reviewsvideogames

Dragon Age II

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου
η παρουσίαση έγινε σε: PC • επίσης διαθέσιμο για: X360, PS3
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: RPG, PEGI: 18+

ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΥΘΥΝΩΝ: Τα παρακάτω αποτελούν προσωπική γνώμη και εκτίμηση του γράφοντα. Σε καμία περίπτωση δεν ισχυριζόμαστε ότι γνωρίζουμε τον τρόπο σκέψης της BioWare (ούτε συναντηθήκαμε ποτέ με τον κ. Μπέο, ότι κι αν ακούγεται περί του αντιθέτου).

Λοιπόν, τα πράγματα (μάλλον) έχουν ως εξής. Μετά το Knights of the Old Republic, η BioWare χρειαζόταν απεγνωσμένα ένα μεγάλο hit για να επιστρέψει στις κονσόλες. Αυτό το μεγάλο hit θα ήταν το Mass Effect, ένας τίτλος που συνδύαζε κλασικά στοιχεία RPG (σπεσιαλιτέ της BioWare) και μηχανισμούς από tactical shooters (κάθε άλλο παρά σπεσιαλιτέ της BioWare) με έναν εντυπωσιακό φουτουριστικό κόσμο που θύμιζε ουκ ολίγον το Buck Rogers (αν είστε τόσο νέοι που δεν θυμάστε τον Buck Rogers κάντε μου τη χάρη και ψάξτε τον, δεν έχω χρόνο για βρέφη). Καλά ως εδώ. Όμως, κάπου βαθιά στο μυαλό του Muzyka και του Zeschuk φώλιαζε η ανάγκη να ξαναζήσουν τις παλιές δόξες της BioWare, πριν πουλήσουν την ψυχή της στη Microsoft στο διάβολο. Έτσι, αφού κατάφεραν να πουλήσουν το Mass Effect στη Microsoft και μετά στην ΕΑ (ίσως να είναι η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να μοσχοπουλήσει δύο φορές την ίδια ιδέα σε διαφορετικούς μεγαλοεκδότες), η BioWare έβαλε μπροστά το παιχνίδι που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ήθελε να δημιουργήσει.

Αυτός είναι ο Hawke. Είτε τον πείτε Μιχάλη, είτε Αφροξυλάνθη, όλοι οι χαρακτήρες στο παιχνίδι τον αποκαλούν με το επίθετό του.

Αυτό το παιχνίδι ήταν το Dragon Age: Origins, ένας τίτλος που η ίδια η BioWare βάφτισε ως «πνευματικό διάδοχο του Baldur’s Gate». Το πρώτο Dragon Age ήταν μια σαφώς λιγότερο ελκυστική πρόταση για τους μεγάλους εκδότες, αλλά πολύ ελκυστική για τους παλιούς φίλους της BioWare, της Black Isle και των κλασικών δυτικών RPG. Είχε ένα κλασικό στυλ fantasy, μια σκοτεινή μεν, αλλά αρκετά αναμενόμενη ιστορία και ένα γνώριμο, τακτικό στυλ gameplay, το οποίο κάποτε ήταν συνηθισμένο, αλλά πλέον τείνει να εκλείψει. Σύμφωνα με τις αρχικές δηλώσεις της BioWare, το Dragon Age είχε σκοπό να γίνει το νέο μεγάλο RPG για τους φανατικούς φίλους του είδους. Ήταν τεράστιο, είχε έναν πλούσιο κόσμο, πολλές διαφορετικές διακλαδώσεις της ιστορίας και ένα πλήρες σύστημα μάχης το οποίο κατάφερνε να συνδυάσει τις παλιές τακτικές των ισομετρικών RPG με τη νέα, πιο καταμερισμένη προσέγγιση ενός MMO. Πέρα από όλα αυτά, το Dragon Age: Origins είχε χτιστεί πάνω σε μια μηχανή γραφικών που δημιούργησε η ίδια η BioWare, θυσιάζοντας την καλογυαλισμένη εμφάνιση για την ευελιξία, κάτι απαραίτητο για τους χρήστες που θα ήθελαν να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους σχεδιάζοντας mods και νέες περιπέτειες.

Όπως και στο πρώτο Dragon Age (και όπως συμβαίνει σε όλα τα παιχνίδια της BioWare, εδώ που τα λέμε), τον πρωταγωνιστή πλαισιώνει ένα ποικίλο και ενδιαφέρον καστ χαρακτήρων.

