θέματα

Νintendo Switch: Σχολιάζοντας την πρώτη εμφάνιση

του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

Στέλιος Μουστάκης και Σπύρος Ασημάκης μελετούν την παρουσίαση του Nintendo Switch της περασμένης Παρασκευής και προσπαθούν να προβλέψουν αν το Switch θα... ανάψει ξανά τα φώτα της επιτυχίας για τη Nintendo.

Στέλιος Μουστάκης

Καλύτερες συνθήκες από αυτές της Παρασκευής, δεν θα μπορούσε να έχει διαμορφώσει η Nintendo για την παρουσίαση του Switch. Από την ανάδειξη του Zelda: Breath of the Wild σε πιο δημοφιλή τίτλο της Ε3, στην εμφάνιση του Mario στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων, στο – σπάω όλα τα κοντέρ – Pokémon Go που επηρέασε και τις πωλήσεις των τίτλων του 3DS, στα πρώτα ψήγματα των Universal Nintendo Studios, στο λανσάρισμα – φαινόμενο του Super Mario Run σε iOS, και τέλος, στο πετυχημένο teaser trailer του Switch τον Οκτώβριο, όλες οι κινήσεις της Ιαπωνικής εταιρείας ήταν αριστοτεχνικά στημένες για να οδηγήσουν σε αυτό εδώ το event. Λίγο μετά τα ξημερώματα της Παρασκευής και 13 Ιανουρίου ωστόσο, το οικοδόμημα φάνηκε να καταρρέει κάτω από το βάρος των αρνητικών αντιδράσεων μετά το τέλος της παρουσίασης.

 

Αν θέλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι, ένα μερίδιο ευθύνης βρίσκεται ίσως και σε όλες αυτές τις φήμες και «αποκαλύψεις» που τροφοδότησαν τις τελευταίες εβδομάδες, τη διαδικτυακή οχλοβοή των οπαδών και θαμώνων των διαφόρων ιντερνετικών φόρουμ που συνήθως προκαλούν και τον περισσότερο θόρυβο, σε τέτοιες περιπτώσεις. Με την σχεδόν επιβεβαιωμένη τιμή των 250 δολαρίων να μετατρέπεται σε 300+ δολάρια/ευρώ, και πολλούς από τους τίτλους, τόσο από εταιρείες third party όσο και από την ίδια τη Nintendo, που είχαν σχεδόν «κλειδώσει» από αναφορές των ημερών, ακόμη και από ιστοσελίδες όπως το Eurogamer, να μην εμφανίζονται ποτέ, η βουή ενθουσιασμού που δημιουργήθηκε πριν την επίσημη παρουσίαση γύρισε τελικά μπούμερανγκ για τη Nintendo, οδηγώντας σε κλίμα διάχυτης απογοήτευσης, αμέσως μετά τη λήξη της.

Αλλοίμονο ωστόσο αν είχαμε να κάνουμε μόνο με ελπιδοφόρες φήμες που δεν ευοδώθηκαν. Η συγκεχυμένη επικοινωνιακή παρουσία της Nintendo ήταν το πραγματικό μεγάλο φάουλ στην παρουσίαση της Παρασκευής. Καταλαβαίνω πως η Ιαπωνική εταιρεία είναι πρακτικά καταδικασμένη να κυνηγά διαρκώς πολλά διαφορετικά δημογραφικά (οικογένειες με μικρά παιδιά, τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της, τους hardcoregamer, κ.α.), και αυτό καθιστά την επικοινωνία σημαντικά πιο δύσκολη υπόθεση σε σχέση με τη ξεκάθαρη γραμμή του ανταγωνισμού της. Προσωπικά ωστόσο, δεν πιστεύω πως αυτή η παρουσίαση έπρεπε να έχει στο νου της, ούτε τις οικογένειες, ούτε τους οπαδούς, ούτε τους casual, αλλά πέρα και πάνω από όλα, μια πολύ συγκεκριμένη ομάδα παικτών: αυτών που σκέφτονται ενδεχόμενα να επενδύσουν (ξανά) σε μηχάνημα Nintendo, με το σκεπτικό πως εκείνο πλέον θα φιλοξενεί σε μια στέγη, όλες τις παραγωγές και τα franchise της Ιαπωνικής εταιρείας. Αυτοί είναι που, από τους πυρήνες των hardcore gamer, θα διαμορφώσουν την πρώτη, υγιή βάση χρηστών για το σύστημα (γιατί όπως αποδείχθηκε με το Wii U, μόνο οι οπαδοί της Nintendo δεν επαρκούν, ενώ ο μέσος οικογενειακός προϋπολογισμός δεν χωρά τέτοιες αγορές σε αυτή τη χρονική περίοδο που κυκλοφορεί το σύστημα). Αυτοί θα ενεργοποιήσουν τις πωλήσεις του software, κάτι που θα καταστήσει το σύστημα πιο ελκυστικό για τους developer στους πρώτους μήνες του στην αγορά.

 

