reviewsvideogames

The Bridge

του Νότη "Olorin" Χαλκίδη
η παρουσίαση έγινε σε: PS4 • επίσης διαθέσιμο για: Xbox One, PC, PS3, X360, Wii U, PS Vita
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: puzzle, PEGI: 3+

Το κείμενο αναδημοσιεύεται λόγω της κυκλοφορίας του παιχνιδιού σε όλες τις κονσόλες, παλιές και νέες. 

Το The Bridge στο PC

Για να πω την αμαρτία μου, έχει πράγματι τύχει να επισκεφτώ εκθέσεις με έργα του Μ.Κ. Έσερ και όντως μου περνούσε κάθε φορά από το μυαλό η ιδέα του να υλοποιούνταν αυτοί οι παράδοξοι κόσμοι σε ένα βιντεοπαιχνίδι. Δεν σας κρύβω ότι προσπαθούσα να σκεφτώ και κάποιες βασικές αρχές για το πώς θα ήταν το gameplay, μέχρι που το μυαλό μου κινδύνευε να εκραγεί. Ωστόσο, αν μου έλεγε κάποιος ότι μέσα σε μια βδομάδα θα παρουσίαζα όχι έναν, αλλά δυο συνεχόμενους τίτλους που αντλούν την έμπνευσή τους από τις δημιουργίες του Έσερ, θα τον θεωρούσα πιο... παράλογο κι από τις περίφημες άπειρες κλίμακές του που δεν έχουν αρχή και τέλος. Μετά το Antichamber λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με άλλον έναν ανεξάρτητο τίτλο που επιχειρεί να ζωντανέψει τις «αδύνατες» δημιουργίες του μεγάλου Ολλανδού εικαστικού.

Λοιπόν... πάμε πάλι από την αρχή... Το μεσαίο επίπεδο είναι πάνω από το πρώτο, που είναι πάνω από το τρίτο, που είναι πάνω από το μεσ... ώχου, πάλι το έχασα!

Το παράδοξο (ειρωνεία;) με τα δυο αυτά παιχνίδια, είναι ότι κάθε άλλο παρά ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσουν σχεδόν ταυτόχρονα, αφού η ανάπτυξη και των δυο ξεκίνησε πριν από μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά και το ότι μοιράζονται αρκετές σημαντικές ομοιότητες, πέρα από την κοινή τους θεματολογία, αλλά και ακόμα περισσότερες διαφορές. Από τη μια λοιπόν, αμφότεροι είναι ανεξάρτητοι τίτλοι που ξεκίνησαν πριν από αρκετά χρόνια ως φοιτητικές εργασίες των δημιουργών τους και στην ουσία αποτελούν προσωπικά τους εγχειρήματα (αν και ειδικά στο The Bridge, το μεγαλύτερο κομμάτι των γραφικών έχει επιμεληθεί ο Μάριο Καστανιέδα και όχι ο Τάι Τέιλορ που είναι ο βασικός δημιουργός του). Και κάπου εδώ, αρχίζουν οι διαφορές...

Πρώτα από όλα, η απεικόνιση, όπου στο The Bridge είναι κλασική δισδιάστατη side-scrolling προοπτική, σε αντίθεση με την πρώτου προσώπου οπτική του Antichamber. Τα γραφικά εδώ είναι χειροποίητα, με μια ασπρόμαυρη αισθητική που ίσως σας θυμίσει αρκετά το The Misadventures of P.B. Winterbottom, αλλά προσωπικά το θεωρώ αισθητά ανώτερό του. Ειλικρινά, μου δινόταν η αίσθηση πως ο Καστανιέδα βρισκόταν δίπλα μου με το μολύβι του και ζωγράφιζε τις φιγούρες και τα διάφορα γεωμετρικά σχήματα στην οθόνη μου σε πραγματικό χρόνο ενώ εγώ έπαιζα!

Ταυτόχρονα, θεωρώ πως εδώ η επιρροή από τον Έσερ και τα έργα του είναι -εσκεμμένα- σαφώς πιο εμφανής και άμεση, κάτι που δεν αφορά μόνο την αισθητική, αλλά ακόμα και την ιστορία, η οποία ξετυλίγεται με τρόπο που θα σας θυμίσει αρκετά το Braid. Κάθε επίπεδο είναι -ή έστω θα μπορούσε να είναι- εμπνευσμένο από πραγματικές δημιουργίες του καλλιτέχνη, με τις περίφημες μη-Ευκλείδειες γεωμετρικές αρχές του να δεσπόζουν στο σχεδιασμό τους. Ακόμα και το ίδιο το όνομα του παιχνιδιού άλλωστε προέρχεται από μια λιθογραφία του, ενώ κι ο ίδιος ο πρωταγωνιστής έχει σχεδιαστεί κατ’εικόνα και καθ’ομοίωσιν του Ολλανδού. Θά’θελα πάντως λίγο μεγαλύτερη ποικιλία στην -άκρως ταιριαστή, κατά τ’άλλα- επαναλαμβανόμενη μουσική υπόκρουση.

-Βασίλισσα στο Γ2.
-Χα! Αξιωματικός στο... Ω(-συν(π/2))! Ρουά ματ!

