reviewsvideogames

Forza Motorsport 4

του Χάρη Κλάδη
η παρουσίαση έγινε σε: X360
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: racing, PEGI: 3+

...και λοιπόν που λέτε (ωχ, απότομη εκκίνηση...) με το που έβαλα το πρώτο δισκάκι του Forza 4 στο X360 (το παιχνίδι έρχεται σε δύο δισκάκια, στο δεύτερο υπάρχουν δεδομένα που μπορείτε να εγκαταστήσετε) στην οθόνη εμφανίστηκε κάτι σχετικό με «μεταφορά του υπάρχοντος προφίλ από το Forza 3 του οποίου βρέθηκαν δεδομένα στην κονσόλα μου». Ή τέλος πάντων κάτι παρεμφερές, αφού ήμουν αφηρημένος εκείνη τη στιγμή και πατούσα ασυναίσθητα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία χωρίς να πολυδιαβάζω τα της οθόνης. Το μόνο που ήθελα ήταν... να τρέξω. Και κάποια στιγμή τα κλικ τελείωσαν, βρέθηκα στην οθόνη επιλογής ανάμεσα στα αυτοκίνητα κατηγορίας «κομμώτρια από το Μπουρνάζι», επέλεξα το πιο... κόκκινο και βρέθηκα στην πίστα. Και στην επόμενη. Και στη μεθεπόμενη. Και κάπου εκεί ξεκίνησα να ανησυχώ «βρε μήπως τότε στην αρχή που έλεγε για Forza 3 δεν ήταν μόνο για το προφίλ μου, αλλά υπάρχει και κάτι σαν 'Forza 3 mode' το οποίο επέλεξα καταλάθος;»

Υπέροχα μοντέλα (και απ' την αρχή, έτσι, όχι σε... δόσεις - μπηχτή :Ρ), φοβερός σχεδιασμός... για να δεις, μωρέ, που τό 'χω ξαναδεί...;

Πόσο ακόμα;

Είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε φτάσει στη στιγμή αυτή που για την τωρινή γενιά των κονσολών απλώς... δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που να επιδέχονται βελτίωσης. Ο τεχνικός τομέας έχει πιάσει ταβάνι, τα στοιχεία του gameplay που θεωρούνται απαραίτητα έχουν ήδη τυποποιηθεί. Οπότε ένα παιχνίδι - οποιοδήποτε παιχνίδι - αρκεί να τα χρησιμοποιήσει στον βέλτιστο βαθμό για να πετύχει καλό αποτέλεσμα. Λογικότατο ακούγεται. Τι γίνεται όμως για την περίπτωση ενός παιχνιδιού που έρχεται για να συνεχίσει κάτι που είναι ήδη εξαιρετικό; Κάπως έτσι, το Forza 4 προκαλεί αμηχανία την πρώτη φορά. Ναι, είναι τέλειο. Αλλά το έχω ξαναπαίξει. Και κάπως έτσι επίσης θα μπορούσα να κλείσω ολόκληρο το review για το παιχνίδι, βάζοντας απλώς μία παραπομπή προς το προ διετίας κείμενο για το Forza 3 και να πάω να πιω το καφεδάκι μου ανακουφισμένος που δεν θα χρειαστεί να γράψω πάλι τέσσερις σελίδες κατεβατό. Λέμε τώρα.

Το Autovista είναι απίστευτο car porn mode για όποιον ενδιαφέρεται να «αγγίξει» εικονικά τα πιο ονειρικά αυτοκίνητα στον κόσμο. Και για να ακούσει τον ήχο τους! <3

Έχοντας λοιπόν λίγα πράγματα να κάνουν όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά (σίγουρα υπάρχουν μικροβελτιώσεις στο οδηγικό μοντέλο και στα 3D, αλλά όταν ήδη όλα είναι εξαιρετικά, πώς να υπάρχει κάτι τόσο τρανταχτό που να είναι άξιο αναφοράς;), οι άνθρωποι της Turn 10 επικεντρώθηκαν στο φαν κομμάτι, παραδειγματιζόμενοι ίσως και από το Gran Turismo 5. Το κομμάτι της «κουλτούρας» του αυτοκινήτου είναι καλογυαλισμένο και αρκετά πλούσιο, με κάθε ξεκλειδωμένο αυτοκίνητο που διατίθεται στο Autovista mode να προσφέρεται για ξενάγηση, με εξαιρετικά λεπτομερείς εξωτερικές και εσωτερικές απόψεις, με διάδραση, πληροφορίες αλλά και έναν αφηγητή (ρε παιδιά, δεν είναι πάντα  ο Κλάρκσον) που μας ξεναγεί στα τεχνικά χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου. Και, εφόσον το αυτοκίνητο στου οποίου το σαλόνι καθόμαστε στο Autovista mode έχει ξεκλειδωθεί και για το ίδιο το παιχνίδι, μας δίνεται η δυνατότητα να το βάλουμε μπροστά για ένα απ' ευθείας test-drive.

