θέματα

PlayStation 4 Pro: ένα καθοριστικό πείραμα για το μέλλον

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

Μετά από κάποιες εβδομάδες ενασχόλησης, αρχικά σε τηλεόραση Full HD και αργότερα με νέο εξοπλισμό, μπορώ να δηλώσω με κάθε αυτοπεποίθηση ότι το PS4 Pro ίσως να είναι πιο ενδιαφέρον σε θεωρητικό επίπεδο, από όσο σε πρακτικό. Με μια προϋπόθεση που θα έχουν μαντέψει ήδη οι περισσότεροι από εσάς. Όντως, είναι η πρώτη φορά που ένας platform holder προσφέρει ουσιαστική αναβάθμιση σε μια παραδοσιακή κονσόλα. Από την άλλη πλευρά, αυτό μάλλον δεν σημαίνει… αυτό που πολλοί πιστεύουν ότι σημαίνει. Όχι ότι το PS4 Pro δεν είναι σημαντική αναβάθμιση. Είναι και παραείναι. Είναι όμως μια αναβάθμιση απόλυτα σύμφωνη με τους όρους, τις προϋποθέσεις και πιθανότατα τα μελλοντικά σχέδια της Sony.

 
 Το PS4 Pro συνοδεύεται από νέο Dualshock 4, με βελτιωμένη επίστρωση στους μοχλούς και ημιδιαφανές touchpad που επιτρέπει στον παίκτη να βλέπει πιο εύκολα το χρώμα του light bar.

Όταν ακούμε τη λέξη «αναβάθμιση», συνήθως έρχεται στο μυαλό μας μια καθαρή, άμεση αύξηση σε απόδοση, όπως συμβαίνει στους υπολογιστές. Έχεις ένα σύστημα που αρχίζει και αγκομαχάει, το ξεκοιλιάζεις, βγάζεις την κάρτα, βάζεις τη νέα και απολαμβάνεις την υπάρχουσα συλλογή σου όπως δεν μπορούσες στο παρελθόν. Ναι, θα υπάρξουν και τίτλοι που ούτως ή άλλως κάλυπτε το προηγούμενο μηχάνημά σου και δεν θα δείξουν μεγάλη διαφορά. Αλλά στους νεότερους/πιο απαιτητικούς, η διαφορά είναι αμέσως εμφανής: αποκτάς πρόσβαση σε υψηλότερες ρυθμίσεις ποιότητας, ομαλότερα frame rates, ακόμα και σε ολόκληρα παιχνίδια που δεν μπορούσες να τρέξεις πριν. Ανάλογα με τα χρήματα που θα αποφασίσεις να ξοδέψεις, φυσικά.

Η πρόταση αναβάθμισης της Sony λειτουργεί αρκετά διαφορετικά και θυμίζει περισσότερο τη νοοτροπία των μοντέλων Elite, παρά της ανανέωσης του hardware (παρόλο που η αναβάθμιση του υλικού ΕΙΝΑΙ πραγματική και ουσιαστική, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις). Η προϊοντική ταυτότητα του PS4 Pro είναι σχετικά απλή και είναι η εξής: πρόκειται ουσιαστικά για τη φθηνότερη πρόταση της αγοράς για όσους θέλουν να δουν τι μπορεί να κάνει η νέα τηλεόραση Ultra High Definition που μόλις αγόρασαν. Είναι μια πρόταση που έρχεται ΑΚΡΙΒΩΣ την κατάλληλη στιγμή, καθώς οι εν λόγω τηλεοράσεις (αλλά και οι οθόνες υπολογιστή) έχουν γίνει πλέον όσο προσιτές ήταν και οι αντίστοιχες συσκευές Full HD στις αρχές της εποχής του high definition, ίσως και ακόμη πιο προσιτές. Όχι ότι έχουμε μπροστά μας μια εξίσου επαναστατική εξέλιξη όπως το high definition, βέβαια, αλλά αυτό είναι ίσως θέμα για κάποιο άλλο άρθρο ή συζήτηση. Ο άλλος παράγοντας που καθιστά ιδανικό το timing για αυτήν την κίνηση είναι, φυσικά, η καλπάζουσα πορεία του PlayStation 4 στην αγορά. Μετά από ένα ασταθές ξεκίνημα που όμως στηρίχτηκε και πήρε ώθηση από τον ίδιο τον κόσμο, το σύστημα της Sony πιάνει τον έναν στόχο μετά τον άλλον, ανακοινώνει το ένα AAA blockbuster (αλλά και σχετικά κερδοφόρο remake) μετά το άλλο και, σε γενικές γραμμές, δείχνει να βρίσκεται σε μια κατάσταση που κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει πριν από το ξεκίνημα αυτής της γενιάς.

Τώρα που προσδιορίσαμε λίγο καλύτερα το PS4 Pro ως προϊόν, ας ρίξουμε μια ματιά στο ίδιο το σύστημα. Πρώτα από όλα, και ντρέπομαι λίγο που το γράφω αυτό, η προσήλωση της Sony στην τιμή είναι προφανής ακόμη και από τη συσκευασία. Θα γελάσετε, αλλά σε ένα premium προϊόν, δεν κάνει πολύ καλή εντύπωση το λεπτότερο χαρτόνι και η ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ ΧΕΡΟΥΛΙΟΥ (αν είναι δυνατόν!) από τη συσκευασία. Φυσικά και αστειεύομαι, αλλά ίσως να είναι χρήσιμη αυτή η παρατήρηση ως… παραβολή, όπως θα δούμε παρακάτω. Αφήνοντας τη συσκευασία στην άκρη, η ίδια η συσκευή είναι λίγο πιο μεγάλη από το βασικό PS4, αλλά η διαφορά είναι αρκετά μικρή, ώστε να του επιτρέπει να διατηρεί λίγο-πολύ το ίδιο ίχνος στο ράφι/πάτωμα/rack σας (295 mm πλάτος × 55 mm ύψος × 327 mm μήκος). Βέβαια, όπως και το βασικό PS4, χρειάζεται λίγο περισσότερο χώρο, γιατί το κεκλιμένο προφίλ αφήνει κάποιες προεξοχές που δεν υπολογίζονται στις διαστάσεις. Αλλά ούτως ή άλλως θα πρέπει να υπάρχει κάποιος χώρος για να κυκλοφορεί ο θερμός αέρας, ο οποίος αυτήν τη φορά αποβάλλεται περιμετρικά και όχι κυρίως από το πίσω μέρος. Κατά τα άλλα, το τροφοδοτικό εξακολουθεί να είναι εσωτερικό, αλλά το καλώδιο ρεύματος έχει αντικατασταθεί με πιο χοντρό καλώδιο τύπου υπολογιστή, καθώς η μέγιστη κατανάλωση ρεύματος είναι περίπου διπλάσια σε σύγκριση με το Slim. Επιπλέον, τα πλήκτρα αφής στην πρόσοψη έχουν αντικατασταθεί από σαφώς πιο πρακτικά παραδοσιακά κουμπιά που επιτέλους ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΣΚΥΛΙ ΣΟΥ ΚΑΘΩΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΜΠΡΟΣΤΑ (ευχαριστούμε για αυτό, Καζ, εντάξει φταίω κι εγώ που το είχα χαμηλά, όλα καλά). Α, επίσης, η κονσόλα είναι τρίπατη. Δεν έχει καμία πρακτική σημασία αυτό, αλλά νομίζω ότι είναι η μόνη κονσόλα που θυμίζει κάπως κλαμπ σάντουιτς στην όψη και αυτό το βάζω σαφώς στα θετικά.

