reviewsvideogames

Sonic Boom: Fire & Ice

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: 3DS
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: platform, PEGI: 3+

Ανοίγοντας την Χρυσή Βίβλο των Spin-off, το πρώτο πράγμα που διαβάζουμε είναι ο θεμελιώδης κανόνας που ισχύει για όλα τα παιχνίδια που βασίζονται σε γνωστές και αγαπημένες σειρές. «Αν θέλεις να αποφύγεις την γκρίνια και τη μίρλα των οπαδών της τάδε σειράς, φτιάχνεις ένα εναλλακτικό σύμπαν και μετά πειραματίζεσαι με την ησυχία σου», λέει ο κανόνας. Εγώ θα συμπλήρωνα και ένα «του αλλάζεις τα φώτα» αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς στις διατυπώσεις μας. Πάνω σ’ αυτή τη λογική, βασίστηκε η δημιουργία της παράλληλης σειράς Sonic Boom. Ωστόσο, ο λόγος της ύπαρξής της, σχετίζεται με τη μόνιμη αντίδραση των οπαδών του υπερηχητικού σκαντζόχοιρου (αλλά και των φίλων που λατρεύουν να τον μισούν – ελάτε, σας βλέπω, μην κρύβεστε :P) απέναντι σε οποιαδήποτε αλλαγή. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, της SEGA της αρέσει να πειραματίζεται λιγάκι παραπάνω με τα παιχνίδια Sonic, άλλοτε με θετικά αποτελέσματα (βλέπε Sonic Adventure, Sonic Colours και Sonic Generations) και άλλοτε με αρνητικά όπως το - ωχ μάνα μ’ - Sonic 2006 και το - αλί και τρισαλί - Sonic Unleashed.    

Οι δυνάμεις Fire και Ice επιτρέπουν στον Σόνικ να αλληλεπιδρά με στοιχεία της πίστας: για να περάσει απέναντι, ο μπλε σκαντζόχοιρος μετέτρεψε το ποτάμι σε παγωμένη γέφυρα.

Την πλέον κατάλληλη στιγμή, κάνει την εμφάνισή του το Sonic Boom: Fire & Ice, ένα φίνο παιχνιδάκι (ουπς – σπόιλερ!) που συνυπάρχει με τα κανονικά και ορθόδοξα σονικοπαιχνίδια, το οποίο  πορεύεται παράλληλα και ανεξάρτητα από αυτά, δίχως να αλληλεπιδρά μαζί τους. Άλλωστε, βασίζεται σε ένα διαφορετικό σύμπαν, σ' αυτό της ομώνυμης σειράς κινουμένων σχεδίων, εκεί όπου ο Σόνικ είναι ένα αψηλό παιδί με ατημέλητο μαλλί, γάζες στα πόδια και τα χέρια, ενώ γύρω από το λαιμό του έχει τυλιγμένο ένα μοδάτο φουλάρι. Ο Νακλς η Έχιδνα, είναι ντερέκι πράμα και τα γάντια που φοράει έχουν από πέντε δάχτυλα το καθένα, ενώ ο παρανοϊκός Δόκτωρ Ρομπότνικ, συνεχίζει να είναι ο λατρεμένος παρανοϊκός επιστήμονας, χωρίς, όμως, την χαρακτηριστική στρογγυλή κοιλάρα του. Από την άλλη, ο Τέιλς και η Έιμι, είναι ίδιοι και απαράλλακτοι, όπως τους ξέρουμε :P   

Με το Fire & Ice, η Sanzaru, η ομάδα ανάπτυξης του νέου Sonic Boom, βάζει ένα τέλος στην περίοδο των μέτριων και αδιάφορων τίτλων με πρωταγωνιστή τη μασκότ της SEGA, τα οποία κυκλοφόρησαν μετά τα θαυμάσια Sonic Rush και Sonic Rush Adventure για το DS της Nintendo. Τα φορητά Sonic Generations και Sonic Lost World που ακολούθησαν (αμφότερα της Dimps), τα θυμόμαστε για τον βαρετό σχεδιασμό, την απουσία έμπνευσης και φρέσκων ιδεών. Με άλλον αέρα και εντελώς ορεξάτη, η Sanzaru πετυχαίνει εκεί που απέτυχε η Dimps: να δημιουργήσει πίστες που είναι φτιαγμένες για να τρέχει με την άνεσή του ο μπλε σκαντζόχοιρος. Τα επίπεδα έχουν αρχή, μέση και τέλος και ξεχωρίζουν για το σχεδιασμό και τη συνοχή τους. Ξεχάστε, λοιπόν, τις πίστες που μοιάζουν με ατελείωτες διακεκομμένες γραμμές, σαν και αυτές που είδαμε στους τελευταίους τίτλους της Dimps. Στην περίπτωση του Fire & Ice, το τρέξιμο και οι υψηλές ταχύτητες δεν αποτελούν πρόβλημα, αφού δεν χρειάζεται να ανησυχούμε μήπως πέσουμε μέσα σε ένα από τα αναρίθμητα κενά που συναντάμε σε κάθε πίστα, τα οποία ήταν η νούμερο ένα αιτία… θανάτου στα πρόσφατα παιχνίδια της Dimps. Τα ρομποτάκια του δόκτορος Έγκμαν, δεν βρίσκονται – ευτυχώς – στα πιο άβολα και άκυρα σημεία, αλλά είναι σωστά τοποθετημένα, έτσι ώστε να ανεβάζουν, ελαφρώς, τον βαθμό πρόκλησης, χωρίς να προκαλούν εκνευρισμό και αναστάτωση. Χάρις στον εξαιρετικό σχεδιασμό των επιπέδων, το Sonic Boom: Fire & Ice συνδυάζει την εξερεύνηση, με την ταχύτητα του Σόνικ, χωρίς να διαταράσσεται η ροή και ο ρυθμός του παιχνιδιού. Ένα χαρακτηριστικό που, στην περίπτωση των φορητών Sonic, είχαμε να δούμε χρόνια ολόκληρα.