Μάλιστα το Autovista διαθέτει αλληλεπίδραση, πληροφορίες αλλά και αφήγηση.

Επιπλέον προσοχή δόθηκε και στο online κομμάτι του Forza 4. Ή καλύτερα, στο «community» κομμάτι – που εκτός από της μοδός, είναι πιο ταιριαστή λέξη για να περιγράψει τι έχουν κάνει στην Turn 10. Μπορούμε λοιπόν να φτιάξουμε το δικό μας «club» στο οποίο θα καλέσουμε τους φίλους μας, θα φτιάξουμε ομάδες και θα κοντραριστούμε με άλλες στα leaderboards. Μπορούμε να δημιουργήσουμε κούρσες με δικούς μας κανόνες, για συγκεκριμένους τύπους αυτοκινήτων αν θέλουμε, και να αναμετρηθούμε με άλλους παίκτες (έως 16) που θα βρούμε στα lobby. Και, τέλος, υπάρχει το πλέον ενδιαφέρον mode, με την ονομασία Rivals, κατά το οποίο μπορούμε να φορτώσουμε τα διαθέσιμα ριπλέι φίλων και αγνώστων και να παραβγούμε με τα ghost-cars τους (// και μετά να πέσουμε σε βαθιά κατάθλιψη).

32 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
luffy
16:24 10.10.11 luffy Χμμ
Καλός βαθμός το 8, από ότι κατάλαβα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι παιχνιδάρα, αλλά ότι δεν είχε πολλές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο ε?
Πχ θα μπορούσε να συγκριθεί με άλλα racing games? (Υποκειμενική (πχ gtv) ερώτηση αλλά θα ήθελα να ακούσω μια απάντηση)

Nikos1451
16:48 10.10.11 Nikos1451 Αφού
το λέει στο review "Πρόκειται για το κορυφαίο παιχνίδι οδήγησης (προσέξτε: δεν το ονομάζω καν «racing») της τωρινής γενιάς".

VeRDe
01:00 11.10.11 VeRDe Άδικος Βαθμός
Άδικος βαθμός για ένα παιχνίδι που η μόνη κριτική που σηκώνει είναι η απουσία weather effects και η ληστρική τακτική των DLC πακέτων με αυτοκίνητα που έπρεπε να είναι ήδη μέσα (πχ η Giulietta ενώ είναι έτοιμη πολύ πριν βγει το παιχνίδι και μάλιστα δίνεται ως δώρο σε όσους κάνουν pre order από συγκεκριμένο site). Κατά τα άλλα αν παίρνει το Forza 4 8+ τότε το Gran Turismo δεν παίρνει ούτε 6 και εσείς του είχατε δώσει ίδιο βαθμό... μεγάλο FAIL!

nilo
07:55 11.10.11 nilo RE: Άδικος Βαθμός
Από πότε το 8+ θεωρείται κακός/μέτριος βαθμός;

http://www.byteme.gr/column/245/2011_09_26

kavadias
12:11 11.10.11 kavadias RE: RE: Άδικος Βαθμός
δεν είπε κανείς ότι είναι κακός άλλα για ένα παιχνίδι σαν το forza 4 όντως είναι ελαφρώς άδικος. Συμφωνώ με τον verde και στο θέμα "μειονεκτήματα" του forza. Απ' την άλλη η σύνταξη του byteme και το κυρίως κοινό του είναι γενικώς ολίγον PS3-GT5 fanboys οπότε ψιλοαναμενόμενο.