Ε λοιπόν, καμία εγγύηση δεν πήραν αυτοί οι παίκτες για την ενδεχόμενη επένδυσή τους στο Switch. Αρχικά, έχουμε πρόβλημα με το software των πρώτων μηνών: λίγοι τίτλοι από τη Nintendo, ελάχιστοι από τα μεγάλα στούντιο third party και πολύ λίγοι – σε σχέση με το διαθέσιμο περιεχόμενο σε άλλα συστήματα - από τους indie. Να θυμίσω πως ακόμη και στην περίπτωση του Wii U, υπήρχε ένας τίτλος «κράχτης» που διαφήμιζε το χειριστήριο – ταμπλέτα από τη Ubisoft (ZombiU), σε σύγκριση με το Switch, για το οποίο ασχοληθήκαμε με τη μεταφορά του Skyrim, τίτλου πενταετίας, που μάλιστα θα δούμε και μήνες μετά την κυκλοφορία του συστήματος (φθινόπωρο 2017). Στην πενιχρή λίστα κυκλοφοριών για το 2017 όμως, ήρθε να προστεθεί και ένας συνδυασμός ασαφειών και... κακών μαντάτων, που απλά σφράγισαν τις εντυπώσεις της βραδιάς. Αρχικά, η είδηση πως το online multiplayer δεν θα είναι δωρεάν και μετά, το στραπάτσο του ότι οι πιο ανεπτυγμένες λειτουργίες του (communities, voice chat, κ.α.) δεν είναι καν έτοιμες, και θα γίνουν διαθέσιμες το φθινόπωρο, υπό τη μορφή... εφαρμογής για «έξυπνες» συσκευές. Με μια πρώτη κρίση πρόκειται για πολύ αρνητική κίνηση, και εικάζω πως το κομμάτι της εφαρμογής αναπτύσσεται από τη DeNA, ως απόρροια πρόθεσης της Nintendo να αφιερώσει τη λιγότερη δυνατή μνήμη από τα (τέσσερα;) διαθέσιμα GB στο OS του συστήματος, για να υπάρχει αρκετή μνήμη για τους developer. Ωστόσο, οι ασαφείς δηλώσεις για το online δεν σταμάτησαν εκεί: οι συνδρομητές των προαναφερόμενων υπηρεσιών θα «αποζημιωθούν» αποκτώντας πρόσβαση σε τίτλους NES ή Super Nintendo, τους οποίους όμως θα... κρατούν στους λογαριασμούς τους για ένα μόνο μήνα (;!). Ενώ οι πιο πρωτότυπες λειτουργίες κοινωνικής δικτύωσης των 3DS και Wii U, τα StreetPass και Miiverse αντίστοιχα, μοιάζουν να απουσιάζουν ή και να έχουν αφαιρεθεί εντελώς (;!). Ενώ πάλι, δεν έχουμε καμία εικόνα για άλλες, περιφερειακές λειτουργίες του συστήματος, ούτε καν για το eshop και τη Virtual Console (;!).Και όλα αυτά στην παρουσίαση που υποτίθεται πως θα σηματοδοτούσε τη δυναμική επιστροφή της εταιρείας του Κιότο...

Είναι κρίμα, γιατί το hardware φαίνεται να κερδίζει τις εντυπώσεις στα event που πραγματοποιούνται ανά τον κόσμο αυτές τις ημέρες, με εντυπωσιακής ποιότητας οθόνη και καλαίσθητο, μοντέρνο σχεδιασμό, που το τοποθετεί στην κατηγορία των γκάτζετ (και όχι των παιχνιδιών, στην οποία άνηκε το Gamepad του WiiU), μια ανανεωτική, και ίσως απαραίτητη αλλαγή για τη Nintendo. Τα νέα χειριστήρια επίσης, δείχνουν εξαιρετικά (επιτέλους, επιστρέφει το μοντέλο του Wii με αποσπασμένα κομμάτια σε κάθε χέρι!) με την τεχνολογία του HD rumble και τους νέους αισθητήρες κίνησης, να προσφέρουν στο Switch, τον πιο εξελιγμένο χειρισμό αυτής της γενιάς, τουλάχιστον σε κονσόλα. Και τέλος, η Ιαπωνική εταιρείαεξακολουθεί να έχει στα χέρια της, ότι και να συμβεί, ένα σύστημα εντελώς διαφορετικό από τον ανταγωνισμό. Ενδεχομένως το Switch να είναι το πιο ισχυρό φορητό που έχει κυκλοφορήσει ποτέ (δεν νομίζω πως έχουμε δει ποτέ σε συγγενές σύστημα, πιο πολύπλοκο και εντυπωσιακό τίτλο από το Zelda: Breath of the Wild, με εξαίρεση ίσως τα gaming laptop) και ταυτόχρονα, ένα τεχνολογικά ανεπαρκές, για να ανταγωνιστεί τους άλλους δύο του χώρου, οικιακό σύστημα. Ωστόσο, ακόμη και αν το δεύτερο στοιχείο αποδειχθεί πιο σημαντικό από το πρώτο, παραμένει και η πλατφόρμα που θα φιλοξενήσει όλα τα επόμενα Zeldaκαι Mario,Donkey Kong και Fire Emblem, Pokémon και Animal Crossing, και ενδεχόμενα και τα επόμενα Monster Hunter, Yo-Kai Watch και όλες εκείνες τις σειρές που αναδείχθηκαν από, και ανέδειξαν το 3DS. Αλλά αυτό το συμπέρασμα, σίγουρα δεν έβγαινε από την παρουσίαση της Παρασκευής.

 

Η πιο λογική υπόθεση, είναι πως έχουμε μπροστά μας μια ανέτοιμη, αλλά χρονικά αναγκασμένη να λανσάρει Nintendo, η οποία θα βασιστεί στους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της για να δημιουργήσει το μομέντουμ των επόμενων μηνών για το Switch, και θα προχωρήσει σε διαρθρωτικές κινήσεις και ένα ισχυρό επαναλανσάρισμα προς την περίοδο των γιορτών (το οποίο φυσικά θα συμπίπτει και με την κυκλοφορία του Super Mario Odyssey). Αυτό τουλάχιστον θα πρέπει να συμβεί, γιατί διαφορετικά, η επανάληψη της πορείας του WiiU, θα είναι καταστροφική για την εταιρεία του Κιότο.

Υ.Γ. Είναι ίσως καιρός να στηριχθεί με ουσιαστικό τρόπο η Nintendo στους indiedeveloper, για να καλύψει ενδεχόμενα κενά στο ρόστερ των κυκλοφοριών της. Λογικά, και με τη βοήθεια της Nvidia, το hardware θα πρέπει να είναι πολύ πιο φιλικό από τα 3DS και Wii U, οπότε ελπίζω πως θα δούμε πολύ σύντομα και μια πιο συμβιωτική σχέση μεταξύ Switch και ανεξάρτητων δημιουργών. 

 

Σπύρος Ασημάκης

Πάει και αυτό. Άλλη μία κονσόλα που πραγματοποίησε την πρώτη της δημόσια εμφάνιση, σε ακατάλληλη ώρα (και η Sony κάτι τέτοια μας έκανε όταν παρουσίασε το PS4 στον κόσμο). Στην Αμερική, οι άνθρωποι μόλις είχαν πέσει για ύπνο, ενώ στην Ευρώπη οι μισοί πάλευαν με τα παπλώματα και οι υπόλοιποι βρίσκονταν στο τρίτο όνειρο. Καλή μου Nintendo, όταν ξέρεις ότι τα βλέμματα όοολου του κόσμου θα είναι στραμμένα πάνω σου, ε, το κανονίζεις το σόου σε μια πιο λογική ώρα. Για καλή μου τύχη, εκείνο το βράδυ “ψηνόμουν” με 38 πυρετό και έτσι δεν χρειάστηκε να βάλω ξυπνητήρι (το οποίο λειτουργεί ως υπενθύμιση για τους υπόλοιπους ότι πρέπει να με ξυπνήσουν :P). Σηκώθηκα από τις πέντε τα χαράματα, έφτιαξα ένα ωραίο τσαγάκι με μέλι και περίμενα υπομονετικά τα αποκαλυπτήρια του Switch.   