Δυστυχώς, τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περίμενε η BioWare. Τα εργαλεία που είχαν αφήσει να εννοηθούν ότι θα ακολουθήσουν την κυκλοφορία του παιχνιδιού… άργησαν χαρακτηριστικά, πνίγηκαν στο DLC και αγνοήθηκαν. Ο τίτλος, αρχικά σχεδιασμένος ως ένα μεγάλο RPG για PC, έφτασε και στις κονσόλες, επηρεάζοντας σε έναν μικρό βαθμό την προσέγγιση της εταιρείας. Επίσης, ο τίτλος πούλησε καλύτερα στις κονσόλες, προφανώς λόγω της πιο περιορισμένης πειρατείας. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το Mass Effect γνώρισε τεράστια επιτυχία, τόσο σε υπολογιστές, όσο και σε κονσόλες, κάνοντας γνωστό το όνομα της BioWare σε ένα ευρύτερο κοινό, ένα κοινό που δεν είχε μεγαλώσει με τα παιχνίδια της εταιρείας. Ποια ήταν, λοιπόν, η επόμενη, λογική και καθόλα αναμενόμενη κίνηση του καναδικού στούντιο; Να βάλουν το όνειρο του επόμενου μεγάλου κλασικού RPG για υπολογιστές στο συρτάρι και να μπολιάσουν το Dragon Age με στοιχεία από το Mass Effect, ελπίζοντας να επαναλάβουν τον εμπορικό θρίαμβο της space opera τους και να την πλασάρουν και στους nerds του Lord of the Rings.

Οι Qunari είναι μπάσταρδοι. Μεγαλόσωμοι, επικίνδυνοι μπάσταρδοι.

Έτσι κι έγινε. Το Dragon Age II δεν είναι τόσο ένα sequel του Dragon Age: Origins, αλλά μια προσπάθεια επανασχεδιασμού του αρχικού τίτλου, η οποία φέρνει τη σειρά πιο κοντά στο Mass Effect πλέον, παρά στο Baldur’s Gate. Κάπου εδώ, θα έπρεπε κανονικά να ξεκινήσει μια ατελείωτη καταγγελία ενάντια στη BioWare και ένας αποχαιρετισμός-θρήνος για τα κλασικά single player RPG για υπολογιστές. Έλα όμως που το τελικό αποτέλεσμα, αν το κρίνει κανείς σαν ξεχωριστό παιχνίδι, λειτουργεί τόσο καλά. Γιατί, σε τελική ανάλυση, αυτό που καλείσαι να κρίνεις όταν γράφεις ένα review είναι η διασκέδαση που προσφέρει ένας τίτλος, είτε συμφωνείς με τις αποφάσεις των δημιουργών του, είτε όχι. Aς ρίξουμε λοιπόν μια πιο κοντινή ματιά στο Dragon Age II και ας προσπαθήσουμε να το κρίνουμε για αυτό που είναι και όχι για αυτό που θα μπορούσε να είναι.

25 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
dummwiam
11:51 11.03.11 dummwiam Well said :)
λίγο αυστηρός και πικάντικος όπως πάντα :) Αλλά για αυτό διαβάζουμε Φωκίωνα :Ρ

Dismiss
11:56 11.03.11 Dismiss RE: Well said :)
Ουφ, και εγώ φοβήθηκα ότι θα με κατηγορήσουν για υπερβολική επιείκεια...

Kujitenga
12:51 11.03.11 Kujitenga Έχοντας παίξει
μερικές ώρες έχω απογοητευτεί εντελώς.Συνέχεια cutscenes.όλη την ώρα είτε βαράω εχθρούς είτε βλέπω cutscenes.Η μάχη είναι χάλια,πολύ action,τακτική δεν έχει νόημα να χρησιμοποιήσεις,χάλια κάμερα(παίζω στο pc),και δεν έχει καθόλου βάθος ως rpg.

Τα μόνα καλά είναι το σενάριο και οι χαρακτήρες πράγματα για τα οποία δεν ανυσηχούσα λόγω αυτών που μας έχει δείξει στο παρελθόν η Bioware αν και θα προτιμούσα άλλο σύστημα διαλόγων.

TxCForever
13:28 11.03.11 TxCForever RE: Έχοντας παίξει
Επειδή εγώ πραγματικά έλιωσα πάνω του, ξεπερνώντας τις 15 συνεχόμες ώρες παιχνιδιού (ναι τόσο μεγάλο κόλλημα), κάπως διαφωνώ με την ευκολία του DA2 στο normal. Μερικές μάχες είναι πραγματικά παλούκια, ειδικά αν κάνεις λάθος στο στήσιμο της ομάδας σου.