Dismiss
12:21 11.10.11 Dismiss RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
Προσωπικά αδιαφορώ τόσο για το GT5 όσο και για το Forza 4. Τα θεωρώ ακόμα πιο βαρετά και από τα παιχνίδια μπάσκετ. Σόρι που σου χαλάω την εντύπωση.

rex
12:36 11.10.11 rex RE: RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
Την προηγούμενη φορά που κάποιος με αποκάλεσε φανπόι, ήμουν του Xbox. Τώρα είμαι του PS :P

Το Forza 3 είχε πάρει «9», πριν δύο χρόνια, διότι όταν το είχα δει είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό. Το GT5 έναν χρόνο αργότερα πήρε «8+» ακριβώς επειδή το Forza 3 ήταν καλύτερο.

Σήμερα το Forza 4 παίρνει «8+», όχι διότι δεν το θεωρώ αντικειμενικά ένα κλικ καλύτερο από το GT5 (άλλωστε στο κείμενο το γράφω ξεκάθαρα αυτό), αλλά επειδή όπως και να το κάνουμε, δεν έχει τη φρεσκάδα του Forza 3. Ούτε σου προκαλεί την ίδια έκπληξη. Παραμένει πολύ καλό ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ και ο προκάτοχός του.

Όσο για την σύγκριση με το GT5, κατανοώ μεν ότι ορθώς πρέπει να γίνεται για πολλούς φιλολογικούς λόγους, αλλά στην ουσία δεν υπάρχει ζήτημα. Το F4 είναι αποκλειστικότητα του Χ360, το GT5 του PS3. Αμφότερα είναι οι ντεφάκτο driving τίτλοι για τις πλατφόρμες τους. Άρα, στο δικό μου λεξικό, «ισάξιοι».

Οπότε δεν μπορώ να καταλάβω προς τι η εμμονή με την λεπτομέρεια ενός «+» ή ενός «-». Μην μένετε στην «ξερή» βαθμολογία. Η ουσία - και η άποψη - είναι στο κείμενο.

Χ.Κ.

VeRDe
15:10 11.10.11 VeRDe RE: RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
Dismiss και τι με ενδιαφέρει τι τα θεωρείς για να μου χαλάσει η εντύπωση; :)

Dismiss
15:20 11.10.11 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
Στον kavadia αναφέρομαι που μίλησε περί μεροληψίας. Εφόσον μίλησε προσωπικά για τον κόσμο του byteme. Δεν είδα ότι απαντούσα και σε δικό σου σχόλιο. Γενικά δεν ασχολούμαι με τέτοιους διαλόγους, παρά μόνο αν με θίγουν προσωπικά.

VeRDe
16:56 11.10.11 VeRDe RE: RE: RE: RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
sir pretender και dismiss δεκτό. νόμιζα ότι γινόταν αναφορά στο σχόλιο μου. :)

Sir Pretender
12:31 11.10.11 Sir Pretender RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
Παρομοίως. Ωραίο το GT5, ωραίο και το Forza αλλά τα γούστα μου πάνε περισσότερο προς Burnout και NFS: Hot Pursuit μεριά...

Για τη μόνη εταιρεία που θα δεχόμουν να χαρακτηριστώ fanboy, btw, είναι η Blizzard (χώρια που δεν μου έρχεται συντάκτης μας τον οποίο να μπορούσα να αποκαλέσω «Sony fanboy» αλλά τεσπά...)

VeRDe
15:27 11.10.11 VeRDe RE: RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
Sir Pretender δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους σαν είδος το GT,Forza με το NFS και το Burnout. είναι σαν να συγκρίνουμε το Battlefield με το mass effect επειδή και τα 2 έχουν όπλα!!!

Sir Pretender
16:10 11.10.11 Sir Pretender RE: RE: RE: RE: RE: Άδικος Βαθμός
Ακριβώς. Η απάντησή μου πήγαινε προς τον kavadias και τα περί GT5 fanboys... ;)

VeRDe
15:09 11.10.11 VeRDe χωρίς τίτλο
Θα μπορούσαμε να έχουμε ζητήσει κάτι περισσότερο; Προσωπικά το θεωρώ δύσκολο εφόσον ήδη βρίσκω το COD MW 2 πλήρες. Άρα, είναι το COD MW 3 μία must αγορά; Εξαρτάται. Αν δεις μεμονομένα όσα προσφέρει σε σχέση με το COD MW 2, θα μπορούσες ακόμη και να θεωρήσεις την αγορά του «περιττή» αν δεν είσαι μεγάλος φαν των παιχνιδιών του είδους και των αυτοκινήτων γενικότερα. Αν από την άλλη «καίγεσαι», είναι βέβαιο ότι δε θα μπορέσεις να αντισταθείς στην ιδέα του νέου campaign. Αν έχεις Χ360 PS3 και δεν έχεις ήδη το COD MW 2, ε, τότε είναι επιβεβλημένη αγορά, ανεξαρτήτως καταβολών. Διότι πάνω απ' όλα είναι ένα διασκεδαστικό, πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι.

