reviewsvideogames

Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: 3DS
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: RPG, PEGI: 12+

Πριν από πολλά, πολλά χρόνια, μέχρι να κυκλοφορήσει η σειρά Final Fantasy στον δυτικό κόσμο, η μοναδική πηγή πληροφόρησης που είχαμε για τα φημισμένα παιχνίδια ρόλων της Squaresoft ήταν κάποια ελάχιστα μονόστηλα που διαβάζαμε στα εξειδικευμένα περιοδικά της εποχής. Μέσα από αυτές τις σκόρπιες πληροφορίες, προσπαθούσαμε να σχηματίσουμε μια εικόνα γι' αυτά τα εξωτικά RPG. Διαβάζαμε, λοιπόν, ότι κάθε νέο επεισόδιο της σειράς προκαλούσε υστερία στους Ιάπωνες καταναλωτές, οι οποίοι σχημάτιζαν ατελείωτες ουρές έξω από τα καταστήματα περιμένοντας υπομονετικά να αποκτήσουν την πολυπόθητη κασετούλα. Τα Final Fantasy κατάφεραν να αποκτήσουν μυθικές διαστάσεις στον υπόλοιπο κόσμο, λόγω της τεράστιας εμπορικής επιτυχίας, αλλά και των λιγοστών στοιχείων που γνωρίζαμε γι’ αυτά. Φανταστείτε λοιπόν το δέος που προκάλεσε σε όλους εμάς, η ύπαρξη μιας δεύτερης σειράς παιχνιδιών ρόλων, από την άμεση ανταγωνίστρια της Squaresoft, την ιαπωνική Enix, η οποία ξεπερνούσε σε φήμη και πωλήσεις τα FF, και ήταν “υπεύθυνη” για φαινόμενα παρόμοια με αυτά που προκαλούσε ο μπασκετικός Άρης τη δεκαετία του Ογδόντα. Κάθε φορά που έβγαινε νέο παιχνίδι, ερήμωναν πόλεις, άδειαζαν μαγαζιά, τα θέατρα και οι κινηματογράφοι είχαν αργία, αφού οι Ιάπωνες κάθονταν στα σπίτια τους για να απολαύσουν το καινούργιο RPG.

Το όνομα αυτής της σειράς ήταν Dragon Quest, “παιδί” της ζωηρής φαντασίας του Γιούτζι Χόριι και του μαγικού χεριού του ταλαντούχου Ακίρα Τοριγιάμα, του κυρίου που δημιούργησε τα Dragon Ball. H συγχώνευση των δύο ιαπωνικών εταιριών το 2003 (Squaresoft + Enix = L.F.E. Square Enix), άνοιξε στη σειρά Dragon Quest τον δρόμο για τις αγορές της Ευρώπης. Με τα πολλά και τα λίγα, δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια μετά την κυκλοφορία του Dragon Quest VII στα αμερικάνικα PSOne, έφτασε η ώρα να απολαύσουμε και εμείς οι αδικημένοι οι Ευρωπαίοι, ένα από τα πλέον συναρπαστικά επεισόδια της σειράς, Πλήρως ανασχεδιασμένο και ανανεωμένο, στο 3DS αυτή τη φορά.      

 
Το Dragon Quest VII, μας μεταφέρει σε έναν μακρινό κόσμο, στον οποίον ζουν πουλιά που μοιάζουν με φυτά, γαλάζιες χλαπάτσες και σαύρες που κρατάνε σπάθιά. Η σειρά της Square Enix επιμένει στο φανταστικό και την παραμυθένια ατμόσφαιρα. 

Το Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past μας μεταφέρει σε έναν παραμυθένιο κόσμο όπου ζουν σκανδαλιάρηδες πρίγκιπες, ξεροκέφαλες κορασίδες, μαγεμένα λυκόπουλα και παλαίμαχοι ιππότες με σκουριασμένα σπαθιά, οι οποίοι δεν το βάζουν ποτέ κάτω. Ο αμίλητος πρωταγωνιστής με τον πράσινο σκούφο (όχι, ο Λινκ από τα Zelda δεν είναι ο μοναδικός ψηφιακός ήρωας με αυτά τα χαρακτηριστικά), παρέα με τον κολλητό του, τον πρίγκιπα Κίφερ, κατοικούν στο ένα και μοναδικό κομμάτι στεριάς του κόσμου, ένα τόσο δα νησάκι με το όνομα Έσταρντ. Ανήσυχα πνεύματα και οι δύο, αρνούμενοι να δεχτούν ότι δεν υπάρχουν άλλα νησιά στον απέραντο ωκεανό, πέρα από το δικό τους, “οργώνουν” από άκρη σ’ άκρη το Έσταρντ ψάχνοντας για στοιχεία που θα αποδείξουν την θεωρία τους. Η επιμονή και η υπομονή τους ανταμείφθηκαν, όταν κατά τύχη ανακάλυψαν τα κομμάτια μιας μαρμάρινης πλάκας, χαμένης από αιώνες. Η ένωση των κομματιών δεν διεύρυνε απλά τους γνωστικούς τους ορίζοντες, έγινε ένα “εισιτήριο” για τη μεγαλύτερη περιπέτεια της ζωής τους, ένα φανταστικό ταξίδι στο παρελθόν και το μέλλον του τόπου τους.   

Η αναζήτηση των χαμένων κομματιών αποτελεί την βασική αποστολή της συντροφιάς των υπέροχων χαρακτήρων που σχεδίασε ο κύριος Τοριγιάμα. Η δομή του παιχνιδιού έχει ως εξής: κάθε μαρμάρινη πλάκα που ολοκληρώνουμε, μας ανοίγει μια χρονική πύλη για έναν τόπο που χάθηκε πριν από πάρα πολλά έτη. Ταξιδεύοντας στο παρελθόν, ερχόμαστε σε επαφή με τους κατοίκους, συζητάμε μαζί τους και μαθαίνουμε για τα προβλήματά τους. Εξολοθρεύοντας το κακό αφεντικό που τους ταλαιπωρεί ή βρίσκοντας το μαγικό αντικείμενο το οποίο χρειάζονται ο κάτοικοι του χωριού, το νησί αυτό μεταφέρεται στο παρόν και εμφανίζεται - ως δια μαγείας - πίσω στη φυσική του θέση. Από εκεί ξεκινάει η αναζήτηση των υπόλοιπων κομματιών από τις μαγικές μαρμάρινες πλάκες που συνδέουν τους χαμένους κόσμους του παρελθόντος, με το σήμερα. Επαναλαμβάνοντας αυτή τη διαδικασία, γλιτώνουμε τα χαμένα νησιά από τα τέρατα και την αιώνια λήθη. Έτσι, βλέπουμε να σχηματίζεται ένας ολόκληρος κόσμος μπροστά στα μάτια μας. Η ιδέα των χαμένων νησιών και η ύπαρξη ενός κόσμου που επανέρχεται σταδιακά στην αρχική του κατάσταση, κάνουν το ταξίδι μας στον χρόνο, πραγματικά συναρπαστικό. Και ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός. Μέχρι να φτάσουμε στο τέλος της μεγάλης αυτής περιπέτειας, θα επισκεπτόμαστε διαρκώς νέα μέρη, θα μαθαίνουμε καινούργια πράγματα, θα τα βάζουμε με τέρατα που δεν έχουμε ξαναδεί και θα μαζεύουμε χρήσιμα όπλα και αντικείμενα.

 
Το Dragon Quest VII σε όλη του την πολυγωνική δόξα!

Οι αναμετρήσεις με τα εκατοντάδες τερατάκια του παιχνιδιού, αποτελούν το αλατοπίπερο του ταξιδιού μας στο χώρο και τον χρόνο. Το σύστημα μάχης παραμένει ένα από τα πλέον διαχρονικά στοιχεία της σειράς, μαζί με τα σκίτσα του Τοριγιάμα και τις μουσικές συνθέσεις του Κόιτσι Σουγκιγιάμα. Όπως συμβαίνει σε όλα τα Dragon Quest, έτσι και εδώ, το σύστημα μάχης του Fragments of the Forgotten Past ξεχωρίζει για την απλότητα και την αμεσότητά του. Όλοι οι ήρωες εκτελούν επιθετικές και αμυντικές κινήσεις, μαγικά ξόρκια και ειδικές κινήσεις. Σε περίπτωση που δεν επιθυμούμε να ελέγχουμε άμεσα όλους τους υπόλοιπούς χαρακτήρες κατά τη διάρκεια της μάχης (πέρα από τον πρωταγωνιστή), το παιχνίδι μας δίνει τη δυνατότητα να τους δώσουμε εκ των προτέρων εντολές, έτσι ώστε να ενεργούν από μόνοι τους για όσο χρόνο πολεμάμε. Μέσα από το μενού της Τακτικής, ορίζουμε τη συμπεριφορά των χαρακτήρων μας στο πεδίο της μάχης και οι επιλογές που έχουμε είναι αρκετές για να καλύψουν κάθε ανάγκη. Υπάρχουν εντολές για φουλ επίθεση, για συντήρηση δυνάμεων έτσι ώστε να μην ξοδεύουν άσκοπα Πόντους Μαγείας (MP), να προστατεύουν τον ήρωά μας, μέχρι και να δίνουν έμφαση στην περίθαλψη των τραυματισμένων μαχητών. Έπειτα από αρκετές ώρες παιχνιδιού, ξεκλειδώνει ο επαγγελματικός προσανατολισμός των χαρακτήρων μας. Έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε περισσότερα από τριάντα επαγγέλματα, χωρισμένα σε τρεις βασικές κατηγορίες: Basic, Advanced, Master και Monsters. Η ύπαρξη όλων αυτών των επαγγελμάτων, δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια πραγματικά ευέλικτη ομάδα, μια και κάθε κατηγορία διαθέτει ξεχωριστά επαγγέλματα, τα οποία δίνουν σπέσιαλ ιδιότητες στους μαχητές μας. Για παράδειγμα, ο Ποιμένας (ντυμένος προβατάκι) διαθέτει υποστηρικτικό ρόλο και προστατεύει τους συμπολεμιστές του, ο Πειρατής διαπρέπει τόσο στην άμυνα, όσο και στην επίθεση, ο Ήρωας αναπληρώνει τη χαμένη του υγεία μετά από κάθε γύρο, ενώ ο Μάγος είναι μάστορας στα επιθετικά ξόρκια. Το απλό σύστημα μάχης σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό επαγγελμάτων, κάνουν τις μάχες μια άκρως απολαυστική διαδικασία, δίχως να κουράζουν. Αυτό το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό, καθώς η διάρκεια του Dragon Quest VII αγγίζει τριψήφιο αριθμό ωρών. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πόσο θα ζημίωνε το παιχνίδι, η απουσία όλων των παραπάνω επιλογών. Χωρίς την προσθήκη των επαγγελμάτων, το παιχνίδι θα κινδύνευε να μετατραπεί σε μια βαρετή και άχαρη εμπειρία. Ευτυχώς, κάτι τέτοιο αποφεύγεται, χάρις στους απλούς και ξεκάθαρους μηχανισμούς του, καθώς και τον τρόπο ανάπτυξης των επαγγελμάτων (π.χ. για να αποκτήσουμε πρόσβαση στην επόμενη κατηγορία επαγγελμάτων, θα πρέπει πρώτα να αναπτύξουμε πλήρως τα επαγγέλματα της προηγούμενης και πάει λέγοντας).        

 
Η έκδοση για το 3DS, έρχεται με αρκετά στοιχεία που δεν υπήρχαν στο παιχνίδι για το PSOne. Πλέον, μπορούμε να βλέπουμε τους εχθρούς που κυκλοφορούν στον παγκόσμιο χάρτη και τα μπουντρούμια. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να σώζουμε την πρόοδό μας σχεδόν παντού, o ειδικός ανιχνευτής μαρμάρινων πλακών μας ενημερώνει για τις θέσεις των υπόλοιπων κομματιών, ενώ μπορούμε να ανταλλάζουμε μαρμάρινες πλάκες, μέσω StreetPass.

Η Square Enix μπορεί να υπερηφανεύεται για το τελικό αποτέλεσμα. Δημιούργησε ένα εξαιρετικό ριμέικ του κλασικού τίτλου που κυκλοφόρησε πριν από δεκαέξι χρόνια στο πρώτο Playstation. Εντελώς ανανεωμένο, τo παιχνίδι σχεδιάστηκε ξανά από την αρχή, με τα πιξελιασμένα γραφικά του πρωτότυπου να δίνουν τη θέση τους στα πανέμορφα πολυγωνικά γραφικά της έκδοσης για το φορητό της Nintendo. Είναι ένα πραγματικό επίτευγμα το γεγονός ότι η ιαπωνική εταιρία κατάφερε να χωρέσει όλα αυτά τα πράγματα μέσα σε μια κασετούλα του 3DS. Από την άλλη, και η Nintendo θα πρέπει να αισθάνεται υπερήφανη, γιατί προστέθηκε ένα ακόμα διαμάντι στην ήδη μεγάλη βιβλιοθήκη του 3DS. Σε κάθε περίπτωση, οι λάτρεις των γιαπωνέζικων RPG, ήδη τρίβουν τα χέρια τους από χαρά, αφού μπορούν πλέον να απολαύσουν ένα από τα κορυφαία δημιουργήματα της Enix, μια χορταστικότατη περιπέτεια στον χώρο και τον χρόνο, στην καλύτερή της μορφή. 

