε μεριά του πλανήτη, είναι αυτή των platform games. Χάρις στην άνοδο της ανεξάρτητης σκηνής, τα πλατφορμάκια κατάφεραν να ξεφύγουν από τα όρια που είχαν θέσει ο Mario, o Sonic και οι λοιποί 8μπιτοι και 16μπιτοι ήρωες των παιδικών μας χρόνων. Άνθρωποι με περίσσιο ταλέντο και δημιουργικότητα, έφεραν νέες ιδέες στο τραπέζι και μας χάρισαν μικρά αριστουργήματα και διαμαντάκια όπως τα Braid, Super Meat Boy, Ν++, Spelunky, Thomas was Alone, Shovel Knight και TurnOn. Στη λίστα των πλατφορμακίων που έφεραν έναν αέρα αλλαγής στην κατηγορία προστίθεται το OVIVO, ένα καλλιτεχνικό platform από την IzHARD, μία ομάδα ταλαντούχων παιδιών από την Ρωσία.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Street Fighter V: Arcade Edition @PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Εκπληρώνοντας (επιτέλους) την υπόσχεση μιας διαρκούς πλατφόρμας fighting

Το πιο εύκολο πράγμα που μπορείς να πεις για το Street Fighter V: Arcade Edition είναι ότι προσφέρει επιτέλους την εμπειρία του Street Fighter V όπως θα έπρεπε να είναι από την αρχή. Δεν είναι απολύτως σωστό, όμως. Δεν χρειάστηκε η Capcom δύο χρόνια μόνο και μόνο για να προσθέσει ένα Arcade Mode, μερικές νέες κινήσεις και να βάλει σε ένα πακέτο τους νέους χαρακτήρες που προστέθηκαν στο παιχνίδι εντός του 2016 και του 2017. Είναι μια πολύ πιο σταδιακή διαδικασία από όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Βέβαια, είναι λογικό να το βλέπει κανείς έτσι, καθώς η πρώτη εκδοχή του Street Fighter V ήταν κατά γενική ομολογία εξαιρετικά φτωχή, παρά τον υγιέστατο πυρήνα της, όπως είχαμε γράψει κι εμείς στην κριτική μας. Οι χαρακτήρες ήταν λιγότεροι από όσο συνήθως, οι διαθέσιμες λειτουργίες ακόμη λιγότερες, ακόμη και το ίδιο το online multiplayer, το οποίο υποτίθεται ότι ήταν ο βασικός λόγος ύπαρξης του SFV (όπως και τα διάφορα τουρνουά τύπου EVO), δεν λειτουργούσε από την αρχή όπως έπρεπε.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Marvel vs. Capcom: Infinite @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Μπορεί και χωρίς τους X-Men!

Το 1994 είναι η χρονιά – ορόσημο για τα παιχνίδια ξύλου της Capcom. Μέχρι τότε, ολόκληρος ο κόσμος περιστρεφόταν γύρω από το Street Fighter II. Το εμπνευσμένο gameplay, το αφύσικα καλοδουλεμένο σύστημα μάχης (το χάσμα ανάμεσα στο πρώτο Street Fighter και το δεύτερο μέρος της σειράς, ήταν χαοτικό – σε σημείο που σε έκανε να αμφιβάλλεις για το αν όντως τα δύο παιχνίδια προήλθαν από την ίδια εταιρεία) και οι εμβληματικοί χαρακτήρες προσέδωσαν στο SFII μία εκτυφλωτική λάμψη που κάλυπτε όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια που προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν την παρουσία τους στην κατηγορία.

περισσότερα ⇒