Βαθμός 5+.

Dismiss
15:23 11.10.11 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Μαζί σου! Τέλος στην τυραννία των blockbusters!

rex
15:47 11.10.11 rex RE: χωρίς τίτλο
Έτσι! Από εδώ και πέρα τα «επιβεβλημένη αγορά / πολύ διασκεδαστικά» games θα βαθμολογούνται με 5 :)

Χ.Κ.

blackpax
15:30 11.10.11 blackpax καλά όλα αυτά...
στο θέμα της οδήγησης πως τα πάει αναρωτήθηκε κανείς? γιατί το 3 ήταν αρκετά arcade μπροστά στο GT5. Το GT5 δεν έχει την παρουσίαση που θα ήθελε κανείς και μερικές φορές τα γραφικά είναι παραδόξως κακής ποιότητας στα περιβάλλοντα, αλλά η αίσθηση οδήγησης και συμπεριφοράς στο οδόστρωμα είναι απλώς ανυπέρβλητη. Προσωπικά είμαι φαντικός του GT5 με τα όποια παράπονά μου, και νομίζω ότι εξακολουθεί να είναι το καλύτερο driving sim. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πλέον πραγματικά ποιοτικά παιχνίδια εκεί έξω (το forza πχ είναι όντως πολύ δυνατό), οπότε επαφίεται πια στο γούστο του καθενός και το τί θέλει να παίξει. Αν δε το GT5 είχε τις πινελιές του Forza, θα μπορούσα να ζήσω μόνο με αυτό.....

VeRDe
15:43 11.10.11 VeRDe RE: καλά όλα αυτά...
Επειδή το review δεν ασχολείται με την ουσία ας σου πω εγώ. Αν και δεν ήταν arcade στο forza 3 (ή αν θες ήταν, όσο και στο GT5) στο Forza 4 έχουμε μεγάλες αλλαγές. Η συμπεριφορά των ελαστικών έχει αλλάξει υπό την συνεργασία της Pirelli και έχει έρθει κοντά στην πραγματικότητα, ενώ το τιμόνι που στο Forza 3 ήταν κάπως αργό σε σχέση με το GT5, είναι πλέον πολύ ζωντανό και προσομοιώνει την τιμονιά "από άκρη σε άκρη" με τα ανάλογα αποτελέσματα. Τέλος οι πίστες έχουν χαρτογραφηθεί με GPS και έχουν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος όπως και στην πραγματικότητα. Εγώ σαν fan του είδους του βάζω τουλάχιστον 9,5 γιατί πολύ απλά αυτή τη στιγμή είναι το καλύτερο στο είδος του. Δεν είναι εξομοιωτής οδήγησης όπως το nkPro ή το iRacing αλλά δεν νομίζω ότι είτε το GT5 είτε το Forza στοχεύουν εκεί.

rex
15:55 11.10.11 rex RE: RE: καλά όλα αυτά...
«Η συμπεριφορά των ελαστικών», «η ταχύτητα του τιμονιού», η «χαρτογράφηση του GPS»; Και τα έκρινες όλα αυτά, και βαθμολόγησες κιόλας, παίζοντας το demo; Προσωπικά δεν κατάλαβα διαφορά ούτε στα ελαστικά, ούτε στο τιμόνι. Και δεν έχω επισκεφτεί καμία πίστα στην πραγματική μου ζωή, οπότε δεν ξέρω πώς είναι στρωμένη σε κάθε μία η άσφαλτος. Οπότε... απλώς έχουμε διαφορετικές απόψεις σχετικά με το τι είναι «ουσία» και τι όχι.

Χ.Κ.

