reviewsvideogames

Blitzkrieg 3

του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη
η παρουσίαση έγινε σε: PC
Επίσημη ιστοσελίδα
Eίδος: strategy, PEGI: 12+

Η σχέση μου με τα παιχνίδια στρατηγικής είναι κάπως ιδιόμορφη, εν συγκρίσει με άλλες κατηγορίες παιχνιδιών. Ενώ είμαι ανοιχτός σε νέες προτάσεις και παραλλαγές γνωστών και αγαπημένων παιχνιδιών κάθε είδους, δεν μπορώ να πω ότι συμβαίνει το ίδιο με τα RTS. Μετά τα δύο πρώτα Age of Empires (ειδικά με το δεύτερο), δεν μπόρεσα να “κολλήσω” με κανένα άλλο παιχνίδι της κατηγορίας. Αντιθέτως, έμεινα αφοσιωμένος στις μάχες με έφιππους ιππότες, στις αναμετρήσεις στρατιωτών που κράδαιναν τεράστια σπαθιά και βαλλίστρες. Παρά το γεγονός ότι δοκίμασα αρκετά παιχνίδια από αυτά, από το Star Craft και τα Red Alert, μέχρι τα Age of Empires III/Age of Mythology και τα Total War, πάντα επέστρεφα στη ... θαλπωρή των παλιών, καλών Age of Empires.

Όλα αυτά, μέχρι την έλευση του Blitzkrieg 3. O νέος τίτλος από τη Nival μου άλλαξε μια συνήθεια είκοσι ετών.

 
ΤΓια να γλιτώσουν από τα πυρά των αντίπαλων αρμάτων μάχης, οι στρατιώτες μας μπορούν να ταμπουρωθούν στα κτήρια που βρίσκονται στην περιοχή όπου διεξάγεται η μάχη.    

Θα έλεγα ότι το Blitzkrieg 3 έχει αυτήν την “αύρα” των πρώτων Age of Empires, με τους απλούς, σαφείς, ξεκάθαρους μηχανισμούς και κανόνες που διέπουν το παιχνίδι. Ο τίτλος της Nival “εδράζεται” σε τρία επίπεδα: την ορθή διαχείριση των μονάδων, τη δημιουργία αντιπερισπασμών και την “ανάγνωση” του αντιπάλου. Ο βαθμός κατανόησης και η εμπέδωσης αυτών των παραμέτρων, καθορίζει και την επιβίωσή μας στο πεδίο της μάχης. Μια και το θέμα του παιχνιδιού είναι ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, η διαχείριση του στρατού μας, αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στις κινήσεις και τις επιλογές μας, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις απώλειες των ετοιμοπόλεμων μονάδων μας. Για παράδειγμα, το να μετακινούμε τους πεζικάριους σε περιοχές που δεν έχουμε εξερευνήσει, είναι παράτολμο, καθώς πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθούμε μπροστά στα πολυβολεία του αντιπάλου ή – ακόμα χειρότερα – στα άρματα μάχης του εχθρού, με αποτέλεσμα να τους χάσουμε όλους. 

Από εκεί και πέρα, γνωρίζοντας τις δυνατότητες κάθε μονάδας και εκτιμώντας τις ενέργειες του αντιπάλου, μπορούμε να μειώσουμε τον βαθμό επικινδυνότητας των κινήσεών μας. Αντί να πραγματοποιήσουμε ολομέτωπη επίθεση απέναντι σε ένα καλά οργανωμένο στρατό, μπορούμε να διασπάσουμε την άμυνα, πραγματοποιώντας αιφνιδιαστική επίθεση σε σημείο που δεν αναμένει ο αντίπαλος. Έτσι, δίνουμε την ευκαιρία στους στρατιώτες που είναι ειδικεύονται στην καταστροφή τεθωρακισμένων, να προσεγγίσουν με ασφάλεια τα άρματα μάχης του αντιπάλου για να τα αχρηστεύσουν. Το Blitzkrieg 3, παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία "χάραξης" της στρατηγικής μας, ώστε να απολαύσουμε γρήγορες, σκληρές και άκρως εντυπωσιακές μάχες.          

Οι επιλογές παιχνιδιού που προσφέρει το Blitzkrieg 3, είναι λίγες και καλές. Ανάμεσά τους, θα βρούμε την πληρέστατη καμπάνια που χωρίζεται σε τρία κομμάτια (ένα για τους Γερμανούς, ένα για τους Αμερικανούς και ένα για τους Σοβιετικούς), μικρές και παράπλευρες αποστολές για έναν ή και περισσότερους παίκτες, το παραδοσιακό multiplayer και, τέλος, να αναμετρηθούμε με την τεχνητή νοημοσύνη του παιχνιδιού, τον αξιότιμο κύριο Boris. 

 
Το παιχνίδι μας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξουμε τη δική μας βάση, η οποία, όμως, είναι μπορεί να δεχτεί επίθεση από άλλον παίκτη, ανά πάσα στιγμή. Αν βρισκόμαστε μέσα την ώρα που συμβαίνει αυτό, μπορούμε να την υπερασπιστούμε άμεσα. Σε περίπτωση που απουσιάζουμε, τη δουλειά αυτή, θα την αναλάβει ο υπολογιστής. Το ίδιο, βέβαια, μπορούμε να κάνουμε και εμείς στους αντιπάλους μας, με σκοπό να κερδίσουμε τα απαραίτητα εφόδια, με σκοπό να βελτιώσουμε τις υποδομές της βάσης μας. 