 
Άλλοι λένε τούρτα, εγώ λέω κλαμπ σάντουιτς. Τα κενά ανάμεσα στους ορόφους είναι για εξαερισμό.

Περνώντας στο εσωτερικό του μηχανήματος, αλλαγές στην τεχνολογία του ίδιου του σκληρού δίσκου δεν υπάρχουν, αλλά σε ορισμένα παιχνίδια παρατηρούνται υπολογίσιμες, αν όχι σημαντικές, μειώσεις στους χρόνους φόρτωσης, οι οποίες μάλλον οφείλονται στο ταχύτερο interface, καθώς ο εργοστασιακός δίσκος παραμένει στις 5400 rpm. Εννοείται ότι διατηρείται η δυνατότητα αναβάθμισης από τον χρήστη. Απαράλλαχτο είναι και το Blu-Ray drive του συστήματος , πράγμα που αποτελεί άλλη μια υπενθύμιση των περικοπών κόστους που έχουν γίνει για να φτάσει το σύστημα στην ελκυστική τιμή πώλησής του, σε σύγκριση με το slim μοντέλο. Όπως θα έχετε διαβάσει ήδη, το drive ΔΕΝ υποστηρίζει δισκάκια UHD, κάτι που είναι μεν κατανοητό από άποψης κόστους, αλλά όπως και να το δει κανείς αμαυρώνει λίγο την εικόνα ενός συστήματος που φιλοδοξεί να γίνει μια ολοκληρωμένη συνοδευτική λύση για τη νέα σας τηλεόραση. Πόσο μάλλον όταν το νέο Xbox One S διαθέτει αυτήν τη δυνατότητα. Πέρα από το θέμα του κόστους (το οποίο, όπως προαναφέραμε, επηρεάζει ακόμη και τη συσκευασία), είναι γνωστό ότι η Sony έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά να λανσάρει τη δική της πρόταση στις αυτόνομες συσκευές UHD Blu-Ray και αυτό λογικά θα επηρέασε τη συγκεκριμένη απόφαση. Όπως είναι αυτονόητο, το σύστημα υποστηρίζει streaming περιεχομένου 4K. Ωστόσο, στην εφαρμογή του Netflix που δοκίμασα, παρόλο που υποστηρίζεται αναπαραγωγή σε υπερυψηλή ανάλυση, δεν υπάρχει ακόμη υποστήριξη για HDR, κάτι που υποστηρίζει η έκδοση της εφαρμογής που τρέχει στην ίδια την τηλεόρασή μου, αλλά και το Netflix στο Xbox One S, αν δεν απατώμαι. Με άλλα λόγια, κυρίες και κύριοι, το PS4 Pro δεν πρόκειται να γίνει (προς το παρόν, τουλάχιστον) το βασικό σας media centre, εκτός και αν δεν υπάρχει άλλη λύση.

Αυτό αφήνει τα παιχνίδια και εδώ τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα. Άλλωστε, οι αλλαγές στο υλικό του συστήματος έχουν να κάνουν κυρίως με αυτήν την πλευρά της λειτουργικότητας της κονσόλας. Στα σωθικά του PlayStation 4 Pro, λοιπόν, θα βρούμε την ίδια αρχιτεκτονική Jaguar με το PS4, μόνο που ο επεξεργαστής είναι χρονισμένος υψηλότερα, στα 2,1 GHz, για μια ώθηση στην ταχύτητα της τάξης του 30%. Η μεγάλη αλλαγή έχει γίνει στο τμήμα του υποσυστήματος γραφικών, με μια GPU της AMD νέας αρχιτεκτονικής (Polaris). Σύμφωνα με τα benchmarks που κυκλοφορούν, σε καθαρά νούμερα και λαμβάνοντας υπόψη ορισμένες βελτιστοποιήσεις στην κονσόλα, το προφίλ της GPU ταιριάζει περισσότερο με την RX 470 για υπολογιστές, δηλαδή υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, μιλάμε για επιδόσεις διπλάσιες από αυτές του βασικού PS4. Εννοείται ότι δεν είναι αυτούσιο το chip, έχουν γίνει ορισμένες προσαρμογές που ίσως θα εμφανιστούν σε επόμενες εκδόσεις της αρχιτεκτονικής της AMD, όπως έχει αποκαλύψει ο σχεδιαστής του συστήματος, Mark Cerny (να σημειωθεί εδώ ότι το byteme δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις εν λόγω δηλώσεις!). Επίσης, έχει προστεθεί 1 GB αργής συγκριτικά μνήμης, η οποία προορίζεται αποκλειστικά για τη διαχείριση του interface.

Η αλήθεια είναι ότι, σε σύγκριση με τον υπολογιστή που χρησιμοποιώ για gaming, έναν i7 4790 με GTX 970, το PS4 Pro δείχνει να αποδίδει σαφώς υψηλότερα από όσο θα περίμενε κανείς από τα καθαρά στατιστικά του. Σε ορισμένα παιχνίδια, ιδιαίτερα αυτά που στοχεύουν στα 60 fps (όπως το Titanfall 2, για παράδειγμα), οι διαφορές ανάμεσα στον υπολογιστή μου και στο Pro ήταν σχεδόν αμελητέες και είχαν να κάνουν κυρίως με κάποια στοιχεία της ποιότητας εικόνας (οι οποίες φυσικά υποχωρούν ακόμα περισσότερο, όταν η τηλεόραση είναι πολύ καλύτερη από το μόνιτορ του υπολογιστή, όπως στη δική μου περίπτωση). Σε άλλα παιχνίδια, ιδιαίτερα αυτά που δεν χρησιμοποιούν δυναμικές ρυθμίσεις εικόνας, οι διαφορές είναι σαφώς μεγαλύτερες, πράγμα αναμενόμενο, φυσικά, όχι τόσο λόγω των καθαρών δυνατοτήτων του συστήματος, αλλά περισσότερο λόγω του γεγονότος ότι όλα τα παιχνίδια του πρέπει να τρέχουν σωστά και στο PS4. Αυτό σημαίνει ότι, για να δει κανείς σημαντικές διαφορές στο Pro, θα πρέπει οι δημιουργοί των παιχνιδιών αφενός να ενημερώσουν τους τίτλους τους συγκεκριμένα για το PS4 Pro, κάτι που είναι υποχρεωτικό από εδώ και στο εξής, ή να ενσωματώσουν περισσότερα από ένα προφίλ απόδοσης, κάτι που δεν είναι όλοι πρόθυμοι να κάνουν.

