reviewsvideogames

WRC 6

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: Xbox One • επίσης διαθέσιμο για: PS4, PC
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: racing, PEGI: 3+

Πριν από πάρα πολλά χρόνια, όταν βρισκόμουν στο ξεκίνημα της gaming σταδιοδρομίας μου, οι εξομοιωτές (πτήσεων, αγώνων ταχύτητας, ποδοσφαιρικών αγώνων κλπ.) φάνταζαν στα αθώα παιδικά μου μάτια ως μια πάρα πολύ περίεργη κατηγορία βιντεοπαιχνιδιών. Είχα σχηματίσει την εικόνα ότι το συγκεκριμένο είδος απευθυνόταν αποκλειστικά και μόνο σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, που είχαν ελάχιστη επαφή με το αγαπημένο μας χόμπι. Ότι ήταν παιχνίδια για ανθρώπους που δεν έπαιζαν παιχνίδια. Υποσυνείδητα, λοιπόν, αντιμετώπιζα τους εξομοιωτές κάθε είδους, ως το πιο βαρετό πράγμα στον κόσμο. Τότε, τους θεωρούσα τόσο συναρπαστικούς, όσο ήταν και το παρκάρισμα σε άδειο πάρκινγκ. Με τα χρόνια, βέβαια, η γνώμη μου για τους εξομοιωτές άλλαξε και σιγά-σιγά, καθώς εκτίμησα το γεγονός ότι προσδίδουν βάθος στους παραδοσιακούς μηχανισμούς, ενισχύοντας, εν τέλει, την ψευδαίσθηση ρεαλισμού, το άγιο δισκοπότηρο της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών.

Με άλλα λόγια, προσπαθώ να σας πω ότι τώρα που μεγάλωσα, μπορώ να διασκεδάσω παίζοντας ένα σοβαρό ραλάκι σαν και το WRC 6, όπως ακριβώς θα έκανα και στην περίπτωση ενός "καθαρόαιμου" arcade racer.       

Όταν έχει τα κέφια του, ο συνοδηγός μας βομβαρδίζει με πληροφορίες τις οποίες, όμως, δεν προλαβαίνουμε να επεξεργαστούμε :P  

Το πρώτο πράγμα που κάνει ο τίτλος της Kylotonn, είναι να συλλέξει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορεί για το οδηγικό μας προφίλ, μέσα από έναν δοκιμαστικό αγώνα. Το στάδιο αυτό είναι απαραίτητο πριν ξεκινήσουμε τους κανονικούς αγώνες, έτσι ώστε να γίνει μια προσαρμογή ορισμένων παραμέτρων του WRC 6, όπως ο χειρισμός και το ποσοστό φθοράς των οχημάτων, στον τρόπο παιχνιδιού μας. Στην δική μου περίπτωση, ο υπολογιστής αντιλήφθηκε αμέσως τις arcade καταβολές μου – άλλωστε, ποιος τρελός θα έπαιρνε μια στροφή με 600 χιλιόμετρα την ώρα – δίνοντας μια arcade νότα στον έλεγχο των οχημάτων και μειώνοντας στο ελάχιστο τη ζημιά που μπορεί να υποστεί το αμάξι κατά τη διάρκεια μιας ειδικής διαδρομής. Για να καταλάβετε, και ο Χαλκ να έπεφτε πάνω του, το αυτοκίνητό μου δεν θα πάθαινε ούτε μια γρατζουνιά. Αλήθεια!