 

Δεν σας κρύβω ότι το πρώτο μισάωρο της παρουσίασης το βρήκα ελαφρώς κουραστικό και βαρετό. Λίστες με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες ενός μηχανήματος δεν αποτελούν το καλύτερο υλικό για τέτοιου είδους παρουσιάσεις. Φυσικά και έχουν την αξία τους, όμως στην προκειμένη περίπτωση, όταν προσπαθείς να στήσεις ένα σόου, εστιάζεις σ’ αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο: τα παιχνίδια. Όλα τα υπόλοιπα, όπως για παράδειγμα ο αισθητήρας του Joy-Con που αντιλαμβάνεται κινήσεις και αποστάσεις, το HD Rumble που θα μας επιτρέπει να καταλαβαίνουμε πόσα παγάκια βρίσκονται κάθε φορά μέσα στο αόρατο ποτήρι που κρατάμε, είναι ωραίο υλικό για power point για τους μετόχους της εταιρίας και τους εκπροσώπους του Τύπου. Θα προτιμούσα να μάθω για τις διαδικτυακές υπηρεσίες που θα προσφέρει η κονσόλα και κατά πόσο η ύπαρξη συνδρομής, θα επηρεάσει την ποιότητα αυτών. Τα ψηφιακά παιχνίδια που αγοράζω θα ανήκουν στον λογαριασμό μου ή θα μένουν με την κονσόλα στην οποία τα ενεργοποίησα; Σε περίπτωση αστοχίας των υλικών και απώλειας του Switch, θα επιτρέπεται να μεταφέρω το λογαριασμό σε άλλο σύστημα; Όσο για το ένα και μοναχικό NES ή SNES τίτλο που θα δίνει δώρο στους συνδρομητές της για… τριάντα ολόκληρες ημέρες, καλύτερα να το σκεφτεί ξανά. Μην με παρεξηγείτε, δεν γκρινιάζω που μια εταιρία μας δίνει – έστω και για ένα μήνα – δωρεάν παιχνίδια. Από τη στιγμή, όμως, που οι ανταγωνιστές της μας προσφέρουν πέντε με έξι τίτλους (ανεξάρτητα από την ποιότητα και την παλαιότητά τους) κάθε μήνα, τους οποίους κρατάμε, είτε μέχρι τη λήξη της συνδρομής μας (στα συστήματα της Sony), είτε για πάντα (στην περίπτωση της οικογένειας των Xbox), η Nintendo ξεκινάει τη διαδικασία αυτή από λάθος βάση. Αν είναι, λοιπόν να ξεκινήσει κάτι, ας γίνει σωστά.

Κατά τα’ άλλα, στην περίπτωση των παιχνιδιών, η παρουσίαση ήταν υβριδική, όπως και η φύση του Switch. Τα παιχνίδια που βασίζονται στα motion controls, μας θύμισαν το Wii, ενώ τα συμβατικά και ορθόδοξα, μου έφεραν στο μυαλό το αγαπημένο μου Gamecube. Πριν προχωρήσω στα παιχνίδια που παρουσιάστηκαν, σημειώνω δύο περιπτώσεις στις οποίες ανέβηκαν οι σφυγμοί μου. Είναι από τις στιγμές εκείνες που νομίζεις ότι ο χρόνος έχει σταματήσει και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, το μυαλό έχει γεμίσει από χιλιάδες σκέψεις και εικόνες. Η πρώτη, είχε να κάνει με την εμφάνιση δύο τύπων που ήταν ντυμένοι καουμπόηδες. «Δεν μπορεί; Θα έχει πλάκα να ανακοινώσουν κανένα Red Dead Redemption 2 για το Switch»… «Για πιο λόγο άλλωστε να εμφανίζονται δύο καουμπόηδες στο σχετικό βίντεο; Και απ’ όσο ξέρω, δεν υπάρχει κανένα άλλο καουμπόικο παιχνίδι στο ορίζοντα. Οπότε, πρέπει να είναι κάτι τέτοιο!» Τελικά, ήταν το 1-2 Switch :P Η δεύτερη είχε να κάνει με το εισαγωγικό κομμάτι του Super Mario Odyssey. Το βίντεο ξεκίνησε δείχνοντάς μας μια γνώριμη πόλη, γεμάτη αδιάφορους – σχεδιαστικά – κατοίκους και κίνηση στους δρόμους. Ένα ταξί περνάει πάνω από το καπάκι ενός υπονόμου και αυτό αρχίζει να κουνιέται…. και σ’ αυτό ακριβώς το σημείο πάγωσε ο χρόνος. Προς στιγμή, νόμιζα ότι έβλεπα την εισαγωγή του πρώτου Sonic Adventure, γυρισμένη ξανά, σε πραγματικό χρόνο τούτη τη φορά, για το Switch. Μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου πρόλαβα να σκεφτώ ότι α) πρόκειται για remake του Sonic Adventure και β) ότι πρόκειται για ένα platform παιχνίδι με πρωταγωνιστές του Mario και Sonic. Ευτυχώς, τη σκέψη μου σταμάτησε ο κοντόχοντρος υδραυλικός, ο οποίος πετάχτηκε σαν ελατήριο από τον υπόνομο και με επανέφερε στην πραγματικότητα. Και κρίνοντας από το πολύ όμορφο τρέιλερ του Super Mario Odyssey, δεν με στεναχώρησε και πολύ η επιστροφή μου στην πραγματικότητα. Αλλά, μην το ξανακάνεις όμως βρε Nintendo, με κοψοχόλιασες :P 

 

Κατά τ’ άλλα, τα 1-2 Switch και ARMS, οι δύο τίτλοι που σχεδιάστηκαν με σκοπό να αναδείξουν τις δυνατότητες των Joy-Cons, όσον αφορά τα motion controls, δεν με ενθουσίασαν. Ειδικά το πρώτο, ένα παιχνίδι που δεν χρειάζεται καν την ύπαρξη οθόνης για να παίξουμε, μου φαίνεται εντελώς ανούσιο. Να μου επιτρέψετε, αλλά διαφωνώ με την Nintendo ότι κάνοντας πως αρμέγεις αγελάδες/πυροβολείς τον αντίπαλό σου/τρώγοντας όσο πιο γρήγορα ένα ανύπαρκτο σάντουιτς, δεν αποτελεί και τον ιδανικότερο τρόπο για να σπάσει κανείς τον πάγο σ’ ένα πάρτι. Αυτό όμως που με προβληματίζει περισσότερο, είναι η απόφαση της Nintendo να τα διαθέσει χωριστά από το Switch, και μάλιστα στην τιμή ενός κανονικού παιχνιδιού. Χάθηκε ο κόσμος να τα δώσει πακέτο μαζί με την κονσόλα, έτσι ώστε και τα παιχνίδια αυτά να μην περάσουν απαρατήρητα σε σχέση με τους υπόλοιπους τίτλους που θα δούμε μέσα στο έτος, και, ταυτόχρονα, να διαφημίσουν τις λειτουργίες των Joy-Cons;

Αφήνοντας τα party games, το Super Mario Odyssey μ’ άρεσε πάρα πολύ, αν και τεχνικά δεν δείχνει να διαφέρει πολύ από το προηγούμενο – αλλά εξίσου εντυπωσιακό – Super Mario 3D World. Η ανοιχτή φύση του τίτλου θα είναι μια πρόκληση για την Nintendo, καθώς τα platform παιχνίδια είναι συνυφασμένα με τη γραμμικότητα. Όμως δεν ανησυχώ καθόλου γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζει κάτι τέτοιο η ιαπωνική εταιρία, καθώς είχαν προηγηθεί τα Mario 64 και Super Mario Sunshine. Χάρηκα πολύ που το Splatoon, ένα παιχνίδι που βασίζεται σε μια φρέσκια ιδέα, αποκτά συνέχεια. Καλό είναι να βλέπουμε νέα πράγματα από τη Nintendo. To Mario Kart 8 Deluxe Edition έχω την εντύπωση ότι κυκλοφορεί με τη λογική να γεμίσει το φετινό αραιό πρόγραμμα κυκλοφοριών του Switch, παρά ως μια ουσιαστική κυκλοφορία. Άλλωστε, πόσοι από τους κατόχους Wii U, δεν αγόρασαν το απλό MK8; Αφήνοντας της εσωτερικές παραγωγές, όσον αφορά την στήριξη από τρίτες εταιρίες, είδα τους συνήθεις ύποπτους. Η Ubisoft φέρνει τα Just Dance 2017, Rayman Legends Definitive Edition (με νέο υλικό) και Steep. H SEGA ετοιμάζει τα Sonic Mania, Project Sonic 2017, Puyo Puyo Tetris, καθώς και το Shin Megami Tensei της Atlus. Την έκπληξη έκανε η Square Enix, με αρκετούς τίτλους, μεγάλους και μικρούς. Dragon Quest X και XI, τα δύο Dragon Quest Heroes (σε συνεργασία με την Koei Tecmo), καθώς και το πρωτοεμφανιζόμενο Project Octopath Traveler, το νέο παιχνίδι από τους δημιουργούς της σειράς Bravely Default. Σε γενικές γραμμές, αν προσέξατε, οι τρίτες εταιρίες ακολουθούν την εξής πολιτική: κρατούν στάση αναμονής. Κοινώς, στηρίζουν το Switch, χωρίς όμως να ρισκάρουν με την κυκλοφορία ενός νέου μεγάλου τίτλου. Και αυτό γιατί οι ΑΑΑ τίτλοι τείνουν να εμφανίζονται σε φορμά που διαθέτουν μεγάλη εγκατεστημένη βάση, με σκοπό να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις του.

 

Τέλος, τα παιχνίδια που θα συνοδέψουν το Switch κατά το λανσάρισμά του, στις 3 Μαρτίου, είναι πολύ λίγα, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά, ούτε είναι ανησυχητικό. Επίσης, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δούμε μέσα στην ίδια χρονιά τα Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey και Xenoblade Chronicles 2, τρεις σημαντικούς και αναμενόμενους τίτλους. Ωστόσο, η λίστα με τους τίτλους που θα κυκλοφορήσουν μέσα στους πρώτους εννιά μήνες του Switch, δείχνει – και είναι – αρκετά φτωχό, ειδικά αν κάνουμε μια σύγκριση με τα παιχνίδια που είναι να κυκλοφορήσουν μέσα στους επόμενους δύο μήνες (Φεβρουάριο - Μάρτιο) για τα PS4 και Xbox One. Κακά τα ψέματα, η κονσόλα της Nintendo έχει την “ατυχία” να κυκλοφορήσει σε μία από παραγωγικές περιόδους, των δύο ανταγωνιστών της. Αυτό, βέβαια, μου δημιουργεί τον εξής προβληματισμό και έχει να κάνει με τα υπόλοιπα εσωτερικά στούντιο της Nintendo. Με το Wii U εκτός αγοράς εδώ και αρκετούς μήνες, χωρίς ουσιαστική υποστήριξη από πλευράς Nintendo, θα περίμενα να δω περισσότερα πράγματα από την ιαπωνική εταιρία, όσον αφορά τα δικά της παιχνίδια. Να μας έδιναν μια μικρή γεύση για αυτά που ετοιμάζουν τόσο καιρό. Τα επόμενα παιχνίδια των Retro Studios, της ομάδας των Animal Crossing, του στούντιο των Fire Emblem. Να μας δείξει η Nintendo ότι, παρά το δύσκολο ξεκίνημα και τους λιγοστούς τίτλους, οι προοπτικές του Switch είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές του Wii U. Κάπως έτσι, η Nintendo έχασε την ευκαιρία να λάμψει κατά τη διάρκεια της δικής της βραδιάς και να δείξει στον κόσμο ότι παραμένει δημιουργική και επίκαιρη, όπως ήταν τα παλιά, καλά χρόνια.

