reviewsvideogames

Journey

του Χάρη Κλάδη
η παρουσίαση έγινε σε: PS3
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: adventure, PEGI: 3+

Το Journey είναι το νέο επίτευγμα της Thatgamecompany, η οποία με τους τέσσερις τίτλους που έχει στο ενεργητικό της μοιάζει εντελώς αφοσιωμένη σε αυτό που εγώ αποκαλώ «καλλιτεχνικά βιντεοπαιχνίδια». Πρώτο της κατόρθωμα το Cloud, δεύτερο το Flow, για να ακολουθήσει το Flower, για το οποίο ο Φωκίωνας θα σας πει ότι το θεωρεί ένα από τα πιο συγκινητικά «videogames» που έχει παίξει. Το Journey προτείνει μία παραμυθένια ιστορία στην οποία θα ακολουθήσουμε τον πρωταγωνιστή σε έναν μακρινό οπτικά, αλλά σχετικά σύντομο χρονικά, ταξίδι, καθώς προσπαθεί να φτάσει... στην κορυφή ενός βουνού!

Απελευθερώνοντας τα ιπτάμενα πλάσματα που μοιάζουν με... χαλιά, αυτά θα σας καθοδηγήσουν αλλά και θα γεμίζουν την ενέργεια που χρειάζεστε για να κάνετε άλματα.

Αν δεν πάει το βουνό...;

Ένα παράξενο, ανθρωπόμορφο (και απρόσωπο) πλάσμα ξεκινά να βηματίζει προς το μοναδικό αντικείμενο που φαίνεται πως κινείται στην αχανή έρημο. Μερικά βήματα – ή χιλιόμετρα – αργότερα, τα απομεινάρια κτισμάτων μαρτυρούν μία μεγάλη καταστροφή. Η απελευθέρωση ιπτάμενων πλασμάτων που μοιάζουν... με χαλιά από τα κλουβιά τους και η αλληλεπίδραση με αυτά, σου δίνει τη χαρά πως υπάρχουν και άλλα πράγματα για να κάνεις εκτός από το να περπατάς. Κάποια ώρα αργότερα νιώθεις σχεδόν πως έχεις καταλάβει αυτό που σου μεταδίδει το Journey, έστω και αν δεν υπάρχει καμία φωνή να σε καθοδηγήσει με λόγια ή γράμματα, να σου εξηγήσει γιατί βρίσκεσαι εκεί και ποιος είναι ο σκοπός σου. Και παρόλο που με το μυαλό σου βάζεις τις εικόνες σε μία σειρά ώστε να σου διηγούνται ένα άφωνο παραμύθι, μέσα στην απλότητά τους σε δυσκολεύουν αφάνταστα να τις περιγράψεις με λέξεις. Είναι μάλλον επειδή το Journey δεν μοιράζεται πολλά κοινά σημεία με αυτό που έχεις συνηθίσει να αποκαλείς «βιντεο-παιχνίδι». Άλλωστε, αν στην πραγματικότητα αποζητάς να του κολλήσεις μία ετικέτα πάνω στην οποία να γράψεις λέξεις γνωστές και περιγραφικές, θα ήταν «αφήγηση με animation στην οποία καλείσαι να πάρεις μέρος». Κάτι σαν το Ico αλλά χωρίς το platforming και το ψάξιμο. Κάτι σαν το Asura's Wrath αλλά χωρίς τη δράση να διακόπτει την αφήγηση.

Όταν βρεθείτε κοντά στα πιο μικρά χαλάκια μπορείτε να τα φωνάξετε. Αυτά μαζεύονται γύρω σας και σας κάνουν να πετάτε για μικρό χρονικό διάστημα.

Αν από την άλλη θέλεις να εκφραστείς πιο αισθαντικά, για να το παίξεις και λίγο κουλτουριάρης, θα έγραφες ότι στην περίπτωση του Journey η δράση και η αφήγηση είναι ερωτευμένες μεταξύ τους. Η μία προχωρά μερικά βήματα και σταματά για να περιμένει την άλλη να ακολουθήσει, κάνοντάς της μερικά παιχνιδίσματα για να τη «σκανδαλίσει», αλλά ποτέ με σκοπό να την αφήσει σε απόσταση. Και κάπως έτσι ο θεατής/παίκτης/όπως-θέτε-πείτε-τον κρατά το SIXAXIS στο χέρι και κρυφοκοιτάζει μία απίστευτη... λεσβιακή συνεύρεση στην τηλεόρασή του. Και όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα, όσo και να σε εξιτάρουν οι εικόνες μπροστά σου, δεν θα ήθελες να τις διακόψεις ούτε να παρέμβεις με οποιονδήποτε τρόπο – και πάνω απ' όλα θέλεις να μην σε πάρουν χαμπάρι!

Κάπως έτσι, ολοκληρώνεται η περιγραφή της... συμμετοχής του παίκτη στο Journey. Δεν σε αφήνει να επέμβεις, παρά μόνο να το ακολουθήσεις καθώς σε καθοδηγεί από σημείο σε σημείο όπου πρέπει να κάνεις κάποια πολύ απλή δράση. Που και που σε ξεγελάει με στιγμές που εμπεριέχουν ψήγματα gameplay, όπως το να συλλέξεις τα bonus που κάνουν τα άλματά σου μακρύτερα, να αλληλεπιδράσεις με τα πλάσματα και να... υποστείς την επίδραση του περιβάλλοντος επάνω σου, αλλά όλα αυτά βασίζονται σε μηχανισμούς τόσο απλούς που εντέλει περισσότερο υπάρχουν για να σε βάλουν στην αφήγηση, παρά για να σου θυμίσουν ότι... παίζεις.

Αν είστε συνδεδεμένοι στο PSN καθώς παίζετε, ενδέχεται να συναντήσετε και άλλους παίκτες με τους οποίους μπορείτε να κάνετε απλώς παρέα στο περπάτημα. Τελειώνοντας το Journey με ενημέρωσε ότι κάπου είχα συναντηθεί με κάποιον, αλλά χαμπάρι δεν τον πήρα. Ούτε αυτός εμένα υποθέτω.
23 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
Sir Pretender
20:28 01.03.12 Sir Pretender Χμχμχμμ...
Δηλαδή ρε συ Χάρη το τερμάτισες;;; Έφτασες μέχρι το ρημάδι, το καταραμένο το βουνό; Γιατί όταν έπαιζα το hands-on, μια μέρα περπατούσα στην έρημο, είχα καλύψει απόσταση μεγαλύτερη κι απ' το Paris-Dakar κι ακόμα το γαμίδι φαινόταν λες κι ήμουν εγώ στη Γη κι αυτό στη Σελήνη (όχι την «Αλέξη, τι θα πει πατάρι;» Σελήνη, την άλλη(να), την κανονική).

rex
21:59 01.03.12 rex RE: Χμχμχμμ...
Ε, δεν θα περπάτησες όσο χρειαζόταν :Ρ

Χ.Κ.

Sir Pretender
22:20 01.03.12 Sir Pretender RE: RE: Χμχμχμμ...
Μόλις τέλειωσα το playthrough μου, ο (ο Θεός να τον κάνει) πήγε για το σέρβις των 60.000 :P

nitro912gr
00:26 02.03.12 nitro912gr χωρίς τίτλο
Χάρη κάνε μου μια χάρη και κάνε ένα δεύτερο review ή δεύτερη γνώμη για το dear Esther, αφού μπορείς να εκτιμήσεις τέτοιου είδους προτάσεις, πιστεύω ότι χρειάζεται μια προσέγγιση σαν αυτή που έχεις για αυτό το παιχνίδι.

Olorin
00:54 02.03.12 Olorin RE: χωρίς τίτλο
Ποιος να εκτιμήσει τέτοιες προτάσεις;;; Ο άνθρωπος που θεωρεί ότι τα Ico και Shadow of the Colossus δεν είναι παιχνίδια;;; ΧΑ!!! Καλό κι αυτό... ;-Ρ

rex
12:03 02.03.12 rex RE: χωρίς τίτλο
@Νίτρο: εμ... ίσως όντως να μπορώ να εκτιμήσω τέτοιου είδους προτάσεις, οπότε σκέφτομαι πως μάλλον θα προτιμούσες να μην διαβάσεις την άποψη μου για το Dear Esther :P

@Ολόριν: σε παραπέμπω σε αυτό που έχω γράψει στα «αρνητικά» του Τζούρνι :Ρ

X.K.

nitro912gr
12:38 02.03.12 nitro912gr RE: RE: χωρίς τίτλο
πφφ είστε όλοι ξενέρωτοι, αφήστε με να του κάνω εγώ ένα review να του δώσω ένα 11/10 να γουστάρουμε. :P

Σκεφτείτε πόσα pageviews θα μαζέψει το byteme μόνο και μόνο από το trollflamewar που θα ξεσπάσει στα comments :P

ektelion
13:59 02.03.12 ektelion RE: χωρίς τίτλο
Θεωρώ ότι η κριτική μου στο Dear Esther ήταν περιεκτική, εποικοδομητική και εμπεριστατωμένη. Δεν ήμουν ισοπεδωτικός, ούτε ειρωνικός. Ξεκαθάρισα ότι ο τεχνικός του τομέας με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο και ότι όλα τα υπόλοιπα ήταν καθαρά υποκειμενικά. Το Dear Esther το έκρινα ως βιντεοπαιχνίδι, καθώς ως τέτοιο πλασάρεται από τους δημιουργούς του και από το Steam. Όχι ως οτιδήποτε άλλο. Και κάθε βιντεοπαιχνίδι χρειάζεται να έχει ορισμένα αντικειμενικά χαρακτηριστικά, τα οποία πολύ απλά έλειπαν από το Dear Esther.

Δεν υπήρξα ποτέ αρχισυντάκτης, αλλά προσωπικά δεν θα μου άρεσε να διαβάζω στο ίδιο έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο δύο εκ διά μέτρου αντίθετες απόψεις "για να μένουν όλοι ικανοποιημένοι". Πιστεύω ότι το καλύτερο που μπορεί να κάνει ο κάθε συντάκτης είναι να τεκμηριώνει την εκάστοτε άποψή του όσο καλύτερα μπορεί. Την όποια ποικιλοτροπία στην αντίληψη των επισκεπτών του ιστότοπου για το εκάστοτε παιχνίδι/θέμα την προσφέρουν οι ίδιοι οι επισκέπτες μέσω των σχολίων τους.

Dismiss
08:19 02.03.12 Dismiss Σου είπα...
...να μην χρησιμοποιήσεις το quote. Έχουμε και μια φήμη να προστατεύσουμε. (Τι άλλα νέα, πόσο πήγε ο ΟΣΦΠ χθες κι άλλα ξεκαρφωτικά.)

other_reality
12:10 02.03.12 other_reality χωρίς τίτλο
Πόσο κάνει ρε guys ; Έχω ένα 20άρι στο PSN, αλλα θέλω και για το Vita το Escape Plan, να δώ άμα βγάινουν τα ρέστα !!!

nilo
12:18 02.03.12 nilo RE: χωρίς τίτλο
$14.99 αν δεν κάνω λάθος ;)

other_reality
12:20 02.03.12 other_reality RE: RE: χωρίς τίτλο
κανα δεκάρικο δηλαδή...πάλι έξω πέσαμε, ας ταίσω το Vita πρώτα που είναι φρέσκο και βλέπουμε !! Μου αρέσουν πάρα πολλοί όλοι οι τίτλοι αυτού του studio, οπότε θα το τσιμπήσω αργά η γρήγορα

rex
12:21 02.03.12 rex RE: χωρίς τίτλο
edited: για 15 δολάρια είναι μάλλον ακριβό. Βέβαια απευθύνεται σε ιδιαίτερο κοινό που ακριβώς επειδή υποψιάζεται τι να περιμένει, θα τα δώσει έτσι και αλλιώς. Για τον πιο «φυσιολογικό» gamer δεν θα το πρότεινα σε αυτή την τιμή.

Χ.Κ.

nilo
12:28 02.03.12 nilo RE: RE: χωρίς τίτλο

Dismiss
12:46 02.03.12 Dismiss RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Αν έχει τη δύναμη του flower, λίγα είναι :-)

papoulis
12:33 14.03.12 papoulis Μονο PSN?
Κατάλαβα καλά παλληκάρια; Ειναι διαθέσιμο μόνο για PSN προς το παρόν;

Dismiss
12:52 14.03.12 Dismiss RE: Μονο PSN?
Ναι, είναι το τελευταίο παιχνίδι στα πλαίσια του deal που είχε η thatgamecompany με τη Sony.

Nikos1451
12:44 23.03.12 Nikos1451 Φαίνεται
οι δοκιμαστές δεν μπορούσαν να συλλάβουν το μεγαλείο του τίτλου και αλληλοσκοτώνονταν. Έτσι οι σοφοί σχεδιαστές προχώρησαν σε δραστικά μέτρα.
http://www.gamekicker.com/gaming-news/journey-playtesters-kept-offing-each-other

rex
13:22 23.03.12 rex RE: Φαίνεται
Χαχαχα, game journos... άτιμη φάρα :P

X.K.

Shinobi
13:48 23.03.12 Shinobi RE: Φαίνεται
Μπορεί να έφταιγε η μοναξιά...

rex
15:18 23.03.12 rex RE: RE: Φαίνεται
Σημασία δεν έχει το ταξίδι, αλλά να έχεις κάποιον(α) να βαράς :P

X.K.

Shinobi
15:58 23.03.12 Shinobi RE: RE: RE: Φαίνεται
Το γεγονός ότι η εταιρία δε σου επιτρέπει να πλακώσεις στα μαπίδια τον άγνωστο συνταξιδιώτη στο Journey, στερεί αρκετούς πόντους από την καλλιτεχνική του αξία.

Nikos1451
16:04 23.03.12 Nikos1451 RE: RE: RE: RE: Φαίνεται
Έπρεπε να υπάρχει απλά η δυνατότητα και να είναι στο χέρι του παίκτη αν τη χρησιμοποιούσε.
Τώρα αντιμετωπίζουν τους παίκτες σαν τρόφιμους φυλακής, επιβάλλοντάς τους να είναι ειρηνικοί με το ζόρι, για να μην χαλάσει η εικόνα του πολύτιμου παιχνιδιού τους.