Ο έλεγχος των οχημάτων στο WRC με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο, τουλάχιστον έτσι όπως αυτός διαμορφώθηκε μετά τις σχετικές τροποποιήσεις, έτσι ώστε να ταιριάζει σ’ έναν άνθρωπο που απολαμβάνει παιχνίδια όπως τα OutRun, Forza Horizon, F-Zero, Mario Kart, SEGA Rally και λοιπά arcade ραλάκια. Ο χειρισμός είναι συνεπής και τα αγωνιστικά μας αυτοκίνητα ανταποκρίνονται πιστά στις εντολές μας, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα και αρρυθμίες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ωστόσο, καθοριστικός παράγοντας για το βαθμό δυσκολίας του παιχνιδιού, αποτελούν οι ειδικές διαδρομές του παιχνιδιού. Όπως θα περίμενε κανείς από έναν τόσο εξειδικευμένο τίτλο, οι πίστες χαρακτηρίζονται για τη στενότητα και τις απότομες στροφές. Μάλιστα, έντεκα από αυτές, οι Super Special διαδρομές, είναι πιστά αντίγραφα πραγματικών ειδικών διαδρομών, οι οποίες αποτυπώνουν πλήρως τις δυσκολίες και την πρόκληση ενός αληθινού αγώνα ράλι, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την ψευδαίσθηση για την οποία σας έγραφα παραπάνω. Τα γρήγορα αντανακλαστικά δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που θα μας οδηγήσει στην πρώτη θέση ενός αγώνα. Ο σχεδιασμός των πιστών, μας ωθεί στο να οδηγούμε επιθετικά, μια και το ρολόι, ο μεγάλος μας αντίπαλος – πέρα από τον εαυτό μας (πόσο μ’ αρέσουν αυτές οι κλισέ αθλητικές ατάκες :P) – είναι πραγματικά αμείλικτο. Δεν λέω, καλή και η προσεχτική οδήγηση, ό δεν είναι ο ασφαλέστερος δρόμος για να φτάσουμε στον επιθυμητό στόχο, που δεν είναι άλλος από την κατάκτηση μιας θέσης στο βάθρο των νικητών.

Ο τεχνικός τομέας του WRC 6 είναι ξεπερασμένος και μας "ταξιδεύει" στην προηγούμενη γενιά συστημάτων. Θα δείτε δισδιάστατα δέντρα που συμπεριφέρονται σαν κοτρώνες, σε περίπτωση που πέσουμε πάνω τους.

Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο, παρουσιάζεται η μεγαλύτερη αντίφαση του WRC 6. Ενώ το παιχνίδι ευνοεί την επιθετική οδήγηση, οι χρονικές ποινές που επιβάλλει για κάθε λανθασμένη κίνηση ή επιλογή, είναι πραγματικά εξοντωτικές. Κάθε φορά που βγαίνουμε εκτός δρόμου, κάθε φορά που ανατρέπεται το αμάξι μας, το παιχνίδι μας τιμωρεί αυστηρά, προσθέτοντας μας πολλά δευτερόλεπτα στον συνολικό μας χρόνο. Αρκεί να σας πω ότι ένα-δυο λάθη φτάνουν και περισσεύουν για να εξασφαλίσουμε την… τελευταία θέση στη γενική κατάταξη. Σ’ αυτό, συνυπολογίστε το γεγονός ότι η αντίπαλη Α.Ι. χωρίς να σημειώνει κάποιο τρομερό ρεκόρ χρόνου, πολύ σπάνια κάνει λάθη. Αυτό, δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο τη θέση μας, με αποτέλεσμα να βλέπουμε, στις περισσότερες των περιπτώσεων, την πρώτη τριάδα οδηγών, με το κιάλι. Προφανώς και πρέπει να υπάρχουν επιπτώσεις στην περίπτωση λαθών και κακών εκτιμήσεων, έτσι ώστε να επιβραβεύονται οι καλοί ραλίστες, όχι, όμως, σ’ αυτόν τον εξοντωτικό βαθμό.  

Στα αδύνατα σημεία του WRC 6, συγκαταλέγεται ο οπτικοακουστικός τομέας. Παρά το γεγονός ότι αρκετές από τις πίστες του παιχνιδιού βασίζονται σε πραγματικές ειδικές διαδρομές, απουσιάζει η φαντασία στο σχεδιασμό και λείπει η απαραίτητη καλλιτεχνική “τσαχπινιά” που θα αναδείξει τις πραγματικές περιοχές και το ρεαλιστικό του όλου θέματος. Η παρουσίαση και η συνολική εμφάνιση του WRC 6 είναι εμφανώς “αποστειρωμένη” και θυμίζει περισσότερο παιχνίδι που θα βλέπαμε σε κάποιο από τα συστήματα της προηγούμενης γενιάς. Επίπεδα δέντρα, δισδιάστατες φυλλωσιές, διάφορα στοιχεία των διαδρομών που είναι σχεδιασμένα με τον ελάχιστο αριθμό πολυγώνων και γενικώς πράγματα που είχα να δω από τον καιρό του PS2 και του πρώτου Xbox. Επίσης, δεν είναι λίγες οι φορές που το WRC 6 δείχνει να ζορίζεται να διατηρήσει τη δράση στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, γεγονός αξιοπερίεργο, μια και δεν τρέχουν μαζί μας αντίπαλα αυτοκίνητα. Πέρα από τα όμορφα εφέ σκόνης, το παιχνίδι δεν έχει να επιδείξει κάτι το πραγματικά εντυπωσιακό. Τέλος, το "κερασάκι στην τούρτα” είναι ο μόνιμα αναστατωμένος συνοδηγός μας. Ο άτιμος, μιλάει λες και έχουμε μαλώσει προηγουμένως και μου κρατάει μούτρα! Άλλοτε παραμένει σιωπηλός (άσχετα αν κοντεύω να γκρεμοτσακιστώ μετά από αλλεπάλληλες απότομες στροφές) και άλλοτε μιλάει ακατάπαυστα, βομβαρδίζοντάς με πληροφορίες για τη διαδρομή, τις οποίες είτε δεν χρειάζομαι, είτε δεν προλαβαίνω να επεξεργαστώ. Όταν έχει κέφια ο συνοδηγός, το πάνω μέρος της οθόνης θυμίζει με μουσικό παιχνίδι, με όλα αυτά τα σηματάκια (ευθεία, ανοιχτή στροφή, απότομη στροφή κλπ.), εξαιτίας του ρυθμού με τον οποίον εμφανίζονται.    

Ξέρω, ξέρω. Πέναλτι γιατί χτύπησα με δέντρο-βράχο εκτός δρόμου. Αντίο πρώτη θέση. Καλώς σε βρήκα τελευταία θέση. Σνιφ!  

Το WRC 6 διαθέτει πληθώρα επιλογών όσον αφορά το διαθέσιμα modes, έτσι ώστε να μας κρατήσει για αρκετές ώρες μπροστά από την οθόνη μας. Πέρα από το πλήρες Career Mode, προσφέρονται επιλογές παιχνιδιού τόσο για τους μοναχικούς παίκτες, όσο και για τους φίλους που θέλουν να ανταγωνίζονται τον υπόλοιπο κόσμο μέσω διαδικτύου. Από άποψη υλικού και επιλογών, δεν έχω κανένα παράπονο. Ωστόσο, το βασικό κομμάτι του παιχνιδιού, έτσι όπως διαμορφώνεται με την ύπαρξη του αυστηρού συστήματος ποινών και τον παρωχημένο τεχνικό τομέα, δεν επιτρέπουν στο WRC 6 να πετύχει την υψηλότερη διάκριση: να κερδίσει την πρώτη θέση στην κατηγορία των σοβαρών ραλακίων. 

 

Ικανοποιητικό σύστημα χειρισμού, πληθώρα από ειδικές διαδρομές και επιλογές παιχνιδιού. Διασκεδαστικότατο το Career Mode…
… όταν δεν πέφτουν βροχή οι χρονικές ποινές για τα λάθη που κάνουμε κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο υπολογιστής αποφεύγει με μεγαλύτερη άνεση τις ποινές. Παρωχημένος τεχνικός τομέας, ο συνοδηγός είναι θυμωμένος μαζί μας και μας δίνει οδηγίες όποτε έχει όρεξη :P 

 

κανένα σχόλιο συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις