reviewsvideogames

The King of Fighters XIV

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: PS4
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: beat 'em up , PEGI: 12+

Ο τρόπος που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αγορά τα King of Fighters και Street Fighter, θυμίζει λίγο-πολύ την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά με τα Pro Evolution Soccer και FIFA. Άσχετα από την ποιότητα και τα βήματα προόδου που έχει πραγματοποιήσει ο μεγάλος αντίπαλος του Pro, το κοινό παραμένει πιστό στην ετήσια πρόταση της Konami, η οποία έχει σχεδόν ταυτιστεί με την κατηγορία των ποδοσφαιρικών βιντεοπαιχνιδιών. Κάτι ανάλογο συμβαίνει στην κατηγορία των παιχνιδιών ξύλου, με τα KOF και SF. Παρά το γεγονός ότι η σειρά της SNK έφερε πολλές καινοτομίες στο συγκεκριμένο είδος και καθιέρωσε πολλά στοιχεία που, την σήμερον ημέρα, θεωρούνται αυτονόητα σε οποιοδήποτε ξυλίκι, δεν κατάφερε ποτέ να ξεφύγει από τη σκιά των Μαχητών του Δρόμου και να αποκτήσει την αναγνώριση που το αξίζει. Μπορεί να έφταιγε το γεγονός ότι το Street Fighter κυκλοφόρησε σε δημοφιλή συστήματα όπως ήταν τα SNES και Mega Drive, πριν από καμιά εικοσιπέντε χρονάκια, σε αντίθεση με το KOF που το συναντούσες είτε στα ουφάδικα, είτε στη μοναδική κονσόλα που ήταν ικανή, εκείνα τα χρόνια, να τινάξει τον ετήσιο οικογενειακό προϋπολογισμό στον αέρα, το Neo Geo της SNK. Ίσως να έφταιγε η προβληματική οικονομική κατάσταση της Shin Nihon Kikaku και οι πολλές αλλαγές στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς (πέρασε από τα χέρια Ιαπώνων, σε Κορεάτες, πάλι σε Ιάπωνες, για να καταλήξει σε έναν κινεζικό όμιλο εταιριών), που δεν έδωσαν την ευκαιρία στην ιαπωνική εταιρία να ανταγωνιστεί την Capcom σε επίπεδο προβολής και διαφήμισης.

Αφήνοντας πίσω το παρελθόν και μετά από απουσία έξι ετών, η “εφτάψυχη” SNK επιστρέφει δυναμικά στον χώρο των παιχνιδιών ξύλου με το King of Fighters XIV, την πρώτη προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρίας στη νέα γενιά παιχνιδομηχανών.

Η καλλιτεχνική διάθεση των σχεδιαστών της SNK, δεν επηρεάστηκε από τη μετάβαση της σειράς KOF, από τις δύο διαστάσεις, στις τρεις. Όλοι οι χαρακτήρες ξεχωρίζουν για το στιλ και τη φινέτσα τους, ενώ για μια ακόμη φορά, τα κοστούμια των αγαπημένων μας μαχητών, κερδίζουν τις εντυπώσεις. 

Το πρώτο πράγμα που έκανα με το έβαλα το δισκάκι του KOFXIV στο drive του PS4, ήταν να ρίξω μια γρήγορη ματιά στο εκπαιδευτικό κομμάτι του παιχνιδιού, έτσι ώστε να δω τι έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο επεισόδιο, το King of Fighters XIII. Μπαίνω στο μενού με τα tutorials και βλέπω να ανοίγεται μπροστά μου μία λίστα από γνωστά και άγνωστα ονόματα αμυντικών και επιθετικών κινήσεων, με τις οποίες μπορούμε να παίξουμε και να πειραματιστούμε. Τι Supers, τι EX, τι Specials, τι Cancels, τι ΜΑΧ, τι Climax! Νααα, ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του τρισευτυχισμένου Σχοινόβη. Το KOFXIV μας παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία έτσι ώστε να απολαύσουμε εντυπωσιακές αναμετρήσεις, υψηλών προδιαγραφών. Και αυτό δεν είναι υπερβολή, είναι η πραγματικότητα. Εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να εμπλουτίσουμε το παιχνίδι μας, να βελτιώσουμε την αγωνιστική μας συμπεριφορά, να γίνουμε πιο δημιουργικοί, καθώς και να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους αντιπάλους μας. Ωπ, να το πάλι αυτό το χαμόγελο στο πρόσωπο του Σχοινόβη.  