Dismiss
13:47 11.03.11 Dismiss RE: Έχοντας παίξει
Kujitenga, παίζεις στο normal;

Kujitenga
14:30 11.03.11 Kujitenga RE: RE: Έχοντας παίξει
Ναι,στο normal,ούτε καν friendly fire δεν έχει,ίσως έπρεπε να παίζω στο hard,έχει σημαντική διαφορά?

Αν το έπαιξες στο hard είχε καθόλου νόημα να χρησιμοποιείς τακτική,να ρυθμίζεις τι θα κάνουν οι χαρακτήρες κ.λ.π όπως στο origins?

Dismiss
14:42 11.03.11 Dismiss RE: RE: RE: Έχοντας παίξει
Εμ, δεν διάβασες το review μου φαίνεται, ήταν λίγο μεγάλο, ε; :-P

Ναι, έχει σίγουρα διαφορά. Πέθανα πολλές φορές μέχρι να ισορροπήσουν λίγο τα πράγματα.

Kujitenga
15:35 11.03.11 Kujitenga RE: RE: RE: RE: Έχοντας παίξει
Το διάβασα το review αλλά μάλλον ήμουν πολύ νευριασμένος με το παιχνίδι που δεν έδωσα πολύ σημασία χαχα

Απ'ότι είδα έχει επιλογή επιπέδου δυσκολίας στο μενού,οπότε δεν χρειάζεται να το ξαναρχίσω.Ελπίζω να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση.

Dismiss
15:39 11.03.11 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: Έχοντας παίξει
Ναι, η αλλαγή γίνεται on the fly. Προσωπικά, βρήκα πολύ πιο ενδιαφέρουσες τις μάχες στο hard και μου χρειάστηκε να παγώσω αρκετές φορές τη δράση.

Επίσης, δεν μπορείς πλέον να ξεκινάς μάχες με area of effect spells, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορείς πια να βγάζεις τις μεγάλες μάχες με ένα icestorm και ένα fireball, όπως γινόταν στο Origins.

Αλλά η κατάργηση της ισομετρικής κάμερας είναι ασυγχώρητη.

Έκτορα, μάλλον χρειάζεσαι εξάσκηση. Το πρώτο το είχες παίξει;

Προμηθέας
11:09 12.03.11 Προμηθέας Απογοήτευση
Τεράστια απογοήτευση για μένα είναι το γεγονός ότι δεν μπορείς να κάνεις import τα saves του Mass Effect 2...

.....

Θα έπρεπε, γιατί dragon age αυτό το πράγμα ΔΕΝ είναι.

Sir Pretender
11:17 12.03.11 Sir Pretender RE: Απογοήτευση
lawl :P

Περιμένω πάντως τη βαθμολογία σου στη gamepage του τίτλου: http://www.byteme.gr/game/dragon_age_2">http://www.byteme.gr/game/dragon_age_2

Nikos1451
12:00 12.03.11 Nikos1451 Συμφωνώ
με το review, το παιχνίδι είναι απολαυστικό αλλά κι εμένα το normal δύσκολο μου φάνηκε.

ektelion
14:42 12.03.11 ektelion χωρίς τίτλο
No, thanks, I'll pass. Περιμένω το Witcher 2 στις 17 του Μάη. Προτιμώ να τα ακουμπήσω εκεί.

Dismiss
10:17 14.03.11 Dismiss Δεν ξέρω από που προκύπτει ότι είναι action...
Το παιχνίδι που έπαιξα εγώ δεν ήταν action, καμία σχέση. Απλά ήταν πιο γρήγορο στους ρυθμούς του και κάπως απλοποιημένο σε σχέση με το πρώτο. Ακολουθεί σε γενικές γραμμές τη ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, όχι το gameplay των Mass Effect. Αν συνυπολογίσεις τη βελτιωμένη αφήγηση, δεν νομίζω ότι βγαίνεις χαμένος. Αλλά εντάξει, εγώ πάντα έπαιζα τα RPG για την ιστορία, οπότε...

