reviewsvideogames

Mass Effect 2

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου
η παρουσίαση έγινε σε: X360, reviewsvideogames

Mass Effect 2

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: RPG, PEGI: 18+

Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω λίγο το τοπίο και να πω από την αρχή ότι το πρώτο Mass Effect δεν μου άρεσε ιδιαίτερα. Ήταν σαφώς ένας από τους πιο τολμηρούς τίτλους της Bioware και ένα φιλόδοξο και εντυπωσιακό παιχνίδι, από όλες τις απόψεις. Όμως είχε ένα σοβαρό πρόβλημα ταυτότητας και μια ασάφεια στους μηχανισμούς του που δεν σε άφηναν να επικεντρωθείς όσο ίσως θα έπρεπε στα θετικά του στοιχεία. Ναι, ο συνδυασμός δράσης, διαλόγων και ανάπτυξης χαρακτήρων ήταν μεθυστικός και διέφερε αρκετά από τα πιο τυπικά παιχνίδια του είδους. Παρόλα αυτά, η θρυλική πλέον ομάδα ανάπτυξης είχε προσπαθήσει να ενσωματώσει υπερβολικά πολλά στοιχεία στον τίτλο της με αποτέλεσμα να υπάρξουν στιγμές όπου οι μηχανισμοί πάλευαν με τις ιδέες, αντί να τις υποστηρίζουν. Η μικροδιαχείριση των χαρακτήρων ερχόταν σε σύγκρουση με το μινιμαλιστικό interface, οι μάχες ήταν αρκετά στρατηγικές, αλλά όχι αρκετά ποικίλες, οι αποστολές πολλές, αλλά η εξερεύνηση μονότονη.

Αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς, και αυτό που έσωσε ποιοτικά τον τίτλο κατά τη γνώμη μου, ήταν η αγάπη με την οποία έπλασε η Bioware τον κόσμο του παιχνιδιού. Το πρώτο Mass Effect είχε αυτήν τη χαρακτηριστική ατμόσφαιρα μιας κλασικής τηλεοπτικής σειράς επιστημονικής φαντασίας. Δεν είχε προσπαθήσει να μιμηθεί το Star Wars, κάτι που θα περίμενε κανείς λόγω του παρελθόντος της εταιρείας με το Knights of the Old Republic. Όχι, η βασική έμπνευση του Mass Effect ήταν οι… σχετικά αφανείς ήρωες της επιστημονικής φαντασίας, σειρές όπως το Buck Rogers, το Babylon 5 και το αυθεντικό Galactica. Και εγώ προσωπικά, ευγνωμονώ την Bioware για αυτό, ανεξάρτητα από τις ενστάσεις που είχα για το σχεδιασμό του παιχνιδιού.

Η συνέχεια της διαστημικής όπερας της Bioware κρύβει αρκετές εκρηκτικές εκπλήξεις.

Massive and effective… 2

Ήδη από τα πρώτα λεπτά του Mass Effect 2, είναι προφανές ότι η Bioware είναι αποφασισμένη να μην επαναλάβει τα λάθη του παρελθόντος. Πρώτα από όλα, το παιχνίδι ξεκινά με μια εκρηκτική σεκάνς, αφήνοντας πίσω του τους αργούς –αρχικά- ρυθμούς του παρελθόντος. Οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ η πραγματικά αριστοτεχνική σκηνοθεσία δίνει στον τίτλο μια αίσθηση συνέχειας που δεν απαντάται συχνά σε παιχνίδι. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα sequel τύπου Final Fantasy ΧΧΧ ή Fallout 3. Το Mass Effect 2 δεν συνεχίζει απλά την ιστορία ενός κόσμου, αλλά και την ιστορία μιας ομάδας χαρακτήρων, χαρακτήρες που ο παίκτης συναντά και πάλι με μεγάλη του χαρά. Αυτή η αίσθηση συνέχειας κάνει πραγματικά θαύματα για την ατμόσφαιρα του τίτλου. Ο παίκτης έχει την αίσθηση ότι επιστρέφει σε έναν κόσμο που δεν είναι απλά οικείος, αλλά μπορεί να επηρεαστεί ουσιαστικά με τις αποφάσεις και τις πράξεις του. Όχι, ο τίτλος δεν είναι τόσο «ανοιχτός» όσο ένα Fallout, αλλά παρόλα αυτά, καταφέρνει να κρύψει τη γραμμικότητά του με μια αφηγηματική συνέπεια, δημιουργώντας, σε τελική ανάλυση, μια από τις πιο πειστικές ατμόσφαιρες που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα σε videogame.

