στήλες

Η επόμενη γενιά δεν θα ξεκινήσει αν δεν το πει η… Nintendo;

του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η αγορά των videogames είναι ένας αρκετά δυναμικός κλάδος, ο οποίος στρέφεται γύρω από δύο άξονες: το περιεχόμενο και τον εξοπλισμό. Σε αντίθεση με άλλους, πιο ώριμους κλάδους της showbiz, η ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο αξόνων δεν έχει καθοριστεί ακόμα. Όλοι μας λέμε ότι τα παιχνίδια είναι πιο σημαντικά από την ισχύ του hardware που τα φιλοξενεί και η αλήθεια είναι ότι το μέσο των videogames έχει κάνει τεράστια δημιουργικά βήματα, διαφοροποιώντας το εικαστικό και αλληλεπιδραστικό περιεχόμενό τους από την τεχνική αρτιότητα, το ρεαλισμό ή το θεαματικό αποτέλεσμα που εξασφαλίζει το hardware. Από την άλλη πλευρά, το videogaming δεν παύει να είναι ένα κατά βάση οπτικό χόμπι, με περιεχόμενο που απεικονίζεται με ενεργό τρόπο σε πραγματικό χρόνο. Από αυτήν την άποψη, το παιχνίδι δεν μπορεί να αποδεσμευθεί εντελώς από το hardware, καθώς ο ισχυρός τεχνικός τομέας ευνοεί το τελικό αποτέλεσμα σε τεράστιο βαθμό.

H Unreal Engine 3 είναι το πρώτο μικρό δείγμα του πιο σημαντικού όπλου της επόμενης γενιάς που θα είναι... το ίδιο ακριβώς με της προηγούμενης: ο οπτικός τομέας!

Εν ολίγοις, η σχέση μεταξύ δημιουργικότητας και εξοπλισμού είναι ένα πολύ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του gaming, το οποίο θα μπορούσε να δώσει υλικό για αναλύσεις επί αναλύσεων. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το εξής: η κυκλοφορία μιας νέας φουρνιάς συστημάτων έχει τεράστιο ενδιαφέρον κάθε φορά που συμβαίνει, καθώς υπαγορεύει σε μεγάλο βαθμό το είδος των εμπειριών που μπορούμε να περιμένουμε για τα επόμενα 5-6 ή 8 χρόνια. Αν και πολλοί θα διαφωνήσουν, στην ουσία η ίδια περιοδικότητα επηρεάζει και την αγορά των υπολογιστών, παρόλο που εκεί η τεχνολογία τρέχει με ταχύτερους ρυθμούς. Από τη στιγμή που το επίκεντρο της κερδοφορίας για τις εταιρείες παιχνιδιών βρίσκεται στις κονσόλες, τα παιχνίδια που θα σχεδιαστούν, θα χρηματοδοτηθούν και θα κληθούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες των πανίσχυρων νέων καρτών γραφικών ξεκινούν με γνώμονα τον ελάχιστον κοινό παρονομαστή, ο οποίος είναι η κονσόλα.

Ας δούμε λοιπόν τι ξέρουμε μέχρι σήμερα για τα συστήματα επόμενης γενιάς. Το πρώτο σύστημα που θα δούμε θα είναι εκ των πραγμάτων το Wii U. Όπως συμβαίνει συνήθως με τα συστήματα της Nintendo, δεν γνωρίζουμε σχεδόν τίποτα για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, πέρα από δύο πολύ σημαντικά στοιχεία. Πρώτον, θα έχει τη δυνατότητα να απεικονίζει παιχνίδια σε αναλύσεις HD, πράγμα που σημαίνει ότι η Nintendo θα επενδύσει επιτέλους σε νέο εξοπλισμό και όχι σε απλές αναβαθμίσεις του προηγούμενου (σύμφωνα με ορισμένες πηγές της αγοράς, η GPU «Hollywood» που χρησιμοποιήθηκε στο Wii ήταν μια αναβαθμισμένη έκδοση του τσιπ Flipper του Gamecube). Με δεδομένη την οικονομική επιτυχία του Wii, η Nintendo έχει την ευχέρεια αυτήν τη φορά να επενδύσει σε τεχνολογία που θα εκμεταλλεύεται σε ικανοποιητικό βαθμό τον εξοπλισμό του μέσου παίκτη, ενώ παράλληλα θα διατηρεί τη στάση της αποχής από τυχόν αγώνες τεχνολογίας. Άλλωστε και οι υπόλοιποι ανταγωνιστές είτε δεν δείχνουν διατεθειμένοι να επενδύσουν σε ακριβά συστατικά που απαιτούν απόσβεση, είτε το έχουν κάνει ήδη και τώρα περιμένουν να τα αξιοποιήσουν ξανά. Επομένως, δεν είναι υπερβολικό να υποθέσει κανείς ότι η Nintendo θα χρησιμοποιήσει ένα chipset που θα μπορεί να σηκώνει γραφικά στα 1080p με ένα αξιοπρεπές επίπεδο εφέ και λεπτομέρειας.