 

      

19 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
goal_scoring_superstar_hero
22:46 18.01.17 goal_scoring_superstar_hero χωρίς τίτλο
RIP 2017-2016 !

pirederas
23:36 18.01.17 pirederas χωρίς τίτλο
Το hardware καλώς ή κακώς είναι αυτό που είναι, τα παιχνίδια είναι αυτά που είπαν, και δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα για το λανσάρισμα και τους επόμενους μήνες. Η Nintendo έχει κάνει πολλά σφάλματα marketing και τιμολόγησης με το Switch. Πιστεύω ότι η Nintendo μπορεί να λύσει τα προβλήματα αυτά και να πάρει μπρος η μηχανή. Το θέμα είναι αν Kimishima & Co. θέλουν να το κάνουν και να βάλουν Δυτικούς να φτιάξουν το marketing για το κοινό εκτός Ιαπωνίας, όπως έκανε η Sony που εμπιστεύτηκε και Αμερικανούς με το PS4. Ο Reggie αναγκάζεται να βγαίνει μονίμως μπροστά και αντί για προώθηση του Switch περισσότερο κάνει damage control εξ αιτίας των λαθών από τα κεντρικά. Δεν του κάνουν καθόλου εύκολη την ζωή τα παιδιά από το Κυότο.

cloud
01:40 19.01.17 cloud χωρίς τίτλο
Θα συμφωνήσω με τον pirederas στο ότι η Ν έχει κάνει πάρα πολλά σφάλματα μάρκετινγκ.. Ευτυχώς όχι τόσα όσα είχε κάνει με το WiiU. Και θα δούμε που θα βγει.

Εγώ πάντως βάση λογικής και με τα ως τώρα; δεδομένα, θεωρώ το σύστημα ήδη νεκρό.
Αυτό που παρουσίασε, όπως το παρουσίασε, είναι μόνο και μόνο για τους πάρα πολύ φανατικούς φαν της Ν, και για τίποτα περισσότερο.

Και θα επιμείνω για ακόμα μία φορά ότι ΑΝ από την πρώτη στιγμή αντί να επιμένει στο "οικιακή κονσόλα" έλεγε ότι είναι ένα φορητό που συνδέεται και στην τιβι, θα αντικαταστήσει ΚΑΙ ΤΑ 2 υπάρχοντα συστήματα, και θα έχει ΟΛΗ την γκάμα παιχνιδιών της.. Και μετά έδειχνε και ένα πιο οικονομικό μοντέλο με τιμή γύρο στα 200$, και φυσικά είναι και 2-3 πολύ δυνατούς τίτλους ακόμα που θα κάλυπταν και την καθαρά "φορητή" του πλευρά, (Όπως είπα και κάπου αλλού εχθές..) αυτή την στιγμή θα είχαμε πέσει κάτω ουρλιάζοντας, και θα τραβάγαμε μαλλιά βυζιά και ότι άλλο προεξέχει.
Τώρα όμως όχι... Αυτό το πράγμα δεν πάει πουθενά..
Και ακόμα και να προσπαθήσει να τα συμμαζέψει μετά με ένα καθαρά "φορητό" σύστημα, η ζημιά θα έχει γίνει, και όλοι θα το πάρουν σαν ένδειξη αποτυχίας... Έστω και αν πιστεύω ότι αυτό είναι το αρχικό της σχέδιο.

Υ.Γ.: Επειδή άκουσα κάποιες συγκρίσεις με την παρουσίαση του WiiU, και κάποιοι είπαν ότι το WiiU ήταν καλύτερο, θα διαφωνήσω κάθετα οριζόντια και διαγώνια!
Το WiiU είχε λίγη καλύτερη αρχή στο θέμα τίτλων από τρίτες εταιρίες.. Άλλα κακά τα ψέματα.. Οι τίτλοι που είχαν παρουσιαστεί, έστω και αν κάποιοι ήταν πάρα πολύ δυνατοί, είχαν βγει αρκετά αργότερα από τα άλλα συστήματα, και ουσιαστικά δεν πρόσφεραν και πολλά στο σύστημα (Κάτι σαν τώρα με το Skyrim.).
Και το βασικότερο, δεν είχε έναν τίτλο σαν το Zelda.
Και για εμένα, τώρα με το NS έχει κάνει συνολικά καλύτερη δουλειά απ' ότι είχε κάνει με το WiiU... Άντε εδώ να κρατήσω μία επιφύλαξη για την "ιδέα", αν και απ' ότι φάνηκε στην πορεία, η ιδέα του WiiU μόνο σε κακό της βγήκε.

Tim
06:52 19.01.17 Tim χωρίς τίτλο
Η λογική όπως την λέτε pirederas και cloud βασίζεται στα ατομικά σας κριτήρια και όχι απαραίτητα με αυτά που κινείται η αγορά, την αγορά που πρωτίστως στοχεύει η Nintendo. Από την μία είναι λογικό να υπάρχει ένας φόβος, μια αμφιβολία για την πορεία του Switch κάτι που ενισχύεται από την κακή πορεία του Wii U αλλά μην ξεχνάτε ότι η Nintendo πλάσαρε ήδη τις τελευταίες γενιές, κονσόλες που έκαναν τρομερή επιτυχία όπως DS, Wii και τώρα το 3DS δεν πάει καθόλου άσχημα software/hardware sales. Επαναλαμβάνω μην κρίνετε τις προτιμήσεις και το τρόπο που παίζετε videogames μέσω PS 4 και Xbox One από αυτό που προσπαθεί να καταφέρει η Nintendo.

Η Nintendo δεν στοχεύει μόνο σε σας αλλά στοχεύει σε ευρύτερο κοινό (κι εμείς μέσα). Το Pokemon Go και το Super Mario Run είναι μια πρώτη αφορμή για να δει τι ψάρια πιάνει (ακόμη) στο μεγαλύτερο αριθμό των καταναλωτών που δεν ασχολείται με το άθλημα ή ασχολείται επιδερμικά. Αυτό το κοινό προσπαθεί να το εντάξει στο Switch διατηρώντας και τους fans με τις γνωστές σειρές της. Αν το πετύχει αυτό οι third parties και κυρίως τίτλοι που θα βγαίνουν μόνο στο Switch (αλα DS και 3DS) θα "αγκαλιάσουν" το σύστημα. Η Nintendo βέβαια έχει ένα τρόπο να τα κάνει πιο δύσκολα τα πράγματα για την τσέπη μας και για τον εαυτό της.

agrimi78
08:21 19.01.17 agrimi78 RE: χωρίς τίτλο
Well said!

H Nintendo δεν έχει την "πολυτέλεια", και το χρήμα, για να ακολουθήσει τις πολιτικές των sony & MS στην τιμολογιακή πολιτική.

Είναι μια εταιρεία που πρέπει να έχει κέρδος σε ότι κάνει, δεν έχει κέρδη απο άλλα τμήματα να τα ρίξει στο gaming μέχρι να "ανάψει η φλόγα".