VeRDe
17:16 11.10.11 VeRDe RE: RE: RE: καλά όλα αυτά...
Την χαρτογράφηση δεν την αντιλήφθηκα διότι η πίστα του demo είναι fiction έτσι και αλλιώς. Όμως είναι δεδομένο ότι έχει γίνει. Την συμπεριφορά των ελαστικών ως προς τις αντιδράσεις ένας πολύ έμπειρος με την αυτοκίνηση την καταλαβαίνει και ειδικά αν έχει παίξει το προηγούμενο, αλλά την διαφορά στο τιμόνι μόνο αν δεν το έπαιξες με ρύθμιση simulation steering μπορεί να μην την κατάλαβες!! Είναι θεαματική σε σχέση με το 3!! Το κατάλαβα στον μισό γύρο την πρώτη μέρα του demo! Όσο για την βαθμολόγηση έχει μια βάση η "αντι-λογιστική" λογική σου, αλλά δε την βρίσκω σωστή την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου. Θα έπρεπε να βαθμολογηθεί με το τι έχει να ανταγωνιστεί ΤΩΡΑ που μιλάμε. Δηλαδή με το αν και πόσο καλύτερο είναι από το Shift 2, GT5, Forza 3 κτλ. Αν είναι απλά μια βελτιωμένη έκδοση του Forza 3 πως έχει χαμηλότερο βαθμό από το 3; Με λένε Αγλαϊα και δεν έχω ξανά παίξει racing game στη ζωή μου. Τι καταλαβαίνω από το review; ότι το forza 3 είναι καλύτερο από το GT5 και το Forza 4.

Επίσης δεν σχολίασα πουθενά αν έχω τις ίδιες εντυπώσεις με εσένα γιατί η δική μου άποψη ίσως είναι και υποκειμενική μιας και μόνο τα racing games μου αρέσουν. Εγώ βρήκα το rivals mode ότι πιο εθιστικό έχω παίξει σε racing game. Πρώτη φορά με απασχόλησε τόσο ένα demo απλά και μόνο επειδή ο φίλος μου, μου έπσαγε τους χρόνους και έτρωγα ώρες ολόκληρες να τον περάσω. Επίσης βρίσκω τη λογική του single player βελτιωμένη 100% καθώς στο 3 την βρήκα υπερβολικά αδιάφορη και εύκολη. Είναι ίσως ο μοναδικός τομέας που βλέπω προβάδισμα του GT5.

Απλά σχολιάζω τον λάθος (άποψη μου) τρόπο προσέγγισης της βαθμολογίας. Με αυτή τη λογική το NBA 2K12 πρέπει να πάρει "4" και το MW3 "5" επειδή οι αλλαγές είναι ακόμη λιγότερες.

rex
18:08 11.10.11 rex RE: RE: RE: RE: καλά όλα αυτά...
Κοίταξε, ας τα δούμε λίγο «πεζά» τα πράγματα:
α) χαρτογράφηση: οκ, σου προσφέρει κάτι στο παιχνίδι ή απλώς είναι ένα διακοσμητικό στοιχείο;
β) και εν μέρει γ) γράφω για gaming website και όχι για το (τυχαίο παράδειγμα) «4 Τροχοί». Το τιμόνι μου είναι (πλέον) ένα gamepad οπότε βασίζομαι σε αυτό όπως και ο περισσότερος κόσμος.
δ) το μόνο παιχνίδι που το Forza 4 έχει να ανταγωνιστεί ΤΩΡΑ που μιλάμε, είναι το... Forza 4. Το διετίας Forza 3 έχει πρακτικά αποσυρθεί από την αγορά, ενώ το GT5 είναι για ΑΛΛΗ κονσόλα.
ε) Από τα γραφόμενά σου κατανοώ ότι κρίνεις τον εαυτό σου ως «έμπειρο» αφού άλλωστε λες ότι μόνο τα racing games σου αρέσουν. Και γράφεις επί λέξη «Εγώ βρήκα το rivals mode ότι πιο εθιστικό έχω παίξει σε racing game.» Εγώ στο review, λοιπόν, έγραψα επί λέξη «Αν από την άλλη «καίγεσαι», είναι βέβαιο ότι δε θα μπορέσεις να αντισταθείς στην ιδέα του Versus και των club.»

Άρα μάλλον οι απόψεις μας ταυτίζονται, έτσι;

Αλλά, κοίτα όμως κάτι φοβερό: Και με την «Αγλαΐα» που αναφέρεις, η οποία μάλλον «δεν είναι μεγάλη φαν των παιχνιδιών του είδους και των αυτοκινήτων γενικότερα» και που θα της φανεί ίδιο «σε σχέση με το Forza 3» σε σημείο «ακόμη και να θεωρήσει την αγορά του περιττή», οι απόψεις μου επίσης ταυτίζονται!

Τι σου είναι ο π* ο reviewr, ε; Όλους τους πιάνει... :Ρ

Χ.Κ.

VeRDe
19:29 11.10.11 VeRDe RE: RE: RE: RE: RE: καλά όλα αυτά...
Ας μην επεκταθούμε στο πόσο χρήσιμα είναι όλα αυτά γιατί ο καθένας έχει διαφορετικές απαιτήσεις. Όπως και να έχει η βαθμολογία είναι άδικη. διαφωνώ για τους ανταγωνιστές γιατί πολλοί όπως και εγώ και αρκετοί του περίγυρου μου διαλέξαμε κονσόλα λόγω παιχνιδιών. Όπως διάλεξαν κάποιοι κονσόλες λόγω Uncharted, Mass Effect, God of War και Gears of war έτσι θα ψάξουν τα review και για τα racing games.

Άλλωστε όπως είπες το Forza 3 έχει πρακτικά αποσυρθεί. Άρα ο άλλος που θα ψάξει να δει τι προσφέρει κάθε κονσόλα στο είδος θα νομίζει ότι το Forza 4 είναι στο ίδιο επίπεδο με το GT5.

Είναι;

rex
20:04 11.10.11 rex RE: RE: RE: RE: RE: RE: καλά όλα αυτά...
Κοίταξε, θα απαντήσω στην ερώτησή σου όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται: δεν μπορώ καν να διανοηθώ ότι υπάρχει επισκέπτης σε αυτό το site που να μήν διαβάζει το κείμενο και απλώς να κοιτάζει τον αριθμό. Όταν κάνω reviews, απευθύνομαι σε gamers που θα διαβάσουν, θα λάβουν υπόψιν τους την αξιολόγηση και θα φιλτράρουν τα σημεία που τους ενδιαφέρουν. Αλλιώς δεν θα έκανα τον κόπο να γράφω reviews. Αν παρ' ελπίδα υπάρχει κάποιος που έρχεται και δεν κοιτά τίποτε άλλο εκτός από το βαθμό, ε πρόβλημά του.

Χ.Κ.

kavadias
16:06 11.10.11 kavadias RE: καλά όλα αυτά...
και το forza και το GT έχουν το καθένα το δικό του interpretation για το τι είναι κοντά στην πραγματικότητα. προσωπικά μ αρέσουν και τα 2 αλλά τα αντιμετωπίζω ως GAMES. όταν θέλω simulation πάω Μέγαρα. όσο καλό feedback και να σου δίνει μια τιμονιέρα ή ένα χειριστήριο δεν μπορεί να εξομοιώσει ούτε στο 50% ο καναπές σου το φήλινγκ του να γυρίζεις έστω και με ένα πολιτικό όχημα στην πίστα.

προσωπικά θεωρώ και τα 2 αρκετά κοντά στην πραγματικότητα για να έχουν ενδιαφέρον απλά το καθένα έχει λίγο διαφορετικό feeling.

στο 4 η αλήθεια είναι ότι δεν είδα κάποια γιγαντιαία διαφορά. όμοιο στυλ με το 3 (το οποίο ΔΕΝ ήταν arcade επειδή δεν ήταν κόπια του GT5 :)

kavadias
15:51 11.10.11 kavadias χωρίς τίτλο
μεσιέ Κλάδης κατανοώ ότι -και είναι λογικό- ο λόγος που έμεινε στο 8 είναι ότι δεν έχει το wow-factor πουχε το φόρτσα 3. Αντιστοίχως και για το Gears πάνω κάτω τα ίδια θα ισχύουν. Και είμαι σίγουρος ότι ούτε το Battlefield 3 ούτε το ΜW3 θα ταρακουνήσουν τον κόσμο του gaming.

Απλά επειδή το παρατηρώ όλο και περισσότερο στα sequel τελευταία και όχι μόνο στο byteme, θεωρώ ότι ένα game πρέπει να κρίνεται και να βαθμολογείται αυτούσια και σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, ιδίως όταν πρόκειται για την 3η ή 4η συνέχεια μιας IP, που πραγματικά είναι αδύνατο να έχει το wow-factor των πρώτων. Δεν θα έπρεπε να χάνει βαθμούς επειδή δεν εντυπωσιάζει ή επειδή δεν μας πέσαν τα σαγόνια. Αντιθέτως αν εξελίσει την συνταγή την εμπλουτίζει και την κάνει καλύτερη τότε έχουμε ένα σαφώς καλύτερο game.

πχ. ΝΒA 2K11 κοντά στο τέλειο όταν βγήκε ένα 9 του άξιζε. ΝΒΑ 2K12 μιλάμε για 95% το ίδιο παιχνίδι με διαφορετικό περιτύλιγμα και κάποιο έξτρα content. 9+ μπορεί να μην του αξίζει, αλλά πάλι ένα 9 τουλάχιστον πρέπει να το πάρει.

Αυτό εννοώ, δεν γίνετε ο διάδοχος να είναι αντικειμενικά έστω και λίγο καλύτερο game και να βαθμολογείται λιγότερο απ' το προηγούμενο.

Επίσης περιφανμποισμού δεν αναφερόμουν προσωπικά, μιας και αν σας θυμάμαι καλά από εποχές pcmaster η μεροληψία σας θα ήταν σαφώς και μόνο υπέρ των pc, απλά το γενικό κλίμα στο byteme, εμένα μου αφήνει άρωμα Sony. Απ' την άλλη μπορεί να κάνω και λάθος. :)

Συγγνώμη για την κατάχρηση της φιλοξενίας και ευχαριστώ.

rex
16:19 11.10.11 rex RE: χωρίς τίτλο
Δεν τίθεται θέμα «κατάχρησης φιλοξενίας», προς θεού :)

Αυτό που λες για τις βαθμολογίες έχει μία λογική. «Λογιστική» μεν, αλλά λογική. Όμως αν το δεις μακροπρόθεσμα, με «λογιστική» βαθμολόγηση κάποια στιγμή θα ξεφύγεις από τα όρια. Τι εννοώ; Έστω ότι το «Χ» παιχνίδι παίρνει «9». Το «Χ2» παίρνει, αναλογικά και επειδή το αξίζει, «10». Δηλαδή το «Χ3» θα πάρει... «11»; Ή μήπως θα πάρουν και τα τρία «9»;

Και στις δύο περιπτώσεις, το νόημα της βαθμολογίας χάνεται. Όπως όταν εγώ είχα βάλει «101%» στο HL2, που το είχα κάνει ακριβώς επειδή είχε χαθεί στο PC Master.

Η βαθμολογία αντικατοπτρίζει το review. Τα γραφόμενα στο review. Είναι, αν θέλεις, η «αριθμητοποίηση» των συμπερασμάτων ενός κειμένου. Και το review πηγάζει από την άποψη και την εμπειρία που έχει αποκτήσει ένας reviewer τη στιγμή που το γράφει. Αν το Forza 4 ήταν (χαριτολογώντας το γράφω για να εξυπηρετήσω την έμφαση) το πρώτο driving game που έχω παίξει, θα του είχα βάλει «10» στα σίγουρα.

Για τα αθλητικά παιχνίδια δεν έχω άποψη, δεν τα ξέρω καθόλου. Αλλά εδώ μιλάμε για «ετήσιους τίτλους» των οποίων μεγάλο τμήμα της ουσίας τους βρίσκεται στις αλλαγές στο ρόστερ, στις προσθήκες ομάδων, κανονισμών κ.λπ. - οπότε δεν μπορείς να τα κρίνεις με τα ίδια ακριβώς κριτήρια (και πάλι, ας μιλήσουν αυτοί που όντως ασχολούνται με αθλητικά, εμένα μου φαίνονται όλα ίδια και βαρετά).

Χ.Κ.

Dismiss
16:03 11.10.11 Dismiss Μια που την ανοίξαμε αυτήν τη συζήτηση...
Κατανοητό είναι να θεωρείς ότι αδικείται ένα αγαπημένο σου παιχνίδι, αλλά στην αντικειμενική αξιολόγηση που ζητάτε όλοι σας, ξεχνάτε ότι οι εταιρείες ζητούν 50-60 ευρώ για κάθε νέο sequel. Όταν λοιπόν ένας τίτλος δεν έχει πολλά νέα στοιχεία, ο reviewer που σέβεται τον αναγνώστη και δεν ξεχνά ότι το παιχνίδι δεν είναι τζάμπα επειδή το πήρε αυτός τζάμπα, είναι αναγκασμένος να σκεφτεί όλο το κοινό του τίτλου, όχι μόνο τους fans.

