PC

δημοσιεύσεις

reviewsvideogames
Shadow of the Tomb Raider @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Βγαίνοντας απ’ τη σκιά

Αν και δεν ήμουν από αυτούς που τίμησαν ιδιαίτερα το Rise of the Tomb Raider και του έβαλα έναν από τους χαμηλότερους βαθμούς που πήρε στα τοπικά μέσα, όσο παίζω το νέο Shadow of the Tomb Raider, τόσο πιστεύω ότι ήμουν υπερβολικά επιεικής. Όχι ότι το Rise δεν ήταν καλό παιχνίδι, ιδιαίτερα τη χρονική περίοδο που κυκλοφόρησε, αλλά έπασχε από προβλήματα που ελάχιστοι πρόσεξαν, πόσο μάλλον στηλίτευσαν. Πρώτα από όλα, ήταν ένα παιχνίδι πανομοιότυπο με το προηγούμενο, και στο στήσιμο, αλλά ακόμα περισσότερο στο gameplay. Δεύτερον, ήταν ταλαιπωρημένο από τη διαδικασία ανάπτυξης, ενώ έσερνε παράλληλα και την κατάρα του cross-gen, δηλαδή έπρεπε να είναι αρκετά όμορφο για τα νέα συστήματα, αλλά να χωράει και στα προηγούμενα. Τρίτον, δεν είχε ενέργεια, νεύρο, ρυθμό. Μπορεί να έφταιγαν όλα τα παραπάνω, μπορεί και όχι, αλλά είχε τρομερά σκαμπανεβάσματα στην ποιότητά του. Όλα αυτά, βέβαια, μέσα στα πλαίσια ενός αντικειμενικά «καλού» action blockbuster, με όμορφα γραφικά, στιβαρούς μηχανισμούς (ιδιαίτερα στη μάχη) και μπόλικο ψάξιμο και δράση.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Jack N’ Jill DX @PS4, Switch, Xbox One, PS Vita, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Δοκιμή και επανάληψη DX

Φανταστείτε έναν κόσμο φτιαγμένο από χαριτωμένα και χοντροκομμένα πιξελάκια. Έναν κόσμο που μοιάζει να ξεπήδησε μέσα από την οθόνη ενός Game Boy και που θα μπορούσε να ανήκει σε κάποιο από τα Super Mario Land. Κάπου εκεί μέσα ζουν δύο γλυκύτατα πλασματάκια, ο Jack και η Jill. Ένα από τα αγαπημένα χόμπι του ζευγαριού είναι να ψάχνει ο ένας τον άλλο, καθώς έχουν το κακό συνήθειο να χάνονται μέσα στις 140 πίστες του Jack N’ Jill DX, το trial-and-error platform (ε, ας επινοήσω μια κατηγορία βιντεοπαιχνιδιών) από τoν κύριο Rohan Narang και την Ratalaika Games.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age @PS4, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Αξία διαχρονική και ανεκτίμητη

Αγαπημένες φίλες και φίλοι, αν η σειρά Dragon Quest ήταν φαγητό, θα ήταν κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο, το παραδοσιακό οικογενειακό πιάτο που φτιάχνει η μανούλα σχεδόν κάθε Κυριακή. Χωρίς να είναι γκουρμεδιάρικο και χωρίς να απαιτεί κάποια εξεζητημένη τεχνική στο μαγείρεμα ή κάποια μυστική συνταγή, το κοτόπουλο στο φούρνο με πατάτες (πω, αν το γράψω άλλη μία φορά, νομίζω ότι θα πεινάσω), μέσα σε όλη την απλότητα και τη διαχρονικότητα που το χαρακτηρίζει, συνεχίζει να ξετρελαίνει ουρανίσκους και να ευφραίνει κοιλίες. Και παρά τις όποιες παραλλαγές (όπως και να το κάνουμε, κάθε νοικοκυρά έχει τον δικό της τρόπο μαγειρέματος), η συνταγή παραμένει μία και μοναδική. Άλλωστε, γιατί να αλλάξεις κάτι που - ούτως ή άλλως - είναι πεντανόστιμο; Η Square Enix αναγνωρίζει τη διαχρονικότητα των Dragon Quest, γι’ αυτό και δεν μπαίνει στη διαδικασία να πειράξει την επιτυχημένη συνταγή. Μπορεί να αλλάζει εμφάνιση, να εκσυγχρονίζεται ώστε να συμβαδίζει με τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής, ωστόσο, τα βασικά της στοιχεία της σειράς, η δομή, ο κορμός και οι μηχανισμοί παραμένουν αναλλοίωτα εδώ και τρεις δεκαετίες. Το Dragon Quest θα είναι πάντα παραμυθένιο, θα μας μιλάει πάντα για την ιστορία ενός γενναίου νέου που τα βάζει με το απόλυτο Κακό, και, όσα χρόνια και αν περάσουν, θα μας ταξιδεύει στην εποχή της «αθωότητας» των βιντεοπαιχνιδιών, τότε που όλα τα δεινά του κόσμου έμοιαζαν με χαριτωμένα τερατάκια που χοροπηδούσαν πάνω-κάτω στην οθόνη.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
F1 2018 @PS4, Xbox One, PC του Γιώργου Μούγιου

