reviewsvideogames

DiRT 4

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: Xbox One • επίσης διαθέσιμο για: PS4, PC
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: racing, PEGI: 3+

Η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας και η είσοδος νέων και ταλαντούχων δημιουργών στην αγαπημένη μας βιομηχανία, προκάλεσε μία αύξηση στη συχνότητα εμφάνισης των λεγόμενων αρχοντικών παιχνιδιών. Βιντεοπαιχνίδια σπάνιας ομορφιάς και εξαιρετικής ποιότητας που κερδίζουν τον παίκτη από την πρώτη στιγμή, χάρις στο αρχοντικό τους περιεχόμενο, την πληθώρα των επιλογών, τους καλοφτιαγμένους μηχανισμούς και τον αψεγάδιαστο χειρισμό. Ένα τέτοιο είναι και το DiRT 4, το νέος μέλος της φημισμένης σειράς ραλακίων DiRT, από την Codemasters. Οι Εγγλέζοι γνωρίζουν απ’ έξω και ανακατωτά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πράγμα που τους επιτρέπει να μεταφέρουν την εμπειρία ενός πραγματικού αγώνα ράλι, στην οθόνη μας, χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς.    

Η καριέρα μας ξεκινά με τη στελέχωση της ομάδος μας. Μπορεί να μην πλησιάζει το βάθος και την πολυπλοκότητα ενός Football Manager, ωστόσο, η σωστή διαχείριση της ομάδας είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να αυξήσουμε τα κέρδη μας, κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος. 

Ξεκινώντας από το περιεχόμενο, το παιχνίδι μας υποδέχεται με το DiRT Academy, μία σχολή οδήγησης μέσα από την οποία μαθαίνουμε όλα όσα χρειάζεται να κάνουμε κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ράλι, για να μη φάμε την σκόνη των αντιπάλων μας. Υπάρχουν εκπαιδευτικές ενότητες σχεδόν για κάθε πιθανή περίπτωση: πόσο χρειάζεται να πατήσουμε το φρένο για να πάρουμε σωστά μία στροφή, την αξιοποίηση του όγκου και της ορμής του οχήματος, τις διαφορές ανάμεσα στα εμπροσθοκίνητα, τα οπισθοκίνητα και τα τετρακίνητα, όσον αφορά τη συμπεριφορά τους κατά την οδήγηση και άλλα τέτοια χρήσιμα πραγματάκια. Αν και ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων που βαριούνται σε βαθμό απελπισίας τα tutorials (ειδικά όταν έχω να παραδώσω κείμενο :P), το συγκεκριμένο στάδιο το βρήκα διασκεδαστικό, διαφωτιστικό, άμεσο και άκρως εκπαιδευτικό. Σε προετοιμάζει για τη δράση, χωρίς να κουράζει με ανούσιες αναλύσεις και επεξηγήσεις. Εστιάζει στην ουσία, αποφεύγοντας τη... φλυαρία.

Περνώντας στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, το DiRT 4 δίνει πολλές επιλογές στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πρώτο και καλύτερο, το Career Mode, εκεί όπου χτίζονται οι καριέρες οι μεγάλες και κερδίζονται τα σπουδαία πρωταθλήματα. Πριν ξεκινήσουμε τις αγωνιστικές μας υποχρεώσεις, αναλαμβάνουμε να στελεχώσουμε την ομάδα μας με μηχανικούς, αρχιμηχανικούς και κόσμο που θα ασχολείται με τις δημόσιες σχέσεις. Εκτός αυτών, καλούμαστε να οργανώσουμε τις εγκαταστάσεις μας και να βρούμε χορηγούς για το αυτοκίνητό μας. Ο αριθμός των πρωταθλημάτων είναι μεγάλος και περιλαμβάνει αγώνες με αγωνιστικά μικρού κυβισμού, ράλι με σπουδαία αυτοκίνητα περασμένων δεκαετιών, μέχρι και αγώνες με buggies, αγροτικά και σούπερ αυτοκίνητα. 

Λες και όλα αυτά δεν ήταν αρκετά για να μας κρατήσουν ώρες ολόκληρες μπροστά από την οθόνη μας, η Codemasters προσθέτει στο σύνολο των διαθέσιμων modes, άλλη μία κορυφαία επιλογή. Το Your Stage είναι μία μηχανή που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε έναν ανυπολόγιστο αριθμό διαφορετικών ειδικών διαδρομών, πειράζοντας μονάχα δύο παραμέτρους όλες και όλες. Παίζοντας με τους δείκτες της Πολυπλοκότητας και του Μήκους Διαδρομής, έχουμε, στο άψε-σβήσε, την πίστα της αρεσκείας μας, χωρίς κόπο, χρόνο και ιδρώτα. Έτσι, με δυο απλές κινήσεις, μπορούμε να οργανώσουμε το πρωτάθλημα των ονείρων μας, με το βαθμό δυσκολίας που επιθυμούμε, όπως τον υπαγορεύουν η μορφολογία και το μήκος της διαδρομής που παράγει το Your Stage. Μέσω της επιλογής αυτής, μας δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσουμε υλικό (διαφορετικές πίστες, δηλαδή), ικανό να μας κρατήσει απασχολημένους για τα επόμενα δέκα χρόνια. Μ’ αυτόν τον τρόπο, το DiRT 4 παραμένει πάντα φρέσκο και λαχταριστό!               

Τα καιρικά φαινόμενα, όπως και η ώρα διεξαγωγής του αγώνα, επηρεάζουν την οδήγησή μας. Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν (π.χ. νυχτερινή οδήγηση, ομίχλη), οι εύστοχες επισημάνσεις του συνοδηγού μας, θα μας οδηγήσουν με ασφάλεια στη γραμμή του τερματισμού. 

Όσον αφορά τον τομέα του χειρισμού, η δουλειά που έκαναν οι άνθρωποι της Codemasters, είναι για σεμινάριο. Ανεξάρτητα από το πόσο arcade ή εξομοιωτή το θέλουμε το DiRT μας, ο έλεγχος των αγωνιστικών είναι υποδειγματικός και η απόκριση, άριστη. Η ποιότητα που χαρακτηρίζει το σύστημα χειρισμού είναι τέτοια μας επιτρέπει να νοιώσουμε τη διαφορά ανάμεσα στο χώμα και το χιόνι, να ξεχωρίσουμε την άσφαλτο από τη λασπουριά, πράγμα πολύ σημαντικό για παιχνίδι του είδους. Αναδεικνύει την υφή του οδοστρώματος και την καθιστά αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εμπειρίας και του παιχνιδιού. Όπως και να ‘χει, το DiRT 4 είναι τόσο απολαυστικό που θα ήθελα να το δοκιμάσω με τιμονιέρα. Ειλικρινά, έχω να αισθανθώ έτσι για ραλάκι από την εποχή που άφηνα περιουσίες ολόκληρες στα Daytona USA και SEGA Rally. 

Στο απολαυστικό του θέματος, συμβάλει και το γεγονός ότι το παιχνίδι της Codemasters τρέχει στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Οι σχεδιαστές του DiRT 4 γνωρίζουν πόση σημασία έχει το συγκεκριμένο νούμερο για ένα ραλάκι και το τηρούν ευλαβικά. Έχουμε και μίαν απόκριση να διατηρήσουμε! Κατά τ’ άλλα, τα εφέ σκόνης είναι εντυπωσιακότατα, το ίδιο και τα ηχητικά του παιχνιδιού. Ο “βρυχηθμός” του κινητήρα, το “σκάσιμο” της εξάτμισης κατά την αλλαγή των ταχυτήτων, ο πάντα έγκυρος και έγκαιρος συνοδηγός μας, σε συνδυασμό με τα όμορφα γραφικά, συνθέτουν μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία - σε ψηφιακή συσκευασία.   