Τώρα για το αν υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, δεν έχετε άδικο. Όντως, κάτι FIFA και κάτι NBA παίρνουν σταθερά πολύ υψηλές βαθμολογίες παρόλο που αλλάζουν μόνο στις λεπτομέρειες και βγαίνουν και full price κάθε χρόνο. Εδώ όμως μπαίνει και το προσωπικό κριτήριο. Μπορεί όλοι μας να γράφουμε στο ίδιο site, αλλά δεν έχουμε τις ίδιες απόψεις. Αλλιώς αντιμετωπίζει π.χ. τα sequel ο Κλάδης κι εγώ, αλλιώς ίσως ο Κηπουρόπουλος ή ο Μαργέτης.

Τι να κάνουμε, προσωπικές απόψεις είναι τα reviews και δεν είναι σωστό να περιμένεις από κάθε συντάκτη να ευθυγραμμίζει τις απόψεις του με αυτά που έχουν γράψει οι υπόλοιποι σε βάθος χρόνου.

luffy
16:41 11.10.11 luffy RE: Μια που την ανοίξαμε αυτήν τη συζήτηση...
Το Fifa έκανε τρελές αλλαγές τα τελευταία χρόνια και δικαιούται μεγαλύτερο βαθμό.

Sir Pretender
21:54 11.10.11 Sir Pretender RE: RE: Μια που την ανοίξαμε αυτήν τη συζήτηση...
Πόσο δηλαδή; Μέχρι το 10 φτάνει η κλίμακά μας! :P

luffy
23:01 11.10.11 luffy RE: RE: RE: Μια που την ανοίξαμε αυτήν τη συζήτηση...
Δεν εννοούσα τον βαθμό που βάλατε στο Fifa :P :P Μια χαρά είναι.

Εννοούσα ότι πήρε μεγάλο βαθμό γιατί φέρνει ανανεώσεις, ενώ άλλα παιχνίδια μπορεί να είναι καλά αλλά επειδή δεν φέρνουν ανανεώσεις δεν δικαιούνται τον απόλυτο βαθμό.

blackpax
00:42 12.10.11 blackpax σχετικά με τα GB....
σε σας τα πειραχτήρια αναφέρομαι...Αμέσως να πείτε ότι θέλουμε νέο δίσκο...Τς τς τς...Και ας μην ξεχνάμε ότι το Forza 3 σε παρότρυνε να κάνεις κτηνώδες install στον πάμμικρο και ακριβό δίσκο του 360, αλλιώς περίμενες στο loading μέχρι να βγεί το GT5 ή να σε επισκεφθούν τα Red Rings of Death !! Με κούρασε πολυ σε αυτό το θέμα και δεν ξέρω αν είναι έτσι και το 4 (το έπαιξα σε αλλουΝΟΥ 360 και δεν το παρατήρησα). Στο θέμα αυτό το GT5 σχεδόν μας "κακομαθαίνει" μιας και οι χρόνοι του παλεύονται. Γενικά στο θέμα του βαθμού όντως φάσκουν και αντιφάσκουν τα κολλητάρια μας εκεί στο byteme αρκετές φορές και τα επιχειρήματα είναι ασθενή (όπως λέει ο φίλος μας "δεν έχει πολλές αλλαγές" και κάτι τέτοια). ΑΛΛΑ και εμείς στη θέση τους έτσι θα κάναμε γιατί η βαθμολόγηση είναι δύσκολο πράμα, ειδικά όταν ο εγκέφαλος καθενός μας είναι άλλ'αντ'άλλα {μες τη γυάλα}+[-με επιφύλαξη-της παρασκευής το γάλα]-((πώς βάζετε το original σηματάκι δίπλα)) καταλαβαίνετε το αποτέλεσμα της όποιας βαθμολόγησης και την αποδοχή απ'το λαό. Δε συνεχίζω τα σχόλιά μου για τα παιδιά στο byteme, για να μη φάω ban. ;)

Sir Pretender
01:21 12.10.11 Sir Pretender RE: σχετικά με τα GB....
ban; Ποτέ!

Ανέκαθεν λαμβάναμε σοβαρότατα υπ' όψιν τις γνώμες, τις απόψεις και τις ανάγκες των φίλων/επισκεπτών/αναγνωστών μας και αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ, οπότε be our guest :]