Τις MS & Sony δεν τις επηρεάζουν τόσο τα gaming τμήματα, είναι πολυεθνικές με μεγάλη διαφοροποίηση προϊόντων.

Πχ η MS δεν έχει βγάλει ποτέ χρήματα απο το XBOX division μάλιστα έχει χάσει αρκετά δις δολλάρια σε αυτό.

Η Nintendo πρέπει να βγάλει κέρδος γιατί κινδυνεύει άμεσα όχι μόνο με χρεωκοπία αλλά και με hostile takeover.

Πάρα πολλές εταιρείες τιτάνες θα έκαναν κίνηση να την εντάξουν στο δυναμικό τους μόλις την βρούν "αδύναμη".

Οι Apple, Microsoft, Disney, Google, Amazon είναι μερικές απο αυτές.

Στην ουσια η Nintendo είναι μια "μικρή" επιχείρηση για τα δεδομένα του χώρου.

Έχει μόνο 5000+ υπαλλήλους και προσπαθεί να συναγωνιστεί, και εννίοτε πρωταγωνιστήσει, με αντιπάλους κολοσσούς με προσωπικό εκατονταδων χιλιάδων (και πολλαπλάσιων πόρων).

pirederas
10:33 19.01.17 pirederas RE: RE: χωρίς τίτλο
Δηλαδή συγγνώμη, να δεχθώ ότι η Nintendo δεν έχει την εμπειρία στο product design της Sony ή το πορτοφόλι της Microsoft, αλλά εμπειρία στον χώρο του gaming και λεφτά έχει. Ίσως και περισσότερα λεφτά από την Sony όταν εκείνη έφτιαχνε το PS4 όταν κόντευε να φουντάρει ο όμιλος το 2012-2013. Το κακό με την Nintendo είναι ότι τα χοντρά λεφτά που έβγαλε από το Wii δεν τα επανεπένδυσε στην εταιρία για την ανάπτυξή της, την επέκτασή της και την διαφοροποίησή της και παραμένει όπως λες μια μεσαία εταιρία απέναντι σε θηρία.

Η Nintendo δεν κινδυνεύει με χρεωκοπία ή hostile takeover όπως η Ubisoft σε καμία περίπτωση γιατί έχει μεγάλο αποθεματικό χρημάτων. Αυτό που κινδυνεύει να πάθει είναι να χάσει απογοητευμένους επενδυτές (ειδικά αυτούς που είδαν φως και μπήκαν επί Wii) και άρα ρευστότητα, οπότε η Nintendo απλώς θα αγόραζε τις μετοχές τους όπως έκανε παλαιότερα. Τώρα για το ποιός θα αγόραζε την Nintendo υποθετικά, μόνο η Disney θα μπορούσε να το κάνει, αλλά κι αυτοί έχουν αποτραβηχτεί από το gaming (έκλεισαν κάτι studios που έφτιαχναν Disney games).

Η Microsoft έχει χάσει γενικά λεφτά από το Xbox division, αλλά το Xbox Live επί Xbox 360 το είχε κάνει κερδοφόρο. Βασικά αν υπάρχει ένας λόγος που ο Nadella δεν έχει κλείσει ή πουλήσει το τμήμα Xbox είναι λόγω του Xbox Live και των εσόδων του, που τουλάχιστον αντισταθμίζει τις απώλειες στο hardware. Αν υπήρχε ακόμα χασούρα θα τα είχε διαλύσει όλα.

cloud
14:00 19.01.17 cloud RE: χωρίς τίτλο
@Tim αυτά που λέω δεν τα λέω βάση των προσωπικών μου απόψεων, αλλά προσπαθώ να αναλύσω την αγορά.. Και για να το πω και απλά, για εμένα το μηχάνημα μία χαρά είναι και θα το αγόραζα (ΑΝ είχα λεφτά..).
Όμως μιλώντας γενικά για την αγορά, και βάση της τακτικής που ακολουθεί, δεν βλέπω να πηγαίνει και πάρα πολύ καλά..
Πχ να σταθώ λίγο στο "την αγορά που πρωτίστως στοχεύει η Nintendo".. ποια είναι η αγορά που στοχεύει η Ν με αυτό που παρουσίασε;
Οι φανατικοί της φαν; Αν ναι, πόσοι είναι αυτοί;
Όπως φάνηκε και με το WiiU, δεν έχουν μείνει και πάρα πολλοί.
Μετά πάμε στους casual... Τι είδες που θα τραβήξει τους casual; Το 1-2 και οι μπουνιές; Προσωπικά δεν το νομίζω... Ακόμα και να τα έδινε "δωρεάν" με το πακέτο, "Wii Sports" δεν είναι κανένα από τα 2.
Μετά πάμε στο κοινό των φορητών, όσο έχει μείνει ακόμα τέλος πάντων.. Αυτή η εμμονή με το "οικιακό" και ακόμα χειρότερα που έχει πείσει κάποια κουτορνίθια ότι είναι και 100% 'σταθερό", καίει σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτή την προοπτική.
Μετά αυτούς που θέλουν ένα σταθερό σύστημα... Τι ελπίδες έχει απέναντι στα άλλα 2 συστήματα;
Και μένουν αυτοί που θέλουν ένα σύστημα που να είναι "παντός καιρού", και στην τιβι και στον δρόμο, και σαμπουάν και κοντίσιονερ... Πόσοι είναι αυτοί; προσωπικά δεν θα στοιχημάτιζα στο ότι είναι και πάρα πολλοί.

Και πάμε πάλι στην αρχική μου πρόταση... ΑΝ έκοβε τις μαλακίες περί "οικιακού" συστήματος", και κοίταζε πως θα μαζέψει ΟΛΕΣ τις πιο πάνω ομάδες, και έριχνε και 2-3 ακόμα παιχνιδάκια που να κάλυπταν λίγο περισσότερο τις ανάγκες αυτών που θέλουν ένα φορητό σύστημα (ΟΚ. ας πούμε ότι το κάνει λίγο το Mario Kart.), αν έδειχνε 1-2 πραγματικά καλά casual παιχνιδάκια (Και έδινε ΔΩΡΕΑΝ τις μαλακίες που παρουσίασε.), είχε 2-3 ακόμα δυνατά χαρτιά από τρίτους, και έριχνε και ένα "φορητό" - πιο οικονομικό πακέτο στην αγορά, κάτι θα γινόταν...
Αυτή την στιγμή, και με αυτά που βλέπω, και όπως είπα και στην αρχή, στοχεύει ΜΟΝΟ στους πολύ φανατικούς νιντεντάδες και πουθενά αλλού.

agrimi78
15:13 19.01.17 agrimi78 RE: RE: χωρίς τίτλο
Πολύ μιζέρια βρε παιδί! :P

Νομίζω κάνεις το λάθος να κοιτάς το switch απο την "κακόμοιρη" ματιά του Playstation Έλληνα gamer.

Στην Ιαπωνία η Nintendo είναι το 90% της αγοράς βιντεοπαιχνιδιών, στην Αμερική τα φορητα της Nintendo έχουν τεράστια απήχηση.

Το switch είναι ένα φορητό σύστημα, δεν υπάρχει περίπτωση να μην πουλήσει εκατομμύρια συσκευες στις Ιαπωνία & ΗΠΑ.

Μένει η Ευρώπη (απο τις ηπείρους με οικονομική άνεση) η οποία είναι το αδύνατο σημείο της Nintendo.

Στην Ευρώπη, και ειδικά στην Ελλάδα, κυριαρχούν τα home συστήματα και ειδικά τα playstation.

Δεν έχουν όλοι οι gamers της γης τα ίδια κριτήρια με το Έλληνα gamer, είναι λανθασμένη η κριτική με αυτή την οπτική.

cloud
15:51 19.01.17 cloud RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
ΕΓΩ "Playstation Έλληνας gamer";;;;;;;;;;;;;;; Ο_Ο
Με προσβάλλεις!! :Ρ

Πέρα από την πλάκα.. Ναι, στην Ιαπωνία πιστεύω ότι θα πιάσει..
Εδώ έπεισαν τα WiiU και PSsVista... :Ρ
Άλλα πέρα από την Ιαπωνία, και με την υπάρχουσα πολιτική, δεν θα έλεγα ότι είμαι και πολύ αισιόδοξος.
Χωρίς βέβαια να αποκλείω και καμία έκπληξη από κάποιον απρόβλεπτο παράγοντα!
Πχ μην ξεχνάμε ότι και στο PS4 από την μία το παραμύθι για την υποτιθέμενη "δύναμη" του, και από την άλλη ο σάλος με τον πόλεμο που έγινε στα άλλα 2 συστήματα, μία χαρά κάλυψε και την αδυναμία του σε παιχνίδια, αλλά και την πραγματική του εικόνα στο πόσο δυνατό ήταν στην πραγματικότητα, και τελικά πούλησε τα κέρατά του.

buddyjesus
18:29 19.01.17 buddyjesus RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Ξέρεις πως το 3DS πούλησε περισσότερα κομμάτια στην Αμερική από ό,τι το PS4 e?

cloud
18:41 19.01.17 cloud RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Έχμμμμ... Εδώ ξέχασες ότι το 3DS είναι 2,5+ χρόνια περισσότερο στην αγορά από το PS4, και ότι το 3DS βρίσκεται στο τέλος της ζωή του, και το PS4 περίπου στα μισά... Και δεν υπολογίζω το πολλαπλά μοντέλα του DS.

+ ότι όταν βγήκε το 3DS στην αγορά δεν υπήρχε ακόμα η απόλυτη κυριαρχία των smartphones & tablets... Πχ το iPad που άρχισε ουσιαστικά και την κούρσα των tablets, είχε παρουσιαστεί περίπου 1 χρόνο πριν την κυκλοφορία του 3DS..
+ ότι το 3DS είχε κάποια κεκτημένη ταχύτητα από το DS.. Που τώρα σίγουρα δεν είναι η ίδια.
+ ότι είχε και την συμβατότητα με το DS..
Και ίσως το σημαντικότερο, το 3DS παρουσιάστηκε σαν φορητό, και όχι σαν οικιακό σύστημα (Ρε κοίτα να δεις που ξανά εμφανίζεται η γκάφα της Ν! :Ρ). ;)

Υ.Γ.: Για το τελευταίο, είμαι τόσο σίγουρος ότι αυτό "οικιακό" είναι λάθος, που ακόμα και να "πιάσει" εμπορικά το NS, αν το είχαν παρουσιάσει σαν ένα φορητό σύστημα "όλα σε ένα" θα πήγαινε πάρα πολύ καλύτερα.

buddyjesus
20:29 19.01.17 buddyjesus RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Επειδή ακριβώς έχουν περάσει 2.5+ χρόνια υπάρχει 19εκ. κόσμος στην Αμερική που ίσως θελήσει να κάνει αναβάθμιση.

Επιπλέον, η Νιντυ πλασάρει το NS ως ᾽μια οικιακή κονσόλα που μπορεις να την πηγαίνεις παντού᾽. Δεν είναι ούτε καθαρά μια κονσόλα βαρέλι που την έχεις μόνο για τηλεόραση αλλά ούτε και DS. Συνεπώς κανένα λάθος δεν έχει κάνει.

cloud
04:22 20.01.17 cloud RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Καλά τα λες, αλλά πάλι κάπου κάτι χάνεις..
Το 3DS έχει 19,5 εκατομμύρια άτομα που πήραν φορητό σύστημα, και ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΝΑ θέλουν να αναβαθμίσουν.. Άλλα νομίζεις ότι ΟΛΟΙ αυτοί θέλουν να αναβαθμίσουν την φορητή τους κονσόλα με μία "οικιακή"; Δεν το νομίζω..
Εδώ καλά καλά το PSVita που ήταν (Σε θεωρητικό επίπεδο.. Γιατί πρακτικά στο software ήταν περισσότερο "οικιακή".) φορητή απέτυχε παταγωδώς με μόνο 2,5 εκατομμύρια κομμάτια..
Τώρα το NS που υποτίθεται ότι (Ως αυτή την στιγμή.) είναι και 100% οικιακή, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα πετύχει;
Και για να το πάω και λίγο πιο πέρα... Όσο λέει αυτό το "οικιακή", όσο υπάρχουν κουτορνίθια που την αναφέρουν ακόμα και σαν "σταθερή", όσο δεν ξεκαθαρίζει τι θα γίνει με τον διάδοχο του 3DS, και όσο κάποιοι δικαίως η αδίκως περιμένουν ένα ξεχωριστό σύστημα σαν διάδοχο του 3DS, δεν είναι σωστό να μπλέκουμε τα 2 συστήματα, και το NS έχει πρόβλημα.