Τώρα όσον αφορά το Witcher 2, δεν το έχω παίξει, αλλά κρίνοντας από το 1, το παιχνίδι είχε καθαρά action προσανατολισμούς με ρυθμικά combos και πρόσθετη μαγεία ή κάνω κάποιο λάθος; 

Nikos1451
11:12 14.03.11 Nikos1451 Το Witcher
ήτανε action rpg. Και το Dragon Age 2 μου θύμισε περισσότερο Dungeon Siege 2 παρά το Dragon Age Origins(στο τρόπο παιχνιδιού), γι αυτό και το θεωρώ action rpg.
Ανεβάζοντας το βαθμό δυσκολίας το παιχνίδι δεν αποκτά tactical χαρακτήρα. Απλά οι εχθροί σου αφαιρούν περισσότερα hitpoints. Είναι μεν πιο δύσκολο, μα το gameplay συνεχίζει να θυμίζει ένα τυπικό action rpg όπως ήταν το Dungeon Siege 2.

Είναι σα να λέει κάποιος ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τη πάσα με το τρίγωνο στο iss pro 98, επειδή κάνει το παιχνίδι πιο εύκολο για τον επιτιθέμενο. Μιλάμε δηλαδή για τεχνητή αύξηση της δυσκολίας.

Dismiss
11:36 14.03.11 Dismiss RE: Το Witcher
Δεν καταλαβαίνω πώς το gameplay θυμίζει action RPG. Παγώνεις το παιχνίδι, δίνεις διαφορετικές διαταγές στον καθένα και συνεχίζεις. Ακριβώς όπως και στο Origins, στις δύσκολες μάχες πρέπει να στήσεις τους χαρακτήρες σου σωστά, να αφαιρέσεις την αυτόματη κίνηση και να εκμεταλλεύεσαι πόρτες και στενωπούς, φράζοντάς τις με melee χαρακτήρες. Αυτό βέβαια δεν πολυχρειάζεται στα εύκολα επίπεδα δυσκολίας, αλλά χρειάζεται ακόμα κι εκεί.

Όταν λέμε ότι κάποιο παιχνίδι είναι action, σημαίνει ότι η δράση επηρεάζει το παιχνίδι, όχι ότι το παιχνίδι είναι γρήγορο. Πιο πολύ είναι action RPG το Oblivion, παρά το DA2. Ναι, υπάρχουν μάχες που στο normal και κάτω βγαίνουν σχεδόν μόνες τους. Ναι, η κάμερα είναι σακατεμένη σε σχέση με το Origins. Ναι, είναι πιο γρήγορο και απλοποιημένο, όπως αποδεικνύει το αυτόματο backstab, το οποίο είναι εντελώς ηλίθιο κατά τη γνώμη μου. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι μάχες παύουν να είναι στρατηγικές, ούτε ότι δεν απαιτείται πάγωμα της δράσης και συνεργασία μεταξύ των χαρακτήρων για να βγουν οι δύσκολες μάχες. Ε, αυτό δεν είναι action, σε καμία περίπτωση. Είναι περισσότερο θέμα παρουσίασης, παρά καθαρού gameplay.

Kujitenga
11:56 14.03.11 Kujitenga RE: RE: Το Witcher
Τότε πως το Witcher είναι action λόγω του συστήματος μάχης ενώ το da2 όχι?Μάλιστα το Witcher ήταν story-driven rpg όπου οι μάχες ήταν μάλλον το αδύναμο σημείο ενώ σε όλα τα υπόλοιπα για μένα ξεπερνάει το da origins και είναι ότι καλύτερο έχω δει από εποχές planescape torment.

Το da2 έχει γίνει πιο action και έχει απλοποιηθεί σε σχέση με αυτά που περιμένουμε από ένα δυτικό party-based rpg και φυσικά σε σχέση με ότι είδαμε στο dao.

Βλέπω χαλαρά το da2 να μένει τρίτο φέτος πίσω από Skyrim και Witcher 2.

Dismiss
12:34 14.03.11 Dismiss RE: RE: RE: Το Witcher
Μα είναι προφανές. Το σύστημα μάχης του Witcher βασιζόταν σε combos που έπρεπε να τα πατήσεις την κατάλληλη στιγμή. Στο DA2 το timing στο input δεν έχει καμία σημασία, ενώ οι διαφορετικές τακτικές και το teamwork έχουν πολύ διαφορετικά αποτελέσματα. Όχι ότι δεν είχε βάθος το Witcher, απλά βρήκα τις μάχες λίγο αδέξιες, όπως και στο Oblivion, άλλωστε. Ούτως ή άλλως, εγώ δεν συγκρίνω Witcher 2 με DA2, αλλά επισημαίνω ότι αν δεν σου αρέσει το action στοιχείο στα RPG σου, το πρώτο Witcher ήταν ακόμα πιο "ένοχο". Ούτε έχω κάποιο πρόβλημα με τα action RPGs. Αν δουλεύουν σωστά και έχουν κάποιο βάθος στο gameplay τους, μαγκιά τους.