Όλοι οι μαχητές έχουν στη διάθεσή τους μια σειρά από απλές, σούπερ, σπέσιαλ (ξέρω, ξέρω, ούτε για βενζίνη να μιλούσαμε), ακόμα πιο σούπερ και σπέσιαλ κινήσεις, πάνω στις οποίες μπορούμε να στήσουμε τις επιθετικές και αμυντικές μας τακτικές. Για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς, εισάγεται η τεχνική Rush, η οποία δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια προκαθορισμένη αλληλουχία απλών κινήσεων, δηλαδή ένα αυτόματο combo τεσσάρων κινήσεων που μπορούμε να εκτελέσουμε μόνο όταν βρισκόμαστε δίπλα στον αντίπαλό μας, πατώντας ανηλεώς το κουμπί LP (αδύναμη γροθιά – το “Τετράγωνο” στο χειριστήριό μας). Σε περίπτωση που η Power Gauge (η ειδική μπάρα που εντοπίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης) δεν είναι άδεια, το Rush θα ξεκινήσει με απλές κινήσεις και θα καταλήξει σε Super Special Move, προκαλώντας ακόμα περισσότερη ζημιά στον αντίπαλο μαχητή. Η προσθήκη μιας τόσο εύκολης – στην εκτέλεση - τεχνικής, δεν έχει σκοπό να απλοποιήσει το βαθύ και απαιτητικό σύστημα μάχης για το οποίο έχει γίνει γνωστή η σειρά της SNK. Απλά, με την επιλογή αυτή, οι παίκτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με τα δισδιάστατα παιχνίδια ξύλου, να έχουν ένα επιπλέον όπλο στη φαρέτρα τους, έτσι ώστε να μην πελαγώσουν από τον πρώτο αγώνα. Ξοδεύοντας ένα από τα τρία επίπεδα της Power Gauge και πατώντας τα πλήκτρα LK και HP, ενεργοποιούμε το MAX Mode του χαρακτήρα μας. Όσο βρισκόμαστε σ’ αυτήν την κατάσταση, επιτρέπεται η χρήση των EX Special κινήσεων, τις ενισχυμένες εκδοχές των απλών Specials. Στην κλίμακα ισχύος, μετά τις Super και EX ακολουθούν οι Super Specials, MAX Super Specials και Climax Super Specials, όλες τους πάρα πολύ δυνατές και εντυπωσιακές, με την Climax να προκαλεί τη μεγαλύτερη ζημιά από όλες τις υπόλοιπες.