 
 Καμία ουσιαστική αλλαγή στο πίσω μέρος. Καλύτερα να αποφύγετε τα λυγισμένα καλώδια κατά την εγκατάσταση, γιατί οι υποδοχές είναι αρκετά βαθιά.

Ευτυχώς, το PS4 Pro διαθέτει τη δική του εργαλειοθήκη και υποστηρίζει σε επίπεδο συστήματος όλες τις νέες τεχνολογίες που φέρνουν στο τραπέζι οι τηλεοράσεις νέας τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι, αν έχετε στην κατοχή σας μια τηλεόραση UHD – 4K, τα παιχνίδια του PS4 Pro θα εκμεταλλευτούν όλες τις δυνατότητές της, από την υψηλότερη ανάλυση, μέχρι την προβολή ευρύτερης γκάμας χρωμάτων μέσω HDR (αν το υποστηρίζει ο developer) και τις διάφορες νέες τεχνικές interpolation για πιο ομαλή εικόνα. Βέβαια, είναι γνωστό πόσο απαιτητικά μπορούν να γίνουν τα παιχνίδια σε αναλύσεις άνω των 1080p, με υπολογιστές πολλαπλάσιας δυναμικής από το PS4 Pro να μην μπορούν να εγγυηθούν σταθερά frame rates στα 4Κ. Πώς θα μπορούσε, λοιπόν, να ανταποκριθεί σε κάτι τέτοιο ένα σύστημα με GPU που μετά βίας αρκεί για έναν σύγχρονο τίτλο στα 1080p60 σε περιβάλλον Windows; Άσε που η μνήμη πολύ δύσκολα μπορεί να χωρέσει πολλές απαιτητικές υφές άνω του Full HD. Η απάντηση έχει δύο όψεις: οπτικά τρικ και έξυπνη εσωτερική αρχιτεκτονική. Πρώτα από όλα, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το PS4 Pro, παρά το γεγονός ότι είναι σχεδιασμένο ώστε να εκμεταλλεύεται προηγμένες τεχνολογίες απεικόνισης, ΔΕΝ διαθέτει την απαραίτητη ιπποδύναμη για να τρέξει πολύ απαιτητικούς νέους τίτλους σε εγγενή ανάλυση 4Κ, έστω και στα 30 fps. Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, με αυτήν την τιμή.

Ποιο είναι το νόημα, λοιπόν; Μα φυσικά ότι το νέο σύστημα της Sony μπορεί να προσφέρει εικόνα που, παρόλο που συνήθως δεν είναι native 4K, εξακολουθεί να είναι –πολύ- εντυπωσιακή και σαφέστατα ανώτερη από το Full HD. Συνήθως, (αλλά όχι πάντα) αυτές οι βελτιώσεις στην εικόνα συνοδεύονται και από βελτιώσεις στην απόδοση, μικρές ή μεγάλες. Για την ακρίβεια, οι τίτλοι που καταφέρνουν να φτάσουν ή να ξεπεράσουν το θεωρητικό όριο των 1800p, όπως οι The Last Guardian, Ratchet & Clank, Deus Ex Mankind Divided, Rise of the Tomb Raider, Killing Floor 2, Infamous Second Son και πολλοί άλλοι, προσφέρουν μια τελική εικόνα που δεν απέχει πολύ από το εγγενές 4K με γυμνό μάτι. Αυτό επιτυγχάνεται με την υποστήριξη μέσω hardware της καλύτερης δυνατής μεθόδου τεχνητής αναβάθμισης της εικόνας, του λεγόμενου checkerboard upscaling, όπου κάθε pixel πλαισιώνεται από ένα πλέγμα τεχνητών pixel που αποδίδονται σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, σαν μια ιδιόμορφη «σκακιέρα». Αυτό εξασφαλίζει ότι τα pixel δεν «τεντώνονται» υπερβολικά, καθώς υπάρχει αρκετή πληροφορία για να συνθέσει η οθόνη μια πιο πλούσια εικόνα, χωρίς να επαναλαμβάνει ή να παραμορφώνει αισθητά τα ήδη υπάρχοντα εικονοστοιχεία. Προφανώς αυτή η επεξήγηση είναι πολύ απλοϊκή και πρόχειρη, άλλωστε η Sony δεν έχει δημοσιεύσει κάπου μια λευκή βίβλο που να εξηγεί με ακρίβεια την τεχνολογία, ούτε υπάρχει κάτι παρόμοιο από την AMD. Υπάρχουν διάφορες εξηγήσεις online, αν το ψάξετε, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι όλες αντιστοιχούν στην ίδια μέθοδο, γιατί κάποιο είδος checkerboard upscaling χρησιμοποιούν και οι πλατφόρμες VR. Σε αυτήν την περίπτωση, όμως, η τεχνική εστιάζει στα ορατά pixel, γιατί οι πλατφόρμες εικονικής πραγματικότητας μπορούν να υπολογίσουν περίπου πού κοιτάει ο χρήστης.

 Όταν η τηλεόραση ή το home cinema σας υποστηρίζουν πλήρες εύρος HDR και HDCP 2.2 , θα πρέπει να βλέπετε αυτήν την οθόνη στις ρυθμίσεις εικόνας και ήχου. Έχουν παρατηρηθεί διάφορα προβλήματα, για αυτό ελέγξτε ότι η τηλεόρασή σας υποστηρίζει όντως HDR 10 η 12 (το τελευταίο μπορεί να αναφέρεται ως Dolby Vision) και ότι ο ενισχυτής σας περνάει πλήρες σήμα 4.4.4. Αν έχετε πιο περιορισμένο HDR, θα δείτε την ένδειξη 2K only στο HDR. Επίσης, σε πολλά μοντέλα τηλεοράσεων το HDR πρέπει να ενεργοποιηθεί από τον χρήστη στις ρυθμίσεις και για να γίνουν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα, οι εταιρείες χρησιμοποιούν πολλές φορές διαφορετικούς όρους, όπως wide colour, deep colour και άλλους.

Όπως και αν έχει, η τεχνική είναι ενσωματωμένη στην αρχιτεκτονική του συστήματος και οι δημιουργοί έχουν την επιλογή να τη χρησιμοποιήσουν χωρίς κάποια αρνητική επίπτωση στην απόδοση (θεωρητικά). Βέβαια, η άνοδος της ανάλυσης στα 1800p ή ακόμα και στα 1440p-1600p που επιλέγουν αρκετοί τίτλοι, όπως τα Titanfall 2 και Dishonored 2, για παράδειγμα, απαιτεί σημαντική επιπλέον ιπποδύναμη, επομένως καταλήγουμε και πάλι στο συμπέρασμα ότι η Sony έχει δώσει στο PS4 Pro ΑΚΡΙΒΩΣ τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει για να αξιοποιήσει αυτές τις λύσεις και τίποτα παραπάνω, ώστε να παραμείνει σε ένα ελκυστικό προφίλ τιμής. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι υπάρχουν και τίτλοι που τρέχουν όντως σε εγγενή ανάλυση 4Κ, όπως το Skyrim Special Edition, το Last of Us Remastered και το FIFA 17. Τα δύο τελευταία, μάλιστα, καταφέρνουν να πιάσουν και τα 60 fps (κλειδωμένα στην περίπτωση του FIFA, όπως είναι αναμενόμενο).

