reviewsvideogames

Gran Turismo Sport

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: PS4
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: racing, PEGI: 3+

Πριν από είκοσι ολόκληρα χρόνια (άλλη μία σημαντική επέτειος που μας υπενθυμίζει το πόσο γεράσαμε :P), ο κύριος Καζουνόρι Γιαμαούτσι και η ομάδα του “πάντρεψαν” την κουλτούρα και τo lifestyle του αυτοκινήτου με τα πολύγωνα και τα textures, και έφεραν στον κόσμο το Gran Turismo, τον πρώτο και καλύτερο εξομοιωτή οδήγησης του Playstation. Το δημιούργημα της Polyphony Digital προκάλεσε αίσθηση και έκλεψε καρδιές, καθώς συνδύαζε τη σοβαρότητα και το κύρος ενός εξομοιωτή οδήγησης, με την προσβασιμότητα και την ομορφιά ενός καλού arcade ραλακίου. Και όχι μόνο. Η PD φρόντισε να “προικίσει” το “παιδί” της με έναν σκασμό από επιλογές (αυτοκίνητα, διαδρομές, διπλώματα, μηχανικά μέρη και εξαρτήματα) και χλιδάτα γραφικά που θα ζήλευαν όλοι οι ανταγωνιστές της Sony και της κονσόλας της. Με το πέρασμα των ετών η σειρά διατήρησε τα βασικά της χαρακτηριστικά και φέτος η PD προσθέτει έναν ακόμη παράγοντα στην εξίσωση που λέγεται Gran Turismo: το διαδίκτυο.

Το Gran Turismo Sport είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να αξιοποιεί τις δυνατότητες της τηλεόρασης που έχετε στην κατοχή σας, όσον αφορά την απεικόνιση και το HDR. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό.      

Με το Gran Turismo Sport, η Polyphony Digital επικεντρώνεται στους αγώνες με γνωστούς και αγνώστους μέσω διαδικτύου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή διεξαγωγή των αγώνων και το ευ αγωνίζεσθαι. Τα πάντα είναι μελετημένα μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια. Πρώτα-πρώτα, το παιχνίδι φροντίζει να μας βρει αντιπάλους στα μέτρα μας, έτσι ώστε το σύνολο των παικτών να απολαμβάνουν τις διαδικτυακές αναμετρήσεις. Μάλιστα, η PD το πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα καθώς, πέρα από τις ικανότητες, αξιολογεί και την οδηγική μας συμπεριφορά, κατά τη διάρκεια του αγώνα. Βάσει του συστήματος αξιολόγησης που εφαρμόζει το GTS, οι οδηγοί που είναι καλά παιδιά παίζουν με τα υπόλοιπα καλά παιδιά και συμμετέχουν σε αγώνες υψηλού επιπέδου. Τα όχι και τόσο καλά παιδιά, δηλαδή οι παίκτες που είτε πέφτουν συστηματικά πάνω στους άλλους οδηγούς, είτε τους εμποδίζουν, βλέπουν το αυτοκίνητό τους να μετατρέπεται σε φαντασματάκι και τους αντιπάλους τους να το διαπερνούν, σαν να μην υπάρχει. Μ’ αυτόν τον τρόπο η PD προσπαθεί να περιορίσει τις αντιαθλητικές συμπεριφορές, ώστε το αποτέλεσμα ενός αγώνα να είναι δίκαιο. Ωστόσο, το σύστημα παρουσιάζει ένα σημαντικό ψεγάδι, καθώς αδυνατεί να ξεχωρίσει τον δόλο από το λάθος. Ο δείκτης Sportsmanship πέφτει ακόμα και όταν προκαλέσουμε μία σύγκρουση από λάθος ή ακόμα και όταν πέσουμε πάνω σε αυτοκίνητα που μόλις συγκρούστηκαν, επειδή δεν προλάβαμε να αντιδράσουμε εγκαίρως. Κάπως έτσι “βγαίνει” το όνομα ορισμένων αξιόλογων οδηγών που απλά τυγχάνουν να συμμετέχουν – άθελά τους – σε πολλά ατυχήματα: P Πέρα από την πλάκα, αυτό που καταφέρνει, εν τέλει, να κάνει το GTS, είναι να εξισώνει το ατύχημα με την πρόθεση, πράγμα που αδικεί – ελαφρώς – τους αληθινούς τσέτλεμεν των δρόμων. 

Η Polyphony Digital δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για να βγάζουμε άψογες φωτογραφίες. Το Photo Mode προσφέρει μία σειρά από δεκάδες επιλογές, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε πανέμορφα κάδρα. 