 

Επική περιπέτεια, η διάρκεια της οποία αγγίζει τις 100 ώρες. Φανταστικό ριμέικ με άψογα γραφικά και ήχο. Τα επαγγέλματα δίνουν πολλές επιλογές όσον αφορά τη σύνθεση της ομάδας μας και κάνουν τις μάχες ακόμα πιο συναρπαστικές. 
Λόγω της μεγάλης διάρκειας, ορισμένοι από τους βασικούς του παιχνιδιού, αργούν να κάνουν την εμφάνισή τους.  

 

7 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
super_mario
16:29 26.09.16 super_mario χωρίς τίτλο
100 ώρες;;; Ειλικρινά, όσο καλό και να έιναι ένα παιχνίδι, 100 ώρες είναι πάρα πολλές. Λίγος χρόνος, μικρή ζωή μπλα μπλα μπλα.

Shinobi
16:39 26.09.16 Shinobi RE: χωρίς τίτλο
Εμείς οι δυο παίζουμε Animal Crossing. Οι 100 ώρες είναι λίγες, μπροστά στον χρόνο που έχουμε αφιερώσει στο AC. Τέλος οι δικαιολογίες :P

Dismiss
18:06 26.09.16 Dismiss RE: RE: χωρίς τίτλο
H κατάρα της εποχής μας. Ξεκινάς ένα παιχνίδι, βλέπεις τον τεράστιο χάρτη, απελπίζεσαι για τις ώρες που θα χρειαστείς. Βέβαια, έχω 600 ώρες στο Gems of War. :P

Shinobi
16:49 28.09.16 Shinobi RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Έχεις 600 ώρες στο Gems; :P

Τελικά, χρόνος υπάρχει. Μόλις βρεθεί το κατάλληλο παιχνίδι, το 600αρι το πιάνουμε για πλάκα.

paokman
18:06 26.09.16 paokman RE: RE: χωρίς τίτλο
Kαλά, ειδικά τα τελευταία χρόνια, σπάνια με κρατά κάποιο παιχνίδι πάνω από 20 ώρες. Ελάχιστες οι εξαιρέσεις, όπως το Arkham Knight, το GTA V και το Shogun 2, ή παλαιότερα, τα 2 Mario Galaxy και το A Link between Worlds.

super_mario
22:32 26.09.16 super_mario RE: RE: χωρίς τίτλο
Σιγά, AC μισή ώρα τη μέρα και αν έβγαινε. Για τρία χρόνια σερί βέβαια:) Κάπως έτσι έφυγε και το καλοκαίρι με το NSMBU. 1-2 ώρες τη μέρα. Στα rpg όμως θέλει commitment. Δεν είναι pick up and play φάση. Θα ξεχάσω πρόπερσυ πως την πάτησα με το Skyrim;;; Έφευγαν σερί 5ωρα. Με παίρναν τηλέφωνα και τ'αφηνα να χτυπάνε. Χώρια που αν κάνεις το λάθος και αφήσεις rpg για κάνα 2βδομαδο το λιγότερο μετά δε θυμάσαι τι γίνεται και πως να συνεχίσεις. Έχω παρατήσει το Pokemon X στη μέση :D κι ασχολούμαι με το λέβελινγκ στο gems of wars. Αν είναι δυνατόν...

Shinobi
16:55 28.09.16 Shinobi RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Μισή ώρα θέλω μόνο για να ποτίσω τα λουλούδια μου και να βρω την πέτρα που δίνει λεφτά.

Ξέχασα να σημειώσω στο ριβγιού (θα το συμπληρώσω άμεσα) ότι το παιχνίδι έχει περίληψη, έτσι ώστε να ξέρεις που πρέπει να πας και τι να κάνεις. Πάρα πολύ μεγάλη ευκολία, η συγκεκριμένη λειτουργία.