Κάθε όχημα έχει τη δική του, ξεχωριστή αίσθηση οδήγησης. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στην αποτύπωση της φθοράς που μπορεί να υποστεί ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Λάστιχα σκάνε, λαμαρίνες λυγίζουν, φανάρια σπάνε. Ζημιές που επηρεάζουν άμεσα τη συμπεριφορά του οχήματος. 

To DiRT 4 περιλαμβάνει όσα θα θέλαμε από ένα παιχνίδι της κατηγορίας: πλούσιο περιεχόμενο, προσεγμένες επιλογές, άψογο χειρισμό, άρτιο τεχνικό τομέα, ιδανικό περιβάλλον για τους βετεράνους του είδους και φιλικό προς τους νέους παίκτες. Ο τίτλος της Codemasters υπερτερεί σε όλους τους τομείς, σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές του, χωρίς να αφήνει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης. Αγαπητοί ραλόβιοι (και μη), απολαύστε άφοβα το καλύτερο ραλάκι της χρονιάς.   

 

Πληρέστατο ραλάκι, με χορταστικό περιεχόμενο και αγώνες μέσω διαδικτύου. Μέσω της μηχανή παραγωγής ειδικών διαδρομών Your Stage, μπορούμε να δημιουργήσουμε υλικό για την επόμενη δεκαετία. Άρτιος χειρισμός και εξαιρετικός τεχνικός τομέας.    
Δεν θα ενοχλούσε κανέναν αν υπήρχε μεγαλύτερη ποικιλία στα περιβάλλοντα του παιχνιδιού.  

 

14 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
blackpax
08:42 07.09.17 blackpax χωρίς τίτλο
Πρέπει να είναι φοβερό, θα το σκεφτώ σοβαρά γιατί ραλυ της προκοπής άλλο δεν βρίσκεις δυστυχώς....

υγ: πόσο θα κρατήσει αυτό το αστείο με τη βαθμολογία; αφού συνήθως τη βγάζετε που τη βγάζετε σε άλλο λινκ, γιατί μας το στερείτε απ τη σελίδα του ριβιου; Ακόμα δεν μπορώ να το χωνέψω ότι το θεωρείτε καλύτερο έτσι!! Τς..τς..τς...

goal_scoring_superstar_hero
19:24 07.09.17 goal_scoring_superstar_hero RE: χωρίς τίτλο
Η πλάκα είναι ότι μπήκα για ακριβώς το ίδιο σχόλιο. Στην κεντρική σελίδα, πάνω δεξία, top games, αν περάσεις το mouse από πάνω έχει βαθμό το κάθε παιχνίδι! :)

Τέλος, αν έχεις τιμονιέρα, αγοράζεις με κλειστά μάτια το Dirt rally( με το 1/3 της τιμής). Αν δεν έχεις το ξεχνάς, αγοράζεις αυτό.

TxCForever
21:31 07.09.17 TxCForever RE: RE: χωρίς τίτλο
Όντως. Είναι απίστευτο το πόση διαφορά κάνει αν έχεις τιμονιέρα στο Dirt Rally.

Dismiss
21:51 07.09.17 Dismiss RE: χωρίς τίτλο
Άλλα σχέδια είχαμε για το site, προς το παρόν μας αναγκάζει να το κάνουμε αυτό το παλιό CMS. Απολαύστε το όσο μπορείτε (μπορεί και για πολύ καιρό, δηλαδή). Εγώ λέω να βάζω 0 σε όλα, πλέον κι ας φαίνονται άσχημα στο top games :P

blackpax
14:30 08.09.17 blackpax RE: RE: χωρίς τίτλο
γιατί τέτοια δαιμονοποίηση του βαθμού;; μου κάνει εντύπωση ειλικρινά...

paokman
17:16 09.09.17 paokman RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Η βαθμολογία δεν έχει νόημα πουθενά. Αναγινώσκεις, κατανοείς, κρίνεις βάσει των γούστων σου και αποφασίζεις. Και αυτό ισχύει παντού. Σημασία έχει η κατανόηση και η πρόσληψη υπ' ευθύνη του αναγινώσκοντος. Τι σχέση έχει άραγε ένα οχτώ στο Shadow of Mordor με ένα οχτώ στο Pro Evolution;

Dismiss
18:19 09.09.17 Dismiss RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Ακριβώς. Και μετά μπαίνουν άλλοι παράγοντες. Τι αξία έχει ένα 9 που μπήκε πριν από 3 χρόνια; Αν έχει βγει εν τω μεταξύ ένα sequel που δεν παίρνει πάνω από 7 επειδή δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα την παλιά συνταγή ή επειδή δεν εκπλήσσει πια τον κόσμο και τους κριτικούς, σημαίνει ότι το sequel είναι χειρότερο του αρχικού;

Και φυσικά, υπάρχει και ο προφανής λόγος που βλάπτει τους αναγνώστες: ο βαθμός αποθαρρύνει πολλές φορές την προσεκτική ανάγνωση του κειμένου, με αποτέλεσμα να χάνει ο αναγνώστης παιχνίδια που θα του άρεσαν κι ας πήραν ένα 6-7. Στην ουσία, δεν εξυπηρετεί σε κάτι, εκτός ίσως από μια διευκόλυνση του επισκέπτη να βλέπει αν κάτι αξίζει με μια ματιά. Αλλά αυτό δεν πιστεύω ότι αξίζει τα αρνητικά.

