reviewsvideogames

Titanfall 2

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου
η παρουσίαση έγινε σε: PC • επίσης διαθέσιμο για: PS4, Xbox One
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: FPS, PEGI: 16+

Λοιπόν, πριν βγει το Ttitanfall 2, αν με ρωτούσε κάποιος για την έκπληξη της χρονιάς, μάλλον θα επέλεγα το νέο Doom. Τον τελευταίο καιρό είχαμε σχεδόν ξεχάσει πώς είναι να αγοράζεις ένα FPS για την ιστορία/campaign του, ενώ και η βασανισμένη περίοδος ανάπτυξής του δεν προοιώνιζε ωραία πράγματα. Κι όμως, η id δεν κατάφερε απλώς να ξεπεράσει το στίγμα της εμπορικής αποτυχίας του Rage, αλλά και να επανεφεύρει μια από τις πιο κλασικές σειρές του gaming. Δεν το λες και λίγο.

 Το νέο Titanfall εστιάζει πολύ περισσότερο στη σχέση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, ενώ -επιτέλους- παρουσιάζει σωστά τον κόσμο του.

Όμως το Doom δεν παίζει μόνο του σε αυτόν τον τομέα, κυρίες και κύριοι. Λίγο πριν το τέλος της σεζόν, η Respawn (για όσους δεν θυμούνται, τα περισσότερα μέλη της αρχικής ομάδας ανάπτυξης του Call of Duty) κάνει την έκπληξη με το λίγο-πολύ προδιαγεγραμμένο sequel του Titanfall, ενός τίτλου μόνο για multiplayer που εντυπωσίασε, αλλά δεν είχε την αναμενόμενη διάρκεια στα online δρώμενα.

Η κυκλοφορία του πρώτου Titanfall είχε δύο βασικά προβλήματα: πρώτον, έπρεπε να δημιουργήσει ένα πειστικό κόσμο χωρίς τη βοήθεια ενός single player campaign που θα αναλάμβανε όλη την αφήγηση. Δεύτερον, η αποκλειστική διάθεση του τίτλου για Xbox One σε επίπεδο κονσόλας, ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο που κυκλοφόρησε, δεν επέτρεψε στο παιχνίδι να απευθυνθεί στο μεγαλύτερο κομμάτι του "next-gen" κοινού, ακόμη και αν υποθέσουμε ότι τα πήγε αναμενόμενα καλά στο PC (που δεν τα πήγε, από όσο ξέρω). Κατά συνέπεια, οι περισσότεροι από εμάς περιμέναμε ότι η αναμενόμενη συνέχεια του Titanfall θα ήταν: α) multiformat  και β) μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση, με το single player και τα όλα του. Και έτσι ακριβώς έγινε. Αυτό που δεν περίμενε κανείς (ή, τέλος πάντων, σίγουρα δεν περίμενα εγώ προσωπικά) ήταν ένα από τα καλύτερα FPS επιστημονικής φαντασίας των τελευταίων ετών και ένα single player campaign τόσο καλοστημένο και γεμάτο με νέες ιδέες που με έκανε να τσεκάρω ότι όντως έπαιζα παιχνίδι της Electronic Arts. 

Με την πλατφόρμα του multiplayer να είναι ήδη κατοχυρωμένη, η Respawn είχε την πολυτέλεια να επικεντρωθεί στον κόσμο του Titanfall με μια ιστορία που εμβαθύνει στην κεντρική ιδέα του πρώτου τίτλου, ενώ παράλληλα προσωποποιεί με αποτελεσματικό τρόπο μια εκτεταμένη, διαπλανητική σύγκρουση που στον πρώτο τίτλο παρουσιάστηκε πολύ επιφανειακά. Στο επίκεντρο της μυθολογίας του Titanfall βρίσκεται η σχέση των πιλότων με τα τεράστια μαχητικά ρομπότ τους, (τα λεγόμενα Titan που δίνουν το όνομά τους και στον τίτλο), και ακριβώς εκεί επέλεξε να εστιάσει και η Respawn στο πρώτο campaign που σχεδίασε για τη σειρά. Ο πρωταγωνιστής είναι ένας πεζικάριος των δυνάμεων των επαναστατών, ο οποίος φιλοδοξεί να περάσει από την πολύ απαιτητική εκπαίδευση των πιλότων και, έτσι όπως τα φέρνει η ιστορία, αναγκάζεται να "δεθεί" με έναν Titan προτού την ολοκληρώσει. Μια παρένθεση: Αν και πήραμε μια ιδέα για τις ικανότητες των πιλότων στον πρώτο τίτλο, στο Titanfall 2 παρουσιάζονται λίγο-πολύ ως ροκ σταρ στο πεδίο της μάχης. Ίσως σοφά, η έμφαση μοιάζει να υποχωρεί από τον εντυπωσιακό όγκο και την επιβλητική παρουσία των Titan και εστιάζει περισσότερο στον ακροβατικό και ευέλικτο πιλότο, με αποτέλεσμα το Titanfall 2 να προσφέρει έναν πιο ισορροπημένο τόνο, ο οποίος όμως δεν περιορίζεται μόνο στο single player, αλλά επεκτείνεται και στο multiplayer κομμάτι. Αυτή η συνέπεια θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη και δείχνει ότι η Respawn αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά τον κόσμο που δημιούργησε.

 Και εκεί που περιμέναμε μια τυπική αφηγηματική εκστρατεία, το Titanfall 2 μάς προσφέρει μια από τις πιο ωραίες ιστορίες επιστημονικής φαντασίας από εποχής Halo.

Βέβαια, δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη για αυτό από την ίδια την ποιότητα  του campaign, όπως προαναφέραμε. Υπάρχει ένα πρόβλημα, όμως: είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσει κανείς γιατί είναι τόσο καλό. Όχι επειδή χρειάζεται ιδιαίτερη εξήγηση, αλλά επειδή το campaign βασίζεται πάρα πολύ στις νέες ιδέες και τις εκπλήξεις που προσφέρει, με αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά ο αντίκτυπος της ιστορίας, αν ξέρει κανείς τι να περιμένει. Ο ρυθμός είναι καλός, τα σκηνικά και η ατμόσφαιρα προσεγμένα (πλησιάζουν μάλιστα αρκετά την καλλιτεχνική αρτιότητα ενός Halo), το χιούμορ επιτυχημένο σε γενικές γραμμές, τα όπλα υπέροχα και ευρηματικά, τα ρομπότ έχουν το βάρος και την παρουσία που πρέπει, αλλά αυτά είναι στοιχεία που τα βρίσκει κανείς και σε άλλους παρόμοιους τίτλους (αν, μάλιστα, θυμάστε το πάρα πολύ καλό SHOGO: Mad της Monolith, ίσως να έχετε μια καλύτερη ιδέα του τι μπορείτε να περιμένετε). Τέλος πάντων, το πιο σημαντικό είναι το εξής: Το μεγάλο πλεονέκτημα της ιστορίας του Titanfall 2, δεν είναι τόσο η αφήγηση και τα setpieces, όσο οι αξιομνημόνευτες (για να μην πω αξέχαστες) επιμέρους στιγμές που θα ζήσει ο παίκτης. Ο σχεδιασμός εναλλάσσεται μεταξύ ακροβατικών, τακτικής τοποθέτησης και μαχών, ο διάλογος δεν διακόπτει τη ροή και όλα χαρακτηρίζονται από πλούσια φαντασία.

Αν και προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να προτείνω το Titanfall 2 μόνο και μόνο για το campaign του (ναι, είναι τόσο καλό), μεγάλο μέρος του κοινού ίσως να διστάζει να δώσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό μόνο για μια εμπειρία 8-10 ωρών - με αρκετές διακυμάνσεις, βέβαια, ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας. Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται λίγο, καθώς το  multiplayer είναι μεν καλό, αλλά δεν έχει την εξέλιξη και την τελειοποίηση των μηχανισμών που θα περίμενε κανείς από τη συνέχεια ενός τίτλου που ήταν σχεδιασμένος κάποτε ΜΟΝΟ για online. Η έμφαση στους πιλότους είναι μια τολμηρή απόφαση που οδηγεί σε αρκετά ισορροπημένους αγώνες, αλλά παράλληλα κάνει τους αγώνες λιγότερο ιδιαίτερους σε σχέση με άλλους τίτλους. Όσο για τα ίδια τα modes, η ποικιλία είναι πολύ ικανοποιητική και η διασκέδαση είναι δεδομένη, αλλά δεν υπάρχει κάποιο mode που να είναι τόσο ιδιαίτερο όσο και η κεντρική ιδέα του τίτλου, με μοναδική πιθανή εξαίρεση το Ground War που μπλέκει το AI με τους παίκτες σε μια κάπως πιο στρατηγική και μαζική σύρραξη. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι η Respawn έχει ανακοινώσει ήδη τη διάθεση δωρεάν multiplayer DLC, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό να προστεθούν και νέα modes, όπως είχε γίνει στον  πρώτο τίτλο. 

 Τα όπλα είναι τόσο ποικίλα και διασκεδαστικά που είναι να απορείς πώς διατηρούν την ισορροπία τους (για την ακρίβεια, η εξισορρόπηση γίνεται με ορισμένες περίεργες αποφάσεις στο multiplayer, όπως για παράδειγμα ότι οι Titans δεν μπορούν πλέον να αλλάζουν loadout στη μάχη).

Παρά τα όποια παράπονα σχετικά με τον μάλλον προβλέψιμο χαρακτήρα του multiplayer, το Titanfall 2 είναι μια κυκλοφορία που λάμπει πραγματικά, παρόλο που κυκλοφορεί μια πάρα πολύ κακή περίοδο, μεταξύ των νέων Battlefield και Call of Duty. Ωστόσο, θα είναι κρίμα να επισκιαστεί, καθώς είναι μια πιο ολοκληρωμένη και ενδιαφέρουσα επιλογή και από τους δύο αυτούς ογκόλιθους, κατά τη γνώμη μου. Βέβαια, οι συνθήκες της αγοράς είναι  αμείλικτες και, σε τελική ανάλυση, δεν πρέπει να μας απασχολούν όταν κρίνουμε ένα παιχνίδι. Αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι ότι το Titanfall 2 είναι το επόμενο μεγάλο FPS επιστημονικής φαντασίας και ίσως ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει εμφανιστεί στο είδος εδώ και αρκετό καιρό. Αν είστε φίλοι του είδους, δεν πρέπει να το χάσετε. Αν δεν είστε, μπορεί και να σας πείσει.

 

Πρωτότυπο, ευρηματικό και πολύ, πολύ καλοφτιαγμένο campaign σε έναν εντυπωσιακό κόσμο.  Πληρότητα από modes και πάντα διασκεδαστικό multiplayer.
Το multiplayer δεν είναι εξίσου εμπνευσμένο με το single player campaign. Ειρωνικό, το ξέρω.

 

2 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
TxCForever
23:56 20.11.16 TxCForever χωρίς τίτλο
Ένα από τα καλύτερα FPS της χρονιάς και η ΕΑ το έριξε στην χειρότερη δυνατή περίοδο λες και θέλει να πετάξει τα χρήματά της στη φωτιά. Άσε που σε σχέση με το Battlefield το σπρώξιμο που δέχτηκε ήταν σχεδόν μηδαμινό, αν δεν ήσουν φαν του πρώτου εύκολα θα περάσει απαρατήρητο.

Dismiss
08:55 21.11.16 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Εγώ ελπίζω να το έκανε εν γνώσει της, μπας και κόψει μερικές πωλήσεις από το COD λόγω θεματολογίας. Αν ισχύει αυτό, οι αρχικές μετριότατες έως κακές πωλήσεις θα είναι αναμενόμενες και δεν θα επηρεάσουν την πιθανότητα sequel.