Όσον αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, το Gran Turismo τα πηγαίνει περίφημα. Η εύρεση αντιπάλων είναι απλή υπόθεση και γίνεται χωρίς καθυστερήσεις. Αυτό όμως που με εντυπωσίασε περισσότερο είναι ότι σε όσους αγώνες έλαβα μέρος και παρά τον μεγάλο αριθμό των αντίπαλων οδηγών που προέρχονταν από διάφορες χώρες τις Ευρώπης (έτυχε σε αγώνα να τρέχω με Γάλλους, Βρετανούς, Βέλγους, Γερμανούς, Πολωνούς και Ισπανούς, μαζί), δεν παρατήρησα το παραμικρό lag. Η εμπειρία των διαδικτυακών αγώνων μου φάνηκε πάρα πολύ ομαλή, σε σημείο που νόμιζα ότι έπαιζα με αντίπαλο τον υπολογιστή και όχι με ανθρώπους από διαφορετικές χώρες. Kudos από μένα, λοιπόν, στην Polyphony Digital για την απόδοση της μηχανής του παιχνιδιού κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών αναμετρήσεων και την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος. Το Gran Turismo Sport τρέχει στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, ακατέβατα και χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό. Ιδιαίτερα σημαντικό για ένα παιχνίδι που ρίχνει το βάρος στην - ας πούμε – ρεαλιστική οδήγηση (μακριά από λογική των arcade racers, δηλαδή) και το κομμάτι διαδικτυακών αγώνων ταχύτητας. Ο χειρισμός είναι άψογος με άριστη απόκριση, όπως θα περίμενε κανείς από μία σειρά όπως τα Gran Turismo. Είτε τρέχουμε σε πίστα με άσφαλτο, είτε σε χωμάτινη διαδρομή, η οδήγηση είναι απολαυστική. Μοναδικό ψεγάδι, η συμπεριφορά των οχημάτων όταν συγκρούονται. Διαχρονικό πρόβλημα της σειράς, με τα αυτοκίνητα να συμπεριφέρονται κατά τη σύγκρουση λες και είναι κονσέρβες γεμάτες με σαρδέλες βουτηγμένες σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο. Είναι κομματάκι αστείες οι αντιδράσεις των οχημάτων στο Gran Turismo Sport, καθώς οι κανόνες Φυσικής πηγαίνουν... περίπατο. Δεν τσαλακώνονται λαμαρίνες, δεν προκαλούνται μεγάλες ζημιές, απλά σπρώχνει το πίσω αυτοκίνητο, το μπροστά, σαν να κλωτσάς τενεκεδάκι.

Συμμετέχοντας σε αγώνες, κερδίζουμε χρήματα και πόντους εμπειρίας τους οποίους μπορούμε να εξαργυρώσουμε για να προσθέσουμε στη συλλογή μας γρηγορότερα αμάξια και διακοσμητικά για το αυτοκίνητό μας. Προσοχή, όμως. Η πρόοδος που σημειώνουμε αποθηκεύεται μόνο όταν ο server του παιχνιδιού είναι online. 

Εκεί που μας τα χαλάει το παιχνίδι της Polyphony Digital, είναι στο περιεχόμενο. Για τους μοναχικούς παίκτες ή γι’ αυτούς που θέλουν να προπονηθούν πριν ξεκινήσουν τους διαδικτυακούς αγώνες, υπάρχει το Arcade Mode, το οποίο προσφέρει τέσσερις επιλογές παιχνιδιού: απλός αγώνας με αντίπαλο την Α.Ι., Time Trial, Drift Event, Custom Race (o παίκτης καθορίζει τους κανόνες του αγώνα), Split Screen και VR Mode. To πληθωρικό GT Mode από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, έχει αντικατασταθεί από το λιτό Campaign Mode. Εκεί, βρίσκουμε τα απολύτως βασικά. Μέσα από τη Σχολή Οδήγησης, μαθαίνουμε πως να οδηγούμε σωστά, πότε πρέπει να πατάμε το φρένο και να αφήνουμε το γκάζι, πως να παίρνουμε σωστά τις στροφές – ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας τους, κοκ. Αφού τα εμπεδώσουμε όλα αυτά, προχωράμε στις Αποστολές, ένα σύνολο από διάφορες δοκιμασίες που ποικίλουν (οδήγηση μέσα στα όρια που θέτουν οι πορτοκαλί κώνοι, αγώνες ταχύτητας και αντοχής), με σκοπό να εξασκήσουμε όλα όσα μάθαμε από τη Σχολή. Ένα από τα πλέον χρήσιμα εργαλεία, είναι το Circuit Experience που μας επιτρέπει να εξοικειωθούμε με τις πίστες, πριν ξεκινήσουμε τις αγωνιστικές μας υποχρεώσεις. Όμορφα και ωραία όλα αυτά, ωστόσο στο βασικό του κομμάτι, αυτό των διαδικτυακών αγώνων, το GTS προσφέρει ελάχιστες επιλογές. Ο αριθμός των διαθέσιμων πρωταθλημάτων είναι μικρός, με αποτέλεσμα η συμμετοχή μας σε απλούς online αγώνες που διοργανώνονται είτε από εμάς, είτε από άλλους παίκτες, να αποτελεί μονόδρομο, μέχρι να εμπλουτιστεί το κομμάτι αυτό. Πόσες φορές να τρέξει κανείς στις ίδιες και τις ίδιες πίστες; Πάντως, η PD έχει δεσμευτεί για τη βελτίωση του τμήματος αυτού, καθώς ήδη άρχισαν να προστίθενται καινούργια πρωταθληματάκια, από τις αρχές Νοεμβρίου. Η ίδια εικόνα επαναλαμβάνεται και στην περίπτωση των διαθέσιμων οχημάτων και πιστών. Ξεχάστε τα 1000 και βάλε αυτοκίνητα που μας έδιναν τα παλιά GT. Στο Sport, θα πρέπει να βολευτούμε με περισσότερα από 150 οχήματα, πολλά από τα οποία είναι παραλλαγές μοντέλων που περιλαμβάνονται ήδη στη συλλογή. Από την άλλη, βέβαια, λόγω του μικρού αριθμού αυτοκινήτων, οι σχεδιαστές της Polyphony έδωσαν τη δέουσα προσοχή στον σχεδιασμό και την απεικόνιση των αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα όλα τα τρισδιάστατα μοντέλα να είναι πανέμορφα και εντυπωσιακά.   

Το μενού του GT Sport είναι στα ελληνικά. Το μοναδικό παράπονο που έχω, είναι το μέγεθος της γραμματοσειράς. Στην σαραντάρα τηλεόραση που έχω, τα γράμματα μοιάζουν με ψείρες :P 

Με το Gran Turismo Sport, η ομάδα του Γιαμαούτσι έθεσε τις βάσεις για κάτι το πραγματικά σπουδαίο. Η μηχανή γραφικών είναι εξαιρετική, ο κώδικας εξασφαλίζει τη ομαλή διεξαγωγή των αγώνων, χωρίς τεχνικά προβλήματα και αποσυνδέσεις, ο χειρισμός είναι άρτιος. Οι προοπτικές υπάρχουν, ωστόσο, στην παρούσα φάση, το GTS δεν αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ακόμα και χωρίς να το συγκρίνουμε με τους ανταγωνιστές του. Και για να χρησιμοποιήσω όρους μαγειρικής, το ζυμάρι αυτής της πίτσας είναι εξαιρετικό. Το μόνο που χρειάζεται είναι τα υλικά για να έχουμε ένα θεσπέσιο έδεσμα. 

 

Υπέροχος τεχνικός τομέας με πάρα πολλές παραμετροποιήσεις, ώστε το GT Sport να αξιοποιεί τις δυνατότητες που έχει η τηλεόρασή σας. Άψογος χειρισμός, απολαυστικοί αγώνες χωρίς lag και αποσυνδέσεις. Μενού στα ελληνικά. 
Χρειάζεται περισσότερο περιεχόμενο. Λίγα αυτοκίνητα και πίστες σε σχέση με τα παλιότερα παιχνίδια της σειράς. Το σύστημα αξιολόγησης της αθλητικής συμπεριφοράς δεν ξεχωρίζει το λάθος από την πρόθεση. Σε περίπτωση μη διάθεσης του server, το παιχνίδι αδυνατεί να σώσει την πρόοδό μας και η μοναδική επιλογή παιχνιδιού που έχουμε είναι το Arcade Mode.

 

2 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
blackpax
07:55 13.11.17 blackpax χωρίς τίτλο
δεν ξέρω για την τελική έκδοση, αλλά αν κρίνω απ' την μπέτα, η PD αρχίζει να θυμίζει nintendo με τις εμμονές και την ξεροκεφαλιά της. Σκέφτομαι για πρώτη φορά στα χρονικά να ΜΗΝ αγοράσω gran turismo. Κρίμα πραγματικά (εκτός και αν με κάνα patch ανατραπεί τπτ).

TxCForever
22:48 13.11.17 TxCForever χωρίς τίτλο
Συγγνώμη αν ακουστώ «ρηχός», αλλά για μένα το μοναδικό selling point που ανέκαθεν με ενδιέφερε στη σειρά ήταν οι άπειρες επιλογές σε αυτοκίνητα, events και πίστες. Να «έχω» για πλάκα Lamborghinis και Ferrari με ένα Skyline πειραγμένο μέχρι το Θεό ή ένα Escudo φτιαγμένο για αναβάσεις. Εκεί που συμμετέχω σε αγώνες ράλλυ, να αλλάζω και να πηγαίνω ξαφνικά σε πίστα go-kart.

Αν τα φύγουμε όλα αυτά απλά για να μπορώ να βγάζω υψηλής ευκρίνειας screenshots, τότε λυπάμαι αλλά για μένα δεν είναι πλέον Gran Turismo.