blackpax
09:58 12.09.17 blackpax RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Το 9 που μπήκε πριν από μερικά χρόνια, είχε την αξία του τότε και αυτό είναι αυτονόητο !! Δεν μπορεί το θρυλικό Kick off των '90 που πήρε 10 να είναι καλύτερο από το fifa 17 που πήρε 9 !! Ένα παιχνίδι κρίνεται ως παιχνίδι και εκεί είναι η μαγκιά και η κρίση του reviewer να δώσει έναν δίκαιο βαθμό με ένα επεξηγηματικό κείμενο. Πχ κάτι τραγικά του τύπου "βάζω στο φιφα 17 βαθμό 7 επειδή είναι μια απ τα ίδια με πέρυσι" δείχνουν κενό στο συντάκτη. Ένα παιχνίδι, είτε είναι σικουελ είτε προσθήκη είτε ο,τιδήποτε έχει μετρήσιμα και μη μετρήσιμα χαρακατηριστικά. Τα μετρήσιμα μπορούν να βαθμολογηθούν, βλ. γραφικά, fps, διάρκεια. Τα μη μετρήσιμα μπορούν να περιγραφούν. Η συνολική αποτίμηση επίσης μπορεί να βαθμολογηθεί. Ουσιαστικά αυτό κάνετε ήδη αλλά το κάνετε περιγραφικά με τρόπο λες και απαγορεύεται να ξεστομίσει κανείς νούμερο ή ξεκάθαρη κρίση.
Αυτονόητα επίσης ο βαθμός αλλά και το κείμενο εξαρτώνται απ το ποιος το γράφει. Όλα με λίγα λόγια είναι υποκειμενικά και επηρεάζονται από βιώματα, περιβάλλον και συνθήκες. Τι νόημα έχει Φωκίωνα να λες "εκπληκτικά γραφικά" όταν ξέρεις ότι σε 5 χρόνια το ίδιο το μάτι σου θα τα βλέπει μέτρια; Το λες όμως (και ορθά). Ο βαθμός γιατί να φέρει τόσα βάρη, που ουσιαστικά είναι τα ίδια που φέρει και το κείμενο;;;
Για να συμφωνούν τα λόγια σου με τις πράξεις σου, θα πρέπει στα review σου ΜΟΝΟ να περιγράφεις στενγά και τίποτα άλλο: "Παίρνεις αυτόν, κάνεις εκείνο, τέλος". Ούτε καλά γραφικά, ουτε καλή υπόθεση ούτε τίποτα να μην αναφέρεις. Όλα είναι καλά "τώρα" και ενδεχομένως όχι άυριο.
Επίσης λες ότι ο βαθμός σε αποτρέπει ίσως να διαβάσεις το review. Θεωρείς ότι σε ένα παιχνίδι/είδος που μας ενδιαφέρει πχ uncharted, fifa, rally, DOA κ.ά υπάρχει πιθανότητα να μην ανυπομονούμε να διαβάσουμε το review; Αν δε μας ενδιαφέρει, ακόμα και χωρίς βαθμό δε θα το διαβάσουμε μάλλον. Αν πάλι τα διαβάζουμε όλα -όπως εγώ πχ- είτε έχει βαθμό είτε όχι δεν αλλάζει κάτι. Τώρα θα μου πεις εύλογα “είδες, ο βαθμός δεν έχει νόημα τελικά”. Κι όμως αποδίδει μια γενική εικόνα που βοηθά πολύ όταν εμπιστεύεσαι τον reviewer. Το metacritic εξαλείφει την υποκειμενικότητα του reviewer βγάζοντας τον μέσο όρο και τα αποτελέσματα είναι πολύ αξιόπιστα. Χωρίς βαθμό δεν υπάρχει βάση, θεμέλιο για αξιοκρατική ταξινόμηση και οργανωμένη γνώση. Αλίμονο αν γεμίσουμε review-απομνημονεύματα. Καήκαμε. Αν αρχίσεις -θεωρητικά- να βάζεις μηδέν σε όλα αυτό θα καταφέρεις.
Ο βαθμός δεν φταίει σε τίποτα. Το μόνο που μπορώ να δεχτώ είναι ότι η δίκαιη και αμερόληπτη -από εσωτερικά και εξωτερικά βιώματα- βαθμολόγηση είναι δύσκολη και είναι δυνητικά εργαλείο απρόσφορης υποτίμησης ή ανατίμησης με μια ματιά. Όμως αν τεθούν και εξηγηθούν τα κατάλληλα κριτήρια είναι απολύτως εφαρμόσιμη και άκρως σημαντική.
Οκ αυτή η κουβέντα δεν τελειώνει και μπορώ να γράψω άλλα τόσα αλλά προφανώς είμαστε ήδη σε σχηματισμό παράλληλων μονόλογων. Γιατί δεν κάνετε ένα πολλ να δούμε τι θα ψήφιζε ο κόσμος εδώ μέσα; Όχι για το “δίκιο” ή “άδικο”, απλά για την ιστορία:-)

Dismiss
12:03 12.09.17 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Θεωρώ ότι είναι μεγάλο λάθος να συγχύζεις το νούμερο με την ξεκάθαρη κρίση. Το έκανες και παλιά, όταν δυσανασχετούσες όταν έγραφα ότι με δυσκολία βάζω έναν βαθμό. Η κρίση είναι ξεκάθαρη, πάντα είναι. Μου άρεσε, πέρασα καλά, δεν είναι για όλους, μέτριο, χάσιμο χρόνου, θα αρέσει σε κάποιους, απαραίτητο για τους φίλους του είδους, στρυφνό για άλλους. Αυτή είναι η κρίση η πραγματική.

Ο αριθμός είναι που ισοπεδώνει τα πάντα και τα θολώνει, βάζοντας πολύ διαφορετικές μεταξύ τους εμπειρίες σε αυστηρό καλούπι. Σε καταλαβαίνω, γιατί κι εγώ μεγάλωσα διαβάζοντας review, αλλά επειδή έχω μια κάποια εμπειρία πλέον και έχω δει την αγορά και από την κακή της πλευρά, πιστεύω ότι είναι καλύτερα έτσι, κι ας μας έδινε περισσότερα κλικ ο βαθμός. Άλλωστε δεν το κάνουμε πια για τα κλικ, αυτός ο τομέας έχει πεθάνει οικονομικά στην Ελλάδα.

Αν το καλοσκεφτείς, η έλλειψη αριθμού είναι σαν να χρησιμοποιείς μια άπειρη κλίμακα, όπου χωράνε άπειρες διαβαθμίσεις μεταξύ "μέτριου" και "καλού". Και όχι, δεν υπάρχει απόλυτα αντικειμενική κρίση. Κανείς δεν γράφει σε κενό, χωρίς βιώματα και προτιμήσεις. Άρα και ο αριθμός του είναι χρωματισμένος από κάτι τέτοιο.

pirederas
14:17 12.09.17 pirederas RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Η αριθμολαγνεία του Metacritic έχει κάνει μεγάλο κακό στην βιομηχανία. Αφού το χρησιμοποιούν μέχρι και οι εκδότες ως άλλοθι για να μην πληρώνουν bonus στους εργαζόμενους π.χ. "αν το παιχνίδι σου δεν πιάσει 85+ στο MC, τότε χαιρετίσματα".

Κι εγώ μπαίνω στο MC για να δω τί παίζει με κάποιο game, αλλά το νούμερο που βλέπω δεν του δίνω ιδιαίτερη σημασία. Πιο πολύ κοιτάω τα νούμερα που λένε σε πόσους άρεσε σε σχέση με το σε πόσους δεν άρεσε, όπως και το πλήθος των βαθμολογιών ώστε να υπάρχει αξιόπιστη δεξαμενή reviews. Πάντα διαβάζω τί λένε μερικοί reviewers και users (καλά αυτούς δεν τους διαβάζω στο launch γιατί 99% είναι trolls, ή θα βάλουν 10άρια από fanboyism ή 0 από μίσος).

blackpax
16:09 12.09.17 blackpax RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
@Dismiss Το έχουμε ξανασυζητήσει παλιά θυμάμαι, με τα ίδια πάνω-κάτω επιχειρήματα εκατέρωθεν :Ρ. Προφανώς δεν υπάρχει χώρος για συμφωνία εδώ αλλά δεν πειράζει, καλό κάνει η πολυφωνία.

@pirederas Η αριθμολαγνεία είναι μια επιλογή στάσης του αναγνώστη απέναντι στα νούμερα και όχι στάση του metacritic. Το metacritic κάνει ό,τι κάνει οποιοσδήποτε "στατιστικός" αναλυτής σε ολόκληρο το φάσμα της επιστήμης: εφαρμόζει στατιστικές αναλύσεις και αλγόριθμους σε έναν σκασμό αριθμών. Το ότι πατάνε εκεί διάφοροι για διάφορους λόγους έχει να κάνει με τις επιδιώξεις και τις σκοπιμότητες και όχι με το metacritic και φυσικά δεν φταίνε οι βαθμοί/αριθμοί σε αυτό.

Πάντως θα είχε ενδιαφέρον ένα poll να δούμε τι θέλουν οι περισσότεροι. Γιατί δεν φτιάχνετε ένα; Κάντε μου και μένα ένα χατίρι :) :) :)

Dismiss
16:53 12.09.17 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Ε, γράψτε εδώ τι θέλει ο καθένας ή κάντε poll στο φόρουμ. Όχι ότι θα έχει σημασία, βέβαια.

Το στατιστικό στοιχείο δεν έχει μεγάλη σημασία, πάντως, όταν βασίζεται σε ανούσιες μετρήσεις.

blackpax
10:27 14.09.17 blackpax RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
πως μπορεί να στήσει κάποιος ψηφοφορία στο φορουμ; δε βρίσκω κάτι :-(

Ή δεν μπορεί; (ο κάποιος, ο καθένας)

Dismiss
11:31 14.09.17 Dismiss RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Μπαίνεις σε μια κατηγορία, δημοσίευση νέου θέματος, δημιουργία ψηφοφορίας (ένα κουτάκι πιο κάτω στη σελίδα).