Φυσικά, για όλες τις κατηγορίες των κινήσεων, από τις Specials μέχρι τις Max Super Specials, ισχύει ο κανόνας της ακύρωσης, σύμφωνα με τον οποίο κάθε ειδική κίνηση μπορεί να ακυρωθεί στην αμέσως επόμενη και πιο δυνατή, προτού ολοκληρωθεί το animation της πρώτης. Η ύπαρξη των Cancels βοηθούν στο να εμπλουτίσουμε τα combo μας, με απώτερο σκοπό να μεγιστοποιήσουμε τη ζημιά που θα προκαλέσουμε στον φουκαρά που βρίσκεται απέναντί μας. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν βοηθητικό μηχανισμό που επιμηκύνει τη “διάρκεια ζωής” ενός combo, καθώς, ακυρώνοντας ειδικές κινήσεις στις αμέσως επόμενες και πιο ισχυρές, αυξάνεται ο αριθμός των χτυπημάτων που προσθέτουμε στο combo μας. Και μια και το έφερε η κουβέντα, η επίτευξη των combos στο King of Fighters XIV (και γενικά σε όλα τα επεισόδια της σειράς), απαιτεί πάρα πολλή εξάσκηση, μια και το χρονικό περιθώριο για να συνδέσουμε τις κατάλληλες κινήσεις προκειμένου να σχηματίσουμε ένα μακροσκελές και ολοκληρωμένο combo, είναι ιδιαίτερα αυστηρό. Αντίθετα, το παιχνίδι είναι πιο ελαστικό με την εκτέλεση των Cancels, αφού το χρονικό περιθώριο στην περίπτωση αυτή είναι συγκριτικά μεγαλύτερο. Κατά τα’ άλλα, το σύστημα μάχης του KOFXIV, είναι από τα πιο προσεγμένα που θα συναντήσετε σε παιχνίδι της κατηγορίας. Ευνοεί τη δημιουργία εντυπωσιακών combos, αλλά και να "στήσουμε" παγίδες στους αντιπάλους μας. Για το τελευταίο, αρκεί να σας πω ότι όλοι οι μαχητές μπορούν να εκτελέσουν τριών ειδών άλματα (μικρό, μεσαίο και μεγάλο), έτσι ώστε να “παίζουμε” με τις αποστάσεις και να μπερδεύουμε τον αντίπαλο παίκτη, οδηγώντας τον σε λάθος κινήσεις και επιλογές. Αναμφίβολα, το σύστημα μάχης έχει βάθος, δίνει έμφαση στην τακτική, την δεξιοτεχνία του παίκτη και είναι άκρως διασκεδαστικό. Αρκεί να αφιερώσετε χρόνο στο Training Mode για την εκμάθηση των μηχανισμών του παιχνιδιού. Ανεξάρτητα από το πόσο εξοικειωμένοι είστε με τη σειρά της SNK (ή με παρόμοια παιχνίδια άλλων εταιριών), το KOF δεν αδικεί ποτέ τον παίκτη, αφού η έκβαση της μάχης δεν εξαρτάται από εξωγενείς παράγοντες, παρά μόνο από τις ικανότητες του παίκτη. Κοινώς, το αποτέλεσμα δεν κρίνεται από χαρακτήρες που υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, ούτε από μερικές εύκολες, στην εκτέλεσή τους, κινήσεις που προκαλούν τεράστια ζημιά, κλπ. Το KOF ανταμείβει και με το παραπάνω τους φίλους που θα ασχοληθούν διεξοδικά μαζί του, δίνοντάς τους την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε άκρως διασκεδαστικούς και εντυπωσιακούς αγώνες.   

Το King of Fighters XIV διαθέτει έναν σκασμό από modes και 50 διαφορετικούς χαρακτήρων. Η SNK δεν διστάζει να αφήνει εκτός ρόστερ αγαπημένους χαρακτήρες από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, για χάρη νέων μαχητών.   

Οι πάμπολλες επιλογές παιχνιδιού, αποτελούν άλλο ένα δείγμα του αρχοντικού χαρακτήρα του παιχνιδιού. Στο King of Fighters XIV θα βρούμε ένα πλήθος από διάφορα modes, για όλα τα γούστα. Για τους μοναχικούς παίκτες υπάρχει το Story Mode, το οποίο δεν είναι τίποτα περισσότερο από μασκαρεμένο Arcade Mode, εμπλουτισμένο με τρεις CGI ταινιούλες και μερικούς σύντομους διαλόγους. Αν και η υπόθεση δεν λέει και πολλά πράγματα, είναι το καλύτερο mode για να δοκιμάσουμε όλα όσα μάθαμε στο Training πριν τα βάλουμε με όλον τον κόσμο, μέσα από τις επιλογές παιχνιδιού για πολλούς παίκτες. Το εκπαιδευτικό κομμάτι περιλαμβάνει το αναλυτικότατο tutorial και ένα mode αφιερωμένο στην εκμάθηση των βασικών combos κάθε μαχητή, μέσα από διάφορες δοκιμασίες. Το πακέτο των διαθέσιμων επιλογών, συμπληρώνουν οι διαδικτυακοί αγώνες (απλοί και Κατάταξης, Online Training), κλασικά modes όπως τα Time Attack και Survival, καθώς και μια συλλογή με ταινιούλες, μουσικά κομμάτια και έναν μεγάλο αριθμό σκίτσων, από το ένδοξο παρελθόν της σειράς.    

Όσον αφορά τον τομέα των γραφικών, θυμάμαι πόσο πολύ είχα απογοητευτεί από την πρώτη εμφάνιση του King of Fighters XIV, κατά τη διάρκεια του Tokyo Game Show 2015. Αν και η ανάπτυξη του νέου KOF είχε ξεκινήσει ήδη από το 2014, το οπτικό αποτέλεσμα θύμιζε περισσότερο τίτλο του PS2, παρά ένα παιχνίδι που σχεδιάστηκε με βάση τις δυνατότητες του νέου συστήματος της Sony. Ωστόσο, μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο, η SNK δούλεψε εντατικά πάνω σ’ αυτό το κομμάτι και, χωρίς να διαθέτει μεγάλη εμπειρία πάνω στο σχεδιασμό τρισδιάστατων γραφικών, κατάφερε να μας παρουσιάσει ένα πάρα πολύ όμορφο παιχνίδι, το οποίο τρέχει άψογα στα 60fps. Και φυσικά, το σημαντικότερων όλων είναι ότι δεν χάθηκε τίποτα από το κλασικό δισδιάστατο gameplay, κατά τη μετάβαση της σειράς από τα πιξελ, στα πολυγωνικά γραφικά.      

Το σύστημα μάχης του KOFXIV είναι ένα από τα πλέον διασκεδαστικά και ολοκληρωμένα που θα συναντήσετε σε παιχνίδια της κατηγορίας. Ο αριθμός των κινήσεων, των combos, των αμυντικών και επιθετικών τακτικών που έχουμε στη διάθεσή μας είναι πραγματικά μεγάλος.   

Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά καιρούς η SNK, συνεχίζει να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: να δημιουργεί φανταστικά παιχνίδια ξύλου, υψηλών προδιαγραφών. Δίχως εκπτώσεις και συμβιβασμούς, η ιαπωνική εταιρία οδηγεί την ιστορική fighting σειρά σε μια νέα εποχή, διατηρώντας αυτούσια την μαγεία των δισδιάστατων παιχνιδιών. Το King of Fighters XIV ανταμείβει τους επίμονους παίκτες, το σύστημα μάχης είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο και σχεδιασμένο για να προσφέρει έντονες συγκινήσεις, ενώ, μπορεί να “υπερηφανεύεται” για το γεγονός ότι διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα ρόστερ που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα σε παιχνίδι της κατηγορίας. Απαραίτητη αγορά για τους λάτρεις των παιχνιδιών ξύλου.

 

Φανταστικό σύστημα μάχης. Απαιτεί ακρίβεια κινήσεων και αρκετές ώρες προπόνησης. Πληθώρα από modes, για έναν ή και περισσότερους παίκτες. 50 μαχητές, εκ των οποίων, οι 18 εμφανίζονται για πρώτη φορά. Εντυπωσιακές κινήσεις και υπέροχο soundtrack.  
To Story Mode δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Ο τελικός αρχηγός, είναι τόσο μεγάλα μπράτσα που θυμίζει χαρακτήρα από το Street Fighter. Φέρτε πίσω τον Rugal, βρεεε :P 

 

6 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
Dismiss
16:38 18.09.16 Dismiss Φοβερή βελτίωση από τότε που το έδειξαν πρώτη φορά...
...το genre πάει καλύτερα από ποτέ.