Στο Sonic Boom: Fire & Ice ελέγχουμε πέντε χαρακτήρες. Στην περίπτωση των αναμετρήσεων με τους αρχηγούς, ο Σόνικ συνεργάζεται με έναν από τους υπόλοιπους τέσσερις για να βγει νικητής από τη μάχη.         

Ο Σόνικ και η παρέα του, λιώνουν τις σόλες των παπουτσιών τους από το πολύ τρέξιμο, πηδούν εμπόδια, καταστρέφουν τα κομψοτεχνήματα του φαλακρού επιστήμονα, χρησιμοποιούν το ενεργειακό τους λάσο για να περάσουν πάνω από μεγάλους λάκκους γεμάτους αγκάθια και χοροπηδούν από πλατφόρμα σε πλατφόρμα, με περίσσεια χάρη. Εκτός αυτών, καθένας από τους πέντε πρωταγωνιστές μας, διαθέτει από μια ξεχωριστή ικανότητα. Για παράδειγμα, ο Σόνικ μπορεί να εφορμά όχι μόνο στον οριζόντιο άξονα, αλλά και κατακόρυφα, η Έιμι χρησιμοποιεί το τεράστιο σφυρί της για να ανοίξει νέους δρόμους, ο Τέιλς τυλίγει τις δυο του ουρές και πετάει σαν ελικοπτεράκι, ο σκληροτράχηλος Νακλς κινείται υπογείως ως άλλος τυφλοπόντικας, ενώ η μικρή Στικς, ενεργοποιεί διακόπτες με τη βοήθεια του μαγικού της μπούμερανγκ. Το παιχνίδι μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε τον χαρακτήρα της αρεσκείας μας, όποια στιγμή επιθυμήσουμε, δίχως περιορισμούς. Άλλωστε, η χρήση όλων των ηρώων είναι απαραίτητη αν θέλουμε να δοκιμάσουμε τις διάφορες εναλλακτικές διαδρομές κάθε πίστας και να εντοπίσουμε τα κρυμμένα αντικείμενα. Ο μηχανισμός αυτός, έχει ενσωματωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς να χαλάει τον ρυθμό του παιχνιδιού, αφού η αλλαγή χαρακτήρα γίνεται άμεσα, πάνω στη δράση, με το άγγιγμα της οθόνης αφής. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του μηχανισμού Fire & Ice. Ο Σόνικ και οι φίλοι του, είναι εφοδιασμένοι με ένα ειδικό μαραφέτι που τους χαρίζει τις δυνάμεις της Φωτιάς και του Πάγου. Εξ ου και ο υπότιτλος στο εξώφυλλο του παιχνιδιού. Με το πάτημα του πλήκτρου L ή του R, η σονικοσυντροφιά μπορεί να λιώνει παγωμένα εμπόδια ή να τα μετατρέπει σε πάγο. Η χρήση του μηχανισμού αυτού, κάνει ακόμα πιο διασκεδαστικές τις βόλτες μας στα επίπεδα, καθώς ανεβάζει τον αριθμό των εναλλακτικών διαδρομών που μπορούμε να ακολουθήσουμε. Στεκόμαστε πάνω σε ένα δάπεδο φτιαγμένο από πάγο ή μπροστά σε έναν παγωμένο τοίχο που φράζει το δρόμο μας; Με το πάτημα ενός κουμπιού, μια δέσμη φωτιάς τυλίγει τον Σόνικ, η οποία λιώνει τα εμπόδια που συναντούμε. Θέλουμε να φτάσουμε στην άλλη άκρη της πίστας, αλλά μας εμποδίζει τα ορμητικά νερά του ποταμού; Κανένα πρόβλημα. Πατάμε άλλη μια φορά το L ή το R, και ο Σόνικ μεταμορφώνεται στον Iceman των X-Men: η παγωμένη αύρα που περιτριγυρίζει τον μπλε πρωταγωνιστή μας, μετατρέπει το ποτάμι σε παγοτσουλήθρα, έτσι ώστε να φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας. Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο, βγάζω το καπέλο μου στο μικρό στούντιο από την Καλιφόρνια, αφού η προσθήκη όλων αυτών των δυνάμεων και ικανοτήτων, αναδεικνύει τον υπέροχο σχεδιασμό των επιπέδων. Τα πάντα, όσον αφορά το παραδοσιακό gameplay της σειράς Sonic, λειτουργούν άψογα.