Εν ολίγοις, αυτό που θέλω να πω είναι ότι πολύς κόσμος καταφέρεται ενάντια στο DA2 για τους λάθος λόγους. Όχι, το παιχνίδι ΔΕΝ είναι action. ΕΙΝΑΙ όμως απλοποιημένο. Ορισμένες απλοποιήσεις το κάνουν όντως καλύτερο, άλλες (περισσότερες) το κάνουν χειρότερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το πηγαίνουμε στα άκρα. Δεν έχει αφαιρεθεί το στρατηγικό στοιχείο, τουλάχιστον από το hard και πάνω και θέλω να το ξεκαθαρίσω αυτό, επειδή βλέπω πολύ κόσμο να νομίζει ότι το παιχνίδι είναι πολύ διαφορετικό από το Origins. Δεν είναι τόσο διαφορετικό όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Είναι ακριβώς το ίδιο template, ακριβώς το ίδιο gameplay, αλλά πιο "εμπορικό" και πιο κονσολοποιημένο.

Όσο για την κατάταξη των φετινών RPG... κολοκυθόπιτα :-). Αυτά είναι όλα υποκειμενικά, όπως και κάθε review στην τελική. Προσωπικά, το Witcher 2 το περιμένω με αρκετή ανυπομονησία, αν και δεν μπορώ να πω ότι λάτρεψα το πρώτο. Ωστόσο, ήταν ένα παιχνίδι που αν μη τι άλλο υποσχόταν πολλά για το μέλλον. Τώρα για το Skyrim δεν έχω πολλές ελπίδες, καθώς έχω να ευχαριστηθώ παιχνίδι Elder Scrolls από την εποχή του Daggerfall. Πάντα είναι ωραία στην αρχή, αλλά καταλήγουν επαναλαμβανόμενα και μηχανικά, κατά την άποψή μου. Μετά το Fallout 3, η Bethesda έδειξε ότι μπορεί να κάνει πιο ζωντανούς τους κόσμους της. Για να δούμε. 

Dismiss
Kujitenga
14:09 14.03.11 Kujitenga RE: Και μια εξήγηση για όλα αυτά:
πάντως δεν φαίνονται και πολύ ικανοποιημένοι οι παίχτες στο x360,με 4,1 το έχουν βαθμολογήσει στο metacritic:P

Επίσης επειδή αυτά τα στοιχεία δεν λένε και πολλά ξέρουμε αν έχει καλές πωλήσεις(αριθμό) και πως πάει σε σχέση με το dao?

Dismiss
14:27 14.03.11 Dismiss RE: RE: Και μια εξήγηση για όλα αυτά:
Ε, στην Αγγλία ήταν πρώτο, γενικά καλά θα πάει, υποθέτω. Το ζήτημα είναι η διαφορά που υπάρχει μεταξύ κονσόλων και PC. To Origins είχε πάει καλύτερα για το PC, αλλά και πάλι στις κονσόλες πούλησε καλύτερα, παρόλο που η έκδοση για τις κονσόλες ήταν υποδεέστερη. Τώρα, η έκδοση για κονσόλες ήταν πρώτη προτεραιότητα μάλλον για τη Bioware.

Η μόνη ψήφος που μετράει είναι το πορτοφόλι μας. Αν το παιχνίδι μετρά πολύ καλύτερες πωλήσεις στις κονσόλες, λογικά θα κονσολοποιηθεί. 

Kujitenga
15:13 14.03.11 Kujitenga RE: RE: RE: Και μια εξήγηση για όλα αυτά:
Δεν νομίζω οτι το ζήτημα είναι η διαφορά μεταξύ κονσολών-pc.Σίγουρα στις κονσόλες θα πουλήσει περισσότερο(αφού έγινε με το origins θα γίνει και τώρα και εύκολα)Αν δούμε τα στοιχεία τα pc έχουν 21%,αν βάλουμε και το DD άντε να πάει25-30 και πολλά λέω,το θέμα είναι αν στο pc θα πάει πολύ χειρότερα απ'ότι το origins και αν οι παίχτες στις κονσόλες πείστηκαν από την "κονσολοποίηση" ή προτιμούσαν κι'αυτοί το origins(εμένα πάντως το demo στο Χ360 του da2 μου άρεσε περισσότερο απ'ότι το dao)

Dismiss
15:40 14.03.11 Dismiss RE: RE: RE: RE: Και μια εξήγηση για όλα αυτά:
Η διαφορά έχει μεγάλη σημασία για τον εξής απλό λόγο. Αν ένας τίτλος που έχει σχεδιαστεί κυρίως για PC, όπως το Origins, με τα tools του και την τεράστια τεχνική διαφορά, τελικά σκίζει στις κονσόλες, λογικό είναι σε τελική ανάλυση η Bioware να προσέξει περισσότερο τις κονσόλες στην επόμενη έκδοση. Ποιος ο λόγος να πληρώσει περισσότερες ανθρωποώρες για την έκδοση του PC όταν μιλάμε για το 20% των συνολικών πωλήσεων; Έτσι, αυτή τη φορά μόλις η έκδοση για κονσόλες έφτασε σε ένα ικανοποιητικό σημείο, το παιχνίδι κυκλοφόρησε.

Δεν ξέρω τι φταίει για την πορεία του Origins. Φταίει η ΕΑ που επέμενε στο DLC (εικάζω); Φταίει η Bioware που άργησε με το toolset; Φταίει η πειρατεία; (Πολύ πιθανό).  

Kujitenga
15:59 14.03.11 Kujitenga RE: RE: RE: RE: RE: Και μια εξήγηση για όλα αυτά:
Αυτά που λες σωστά είναι,η ένστασή μου είναι αλλού.Αφού το dao τα πήγε μια χαρά στις κονσόλες(παρόλο που ήταν πολύ χειρότερο από το pc)γιατί δεν βελτίωσαν σε κάποια σημεία το gameplay,και δεν έκαναν τέτοιες αλλαγές που θα το έφερναν πιο κοντά στο pc και θα το έκαναν ένα κορυφαίο ψιλοhardcore rpg για κονσόλες?

Θεώρησαν οτι δεν θα υπάρχει κοινό?Δεν νομίζω,αφού πέτυχε το origins με λίγο καλό marketing τέλεια θα πήγαινε.Η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι η EA ήθελε λεφτά.1 χρόνος ανάπτυξης είναι ελάχιστος για τέτοιου είδους παιχνίδι.Δηλαδή εσύ δεν θα προτιμούσες ένα λίγο βελτιωμένο origins σε σχέση με την πιο απλοποιημένη αυτή έκδοση?

Dismiss
16:10 14.03.11 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: RE: Και μια εξήγηση για όλα αυτά:
Ναι, μόνο που ο τίτλος είναι σαφώς βελτιωμένος στις κονσόλες, αυτό προσπαθώ να πω. Τεχνικά είναι πολύ καλύτερο, το όλο interface ταιριάζει καλύτερα σε pad σε σχέση με το Origins. Το gameplay στο DA2 διαφέρει ελάχιστα από του Origins στις κονσόλες, μόνο οι ρυθμοί αλλάζουν (άντε και το bug με το auto-attack). Στο Origins στις κονσόλες δεν υπήρχε καν η απομακρυσμένη κάμερα που υπήρχε στο PC (και κόπηκε στο 2). Ακόμα και ο χαμηλότερος βαθμός δυσκολίας βοηθά τις κονσόλες γιατί μπορεί κάποιος άσχετος με το είδος να προχωρήσει στο normal χωρίς να ασχολείται πολύ με τους άλλους χαρακτήρες.

Ουσιαστικά, η μόνη έκδοση που υπέφερε ήταν αυτή του PC. Αλλά και πάλι, επιμένω ότι το βασικό gameplay δεν έχει αλλάξει πολύ από το Origins. Απλά έχουν αλλάξει οι ρυθμοί, η δυσκολία και η παρουσίαση. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και βελτιώσεις, τουλάχιστον στην αφήγηση και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων.

Όσο για τις δικές μου προτιμήσεις, άστο καλύτερα :-). Για μένα, το ιδανικό RPG έχει την παρουσίαση ενός Final Fantasy XII, την αφήγηση του DA2 και... το σύστημα μάχης των silver box της SSI (Champions of Krynn, Curse of the Azure Bonds, κλπ κλπ).