Υ.Γ.: Για να μιλήσουμε λίγο και για το software.. Από τα παιχνίδια που παρουσίασε, και είδα (Γιατί μπορεί και να μου ξέφυγε κάτι..), το πιο "φορητό" ήταν το Mario Kart.. Τα άλλα ήταν από πολύ ως απόλυτα προορισμένα για να παιχτούν πρωτίστως σε μεγάλη οθόνη ή (Ειδικά τα 2-3 βασικά casual..) με τα χειριστήρια μακριά από την οθόνη.

Ά! Και για να προλάβω.. Πριν μου πεις ότι τίτλοι όπως το Xenoblade είχαν βγει στο 3DS, ναι, ΟΚ, δεν διαφωνώ.. Άλλα τέτοιοι τίτλοι είναι πρωτίστως σχεδιασμένοι για να παίζονται σε μεγάλη οθόνη και σε σταθερό σύστημα, και απλά βγαίνουν και σε μία φορητή κονσόλα.. Και συνήθως δεν κάνουν και πολλές πωλήσεις...
Πχ το Xenoblade Chronicles που ανέφερα, στο 3DS έκανε τις λιγότερες πωλήσεις.. Λιγότερες ακόμα και από το X στο WiiU των 13εκ.

buddyjesus
13:22 20.01.17 buddyjesus RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Μάλλον δεν έχεις δει τα παιχνίδια που πρόκειται να βγουν (όχι μόνο τα release titles) :)

cloud
16:30 20.01.17 cloud RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
ΟΚ, είναι και ένα Fire Emblem που αν δεν κάνω λάθος δεν είδαμε και τίποτα από αυτό (Το Warriors δεν θα το έλεγα και πολύ "φορητό".).. Από εκεί και πέρα;
Για πες να δούμε πόσους ακόμα δυνατούς "φορητούς" τίτλους έχει.

agrimi78
18:43 20.01.17 agrimi78 RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο

cloud
18:59 20.01.17 cloud RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Κάτσε να επιβεβαιωθεί, και βλέπουμε... ;)

Πέρα από την πλάκα, όπως λέω και από την πρώτη στιγμή, μιλάω για το τι γίνεται μέχρι τώρα, και πάντα βάση επίσημων στοιχείων!
Κατά τα άλλα, είμαι από τους πρώτους, και φυσικά ακόμα επιμένω, από αυτούς που πιστεύουν ότι η ενοποίηση των 2 πλατφορμών είναι μονόδρομος για την Ν, και είμαι και σχεδόν απόλυτα σίγουρος ότι θα το κάνει..
Άλλα στο μεταξύ η τακτική που ακολουθεί αυτή την στιγμή είναι αυτοκτονική.. Έχει δημιουργήσει προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν, και έχουν πέσει ΟΛΟΙ να την φάνε για λόγους που δεν έχουν ΚΑΜΙΑ λογική και απλά τους δημιούργησε η ίδια!
Συν φυσικά που ΗΔΗ πάρα πολλοί λένε ότι ΑΝ (Που θα το κάνει..) δώσει ΚΑΙ "φορητή" υπόσταση στο σύστημα, αυτό θα το κάνει ΜΟΝΟ αν αποτύχει σαν οικιακό και θα είναι κίνηση παραδοχής της αποτυχίας της.... Δηλαδή ότι να ναι..

super_mario
19:29 20.01.17 super_mario χωρίς τίτλο
Παιδιά, σας διαβάζω τόσες ημέρες, μία λέω θα γράψω κι εγώ κάτι μετά βαριέμαι, επιπλέον τα έχετε πει σχεδόν όλα. Η κατάσταση είναι ξενερουά γενικά, λίγοι τίτλοι, σκοτάδι για το ονλάιν, υψηλές τιμές κτλ κτλ. Μπλα Μπλα μπλα αλλά... μια ερώτηση μόνο. Είστε σίγουροι ότι το switch θα διαδεχτεί το 3ds;; Και αν ναι, συνειδητοποιούμε όλοι τι σημαίνει αυτό για το handheld gaming στο μέλλον;;

cloud
19:47 20.01.17 cloud RE: χωρίς τίτλο
Είπα και πριν ότι είμαι σχεδόν απόλυτα σίγουρος ότι θα το κάνει..
Από εκεί και πέρα, απόλυτα απόλυτα σίγουρος δεν είμαι... Και όλοι έχουν δικαίωμα στην αυτοκτονία!
Όμως όπως και να το δούμε... Οι λύσεις που έχει ποιες είναι;
Να βγάλει ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ φορητό που να είναι πάνω κάτω ίδιο με αυτό που έχει ήδη; Τι θα κερδίσει;
Να βγάλει ένα πιο αδύναμο (Άλλα πάντα αξιοπρεπές.) και πιο οικονομικό; Πόσο πιο οικονομικό; Πάνω από 30 με 50€ διαφορά δύσκολα θα είναι σε σχέση με ένα "φορητό" NS.
Να βγάλει κάτι πιο δυνατό (Και ακριβό.); Για φορητό;;; Δεν το νομίζω..
Και το βασικότερο.. Σε τι αγορά θα ποντάρει; Σε μία αγορά που πλέον τα κινητά και τα τάμπλετ έχουν την απόλυτη κυριαρχία;
Ή μήπως νομίζει ότι ένα νέο 100% αυτόνομο φορητό θα τα πάει καλύτερα από το 3DS που μπορούμε να πούμε ότι οριακά ξεπέρασε το όριο για την καθαρή εμπορική επιτυχία;

Εκτός αν φυσικά τυπικά "εγκαταλείψει" την αγορά των φορητών, βγάζει μερικούς τίτλους στο NS, στηρίξει το 3DS όσο αντέξει ακόμα, και δυναμώσει την στήριξη των κινητών.

Υ.Γ.: Ο μόνος "σοβαρός" λόγος που θα έχουν για να βγάλουν κάτι 100% αυτόνομο, πιστεύω ότι θα είναι το να κρατήσουν τις 2 οθόνες της πετυχημένης συνταγής του DS/3DS.. Άλλα και πάλι, τα ρίσκα που θα έχει μία τέτοια κίνηση είναι πάρα πολλά για να αξίζει τον κόπο.
Συν ότι εδώ που έχει φτάσει νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο το τι θέλει να κάνει..
Και ότι μαλακία έχει κάνει ως τώρα με το NS, και δεν το έχει ανακοινώσει ακόμα, είναι για να μην κάνει ζημιά στο γερασμένο 3DS.