Εκεί που απογοητεύει το Sonic Boom: Fire & Ice είναι οι παράπλευρες δραστηριότητες, οτιδήποτε δηλαδή δεν σχετίζεται με το παιχνίδι πλατφόρμας. Υπάρχει μια συλλογή από αδιάφορα υποθαλάσσια επίπεδα όπου πρέπει να οδηγήσουμε το υποβρύχιο του Τέιλς, στο τέλος του λαβύρινθου. Το υποβρύχιο αργεί να ανταποκριθεί στις εντολές που του δίνουμε, ενώ στρίβει πιο αργά και από την καθυστέρηση. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο εκνευριστικά αφού κάθε φορά που ερχόμαστε σε επαφή με νάρκες, τοίχους και λοιπά εμπόδια, χάνεται και ένα μέρος της ενέργειας του υποβρύχιου. Τα ίδια ισχύουν και για το χόβερκραφτ. Το στυλ παιχνιδιού θυμίζει παλιά σουτεράκια, όπως τα Xenon και Ikaruga, χωρίς όμως να γίνεται ποτέ συναρπαστικό και διασκεδαστικό. Απογοητευτικές και οι τις πίστες που τρέχουν αυτόματα, με αντίπαλο ένα από τα ρομπότ του Ρομπότνικ. Αν και τα επίπεδα αυτά είναι υπέροχα σχεδιασμένα, η αντίπαλη Α.Ι. αρνείται πεισματικά να μας κερδίσει, όσο χάλια και αν παίζουμε. Για να καταλάβετε για τι πράγμα μιλάω, αρκεί να σας πω ότι μόλις αντιληφθεί ότι έχουμε μείνει αρκετά πίσω, “κόβει ταχύτητα” και κατεβάζει ρυθμούς, έτσι ώστε να την προλάβουμε. Αγαπημένη Sanzaru, τον Sonic ελέγχουμε, όχι έναν κοντόχοντρο υδραυλικό που χρειάζεται βοήθεια για να ανέβει μια σκάλα :P Ειλικρινά, μετά τον δεύτερο κόσμο, σταμάτησα να ασχολούμαι με αυτές τις παράταιρες δραστηριότητες και αφοσιώθηκα στις κανονικές πίστες.

Τα μίνι παιχνίδια είναι αδιάφορα και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν την ύπαρξή τους.

Από αυτά που έχω δει και έχω παίξει, το Sonic Boom: Fire & Ice είναι το πρώτο αξιόλογο σονικοπαίχνιδο για το 3DS. Ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι εξαιρετικός και με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο. Άλλωστε, αυτό είναι και το ζητούμενο σε ένα παιχνίδι πλατφόρμας. Το αμερικάνικο στούντιο “πάντρεψε” την ταχύτητα με την εξερεύνηση και στο τέλος έβαλε τη δική του πινελιά, εισάγοντας, με απόλυτα επιτυχημένο τρόπο, τις δυνάμεις Fire και Ice. Αν άφηνε στην άκρη τα αδιάφορα μίνι παιχνίδια και εστίαζε περισσότερο στην “καθαρόαιμη” platform – δράση, δημιουργώντας περισσότερες πίστες και προσθέτοντας μερικές ακόμη αναμετρήσεις με τα αφεντικά, θα μιλούσαμε για ένα παιχνίδι εφάμιλλο των Sonic Rush. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που μετράει περισσότερο είναι ότι μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες (Sonic Boom: Rise of Lyric και Sonic Boom: Shattered Crystal), η Sanzaru επαναφέρει το spin-off της σειράς Sonic στο προσκήνιο. Πλέον, το Sonic Boom, μπορεί να αναζητήσει με αξιώσεις τη θέση του στην παγκόσμια αγορά.     

 

Υψηλές ταχύτητες, καλοσχεδιασμένες πίστες και όμορφα γραφικά. Οι δυνάμεις Fire και Ice έχουν ενσωματωθεί άψογα στον βασικό κορμό του παιχνιδιού, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά τον ρυθμό και τη δράση.
Αδιάφορες οι δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με το platform κομμάτι του παιχνιδιού. Μερικά ακόμα boss fights δεν θα έβλαπταν κανέναν.  

 

κανένα σχόλιο συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις