reviewsvideogames

Fire Emblem Fates

του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη
η παρουσίαση έγινε σε: 3DS
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: RPG, PEGI: 12+

Να ξεκινήσω το παρόν άρθρο με μια μικρή παρένθεση; Αγαπητή Intelligent Systems, γιατί δείχνεις όλη σου την αγάπη στο Fire Emblem και αγνοείς το πνευματικό αδελφάκι του, το Advance Wars; Είναι δυνατόν να κυκλοφορείς δύο τίτλους από τη μία σειρά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και κανένα τίτλο από τη δεύτερη, τα τελευταία οχτώ; Τόσο δύσκολο είναι να το πας εναλλάξ, για να ικανοποιήσεις τους οπαδούς και των δύο (που μεταξύ μας, μάλλον είναι οι ίδιοι άνθρωποι); Τέλος πάντων... Fire Emblem συνέχεια λοιπόν, μετά από το επιβλητικό Awakening του 2013, έναν τίτλο που προσωπικά παραμένει στο τοπ 10 των καλύτερων παιχνιδιών που έχει να επιδείξει η βιβλιοθήκη του 3DS. Και φυσικά, το Fates δεν έχει παρά να συνεχίσει/αντιγράψει, όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν το Awakening μια τεράστια επιτυχία για τη Nintendo. 

 

Για όσους δεν ξέρουν τι εστί Fire Emblem, έχουμε να κάνουμε με παιχνίδι στρατηγικής με ορισμένα αξιοσημείωτα γνωρίσματα. Το gameplay της σειράς εξελίσσεται πάνω σε χάρτες, στους οποίους ο χρήστης καλείται να κατευθύνει τις μονάδες του με τέτοιο τρόπο ώστε να εξοντώσει τον αντίπαλο στρατό, με τις μάχες να υιοθετούν ένα σύστημα «πέτρα – ψαλίδι – χαρτί» όπου κάθε μονάδα έχει χαρακτηριστικά, όπλα και κινήσεις με συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα έναντι των υπολοίπων. Ένα απλό παράδειγμα: το ιππικό μπορεί να διασχίσει περισσότερα τετραγωνάκια πάνω στο χάρτη και έχει πλεονέκτημα εναντίον του πεζικού που είναι ελαφρώς βραδυκίνητο, το οποίο όμως έχει πλεονέκτημα εναντίων των τοξοτών, που ωστόσο έχουν πλεονέκτημα εναντίον του ιππικού. Επίσης, κάθε μονάδα που έχει ο παίκτης στη διάθεσή του είναι και ένας ξεχωριστός χαρακτήρας, με τη δική του προϊστορία και το δικό του ρόλο στην πλοκή του παιχνιδιού. Εκατοντάδες είναι οι χαρακτήρες που συνθέτουν το ρόστερ των Fire Emblem, και αμέτρητοι οι πιθανοί συνδυασμοί, ειδικά όταν αναλογιστείς πως το παιχνίδι σου δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξεις συντροφικές σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων σου και να τους... ζευγαρώσεις, δημιουργώντας απογόνους που συνδυάζουν χαρακτηριστικά των γονιών και έχουν και εκείνοι, ρόλο στην ιστορία. Σε όλα αυτά υπάρχει φυσικά ένας κόφτης, ο... Χάρος! Ένα στοιχείο που κάνει τα Fire Emblem τόσο εθιστικά, είναι πως αν δεν... λιποψυχήσεις και επιλέξεις το παραδοσιακό mode του παιχνιδιού, οι χαρακτήρες που πέφτουν στο πεδίο της μάχης αποχαιρετούν για τα καλά το παιχνίδι. Αυτό σημαίνει πως οποιοσδήποτε χαρακτήρας σου κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή, κάτι που κάνει τις μάχες ταραχώδεις υποθέσεις με αποτελέσματα που συχνά προκαλούν ψυχικά τραύματα, ειδικά χάνεις κάποιον αγαπημένο χαρακτήρα σου. 

Όλα αυτά τα είχε και ο προηγούμενος τίτλος, και τα έχει και το Fates. Η τωρινή κυκλοφορία ωστόσο, μπορεί να καυχιέται πως δοκιμάζει και νέα στοιχεία στην ίδια φόρμουλα. Η νούμερο ένα διαφορά είναι πως το Fates επιχειρεί δύο (ή καλύτερα τρεις, με μια επερχόμενη κυκλοφορία υπό τη μορφή DLC) διαφορετικές προσεγγίσεις της ίδιας ιστορίας. Το σενάριο θέλει δύο γειτονικά βασίλεια να βρίσκονται σε έναν εξοντωτικό πόλεμο. Ο πρωταγωνιστής ξεκινά το παιχνίδι ως ένας από τους γιους του Βασιλιά του ενός βασιλείου, ωστόσο φτάνοντας στο κεφάλαιο έξι, γίνεται η αποκάλυψη πως πιθανότατα να είναι υιοθετημένος, και στην πραγματικότητα, γιος του αποθανόντος Βασιλιά των εχθρών. Σε εκείνο το σημείο, ο παίκτης καλείται να επιλέξει τι θέλει να πιστέψει, και αντίστοιχα, σε ποιο στρατόπεδο θέλει να συνεχίσει. Η επιλογή του καθορίζει ολόκληρη τη συνέχεια του παιχνιδιού – δίνοντας ουσιαστικά διαφορετική τροπή στην ιστορία. Αυτές οι δύο διαφορετικές εκδόσεις του παιχνιδιού μπορούν να καταστούν ταυτόχρονα διαθέσιμες αν ο παίκτης πληρώσει ένα επιπλέον ποσό για να ξεκλειδώσει την εναλλακτική ιστορία, οπότε μετά μπορεί να δοκιμάσει να προχωρήσει και τις δύο υποθέσεις, αυτοβούλως. Είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σχεδιαστική προσέγγιση, ειδικά από τη στιγμή που καμιά από τις δύο επιλογές δεν κρίνεται ως απαραίτητα σωστή και δεν υπάρχει καλή και κακή πλευρά στο παιχνίδι, αν και η Nintendo θα μπορούσε να έχει κάνει λίγο πιο απλά τα πράγματα και να κυκλοφορήσει δύο διαφορετικές εκδόσεις.

Μια δεύτερη προσθήκη στο Fates είναι το κάστρο που έχει στην κατοχή του ο παίκτης, το οποίο βρίσκεται σε μια εναλλακτική διάσταση από εκείνη του κόσμου του παιχνιδιού, στο πλανητικό πεδίο των δράκων (μεγάλη ιστορία, που να εξηγούμε τώρα...). Εκεί μπορείς να κάνεις διάλειμμα από τις μάχες και να δοκιμάσεις διάφορες εναλλακτικές δραστηριότητες, ενώ η σταδιακή αναβάθμιση του τοπίου, και η δυνατότητα να επισκεφτείς τα κάστρα άλλων παικτών online (και τούμπαλιν) και να ανταλλάξεις σχόλια και αντικείμενα, δίνει μια νότα από Animal Crossing στο παιχνίδι. Σε αυτή τη διάσταση είναι επίσης που ο παίκτης μπορεί να επιχειρήσει τη... σύσφιξη σχέσεων μεταξύ του πρωταγωνιστή του και άλλων χαρακτήρων, προκειμένου να προκύψουν τα απαραίτητα ζευγαρώματα. Η Ιαπωνική έκδοση του παιχνιδιού περιείχε ένα mini game στο οποίο μπορούσες να... χαϊδέψεις μέσα από την οθόνη αφής κάποιο χαρακτήρα, προκειμένου να... προχωρήσουν τα πράγματα. Στη δυτική έκδοση είχαμε αναμενόμενα λογοκρισία και το αποτέλεσμα είναι ελαφρώς κωμικό, καθώς βλέπεις τον χαρακτήρα να εμφανίζεται για λιγοστά δευτερόλεπτα στην οθόνη και μετά να εξαφανίζεται, σαν το παιχνίδι να βιάζεται να προχωρήσει για να μην προλάβεις να τον... παρενοχλήσεις!

 

Και οι δύο διαφοροποιήσεις που επιχειρεί το Fire Emblem Fates δεν είναι καθόλου αμελητέες, αν και το στοιχείο με το κάστρο θα πρέπει να δουλευτεί λίγο καλύτερα σε μελλοντικούς τίτλους, καθώς οι δραστηριότητες που προσφέρει είναι κάπως ρηχές και δεν προσθέτουν ιδιαίτερα στο gameplay του παιχνιδιού. Κατά τα άλλα, οι καλοφτιαγμένες κινηματογραφικές σκηνές και τα εντυπωσιακά γραφικά ανεβάζουν το επίπεδο της εμπειρίας, αν και έχω δύο αρνητικές παρατηρήσεις να κάνω. Αρχικά, κάποια στιγμή θα πρέπει η Intelligent Systems να δοκιμάσει και κάποιο πιο σοβαρό σενάριο από αυτά που βλέπουμε στα τελευταία Fire Emblem, αφού οι διάλογοι του παιχνιδιού εξακολουθούν να θυμίζουν ελαφρώς ανώριμη παραγωγή anime. Έπειτα, αν και το 3D κάνει ξανά με φανταστικό τρόπο τους χάρτες του παιχνιδιού να φαίνονται σαν ανάγλυφες μακέτες, στις υπόλοιπες οθόνες είναι κάκιστο, και όποιος τολμήσει να παίξει το Fates με το εφέ στη μέγιστη του ένταση, κινδυνεύει να βρει τις κόρες των ματιών του σε διαφορετικό σημείο από εκεί που τις είχε, πριν το παιχνίδι. 

Αυτό είναι λοιπόν το Fire Emblem Fates. Έχει να προσφέρει πολλά, τόσο στους βετεράνους όσο και στους νεοεισερχόμενους στη σειρά, και αναμένεται να γίνει ένα από τα παιχνίδια για τα οποία θα θυμούνται και οι δύο το 3DS τους, και σφραγίζει πλέον το franchise, ώς ένα από τα πλέον ποιοτικά που έχει να επιδείξει η Nintendo αυτή την περίοδο.

 

Η γνωστή, κλασική πλέον φόρμουλα της σειράς, που συνδυάζει στοιχεία στρατηγικής, RPG και ιαπωνικού anime σε ένα φοβερά εθιστικό πακέτο. Το πείραμα με τα διαφορετικά μονοπάτια της ιστορίας έχει ενδιαφέρον και αλλάζει τα δεδομένα του παιχνιδιού...
 ...αν και μπερδεύει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται διαθέσιμο το εναλλακτικό περιεχόμενο. Οι διάλογοι του παιχνιδιού – και οι αποδόσεις τους από τους ηθοποιούς, εξακολουθούν να είναι ένας από τους τομείς της σειράς που χρειάζονται βελτίωση. Δεν υπάρχει επιλογή για την ιαπωνική έκδοση των φωνών. Το 3D στις οθόνες εκτός του χάρτη, οδηγεί μαθηματικά σε στραβισμό.

 

κανένα σχόλιο συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις