reviewsvideogames

Stardew Valley

του Δημήτρη «tsab» Τσαμπίρα
η παρουσίαση έγινε σε: PC
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: RPG, PEGI: 3+

Για να τα καταφέρει ο Δημήτρης Τσαμπίρας χρειάστηκε την πολύτιμη ρετρο-βοήθεια του Γιώργου Μούγιου.

Πολλά χρόνια πριν τα FarmVille κατακτήσουν τον πλανήτη υπερχρεώνοντας αθώους και ανυπεράσπιστους πολίτες, κλείνοντας σπίτια και στρέφοντας τον απλό κοσμάκη σε ένα όγκο σαβούρας από casual games, υπήρξε το Harvest Moon. Ήταν ένα RPG με μια πολύ ασυνήθιστη ιστορία, δημιουργημένο για το Super Nintendo το 1996 από ένα μικρό ιαπωνικό στούντιο. Σε αυτό, αντί ο παίκτης να πρέπει να εξερευνήσει κάποιον μαγικό κόσμο, να βρει κάποιο θησαυρό, να σώσει ντε κένα βασίλειο, καλούνταν απλά να περισώσει την παρατημένη φάρμα του παππού του. Το Harvest Moon ήταν λοιπόν ένας... εξομοιωτής αγροτιάς, και ταυτόχρονα ένας από τους λιγοστούς τίτλους εκείνης της περιόδου που πρόβαλε μια φιλοσοφία άγνωστη στα βιντεοπαιχνίδια, αλλά συνάμα πολύ δημοφιλή στην Ιαπωνική κουλτούρα. Μια φιλοσοφία για τις αξίες της φιλήσυχης ζωής κοντά στη φύση. Τελικά το Harvest Moon δεν αποτέλεσε καμιά τεράστια εισπρακτική επιτυχία, εντούτοις αποδείχθηκε αρκετά δημοφιλές για να αποκτήσει έναν πυρήνα φανατικών οπαδών και να εξαπλωθεί και σε άλλα συστήματα (κυρίως της Nintendo) σε βάθος χρόνου. 

Γιατί αυτή η εισαγωγή; Επειδή το Stardew Valley είναι ένα νέο Harvest Moon σε όλα εκτός από το όνομά του, φτιαγμένο από έναν πραγματικά φανατικό οπαδό της σειράς. Όταν λέμε έναν, κυριολεκτούμε. Το παιχνίδι είναι το πόνημα χρόνων από... κάποιον Έρικ Μπαρόνε, έναν ανεξάρτητο δημιουργό που για πρώτο του παιχνίδι αποφάσισε να δημιουργήσει έναν κλώνο του Harvest Moon βάζοντας μέσα όλα εκείνα τα στοιχεία που πίστευε πως λείπουν από τη σειρά. Ο Μπαρόνε ανέλαβε το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, τα γραφικά και τη μουσική του παιχνιδιού και το τελικό αποτέλεσμα είναι θαυμάσιο!

 

Ο πρωταγωνιστής (ή η πρωταγωνίστρια εφόσον φτιάχνεις τον χαρακτήρα σου όπως τον θες) είναι ένας από τους αμέτρητους εργαζόμενους μιας πολυεθνικής ο οποίος κληρονομεί τη φάρμα από \τον ετοιμοθάνατο παππού του. Η φάρμα χρειάζεται ένα αρχικό καθάρισμα (να φύγουν οι πέτρες και οι θάμνοι, να στρωθεί το χώμα, να φυτευτούν οι πρώτοι καρποί) και από το σημείο αυτό και μετά, ο παίκτης μπαίνει σε μια ρουτίνα διαρκώς αυξανόμενων δραστηριοτήτων. Η διαδικασία, έχει πάντα ως εξής: πρωϊνό ξύπνημα, φροντίδα του κατοικίδιου, καθάρισμα της γης, μάζεμα καρπών και πρώτων υλών. Μετά κάποια ώρα, το εύρος των δραστηριοτήτων αρχίζει να αυξάνεται προοδευτικά. Υπάρχει η κεντρική πόλη με διαφόρων ειδών μαγαζιά και σπίτια και καμιά τριανταριά κατοίκους που πρέπει να γνωρίσεις και να προσπαθήσεις να κάνεις να σε συμπαθήσουν. Υπάρχουν σημεία που μπορείς να ψαρέψεις. Υπάρχουν μέρη για να εξερευνήσεις, αποστολές που σου ζητούν να φέρεις εις πέρας οι κάτοικοι, μάχες και συλλογή πρώτων υλών και θησαυρών.

Ο χρόνος που έχεις είναι περιορισμένος: μια μέρα στο παιχνίδι διαρκεί περίπου είκοσι λεπτά πραγματικού χρόνου. Μόλις νυχτώσει, ο παίκτης καλείται να επιστρέψει στο σπίτι και να κοιμηθεί (οπότε και το παιχνίδι σώζει), αλλιώς, στις 2 το βράδυ ο χαρακτήρας... λιποθυμά από την κούραση και ξυπνά το πρωί στο σπίτι του, παρέα με ένα «μπουγιουρντί» για τη νοσηλεία του στο τοπικό ιατρικό κέντρο. Μαζί με τις ημέρες περνούν και οι εποχές, αλλάζοντας τις καιρικές συνθήκες και φέρνοντας εποχικά φυτά και δέντρα. Τον χειμώνα, όπου τα πάντα καλύπτονται από το χιόνι, είναι η εποχή που ο παίκτης καλείται να αφήσει τη φάρμα και να το ρίξει στην εξερεύνηση. Το Stardew Valley δεν θέτει... προθεσμία στο πότε θα πρέπει ο παίκτης να «τερματίσει» τις αποστολές του, κάτι που προσδίδει στο παιχνίδι μια αίσθηση ηρεμίας και ανεμελιάς. Τι και αν δεν προλάβεις να κάνεις κάτι σε μια εποχή – μπορείς να περιμένεις να ξανάρθει χωρίς να σε βιάζει κανείς.

Σε σχέση με το Harvest Moon, τα πάντα στο Stardew Valley είναι πιο «γεμάτα», πιο πλήρη, πιο προσεκτικά φτιαγμένα. Η πόλη είναι μεγαλύτερη, οι κάτοικοι περισσότεροι και με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ιστορίες, για τις οποίες πρέπει να αφιερώσεις πολύ χρόνο για να τις ξεδιπλώσεις. Το ψάρεμα είναι διασκεδαστικό mini game. Τα ορυχεία είναι ένα πολυεπίπεδο μπουντρούμι με αυξανόμενη δυσκολία που θα θυμίσουν άλλα, πιο παραδοσιακά RPG. Ο πρωταγωνιστής μπορεί να μάθει συνταγές μαγειρικής ή να φτιάξει νέα εργαλεία, χρησιμοποιώντας πρώτες ύλες. Όλα τα παραπάνω διακοσμούνται με υπέροχα γραφικά και μουσική βγαλμένα από τα καλύτερα ιαπωνικά RPG της 16-bit εποχής. 

Το Stardew Valley είναι ένα δημιούργημα φτιαγμένο με τόσο μεράκι και αγάπη, που καταλήγει να ξεπερνά την πηγή έμπνευσής του. Και αξίζει ένα μεγάλο διαδικτυακό χάι φάιβ στον Μπαρόνε για το κατόρθωμά του. Όλοι οι νοσταλγοί του Harvest Moon που αποθαρρύνθηκαν από τη μετριότητα της σειράς τα τελευταία χρόνια, ή όσοι θέλουν μια ανέμελη, μεθυστική εμπειρία κοντά στην (ηλεκτρονική) φύση, βουρ! Είναι διαθέσιμο για PC στο Steam.

 

Ο διάδοχος που άξιζε να έχει, αλλά ποτέ δεν είχε ως τώρα, η σειρά Harvest Moon. Άπειρα πράγματα να κάνεις. Υπέροχα γραφικά και μουσική που θα σου θυμίσουν τα παιδικά χρόνια των Super Nintendo και Mega Drive (ε, για όσους είναι παιδιά της δεκαετίας του 90 δηλαδή).
Τα bug που κάνουν πυκνά – συχνά την εμφάνισή τους στο παιχνίδι. Δεν υπάρχει κάποιο tutorial και στην αρχή δεν ξέρεις τι πρέπει να κάνεις. 

 

2 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
ektelion
08:12 21.04.16 ektelion Παιχνίδι - Παγίδα
Aπό τα κλασικά που βάζεις να παίξεις κάνα τέταρτο και τελικά καίγεσαι με τις ώρες ;-)

buddyjesus
19:56 21.04.16 buddyjesus RE: Παιχνίδι - Παγίδα
Ω ναι. Χωρίς ίχνος ντροπής.