Η άλλη πτυχή της αναβαθμισμένης εικόνας που θέλει να προωθήσει η Sony ενθαρρύνοντας τη χρήση νέων τηλεοράσεων είναι η ευρεία υποστήριξη HDR. Σε γενικές γραμμές, είναι μια τεχνολογία που χειρίζεται καλύτερα τη διευρυμένη γκάμα χρωμάτων και τη δυναμική αντίθεση των οθονών νέας τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι αποδίδονται καλύτερα οι διαφορές μεταξύ φωτεινών και σκοτεινών σημείων της εικόνας, ενώ ακόμη περισσότερα χρώματα αποδίδονται ακριβώς όπως έχουν και δεν αντικαθίστανται από τα πλησιέστερα χρώματα που επιλέγει μόνη της η κάρτα γραφικών ή η οθόνη. Για παράδειγμα, μια φλόγα που χωρίς HDR μπορεί να εμφανίζεται κόκκινη ή πορτοκαλί, με HDR θα εμφανίζεται πορτοκαλοκόκκινη, καθώς τα γειτονικά χρώματα δεν υπερκαλύπτονται μεταξύ τους. Ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει στην πραγματικότητα ένα έντονο φούξια χρώμα που δεν μπορεί να αποδώσει μια οθόνη χωρίς HDR, αλλά με HDR να αποδίδεται ακριβώς όπως είναι και στην πραγματική ζωή ή τέλος πάντων με τρόπο που να είναι σαφώς πιο κοντά. Ένα συγκεκριμένο εφέ φωτισμού, όσο διακριτικό ή έντονο και αν είναι, δείχνει πολύ πιο φυσικό ή/και πειστικό με HDR, καθώς η οθόνη φωτίζει περισσότερο και με ακρίβεια συγκεκριμένα pixel, περιορίζοντας τη διάχυση του φωτός στα γειτονικά. Βέβαια, το αποτέλεσμα διαφέρει από οθόνη σε οθόνη, καθώς υπάρχουν πολλές υλοποιήσεις της τεχνολογίας, ενώ δεν είναι δυνατό να απεικονιστεί η διαφορά σε ένα συμπιεσμένο screenshot. Αν θέλετε να πάρετε πραγματική εικόνα της τεχνολογίας στην πράξη, καλό θα είναι να παρακολουθήσετε μια ζωντανή επίδειξη σε κάποιο κατάστημα - ή να βασιστείτε στις... γλαφυρές περιγραφές μου.

Ωστόσο, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι η βελτίωση είναι συνήθως θεαματικότατη στους τίτλους που την υποστηρίζουν. Το Ratchet & Clank, για παράδειγμα, μεταμορφώνεται οπτικά, με φωτισμούς και περιβάλλοντα τόσο πιο ζωντανά και ατμοσφαιρικά που αισθάνεσαι ότι βλέπεις άλλο παιχνίδι. Άλλοι τίτλοι, όπως το Last Guardian προσφέρουν πιο διακριτικές υλοποιήσεις, με πυρσούς που μοιάζουν πιο ρεαλιστικοί, αλλά και ένα εντυπωσιακό παιχνίδι ηλιοφάνειας και σκιάς στους εξωτερικούς χώρους. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η υποστήριξη HDR διατίθεται πλέον και στο απλό PS4, αλλά αυτό δεν έχει κάποια αξία αν δεν έχετε τηλεόραση τελευταίας τεχνολογίας, στην οποία περίπτωση είστε το ιδανικό δημογραφικό για το PS4 Pro. Είναι προφανές ότι, σε αυτό το στάδιο, προέχει για τη Sony (και όχι μόνο για τη Sony, θα έλεγα) η διείσδυση νέων τεχνολογιών σε όσο τον δυνατόν περισσότερα νοικοκυριά.

 
 Το παιχνίδι του ήλιου και της σκιάς γίνεται πολύ πιο ζωντανό με το HDR από όσο μπορεί να απεικονίσει αυτή η φωτογραφία. Η τεχνολογία υποστηρίζεται και από τα απλά PS4, αλλά θα χρειαστείτε σχετικά ακριβή (ακόμα) τηλεόραση για να την απολαύσετε στο έπακρο.

Τι συμβαίνει όμως με τους κατόχους τηλεοράσεων Full HD; Και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν σημαντικά οφέλη, αλλά τα πράγματα δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρα. Βλέπετε, το PS4 Pro χρειάζεται ειδική μέριμνα από τους developers για να διαφοροποιήσει τη λειτουργία του ανάλογα με την οθόνη. Φυσικά, η ιδανική εκδοχή είναι να προσφέρουν οι δημιουργοί παιχνιδιών διαφορετικά προφίλ απόδοσης και να είναι αυτά τα προφίλ διαθέσιμα σε όλους τους χρήστες, όποια οθόνη και αν χρησιμοποιούν. Υπάρχουν ορισμένοι τίτλοι που το κάνουν αυτό, αλλά είναι μετρημένοι στα δάχτυλα, δυστυχώς. Το Rise of the Tomb Raider, για παράδειγμα, προσφέρει τρία βασικά προφίλ: upscaled 4K στα 30 fps και ποιότητα εικόνας αντίστοιχη με αυτή του βασικού τίτλου, 1080p στα 30 fps με βελτιωμένα γραφικά και 1080p στα 60 fps (με κάπως μεταβλητή απόδοση, αλλά σταθερά επάνω από τα 30 καρέ το δευτερόλεπτο). Αυτή είναι η ιδανική περίπτωση, αλλά οι μόνοι άλλοι τίτλοι αυτήν τη στιγμή που ακολουθούν αυτήν την τακτική είναι παλιότεροι τίτλοι της Sony, όπως το Infamous SS ή remakes όπως το Last of Us Remastered. Υπάρχουν κάποιες ιδιάζουσες περιπτώσεις, όπως το Hitman που με το Pro ενισχύει την ήδη υπάρχουσα επιλογή για ξεκλείδωτο frame rate ώστε να πιάνει πλέον αποδόσεις γύρω στα 60 fps και το The Last Guardian, το οποίο χρησιμοποιεί διαφορετικά προφίλ ανάλογα με το video output που θα επιλέξει ο χρήστης. Πέρα από αυτά, γνωρίζουμε ότι πολλές επιλογές θα προσφέρει και το επερχόμενο NiOh, το οποίο θα υποστηρίζει προφίλ 30 ή 60 fps τόσο σε 1080p όσο και σε υπερυψηλή ανάλυση.