Οι σχεδιαστές του Boris δηλώνουν με υπερηφάνεια ότι δημιούργησαν την πρώτη Α.Ι. που διαθέτει νευρωνικό σύστημα. Ο υπολογιστής, δηλαδή, παίζει πιο ελεύθερα, απαλλαγμένος από τυποποιημένες και προκαθορισμένες ρουτίνες συμπεριφοράς. Επί της ουσίας, ο Boris είναι ικανός να πολεμήσει όπως ακριβώς θα έκανε και ένας πραγματικός παίκτης. Και αυτό, δεν είναι κάτι το οποίο θα το διαπιστώσετε σε βάθος χρόνου, έπειτα από πολλές αναμετρήσεις με τον Boris. Από τις πρώτες παρτίδες, η Α.Ι. δείχνει τις ικανότητές της. Πρώτα απ’ όλα, ο Boris γνωρίζει πότε πρέπει να υποχωρήσει. Σε αντίθεση με τα όσα έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια του είδους, εδώ, η Α.Ι. δεν σπαταλέι τις μονάδες της, όταν οι πιθανότητες για να κερδίσει τη μάχη, είναι ελάχιστες. Σε μια από τις αναμετρήσεις μας, μία μικρή εκστρατευτική ομάδα του Boris έπεσε πάνω στα άρματα μάχης του στρατού μου. Προς μεγάλη μου έκπληξη, αντί να επιτεθούν, οι μονάδες του στρατηγού Boris υποχώρησαν, έτσι ώστε να διατηρήσουν τον αριθμό τους, αποφεύγοντας τις απώλειες. Σε άλλη περίπτωση, έπεσα θύμα της παγίδας που μου έστησε. Ο Boris διέταξε το πεζικό του να να επιτεθεί σε δύο από τα οχυρά μου, τα οποία δεν προστάτευα καλά, με σκοπό να αποσπάσει την προσοχή. Παράλληλα,  το πεζικό μου, το οποίο ήταν συγκεντρωμένο σε διαφορετικό σημείο του χάρτη, δέχτηκε επίθεση από τα άρματα μάχης του αντιπάλου. Το αποτέλεσμα ήταν να τους χάσω όλους και μαζί τους, τη μάχη. Το αξιοσημείωτο της υπόθεσης είναι ότι όλα αυτά τα καταφέρνει χωρίς να “κλέβει”, όπως συμβαίνει με την Α.Ι. άλλων παιχνιδιών. Πρόσεξα ότι ο Boris δεν γνωρίζει από την αρχή ούτε την ποσότητα, ούτε την ποιότητα των μονάδων που φέρνουμε στο πεδίο της μάχης. Ούτε και τις θέσεις τις οποίες έχουμε καταλάβει. Αν μη τι άλλο, παίζει τίμια και καθαρά. Το μόνο πράγμα που θα σας συμβούλευα, είναι να οπλιστείτε με αρκετή υπομονή, καθώς ο Boris είναι απρόβλεπτος και παίζει με μοναδικό σκοπό να μας κερδίσει στο πεδίο της μάχης, χωρίς δισταγμό, ακόμα και στο χαμηλό επίπεδο δυσκολίας.   

Όσον αφορά τον οπτικό τομέα, οι σχεδιαστές του παιχνιδιού αποτύπωσαν με υποδειγματικό τρόπο τα περιβάλλοντα και τις τοποθεσίες όπου διεξάγονται οι μάχες. Κτήρια καταστρέφονται, δέντρα και ολόκληρα στρατόπεδα χάνονται κάτω από τις ερπύστριες των αρμάτων μάχης. Το animation των πεζοπόρων μονάδων είναι προσεγμένο, παρά το μικρό τους μέγεθος. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα στοιχεία, όπως είναι οι φωτιές, η σκόνη που σηκώνουν τα τανκ και οι εκρήξεις. Τέλος, το παιχνίδι φροντίζει ώστε να έχουμε οπτική επαφή με όλα τα σημεία ενδιαφέροντος, προσφέροντας πολλά επίπεδα ζουμαρίσματος.

 
Αφιερώνοντας χρόνο στα διάφορα mode που προσφέρει το παιχνίδι, αποκτούμε πρόσβαση σε έναν μεγάλο αριθμό μονάδων.   

Δεν σας κρύβω ότι το Blitzkrieg 3 κατάφερε να αναθερμάνει το ενδιαφέρον μου για τα RTS. Μετά από χρόνια, ένα παιχνίδι στρατηγικής, στον τίτλο του οποίου δεν περιλαμβάνονται λέξεις όπως «Age», «of» και «Empires», με έκανε να κολλήσω στην οθόνη μου, χωρίς να νοιάζομαι και πολύ για την ένδειξη των δεικτών του ρολογιού μου - ακόμα και τις εργάσιμες μέρες :P Ας είναι καλά ο Boris, ένας απαιτητικός αντίπαλος και ένας πολύ καλός δάσκαλος που μου έμαθε αρκετά πράγματα, όσον αφορά την άμυνα και την επίθεση. Εφόσον λατρεύετε τα RTS παιχνίδια και ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος είναι το φόρτε σας, το Blitzkrieg 3, είναι το καλύτερο δωράκι που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας, τούτη την περίοδο.     

 

Απλοί και ξεκάθαροι μηχανισμοί, δυναμικές και εντυπωσιακές μάχες, με φόντο την Ευρώπη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Boris είναι ένα πολύ καλό τεστ για τις στρατηγικές μας ικανότητες. 
Από την άλλη, ο Boris δεν είναι είναι ιδιαίτερα φιλικός, ακόμα και στο χαμηλότερο επίπεδο δυσκολίας.

 

κανένα σχόλιο συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις