επικαιρότητα πρόσωπα

Miyamoto: πιο σημαντικός ο κόσμος ενός παιχνιδιού παρά η ιστορία του

Ερωτώμενος για το πόσο σημαντικό θεωρεί το σενάριο και το συναίσθημα σε ένα παιχνίδι, ο μπαμπάς του Mario είπε πως: «Περισσότερο και από την ιστορία, αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι ο δεσμός μεταξύ του δημιουργού του παιχνιδιού και του παίκτη. Και αυτό που είναι πολύ σημαντικό είναι το άτομο που παίζει το παιχνίδι να μπορεί να νιώθει ότι δέχεται φυσικά τον κόσμο που δημιουργήθηκε για να παίζει ο ίδιος μέσα σε αυτόν».

Αναλύοντας παραπάνω το συγκεκριμένο σκεπτικό, συμπλήρωσε πως ο παίκτης πρέπει να κατανοήσει και να αποδεχτεί το τι συμβαίνει μέσα σε αυτόν τον κόσμο, ώστε να γίνει πιο ισχυρός ο δεσμός του με το δημιουργό. Έτσι μπορούν με τη φαντασία τους, να δημιουργήσουν οι ίδιοι τη δική τους ιστορία ή έστω μέρη της, με το παιχνίδι να γίνεται έτσι πιο δημιουργικό. Θεωρεί λοιπόν πως ο σκοπός των developers πλέον, είναι να προβλέψουν τους τρόπους με τους οποίους θα θέλουν να παίξουν οι παίκτες σε αυτόν τον κόσμο και να τους δώσουν τα αντίστοιχα εφόδια ή ακόμα και αμοιβές για να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους και να βρουν νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.

Μεταξύ άλλων, στην ίδια συνέντευξη μίλησε και για τις δικτυακές υπηρεσίες της Nintendo, λέγοντας πως δεν μπορεί να αποκαλύψει τα ακριβή τους σχέδια, αλλά ο τελικός τους στόχος είναι το να είναι συνδεδεμένο στο internet μέχρι και το τελευταίο Wii. Όταν ρωτήθηκε τέλος αν υπάρχει περίπτωση να μεταφερθεί το Super Mario World στο 3DS και τι θα πρόσθετε κατά τη μεταφορά, αποφάνθηκε πως δεν θα ήταν κακή ιδέα και πως θα μπορούσε να «παίξει» με την προοπτική του βάθους στην απεικόνιση, προβάλλοντας για παράδειγμα Bullet Bills να έρχονται από το βάθος και να πετάγονται έξω από την οθόνη. Λέτε;

12 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
Dismiss
15:29 02.07.10 Dismiss Ναι, ΟΚ...
...αλλά γιατί πρέπει το ένα να θυσιαστεί για το άλλο; Στο 2010 είμαστε, θέλουμε και τα δύο, καθώς και ωραία γραφικά.

m3lk0r
15:34 02.07.10 m3lk0r RE: Ναι, ΟΚ...
Aφήστε τον άνθρωπο να κάνει τα δικά του, δεν μπαίνει σε καλούπια ο Miyamoto.

Dismiss
17:03 02.07.10 Dismiss RE: RE: Ναι, ΟΚ...
Σίγουρα, ο άνθρωπος είναι θρύλος και ίσως ο πιο σημαντικός developer όλων των εποχών (όσον αφορά τα mechanics), αλλά δεν αντέχω πια να τον ακούω να μιλάει για απλά πράγματα λες και είναι κάτι το απόκρυφο. Δεν είναι ανάγκη όλα τα παιχνίδια να έχουν ιστορία και είμαι ο πρώτος που θα πει ότι το immersion είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας ενός παιχνιδιού. Από την άλλη, έχουν βγει πλέον παιχνίδια που έχουν αποδείξει ότι μπορείς να τα έχεις όλα, έστω και αν οι καθαροί μηχανισμοί τους δεν φτάνουν τους αντίστοιχους του Miyamoto. Από την άλλη, και ο Miyamoto έχει πολλά να μάθει όσον αφορά την αφήγηση σε ένα videogame. 

m3lk0r
17:47 02.07.10 m3lk0r RE: RE: RE: Ναι, ΟΚ...
Τι να σου πω, αν μιλάγαμε για οποιονδήποτε άλλο θα έλεγα οκ, αλλά έχουμε πιάσει την εξαίρεση τώρα.

vassilis_pap
20:58 03.07.10 vassilis_pap Διαφωνώ!
Dismiss, αυτό που περιγράφεις μπορεί πράγματι να είχε πολύ ενδιαφέρον να το δούμε το μόνο σίγουρο όμως είναι πως δε θα ήταν ...Miyamoto!

 Θα μπορούσαμε να κάνουμε άπειρες συζητήσεις για το ποια θα μπορούσε να είναι η ιδανική συνταγή για να φτιάχνει κάποιος games, σίγουρα όμως αυτή δε μπορεί παρά να είναι μια καθαρά θεωρητική συζήτηση.

Το σίγουρο είναι πως στη πράξη ο Miyamoto είναι αυτός που είναι και φυσικά ούτε θέλει ούτε και το πιθανότερο θα ήταν πολύ έξυπνο να αλλάξει. Σε άλλους μπορεί να αρέσει έτσι, ενώ σε άλλους μπορεί όχι και τόσο, κάτι που είναι κατανοητό.

Πέρα από αυτό κανένας (ούτε και  εσύ όπως είδα, και σε αυτό συμφωνούμε) δεν αμφισβητεί τη σημαντικότητα του για το χώρο μας. Με αυτό το σκεπτικό, το να μας εξηγεί το τρόπο που αυτός  λειτουργεί, και να μας δίνει έτσι hints για τη δικιά του συνταγή μόνο ενδιαφέρον μπορεί να είναι.

Dismiss
21:24 03.07.10 Dismiss RE: Διαφωνώ!
Ναι, αλλά αυτό είναι μια κάπως εύκολη εξήγηση. Πες με κυνικό, αλλά όσο περνάει ο καιρός, τέτοιες δηλώσεις μου δίνουν την εντύπωση ότι προσπαθούν να δικαιολογήσουν μια τεχνική αδυναμία του Miya, ίσως και ολόκληρης της Nintendo. 

Διορθώνω, ίσως να μην είναι αδυναμία, ίσως να είναι μια καθαρά εμπορική επιλογή και να μας πλασάρεται ως δημιουργική. Σαφώς μπορεί και να κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση ότι περισσότερο μιλά ως Nintendo ambassador, παρά ως δημιουργός σε αυτήν την περίπτωση.

Εννοείται ότι τον σέβομαι όσο δεν παίρνει άλλο, άλλωστε κανείς (ΠΟΤΕ) δεν σχεδίασε καλύτερα τη σχέση παίκτη και χαρακτήρα, ενώ του ανήκουν πολλές μικρές ιδέες που κάνουν τη διαφορά σε ένα παιχνίδι, όπως η αριστουργηματική αίσθηση της αδράνειας που είχε κάθε Mario. Από την άλλη, κάθε φορά που κάνει δημόσια εμφάνιση τον τελευταίο καιρό, μου δίνει την εντύπωση ότι μένει πίσω από την εποχή του. Μπορεί επίτηδες, μπορεί και όχι.

vassilis_pap
22:14 03.07.10 vassilis_pap RE: RE: Διαφωνώ!
Εμένα πάλι η δικιά μου αίσθηση είναι πως σε ότι έχει να κάνει με το Miyamoto (ας μη πιάσουμε ολόκληρη τη Ninty για να μην ανοίξουμε πολύ τη συζήτηση) είναι καθαρά δημιουργική επιλογή. Μπορεί πράγματι να φαντάζει κάπως old school η συνταγή αυτή αλλά το γεγονός είναι ότι αρέσει και γοητεύει ακόμα.

Δε ξέρω αν έχεις παίξει SMG2 ή NSMB Wii. Δυσκολεύομαι πολύ να φανταστώ για τέτοιου τύπου παιχνίδια μια σοβαρή ιστορία/σενάριο που να μην είναι γελοία. Για να στηριχτεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να γίνουν αλλαγές σε επίπεδο μηχανισμών, level designing και χαρακτήρων κάτι που κατά πως φαίνεται ο Miyamoto δε παζαρεύει.

Αντίθετα στα Zelda τα οποία ήταν από την αρχή μια σειρά βασισμένη πάνω σε ιστορία (και της οποίας την υψηλή εποπτεία έχει ακόμα ο Miyamoto) το σενάριο υπάρχει και έχει κεντρικό ρόλο στο παιχνίδι.

Όλα αυτά εμένα τουλάχιστον μου κάνουν πρώτα για δημιουργικές επιλογές έστω και αν έχουν σημαντικές εμπορικές επιπτώσεις. Πιστεύω άλλωστε πως σαν δημιουργός κερδίζει το ... παντεσπάνι του από τη Nintendo. Αν ήθελαν ambassador θα μπορούσαν να βάλλουν τον Iwata το Reggie ή κάποιον άλλο τέλος πάντων, που το έχει καλύτερα με το marketing. 

Dismiss
22:19 03.07.10 Dismiss RE: RE: RE: Διαφωνώ!
Εγώ πάλι θεωρώ ότι τον χρησιμοποιούν και λίγο σαν... εικόνισμα στη Nintendo και δεν μου αρέσει αυτό. Το SMG2 το παίζω αυτόν τον καιρό και το λατρεύω, αλλά δεν αλλάζει κάτι. Αν δεν θες να αλλάξεις τη συνταγή του Mario, μπορείς να βγάλεις κάτι καινούριο, με νέο πρωταγωνιστή. Άσε τα classics εκεί που βρίσκονται και δείξε μας ότι μπορείς (ότι το έχεις, ρε παιδί μου) να βγάλεις και κάτι άλλο που να ικανοποιεί και σε άλλους τομείς, εκτός του gameplay.

Δεν πιστεύω πια ότι το gameplay είναι το 100% του παιχνιδιού, ακριβώς όπως και το σενάριο δεν είναι το 100% μιας ταινίας. Η επιλογή είναι καθαρά δημιουργική, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αν γίνεται συνεχώς η ίδια επιλογή, τότε το αποτέλεσμα θα είναι πάντα το ίδιο καλό. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι εννοώ, βγήκε λίγο μπερδεμένο...

vassilis_pap
05:34 04.07.10 vassilis_pap RE: RE: RE: RE: Διαφωνώ!
ΟΚ για το εικόνισμα δεν είναι τελείως παράλογο αυτό που λες. Αν και μεταξύ μας με τις επιτυχίες και τα χρήματα που τους έχει προσφέρει ίσως να είναι και λίγα αυτά που του κάνουν :). 

Για τα υπόλοιπα προφανώς δε μπορεί ποτέ για κάποιο τίτλο να μετράει 100% μόνο το gameplay. Ξαναδιάβασα όμως προσεκτικά τις δηλώσεις του και πραγματικά δεν είδα κάπου να λέει για 100% gameplay ή για ανυπαρξία σεναρίου. Μιλάει κυρίως για το χτίσιμο του κόσμου του παιχνιδιού και το τρόπο που ενσωματώνεται ο παίχτης μέσα σε αυτόν κάτι που δε μοιάζει και πολύ παράλογο, τουλάχιστον σε μένα. Να ξαναθυμίσω πως το όνομα του βρίσκεται στα credits τίτλων τα οποία έχουν σοβαρή εξάρτηση από την ιστορία τους και που μοιάζουν πιο "κανονικά" από τα Mario. Πχ τα Zelda και τα Metroid Prime.

Ας πούμε το καινούργιο Zelda το οποίο έδειξε (ή έστω προσπάθησε :) στην Ε3 δε σε καλύπτει σε αυτά που ζητάς; Αν όχι πες μας τι περίπου θα ήθελες γιατί ομολογώ πως δεν έχω καταλάβει.

Dismiss
12:43 05.07.10 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: Διαφωνώ!
Εύκολο: θέλω έναν νέο κόσμο με τη βιρτουοζιτέ της Nintendo. Ωραίο το Zelda, αλλά το στυλ το βρίσκω υπερβολικά "γνωστό" πλέον. Θα ήθελα κάτι όπως ήταν το Metroid Prime στο GC, ένα προϊόν που, παρά τις ρίζες του ήταν καινούριο σε όλα του. Απλά αυτή τη φορά, θα το ήθελα πιο "blockbuster" και πάνω από όλα "νέο". Από τα Pikmin έχουμε να δούμε κάτι πραγματικά νέο σε επίπεδο σύλληψης από τη Ninty.

nitro912gr
19:23 02.07.10 nitro912gr τι πίπες μωρέ;
Μα πως είναι δυνατόν να κάνεις έναν ενδιαφέρον και καλό κόσμο, χωρίς μια ιστορία να τον βασίσεις; Το immersion με τα παιχνίδια θέλει ωραίο ο κόσμο, αλλά για να για να κάνεις ωραίο κόσμο, πρέπει να έχει την δική του όμορφη ιστορία.

m3lk0r
19:51 02.07.10 m3lk0r RE: τι πίπες μωρέ;
Eμ δεν είναι όλοι Miyamoto αυτό λέμε :p