Όλοι οι υπόλοιποι τίτλοι που έχουν σχεδιαστεί ή ενημερωθεί για το PS4 Pro ακολουθούν την εύκολη οδό που τους προσφέρει το ίδιο το σύστημα: αποδίδουν ούτως ή άλλως τον τίτλο σε υψηλότερη ανάλυση και τον προβάλλουν σε supersampled 1080p, βελτιώνοντας σημαντικά την ομαλότητα της εικόνας και κρύβοντας τυχόν ατέλειες που διαφορετικά ίσως υπήρχαν. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτή η βελτίωση συνοδεύεται από καλύτερη ή έστω σταθερότερη απόδοση, αλλά υπάρχουν και προβληματικές περιπτώσεις που η αναβάθμιση της εικόνας φέρνει κάποιες πτώσεις στην απόδοση που δεν υπάρχουν στα 1080p. Εδώ έχουμε μια προφανή αδυναμία του συστήματος, καθώς ο χρήστης δεν έχει την επιλογή να απενεργοποιήσει το supersampling, ώστε να επιστρέψει στο κλασικό προφίλ απόδοσης. Όπως βλέπετε, επιλογές και βελτιώσεις υπάρχουν, αλλά ακόμα απέχουμε ΠΑΡΑ πολύ από την επιθυμητή συνέπεια. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει ακόμα κάποια σήμανση στις συσκευασίες ή στις σελίδες των παιχνιδιών που να ενημερώνει τον χρήστη για τις διαφορές που μπορεί να περιμένει.

Ας συνοψίσουμε, λοιπόν: το PS4 Pro είναι μια πολύ ελκυστική πρόταση που προσφέρει σημαντικές αναβαθμίσεις, αλλά ακόμη περισσότερο, επιτρέπει την πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον. Ας μην ξεχνάμε ότι οι τεχνολογίες δυναμικής προσαρμογής της εικόνας έχουν ξεκινήσει να επηρεάζουν σημαντικά και τη σκηνή του PC gaming. Στην τιμή αυτή, ούτε 100 ευρώ επάνω από την τιμή του βασικού μοντέλου Slim, η Sony προσφέρει ένα σαφώς ισχυρότερο σύστημα, το οποίο όμως δεσμεύεται από ορισμένες αδυναμίες του βασικού μοντέλου. Ως εκ τούτου, δεν είναι η ιδανική επιλογή για όλους. Αν πρόκειται να αποκτήσετε το πρώτο σας PS4, τότε θα έλεγα ότι το PS4 Pro είναι η καλύτερη επιλογή, μόνο και μόνο επειδή θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια στο μέλλον, όταν το βασικό μοντέλο θα αρχίσει αναπόφευκτα να δυσκολεύεται με τα νέα, πιο απαιτητικά παιχνίδια, παρόλο που προφανώς θα μπορεί να τα τρέξει. Αν έχετε τηλεόραση νέας τεχνολογίας και παίζετε κυρίως σε κονσόλα, τότε το PS4 Pro είναι η καλύτερη πρόταση αυτήν τη στιγμή, αφού είναι και η μοναδική κονσόλα που υποστηρίζει εγγενώς με τα παιχνίδια της όλα τα πλεονεκτήματα των νέων τηλεοράσεων, ενώ έχει το πιο «γεμάτο» πρόγραμμα κυκλοφοριών από κάθε άλλη. Αν μάλιστα έχετε κάποια high-end οθόνη, θα έλεγα ότι αξίζει η αγορά του, ακόμα και αν έχετε ήδη το βασικό μοντέλο (αν υπάρχει, φυσικά, η οικονομική δυνατότητα). Άλλωστε, δεν είναι μια τυπική αναβάθμιση τύπου υπολογιστή, αφού θα σας μείνει και η παλιά κονσόλα για κάποιο υπνοδωμάτιο. Για τους κατόχους οθονών ή τηλεοράσεων Full HD που έχουν ήδη κάποιο βασικό μοντέλο PS4, η απόφαση είναι πολύ πιο δύσκολη. Αν έχετε άπειρους τίτλους PS4, ίσως να έχει κάποιο νόημα, διαφορετικά θεωρώ ότι η αναμονή θα σας βγάλει κερδισμένους, καθώς θα αρχίσουν να βγαίνουν πιο συμφέρουσες προσφορές, αλλά και ανταγωνιστικές προτάσεις.

 
 Το Ratchet & Clank είναι από τους τίτλους που μεταμορφώνονται πραγματικά με ανάλυση -σχεδόν- 4Κ και εντυπωσιακότατο HDR. 

Όπως και αν έχει, θεωρώ ότι οι κινήσεις όπως το PS4 Pro κάνουν συνολικά καλό στην αγορά των κονσολών. Προσφέρει μια πλατφόρμα επιχειρηματικά βιώσιμη που επιτρέπει στους δημιουργούς να πειραματιστούν με νέες τεχνολογίες, ενώ είναι πολύ πιθανό να λειτουργήσει ως καταλύτης για το επόμενο τεχνολογικό άλμα στην απεικόνιση, καθώς καλύπτει τις υπερυψηλές αναλύσεις, ενώ είναι και μια από τις πιο δόκιμες πλατφόρμες για εικονική πραγματικότητα. Υπάρχουν κάποια προβλήματα και μια γενικότερη ασάφεια που δεν επιτρέπει στον καταναλωτή να εκτιμήσει τα πραγματικά οφέλη για τη δική του περίπτωση και αυτό δεν είναι καλό εμπορικά, αν το δούμε ως αυτόνομη κονσόλα. Στα πλαίσια ενός οικοσυστήματος, όμως, είναι μια πολύτιμη προσθήκη και, ποιος ξέρει, μπορεί να είναι η απαρχή μιας νέας εποχής κατά την οποία οι κάτοχοι κονσόλας δεν θα είναι αναγκασμένοι να αποχωρίζονται τα αγαπημένα τους παιχνίδια, κάθε φορά που κάνουν τη μετάβαση σε ένα ισχυρότερο σύστημα. Αμήν. 

34 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
cloud
21:47 14.12.16 cloud χωρίς τίτλο
Πραγματικά δεν ξέρω αν θέλω να πετύχει η όχι..
Από την μία αυτό που έγινε στην προηγούμενη γενιά με τα συστήματα που μονοπωλούσαν την αγορά για 7-8 χρόνια σίγουρα ήταν λάθος, αλλά και από την άλλη το να μπούμε σε μία συνεχή αναβάθμιση των συστημάτων κάθε 2-3 χρόνια, δεν ξέρω πόσο "τίμιο" θα είναι για τους αγοραστές.