Shinobi
20:41 18.09.16 Shinobi RE: Φοβερή βελτίωση από τότε που το έδειξαν πρώτη φορά...
Ήρθε η ώρα για το Capcom vs SNK 3. Πρέπει, ειδικά τώρα που η SNK γύρισε φορμαρισμένη.

pirederas
22:24 18.09.16 pirederas RE: RE: Φοβερή βελτίωση από τότε που το έδειξαν πρώτη φορά...
Εγώ θα ήθελα ένα Marvel vs. Capcom 4, ειδικά τώρα που οι ήρωες της Marvel είναι της μοδός. Βέβαια και ένα άλλο mash up με anime (τύπου Marvel vs. Tatsunoko) θεωρητικά δεν θα με χάλαγε.

Αλλά τουλάχιστον να φτιάξουν το exploit με το OTG σήκωμα. Δεν αντέχω να ξαναδώ να με σηκώνει κάποιος στον αέρα συνεχόμενα και χωρίς έλεος και να μην μπορώ να κάνω κάτι άλλο από το να βλέπω να με τρώει σιγά σιγά με 110-hit combo. Αν ήθελα απλά να βλέπω θα έβαζα spectator mode :D

Για το KOF 14 δεν μπορώ να πω πολλά. Δοκίμασα το demo και δεν με άρεσε. Μάλλον είμαι πολύ νουμπάς για τόσο τεχνικό fighting game, με αυστηρά timings για combos/cancels/ultras/κλπ.

Shinobi
02:05 19.09.16 Shinobi RE: RE: RE: Φοβερή βελτίωση από τότε που το έδειξαν πρώτη φορά..
Ναι, είναι λίγο πιο αυστηρό από τα υπόλοιπα fgs, όμως το σύστημα χειρισμού είναι πιο φιλικό από το αντίστοιχο του Street Fighter. Εδώ, κάνεις πολλά πράγματα με 4 κουμπιά και όχι με 6. Όσο για το timing, με την προπόνηση θα βρεις εκείνο το χρονικό σημείο στο οποίο μπορείς να συνδέσεις τις διάφορες κινήσεις για να φτιάξεις ένα combo.

Όσο για το MvC4, το θέλω κι εγώ, αλλά προέχει το Capcom vs SNK 3 :P Θα έλεγα το Darkstalkers, αλλά μάλλον το ξέχασαν εκεί στην Capcom...

pirederas
11:33 19.09.16 pirederas RE: RE: RE: RE: Φοβερή βελτίωση από τότε που το έδειξαν πρώτη φο
Από όσο θυμάμαι στο KOF XIV με μπέρδεψαν τα 3 διαφορετικά άλματα και οι περίεργες άμυνες (μπλοκ και αποφυγή).

Πιο πολύ μ' άρεσε το καινούριο Guilty Gear Revelator Xrd που το δοκίμασα σε φίλο.

Δεν ξέρω για το Capcom vs SNK, αλλά το Darkstalkers που λες ελάχιστοι το πήραν. Δεν νομίζω η αγορά να χωράει πολλά fighting games. Μην σου πω ότι εκπλήσσομαι κιόλας που κυκλοφορούν τόσα πολλά (street fighter v, kof xiv, guilty gear, killer instinct, Tekken 7, dead or alive 5, blazblue).

Shinobi
17:21 21.09.16 Shinobi RE: RE: RE: RE: RE: Φοβερή βελτίωση από τότε που το έδειξαν πρώτ
Το KOF δεν έχει κάτι το περίεργο. Όλα είναι απλά και κατανοητά. Απλά, είναι λιγάκι πιο αυστηρό στους χρόνους εκτέλεσης των combos. Όσον αφορά το GGXrd, είναι μακράν το πιο όμορφο 2D fg που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Η αγορά χωραέι όλα τα καλά fighting. Ευτυχώς υπάρχει μεγάλη ποικιλία από δαύτα και έτσι έχουμε όλοι να παίξουμε αυτό ακριβώς που θέλουμε.