Κάθε αντίπαλος που θα συναντήσετε, νέος ή παλιός, απαιτεί τη δική του τακτική...

Οι εκπλήξεις δεν περιορίζονται απλά στην αφήγηση, αλλά και στο βασικό σχεδιασμό του παιχνιδιού. Αρχικά, όλα μοιάζουν οικεία, αλλά αυτή η εικόνα είναι απατηλή. Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης (σχεδόν εκπαιδευτικής) αποστολής, ο παίκτης συνειδητοποιεί πόσο εκτεταμένες είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στη συνταγή του Mass Effect. Η Bioware έχει αφαιρέσει όλο το περιττό… λίπος, προσφέροντας μια εμπειρία που είναι σαφώς πιο στοχευμένη. Ξεχάστε λοιπόν την ανιαρή εξερεύνηση άδειων πλανητών. Αυτή τη φορά, τα sidequests εμφανίζονται με τη μορφή αφήγησης. Όσο για το Mako, το όχημα που επέτρεπε στον παίκτη να εξερευνά τις επιφάνειες των πλανητών, έχει αντικατασταθεί από μια νέα τεχνολογία που επιτρέπει στην ομάδα των χαρακτήρων να προσεδαφίζονται απευθείας στην τοποθεσία μιας αποστολής.

Θυσιάζοντας έναν βαθμό ελευθερίας για έναν βαθμό συνοχής, το Mass Effect 2 γίνεται μια πολύ πιο συναρπαστική εμπειρία, με ρυθμό που παρασέρνει τον παίκτη. Στην πλειοψηφία τους, οι δευτερεύουσες αποστολές έχουν πλέον το δικό τους χαρακτήρα. Ξεχάστε τις επαναλαμβανόμενες αποστολές του πρώτου τίτλου, αυτή τη φορά δεν είναι λίγα τα sidequests που θα σας εκπλήξουν: ετοιμόρροπα σκάφη, χρονικές προκλήσεις, κρυμμένα bosses, κάθε αποστολή έχει σχεδιαστεί ξεχωριστά και είναι μια μικρή εμπειρία από μόνη της.

···αλλά αυτή τη φορά, η έμφαση έχει δοθεί αυστηρά στη δράση.
8 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
Τzini
10:30 02.02.10 Τzini Γιατί τόσο αυστηρή βαθμολογηση?
Θα συμφωνήσω με το μεγαλύτερο μέρους αυτού του ποιοτικού και αντικειμενικού review.Το παιχνίδι αποκλείει κάπως όσους δεν έχουν παίξει το ένα,βελτιώθηκε σε κάποιους τομείς αλλά έχασε το νόημα σε κάποιους άλλους.Πρέπει όμως να του αναγνωρίσουμε (όπως αναφέρεις στο review) ότι παρά την ήδη υπάρχουσα ποικιλία διαστημικών παιχνιδιών που κυκλοφορούν,καταφέρνει και διατηρεί τη μοναδικότητα του,παίρνοντας κάποια μικροστοιχεία από άλλα,χωρίς όμως να τα αντιγράφει.Απλά και μόνο γι αυτό το λόγο αξίζει την προσοχή μας.Γιατί όμως τόσο κακή βαθμολόγηση?Αν όχι 10 θα έπρεπε να πάρει τουλάχιστον 9.

Dismiss
11:45 02.02.10 Dismiss RE: Γιατί τόσο αυστηρή βαθμολογηση?
Θεωρείς κακή βαθμολογία το 8+; Θεωρώ ότι χαρακτηρίζει το παιχνίδι ως μια πολύ καλή αγορά, αλλά όχι ως αριστούργημα στο είδος του. Αυτή ακριβώς είναι και η γνώμη μου για τον τίτλο. Είναι ένα παιχνίδι που πρέπει να δεις, ένα παιχνίδι που βελτιώνει τον προκάτοχό του, αλλά και ένα παιχνίδι που προσφέρει λιγότερα από όσα θα μπορούσε. Κατά τη γνώμη μου, χρειαζόταν αλλαγές, αλλά όχι μια τόσο δραστική αλλαγή χαρακτήρα.

Παρόλα αυτά, εξακολουθώ να απορώ. Χαμηλή βαθμολογία το 8+; Μόλις 1,5 βαθμό από την κορυφή απέχει...

TxCForever
12:09 02.02.10 TxCForever RE: RE: Γιατί τόσο αυστηρή βαθμολογηση?
Συμφωνώ. Δεν γίνεται να αφαιράς τόσα κομμάτια από το πρώτο να βελτιώνεις απλά κάποια άλλα και μετά να περιμένεις να μην επηρεάσει αυτό την τελική βαθμολογία.

Dismiss
13:22 02.02.10 Dismiss RE: RE: RE: Γιατί τόσο αυστηρή βαθμολογηση?
Για να φέρω τα πράγματα σε προοπτική, στο πρώτο ΜΕ είχα βάλει 8. Θεωρώ ότι το 2 είναι βελτιωμένο, αλλά το μειωμένο βάθος με απογοήτευσε κάπως.

Roronoa
13:39 02.02.10 Roronoa RE: RE: RE: RE: Γιατί τόσο αυστηρή βαθμολογηση?
Και εμενα με καλυπτει η βαθμολογια με οσα διαβασα στο review.
Το πρωτο ηταν πολυ καλο παιχνιδι αλλα οχι τοσο φοβερο,ειχε θεοποιηθεί απο πολλους :P

Dismiss
14:24 02.02.10 Dismiss Φταίμε κι εμείς...
...όταν τα 9άρια και τα 10άρια πέφτουν βροχή, λογικό είναι να θεωρείται "λίγο" το 8.

Τzini
14:39 02.02.10 Τzini RE: Φταίμε κι εμείς...
Σαφώς και δεν είναι λίγο άδικη βαθμολογία,απλά με παραξένεψε γιατί στα περισσότερα reviews που κοίταξα πήρε 9-10,όχι λιγότερο.Σε μια δεύτερη ματιά,το πολύ 8,5 θα του έβαζα κι εγώ.Φυσικά οι βαθμολογίες δεν κρίνουν πάντα ένα παιχνίδι.

Dismiss
15:12 02.02.10 Dismiss RE: RE: Φταίμε κι εμείς...
Τα games reviews, όπως και κάθε άλλη κριτική, είναι στην ουσία μια προσωπική γνώμη από κάποιον που γνωρίζει ένα αντικείμενο. Ως προσωπική γνώμη, δεν είναι δυνατόν να είναι απολύτως αντικειμενική και αλάνθαστη. Ο αναγνώστης επιλέγει συνήθως τους κριτικούς που εμπιστεύεται αφού έχει γνωρίσει λίγο το στυλ γραφής τους.

Όσο για αυτό που λες για τα περισσότερα reviews, μερικές φορές είναι εύκολο να παρασυρθείς και να ακολουθήσεις ένα ρεύμα. Το ζήτημα είναι να μείνεις πιστός στη δική σου γνώμη και να μπορείς να υποστηρίξεις τις απόψεις σου. Για μένα, το κείμενο έχει σημασία, ο βαθμός απλά λειτουργεί στατιστικά και τα συνοψίζει όλα για τους πιο... βιαστικούς.

Το ιδανικό σύστημα βαθμολογίας για μένα θα ήταν κάτι του στυλ "αριστούργημα - αγοράστε το - νοικιάστε το - ξεχάστε το - έκτρωμα". Αυτό θα με κάλυπτε και ως συντάκτη και ως αναγνώστη :-)