Από εκεί και πέρα τώρα, δεν ξέρω αν φταίει το ότι το Antichamber ήταν το αμέσως προηγούμενο παιχνίδι που έπαιξα, αλλά οφείλω να ομολογήσω πως περίμενα τους γρίφους του The Bridge κάπως πιο... αντισυμβατικούς, δεδομένης και της θεματολογίας του παιχνιδιού. Σε γενικές γραμμές, βασίζονται στην περιστροφή του... κόσμου, ώστε να φτάσετε στην έξοδο του επιπέδου αποφεύγοντας όλα τα πιθανά εμπόδια (φανταστείτε κάτι σαν το συμπαθητικό ανεξάρτητο παιχνιδάκι του 2009, And Yet It Moves ή το Cameltry, για τους πιο παλιούς). Παράλληλα, σε κάθε κεφάλαιο προστίθενται και ορισμένοι επιπλέον μηχανισμοί κι εμπόδια. Αυτοί μπορεί να αφορούν σε μαύρες τρύπες που ρουφούν ό,τι πέσει μέσα τους, σημεία όπου αν βρεθείτε εκεί η βαρύτητα θα επηρεάζει μόνο συγκεκριμένα αντικείμενα κ.λπ. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν είναι πως δεν είναι ενδιαφέροντες ή έξυπνοι οι γρίφοι. Θα έλεγα μάλιστα πως πιθανότατα ξεπερνούν τον μέσο όρο των σχετικών παιχνιδιών σε αυτόν τον τομέα. Απλώς εκμεταλλεύονται τις ψευδαισθήσεις της Εσερ-ικής τεχνοτροπίας σε μικρότερο βαθμό και κυρίως με πιο συμβατικό και «ρεαλιστικό» τρόπο από ό,τι φανταζόμουν/ήλπιζα.

11 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
cloud
14:51 07.03.13 cloud χωρίς τίτλο
Φαίνεται φοβερό!

Olorin
10:43 08.03.13 Olorin RE: χωρίς τίτλο
Χαίρομαι που επιτέλους κάποιος προσέχει τα indie διαμαντάκια που παρουσιάζουμε, γιατί ώρες-ώρες έχω την (ψευδ;)αίσθηση ότι πέρα από εμένα και ορισμένους ακόμα συντελεστές του site (ΧΚ, ΦΧ, Hec κ.λπ.) οι υπόλοιποι ενδιαφέρονται μόνο για ΑΑΑΑ παραγωγές... :-/

cloud
11:39 08.03.13 cloud RE: RE: χωρίς τίτλο
Μου αρέσει η αισθητική από πάρα πολλά indie παιχνιδάκια (Γιατί οι "μεγάλες" εταιρίες δεν μπορούν να βγάλουν τέτοιους τίτλους;), και ειδικά για αυτό έχω έναν λόγο παραπάνω γιατί είμαι και "fan" του Escher!

Silender
15:01 05.09.15 Silender RE: RE: χωρίς τίτλο
Κάνεις μεγάλο λάθος εδώ.
Είμαι αηδιασμένος από την τελευταία μιάμιση γενιά παιχνιδιών και τα indie/kickstarter είναι τα μόνα που με κρατάνε στο χώρο.

So keep these reviews coming.
More indies, less triple-A crap

Olorin
15:35 05.09.15 Olorin RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Πάνε βέβαια και 2,5 χρόνια από τότε που είχα γράψει το review και το σχόλιο και το Kickstarter ίσα-ίσα που το είχαμε ακουστά... ;-P

Γενικά πάντως, μια απογοήτευση την ένιωθα όταν έγραφα reviews από εξαιρετικά indie παιχνιδάκια όλο ενθουσιασμό για να τα δείξω στους αναγνώστες και δεν ασχολιόταν κανείς. Μάλλον για αυτό και το παράπονο στο παραπάνω σχόλιο.

Silender
00:57 06.09.15 Silender RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
χε χε

2.5 χρονιά αλλά my point still stands διότι όπως είπα κι εμένα η απογοήτευση είναι μεγάλη σε διάρκεια(μιάμιση γενιά).

Πάντως σπάνια κάνω σχόλια, απλά διαβάζω. Μην αποθαρρύνεστε από την απουσία σχολίων.

paokman
13:42 08.03.13 paokman To the Moon
Και αυτό αξίζει μια παρουσίαση:

http://freebirdgames.com/to_the_moon/

Olorin
20:22 09.03.13 Olorin RE: To the Moon
Εμπειρία, φοβερή ιστορία και πολύ ευχαρίστως να το παρουσίαζα από την πλευρά μου, αλλά δυστυχώς είναι πάνω από χρόνος που έχει κυκλοφορήσει (κάπου τέλη 2011, δεν ήταν;), οπότε δεν νομίζω να ενθουσιαστεί ο ΧΚ... :-/

agrimi78
12:07 03.09.15 agrimi78 RE: RE: To the Moon
Που είναι ο ΧΚ, το αμίλητο νερό ήπιε? :P

Νότη, κάνε μια παρουσίαση το Shadows Heretic Kingdoms που είναι πρόσφατο..

Υ.Γ. Ξέρει κανείς γιατί δεν λειτουργει το spell checking?

super_mario
16:46 03.09.15 super_mario χωρίς τίτλο
Μπόοοοριιιινγκ

Shinobi
16:55 03.09.15 Shinobi RE: χωρίς τίτλο
Σας περικαλώ κάνετε ησυχία και εχτιμήστε την Τέχνη.