Τώρα για το PS4 σαν σύστημα, τι να πω...
Από την μία πιστεύω ότι σαν hardware είναι στο απόλυτο όριο στο τι θα μπορούσε να βγάλει η SONY χωρίς να ξεπεράσει το όριο των 399€-$, αλλά από την άλλη φοβάμαι ότι του λείπουν πράγματα που θα έπρεπε να έχει..
Πχ το UHD-BluRay πιστεύω ότι θα ΈΠΡΕΠΕ να υπάρχει!
Ειδικά για ένα σύστημα που υποτίθεται απευθύνεται σε κοινό με τηλεοράσεις στο top της τεχνολογίας, το να μην μπορεί να τους δώσει την δυνατότητα να δουν το top της εικόνας που μπορεί να αποδώσει η οθόνη τους, είναι λάθος... Και όχι... Το UHD-BluRay δεν συγκρίνεται με το και καλά "4Κ βίντεο" που θα δει κάποιος από το ΥΤ ή όποια άλλη πηγή streaming που έχει φάει την συμπίεση με το φτυάρι.
Συν ότι ίσως και να έπρεπε να είχε και λίγη περισσότερη μνήμη και CPU.

Άντε και σε έναν χρόνο να δούμε και το πείραμα της Μ$..

Dismiss
23:27 14.12.16 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Κοίτα, στα smartphones μπορείς άνετα να αφήνεις μερικές αναβαθμίσεις χωρίς να χάνεις κάτι το ιδιαίτερο. Πιστεύω ότι ο "απαραίτητος" κύκλος αναβάθμισης θα είναι "μοντέλο παρά μοντέλο". Τα ενδιάμεσα θα είναι προαιρετικά..

cloud
00:05 15.12.16 cloud RE: RE: χωρίς τίτλο
Σίγουρα... Το να πάρει κάποιος κάτοχος PS4 το pro, δεν ξέρω αν αξίζει..
Αλλά και από την άλλη, και αν δεν ξεκαθαρίσει το πως θα πάει αυτή η ιστορία, δεν ξέρω πόσο καλό θα είναι για την βιομηχανία η αναμονή για το "καλύτερο" σύστημα.
Τι θέλω να πω... Ας πάρουμε για παράδειγμα το PS4.. Αν από την αρχή ξέραμε ότι μετά από 3 χρόνια θα έβγαινε νέο σύστημα, (Ειδικά με το software που είχε στην αρχή..) θα πουλούσε όσο έχει πουλήσει..;

Και με τα κινητά (Και με τα ως τώρα "επίσημα" δεδομένα.) δεν είναι και εντελώς ίδια κατάσταση..
Με τα κινητά, όπως και με τα PC, ξέρεις ότι έχεις να κάνεις με μία συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία, που έχει και πολύ ανταγωνισμό και πολλά μοντέλα για να επιλέξεις.
Εδώ, και πάντα με τα ως τώρα "επίσημα" δεδομένα, έχουμε ΕΝΑ σύστημα, που έχει 2 διαφορετικά μοντέλα.. 1 "δυνατό", και 1 "αδύναμο".
Και υποτίθεται ότι και τα 2 αυτά μοντέλα θα έχουν την ίδια υποστήριξη, τα ίδια χρόνια ζωής, και τα ίδια παιχνίδια... Και αυτό μάλλον περιπλέκει την κατάσταση.

Τώρα ΑΝ κάποια στιγμή οι "θεωρίες συνωμοσίας" που λέμε κάποιοι επιβεβαιωθεί, και δούμε πχ το Pro να συνεχίσει να ζει με παιχνίδια του επόμενου μοντέλου (Που θα βγει σε 2-3 χρόνια από σήμερα..), και καταλήξει το κάθε μοντέλο να έχει μία ζωή 5-6 χρονών, τότε βλέπουμε... Όμως με τα σημερινά δεδομένα, δεν ξέρω που και πως θα βγει.

pirederas
23:30 14.12.16 pirederas χωρίς τίτλο
Εγώ στην αρχή ήμουν αρνητικός με τα mid gen upgrades, αλλά άλλαξα άποψη. Ας μην γελιόμαστε, όταν αγοράζουμε κάτι ουσιαστικά κάνουμε αναβάθμιση. Εδώ άλλοι παίρνουν κάθε χρόνο πανάκριβα κινητά ή κάρτες γραφικών, και τους πειράζει αν μια κονσόλα (που θα κρατήσει τουλάχιστον 5 χρόνια) κάνει 4 ή 5 κατοστάρικα, και αν θα πρέπει να την αλλάζουν κάθε 3 χρόνια ή όχι.

Το PS4 Pro και το Scorpio είναι κονσόλες που για πρώτη φορά εδώ και χρόνια βγαίνουν μπροστά από τα PCs στις τεχνολογικές εξελίξεις με την υποστήριξη νέων τεχνολογιών. Το 4Κ προς το παρόν μου φαίνεται μούφα (ας φτιάξουν πρώτα οι developers native 4K assets στην επόμενη γενιά, και μετά το συζητάμε), αλλά το HDR σίγουρα ακούγεται πιο ενδιαφέρον και πιο χειροπιαστό. Από εκεί και πέρα, το PS4 Pro και το Scorpio είναι προπομπός της επόμενης γενιάς. Οι επόμενες κονσόλες λογικά θα στοχεύουν και σε 1080p και σε 4Κ τηλεοράσεις, με διάφορα performance profiles (για frame rate με χειρότερα γραφικά ή για ανώτερο image quality και 30 fps).

Αυτό που κάνει το PS4 Pro (σίγουρα και το Scorpio, ας μην γελιόμαστε) με το checkerboard δεν είναι κλεψιά και απάτη όπως λένε κάποιοι. Κάτι που ξεκίνησε η Ubisoft με το Rainbow Six Siege και πλέον το υιοθετεί ακόμα και η Nvidia που έδωσε συγχαρητήρια στην Ubi για το Watch Dogs 2, δεν μπορεί κάποιος να μιλάει για κλεψιές και για απάτες. Ναι, δεν είναι native 4K, αλλά όταν είσαι σε απόσταση 3 μέτρων από την TV δεν το καταλαβαίνεις, έχεις το 90-95% της ποιότητας μιας native 4K εικόνας. Με ένα κουτί που κοστίζει το 25%-30% απ' ό,τι ένα 4K-capable PC.

Για το PS4 Pro μπορεί να υπάρχουν παράπονα τύπου δεν έχει UHD drive, αλλά αφού δεν θα βγαίνουν παιχνίδια με πάνω από 50 GB δεν υπήρχε σοβαρός λόγος να το έχει από τώρα. Έτσι κι αλλιώς το 2020, που πιστεύω ότι θα έρθουν οι επόμενες κονσόλες, δεν είναι μακρυά.

buddyjesus
23:42 14.12.16 buddyjesus RE: χωρίς τίτλο
Άμα πιστευεις πως το PC4 pro θα κρατήσει "τουλάχιστον!! 5 χρόνια" θα μείνεις με το κουτί στο χέρι για ακόμα μια φορά :)

pirederas
23:43 14.12.16 pirederas RE: RE: χωρίς τίτλο
Αυτό ναι, θα κρατήσει λιγότερο από το απλό PS4. Εκτός αν το PS4 Pro μπορεί να παίξει τα παιχνίδια του PS5 με πετσοκομμένα grafix.

Σίγουρα πάντως το PS4 Pro θα αντέξει περισσότερο από κάτι άλλα πράματα :)

cloud
00:10 15.12.16 cloud RE: RE: χωρίς τίτλο
Όπως είπα και πριν από λίγο, προσωπικά από την πρώτη στιγμή πίστευα και πιστεύω ότι η υπόσχεση για "1 σύστημα, 2 μοντέλα, 1 κύκλος ζωής" δεν θα κρατήσει... Και τότε ναι, το PS4 Pro θα αντέξει 5 χρόνια..

Αν όμως τηρήσουν την υπόσχεση τους, σε 2-3 χρόνια πάμε σε PS5, και τα 2 υπάρχοντα PS4 θα αναπαυθούν στον τάφο τους.

Roronoa
23:58 14.12.16 Roronoa RE: χωρίς τίτλο
Αν αναφερεσε στο HDR, 20 μερες προβαδισμα σε HDR παιχνιδια δεν το λες και "μπροστα απο τα pc στις τεχνολογικες εξελιξεις". Μαλιστα πρωτα το εκανε το Xbone S, ουτε καν καποια απο τις νεες κονσολες :P

Τα mid gen updates ειναι μια χαρα, οτι πρεπει για τους late adopters. Η αναβαθμιση στην gpu ειναι καλη για την τιμη, κριμα που εμεινε με μια Overclocked cpu. Γενικα ηταν τιμια κινηση να κυκλοφορησουν νεα κονσολα για οσους θελουν τωρα και αναγκαια βεβαια.
Εγω θεωρω απογοητευση την μικρη σχετικα υποστιριξη παλιων τιτλων για το pro, λογικο βεβαια αφου δεν μπορουν να κατσουν οι developers να βγαζουν patches για καθε game, ελπιζω να προνοησουν ωστε σε νεα φουρνια να υπαρχει βελτιωση, αν και δνε το πιστευω γιατι παντα θα συμφερει η κυκλοφορια ενως remaster :P

Α και το 4K capable PC προφανως δεν κανει 1300-1600€, αλλα ενταξει ας συνεχεισουμε να εχουμε αγνοια και να πεταμε το "το pc gaming ειναι πανακριβο και η κονσολιτσα σε βγαζει 8 χρονια αξιοπρεπως".

pirederas
10:55 15.12.16 pirederas RE: RE: χωρίς τίτλο
@ roronoa

Μια 4K GPU όπως η GTX980Ti/1070/1080 και Radeon Fury X κοστίζει €500+.
Μετά θες και ένα quad-core Core i7, άλλα €350-400.
Βάλε μνήμες, M/B, HDD, SSD, Windows, τροφοδοτικό, κουτί, Κ/Μ, κλπ, και πες μας πόσο βγαίνει το 4Κ PC.
Εκτός αν για σένα 4Κ PC σημαίνει να βλέπεις 4Κ φωτογραφίες στο monitor :)

Roronoa
15:16 15.12.16 Roronoa RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Ουτε i7 θες ουτε fury x.
Τον εκτυπωτη και το hdmi καλωδιο των 300ε ξεχασες :)

buddyjesus
15:55 15.12.16 buddyjesus Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
http://www.gamespot.com/articles/we-built-a-pc-using-ps4-pro-specs-how-does-it-perf/1100-6443491/

"As it’s looking so far, the PS4 Pro is about as powerful as a competent budget gaming PC"

PC4 pro = mid-tier / budget gaming PC 2016. Ετοιμαστείτε για PS5 σε 2 χρόνια :)

Roronoa
16:01 15.12.16 Roronoa RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
Ε οχι και σε 2, σε 3 λογικα :P

Το συγκεκριμενο pc του gamespot ειναι απολυτα ικανο για πραγματικο 4k σε αντιθεση με το ps4 pr0

Dismiss
17:03 15.12.16 Dismiss RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
Αρκετά πιο ακριβό, όμως και χωρίς Windows. Δεν φτιάχνεις εύκολα PC από την αρχή με αυτήν την απόδοση σε αυτήν την τιμή. Ίσως του χρόνου.

pirederas
18:24 15.12.16 pirederas RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
@ roronoa και buddyjesus

Πραγματικό 4Κ με RX 480 ή αντίστοιχα με μια GTX 1060 δεν παίζει, ούτε καν με low settings και 30 fps. Αυτές είναι 1080p (και μετά βίας 1440p) κάρτες.

Αν όμως εννοείτε 4Κ διά της πλαγίας οδού με κονσολικό checkerboard με αυτές τις κάρτες στο glorious PC, κάτι γίνεται. Αλλά σε αυτή την περίπτωση καλύτερα να πάρετε PS4 Pro ή Scorpio με τα μισά λεφτά.

@ buddyjesus

Δεν ήξερα ότι η Rx 480 και η GTX 1060 θεωρούνται budget/entry level GPUs. Τελευταία φορά που κοίταξα κόστιζαν €250+, όχι €50.

buddyjesus
18:33 15.12.16 buddyjesus RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
Μαλλον δεν διάβασες το άρθρο. Δοκίμασε ξανά.

Dismiss
18:34 15.12.16 Dismiss RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
Είναι entry-level GAMING chipsets. Και με 30 fps παίζει σε αρκετές περιπτώσεις (ναι, στις περισσότερες θα χρειαστεί checkerboard ή/και dynamic IQ)

pirederas
18:44 15.12.16 pirederas RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
@ dismiss/buddy

Αν οι RX480/GTX1060 είναι entry level, οι RX460/GTX1050 τί είναι; Ή μήπως σε αυτές αυτές τις κάρτες τα παιχνίδια αρνούνται να εκκινήσουν;

Τέλος πάντων, το ποιός και αν γνωρίζει από PC hardware φαίνεται. Όχι ότι κάθομαι να μπω σε διαγωνισμό.

Πάντως το να λέει κάποιος ότι οι entry level GPUs κάνουν για 4Κ G-A-M-I-N-G είναι σόνικο.

Dismiss
18:45 15.12.16 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
4K gaming με την έννοια που και το Pro προσφέρει 4K gaming. Με το κατάλληλο output, βέβαια, δύσκολα σε μόνιτορ.

pirederas
18:46 15.12.16 pirederas RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :)
@ dismiss

Αυτό ναι. Να διευκρινίζουμε κάθε φορά τί εννοούμε ως 4Κ. Native, checkerboard ή whatever.

stormtrooper
19:16 15.12.16 stormtrooper RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παιδί :
Aντί για διευκρινήσεις μπορείς να το παίξεις εξυπνάκιας και εσύ και να βάλεις το άρθρο κάποιου άλλου έτσι ώστε και την ασχετοσύνη του να κρύψεις και τα απωθημένα σου να βγάλεις :)

buddyjesus
19:22 15.12.16 buddyjesus RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παι
Πάλι αρχίζεις εσύ με τις προσωπικές επιθέσεις βλέπω. You need help.

stormtrooper
08:56 16.12.16 stormtrooper RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το
Οh yes, δεν ξέρει απο pc hardware το παιδί και θα μείνει με το κουτί στο χέρι. ΕΓΩ όμως αρχίζω τις προσωπικές επιθέσεις,αν χρειάζομαι βοήθεια δεν ξέρω τον ψυχολόγο σου πάντως μην μου τον συστήσεις...

pirederas
19:22 15.12.16 pirederas RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το παι
@ stormtrooper

Μπα, απωθημένα δεν έχω. Δεν έχω λόγο να πέσω τόσο χαμηλά.

Όσο για την ασχετοσύνη μου, πρώτος την παραδέχομαι. Αλλά διαβάζω και μαθαίνω. Εξπέρ δεν νομίζω να γίνω ποτέ.

Roronoa
19:33 15.12.16 Roronoa RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardware το
Οποτε κατσε πρωτα να διαβασεις κανα benchmark και μετα πες μας

pirederas
19:44 15.12.16 pirederas RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC hardwar
Ακριβώς γιατί έχω δει benchmarks, αγαπητέ roronoa, γράφω ό,τι γράφω. Δες εδώ πόσο 4Κ είναι η RX480 που μας είπε ό buddy. Μεταξύ 20 και 35 fps.

http://www.youtube.com/watch?v=QesyBfKjTmM

Η RX480 είναι πολύ καλή για 1080p/60 ultra, άντε και 1440p, αλλά για παραπάνω δεν παίζει.

Roronoa
19:50 15.12.16 Roronoa RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC har
Ναι, σε ultra settings. Μαλιστα βγαζει και 30+ σε καποια games σε Ultra settings..

ευχαριστουμε που επιβεβαιωνεις αυτα που λεμε

α! να κανω και quote παλι αυτο που εγραψες πριν λιγο

"Πραγματικό 4Κ με RX 480 ή αντίστοιχα με μια GTX 1060 δεν παίζει, ούτε καν με low settings και 30 fps. Αυτές είναι 1080p (και μετά βίας 1440p) κάρτες."

Ισως ειναι επειδη παιζεις σε κονσολα και δεν ξερεις πως τα low με τα ultra settings μπορουν να κανουν μεγαλη διαφορα.

pirederas
20:09 15.12.16 pirederas RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει από PC
Τα νούμερα αυτά είναι μέσοι όροι.
Ένα game με ΜΟ 22 fps, κυμαίνεται μεταξύ 10-30 fps.
Ένα άλλο game με ΜΟ 35 fps, κυμαίνεται μεταξύ 25-50 fps.
Σε PC όρους, αν δεν απατώμαι, αυτό λέγεται unplayable επειδή δεν είναι 60 fps, χώρια τα drops στα 20 fps.
Έτσι μας έχετε μάθει κύριοι της Master Race :)

Αν η RX480 έπιανε σε 4Κ τα 50-60 fps σε ultra, ή έστω ένα σκαλί πιο κάτω (high/very high), καλά θα ήταν. Αλλά δεν αντέχει σε 4Κ παρά μόνο με πολλές υποχωρήσεις και εκπτώσεις.
Όποιο PC hardware site και να διαβάσεις, κανένα δεν προτείνει την RX480 για (native) 4K, αλλά για 1080p/1440p.

Roronoa
20:17 15.12.16 Roronoa RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρει απ
Δεν ισχύει παντα αυτο και δεν μπορουμε να το ξερουμε. Γιαυτο αν δεις κανα πιο legit benchamrk βαζουν και το lowest framerate μαζι με το average. Και παλι μιλαμε για ultra settings.

Αδικο για τα 60fps δεν εχεις, τα 4k ειναι πολυ απαιτητικα, εκει θες οντως μια 1080 για να εχεις το πληρες πακετο. Και ναι η 480 προτεινετε για 1440p gaming.

Να υπενθημισω ομως πως μιλαμε για συγκριση με την κονσολα της sony, μηπως το ps4 pro τρεχει πολλα 4k παιχνιδια σε 60fps και.... 4k? Σε αυτα τα επιπεδα μπορεις να εχεις 4k με χαμηλο κοστος και εκει ειναι η κουβεντα μας γιατι συγκρινες τις επιδοσεις του ps4 pro με ενα pc των 1300-1600€ (?) που προφανως δεν ισχύει.

pirederas
20:39 15.12.16 pirederas RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν ξέρε
Στο original post αμέλησα να διευκρινίσω ότι αναφερόμουν σε επιδόσεις για καθαρά native 4K gaming PC των €1.300. Στο PC σήμερα δεν υπάρχουν παρά μόνο 2 games με checkerboard rendering (Rainbow Six Siege, Watch Dogs 2), ενώ στο PS4 Pro όλα τα games το χρησιμοποιούν. Κατά τ' άλλα, το PS4 Pro με αυτά που μπορεί να κάνει έχει τις επιδόσεις ενός PC των €700-800 (τιμές Ελλάδος).

buddyjesus
20:43 15.12.16 buddyjesus RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Δεν
Όλα = 4-5 games?

Dismiss
20:50 15.12.16 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE:
Δεν το χρησιμοποιούν όλα τα games, υπάρχουν ορισμένα που χρησιμοποιούν άλλες λύσεις με temporal projection, ενώ αυτά που επιλέγουν 1440p συνήθως βασίζονται στο upscaling της τηλεόρασης. Από αυτά των 1800p +, τα περισσότερα το χρησιμοποιούν

Dismiss
00:22 15.12.16 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Το UHD Blu-ray δεν χρειάζεται για τα παιχνίδια, αφού όλα μπαίνουν στον σκληρό πλέον. Είναι όμως απαραίτητο για να έχεις την καλύτερη δυνατή εμπειρία σε ταινίες. Το One S το έχει και δοκιμάζει αυτόν τον καιρό υποστήριξη Dolby Atmos. Έπρεπε να το έχει και το Pro για να είναι κομπλέ.

stormtrooper
08:44 15.12.16 stormtrooper χωρίς τίτλο
Πολύ δυνατή κονσόλα αλλά αναμενόμενα το Hype δεν είναι μεγάλο καθώς βρισκόμαστε στα μέσα μιας γενιάς, έτσι έπρεπε να είναι το ps4 απο την αρχή.

Dismiss
09:07 15.12.16 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Ε ναι, αλλά αν έβγαινε με αυτά τα χαρακτηριστικά από την αρχή, θα μιλούσαμε για μια τιμή λιανικής άνω των 600, μπορεί να λέω και λίγα. Άσε που δεν ήταν ακόμα έτοιμη η αρχιτεκτονική Polaris.