tags: PC

Μια σειρά που ωριμάζει σαν το καλό κρασί

Όσο και να αυξάνονται οι φωνές εκείνες που λένε πως η Formula 1 γίνεται κάθε χρόνο και πιο προβλέψιμη και πως τα μόνα σκήπτρα που κρατά πλέον το άθλημα είναι αυτά του πιο βαρετού εκπροσώπου του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η Codemasters συνεχίζει να αφοσιώνεται στο να προσπαθεί να παρουσιάσει κάθε χρόνο και ένα πιο πλήρες, πιο συναρπαστικό παιχνίδι Formula 1. Η αλήθεια είναι πως παρά το μονοπώλιο – κλείνει σχεδόν μια δεκαετία αποκλειστικής ανάθεσης η εταιρεία – οι δημιουργοί της σειράς φαίνεται να βάζουν πολύ μεράκι για να προσφέρουν στους οπαδούς αυτά τα στοιχεία που κατέστησαν την F1 ένα από τα πιο διάσημα αθλήματα στον πλανήτη. Η απαράμιλλη αίσθηση της ταχύτητας, η ευκαιρία να χειριστείς τα πλέον τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα στον πλανήτη, να τα πιέσεις στα απόλυτα όριά τους, ταξιδεύοντας από σιρκουΐ σε σιρκουΐ σε κάθε γωνιά στον πλανήτη, η εμπειρία του να είσαι το πρωταγωνιστικό πρόσωπο ενός τέτοιου αθλητικού οργανισμού. Και αν τα τελευταία χρόνια η Codemasters φαινόταν να τα πηγαίνει όλο και καλύτερα, αυτή τη χρονιά μάλλον κατάφερε να ξεπεράσει όλες τις περασμένες προσπάθειές της.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition @Xbox One, PC, PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Ένα κλασικό είδος φτάνει στο απόγειό του

Για την αναβίωση του είδους των isometric RPG τα έχουμε ξαναπεί. Δεν είναι μόνο θέμα νοσταλγίας, τα παιχνίδια της πολύ συγκεκριμένης αυτής συνομοταξίας άφησαν όντως ένα κενό στον χώρο των RPG που δεν μπορούσαν να καλύψουν οι τρισδιάστατοι τίτλοι που ήρθαν να πάρουν τη θέση τους. Σίγουρα, τα τρισδιάστατα παιχνίδια ρόλων στο στυλ των Elder Scrolls, των Ultima Underworld, των Witcher και των Gothic (και ας μην ξεχνάμε και την περίοδο των MMORPG σαν το World of Warcraft που κάποτε φάνταζαν ως το μοναδικό πιθανό μέλλον για το είδος) έχτισαν κόσμους τόσο πλούσιους σε ατμόσφαιρα, αλληλεπίδραση και εμβύθιση που έκαναν τα περίτεχνα διοράματα των ισομετρικών RPG να μοιάζουν απαρχαιωμένα. Παράλληλα, στην άλλη άκρη του φάσματος έκανε την εμφάνισή της μια νέα γενιά RPG ιαπωνικής προέλευσης, η οποία κατάφερε να κατακτήσει τις καρδιές των φίλων του είδους με επικές ιστορίες απαράμιλλης κλίμακας, κινηματογραφικό μεγαλείο και δραματική ένταση που αργήσαμε να δούμε στα δυτικά παιχνίδια ρόλων. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Strange Brigade @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC

Ήθελε λίγη παραξενιά ακόμα

Έχω αναφερθεί πολλές φορές στο «φαινόμενο» των ΑΑ και την εκρηκτική τους άνοδο τον τελευταίο καιρό. Είναι τίτλοι που στερούνται της φιλοδοξίας και των αξιών παραγωγής των μεγάλων blockbuster, αλλά ταυτόχρονα είναι σαφώς πιο απαιτητικοί σε πόρους από το συνηθισμένο επίπεδο των ανεξάρτητων παραγωγών και αντίστοιχα κυμαίνονται και σε μέτρια επίπεδα κόστους/τιμής. Μερικές φορές είναι απομιμήσεις μεγάλων επιτυχιών που απευθύνονται σε όσους έχουν τερματίσει τα παιχνίδια που μιμούνται και θέλουν κάτι παραπλήσιο (Technomancer, Surge, π.χ.). Άλλα βασίζονται σε μια αρκετά συγκεκριμένη ιδέα που χρειάζεται μεν μια άλφα χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί, αλλά δεν έχει την πιθανή απήχηση ενός mainstream τίτλου ΑΑΑ. Σε αυτήν την κατηγορία θα έβαζα τα Hellblade και Cuphead, για παράδειγμα.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Sonic Mania Plus @Xbox One, PS4, Switch, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Σόνικ ο εναλλακτικός

Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του θαυμάσιου Sonic Mania, η ομάδα του Κρίστιαν Γουάιτχεντ επιστρέφει με μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για τους φίλους του δεκαεξάμπιτου μπλε σκαντζόχοιρου και τους λάτρεις των καλών παιχνιδιών πλατφόρμας, γενικότερα. Η πρόσφατη περιπέτεια του Σόνικ επιστρέφει σε δισκάκι, με επιπλέον υλικό και ένα πανέμορφο artbook γεμάτο προσχέδια και σκίτσα από τα χεράκια των σχεδιαστών του παιχνιδιού.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
All-Star Fruit Racing @PS4, Xbox One, Switch, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Αβιταμίνωση τρίτου βαθμού

Στο προηγούμενο επεισόδιο, με αφορμή το Hello Neighbor, μιλήσαμε για το πόσο εύκολα γεμίζουν οι άδειες σελίδες του Word όταν ο συντάκτης έχει στα χέρια του ένα πολύ καλό ή ένα πολύ κακό παιχνίδι. Δηλαδή, ένα παιχνίδι για το οποίο αξίζει κανείς να γράψει και πέντε σειρές παραπάνω. Αντιθέτως, πόσες σελίδες να γεμίσει ο κακόμοιρος ο συντάκτης (νταξ, δεν θα τον λυπηθούμε κιόλας), όταν έχει να κάνει με ένα παιχνίδι που είναι πραγματικά αδιάφορο; Ένα παιχνίδι τόσο μονότονο, μία σκέτη ευθεία και βαρετή γραμμή, που τον αναγκάζει (αν και τα θέλει ο πισινός του) να θέλει να ξεκινήσει με τον επίλογο, αντί για τον πρόλογο, ώστε να ξεμπερδεύει όσο πιο γρήγορα γίνεται.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Hello Neighbor @Switch, PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Υπεράνθρωπος γείτονας, προβληματικό παιχνίδι

Η ζωή ενός συντάκτη γίνεται πάρα πολύ εύκολη, όταν έχει να γράψει είτε για ένα άρτιο παιχνίδι, είτε για ένα πραγματικά κακό. Τα μέτρια και αδιάφορα παιχνίδια δεν προκαλούν κανένα ενδιαφέρον, όσον αφορά τη συγγραφή μίας παρουσίασης, καθώς δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα για να αναλύσει κανείς. Άλλωστε, πόσα πράγματα μπορούν να γραφτούν για ένα «άοσμο» και «άγευστο» βιντεοπαιχνίδι; Το παρήγορο είναι ότι το Hello Neighbor δεν ανήκει στην κατηγορία των «άγευστων» παιχνιδιών. Ούτε αδιάφορο το λες. Από την άλλη, όμως, απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί ως καλό. Για την ακρίβεια, είναι τόσο κακό που θα μπορούσε να ονομάζεται Hello Neighbor: Η πλήρης λίστα με όσα πρέπει να αποφύγετε κατά το σχεδιασμό ενός παιχνιδιού stealth. Ω, ναι, είναι τόσο κακό.  

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Ys VIII: Lacrimosa of Dana @Switch, PS4, PS Vita, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PC

Μαγικό ναυάγιο

Η περίοδος 1985-1987 ήταν πολύ σημαντική για τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών - και δη των γιαπωνέζικων. Κατά ένα μαγικό τρόπο - λες και ευθυγραμμίστηκαν οι πλανήτες ένα πράγμα, την χρυσή εκείνη εποχή κυκλοφόρησαν τα πρώτα παιχνίδια από τις σημαντικότερες σειρές RPG, δημιουργώντας τη βάση της ιαπωνικής σχολής, όσον αφορά τη συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών. Λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ογδόντα, οι παίκτες που κατοικούσαν στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είχαν τη χαρά να απολαμβάνουν στα αγαπημένα τους 8-μπιτα συστήματα, παιχνίδια ρόλων όπως τα Final Fantasy (Squaresoft), Phantasy Star (SEGA) και Dragon Quest (Enix). Δίπλα στα μελλοντικά μεγαθήρια της ιαπωνικής σκηνής, «ξεπήδησε» και η σειρά Ys, με το Ys: The Vanished Omens. Τα Ys που δημιούργησε η Falcom συνεχίζουν ακάθεκτα την πορεία τους από το 1987 μέχρι και σήμερα, ενώ φέτος το καλοκαίρι, πραγματοποίησε την εμφάνισή του στο Nintendo Switch το Ys VIII: Lacrimosa of Dana, το πρόσφατο επεισόδιο της σειράς.   

περισσότερα ⇒