Μεγάλο μυστήριο το Wii U. Θα είναι απλώς ένα νέο «gaming gadget» με γραφικά προηγούμενης γενιάς, ή στην πραγματικότητα κρύβει μέσα του hardware ικανό για έως πέντε (διαβάστε στη συνέχεια) φορές καλύτερες επιδόσεις από το Χ360;

Το δεύτερο στοιχείο που γνωρίζουμε για το Wii U είναι ότι έχει σχετικά απαιτητικές ανάγκες σε συστήματα εισόδου-εξόδου, καθώς έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίζει ταυτόχρονα motion controllers και ένα (ή ίσως και περισσότερα) ασύρματα χειριστήρια με ενσωματωμένη οθόνη. Όλα αυτά προϋποθέτουν είτε αρκετά υψηλή υπολογιστική ισχύ, είτε κάποιο είδος νέας τεχνολογίας εξασφάλισης ποιότητας στη σύνδεση ή, γιατί όχι, και τα δύο.

15 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
Shinobi
16:26 20.02.12 Shinobi Θέματα
1) Ναι, το Wii U θα παίζει μόνο του. Θα απευθύνεται στο ίδιο κοινό με τους διαδόχους των PS3/X360 ; Θα κινηθεί ανταγωνιστικά ή παράλληλα όπως έκανε το Wii ; Θα είναι σαν την περίπτωση του Ν64(δηλαδή χωρίς να παρουσιάζει τεράστια τεχνολογική διαφορά από τα PS3/X360) ή θα αποτελεί μία ολοκληρωμένη next gen πρόταση ;

2) Δε μπορώ να θυμηθώ πότε εγκαινίασε για τελευταία φορά μία γενιά παιχνιδομηχανών η Nintendo. Γιατί να το κάνει τώρα ; Υπάρχει λόγος βιασύνης ;

3) Άσχετο, αλλά η γενιά των 128bit δεν ξεκίνησε με το PS2, αλλά με το Dreamcast. Το γεγονός ότι το PS2 έπαιζε σχεδόν μόνο του, δεν ήταν μόνο πρόβλημα της SEGA, αλλά και της βιομηχανίας γενικότερα.

hungman13
16:49 20.02.12 hungman13 RE: Θέματα
2) εεε,ποτέ :D ; το famicom βγήκε την ίδια ακριβώς χρονική περίοδο με το sg-1000 της sega (καλοκαίρι 83) με το colecovision να έχει κυκλοφορήσει ένα χρόνο πριν.το snes βγήκε τελευταίο,το n64 επίσης,το gamecube δεύτερο όπως και το wii...

περιμένω με σχετική ανυπομονησία τη νέα γενιά,ελπίζω όμως να μην casualεψουν σε μεγάλο βαθμό...

Teras
17:00 20.02.12 Teras Αν δεν κάνω λάθος
Η Sony και η Microsoft δεν θεωρούν την Nintendo σαν κύριο ανταγωνιστή τους ακόμα και με το Wii U. Μην βαράτε, όχι ότι δεν έχει τα καλύτερα νούμερα απλά το διάβασα κάπου.
Το μεγάλου ατού της Microsoft αυτή τη γενιά ήταν οι ίδιοι οι developers.
Αν και το PS3 είναι θεωρητικά καλύτερο σαν hardware από το xbox, οι developers για τους δικούς τους λόγους δημιουργούν τις παραγωγές τους με lead platform το xbox και μετά κάνουν port στο PS3. Γι'αυτό και στην πλειοψηφία των multiplatform τιτλών το xbox αποδίδει συνολικά ελαφρώς καλύτερα. Από την άλλη κάποια από τα exclusives του PS3 έχουν δώσει τα καλύτερα γραφικά αυτής της γενιάς. Οπότε το θέμα είναι τι θα κάνουν οι developers και όχι οι ίδιες οι κονσόλες στον τεχνικό τομέα.

Το βρίσκω λογικό να μην βιαστεί η Sony να κυκλοφορήσει νέα κονσόλα και επίσης λογικό να βιαστεί η Microsoft να κυκλοφορήσει τη δική της καθώς θέλει το πλεονέκτημα του να παίξει μόνη της για λίγο όπως έκανε με το 360.

inboygr
17:06 20.02.12 inboygr χωρίς τίτλο
Αυτό που ξέρουμε για το Wii U είναι ότι στοχεύουν και στο core κοινό. Τώρα για να το καταφέρουν αυτό πρέπει να έχει πλήρης υποστήριξη, online υπηρεσίες, αποκλειστικότητες και ενδιαφέρον από την ίδια την nintendo στην δημιουργία νέων εμπειριών όχι μόνο από τους κλασσικούς τίτλους της αλλά και νέα παιχνίδια. Ξέρουμε τι να περιμένουμε από την nintendo τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας, τα γνωστά αναγνωρισμένα ip για να αποκτήσει μια βάση. Ίσως μας κάνουνε την χάρη να παρουσιάσουν και ένα νέο core τίτλο. Ένα μεγάλο πρόβλημα της nintendo είναι ότι δεν έχει την απαιτούμενη παραγωγική γραμμή στο software κάτι που είναι εμφανέστατο από το πέρασμα αυτής της γενιάς. Τα υπόλοιπα θα τα κρίνουμε στην Ε3.

Πάντως δεν θα το έλεγα λόγος βιασύνης αλλά προσανατολισμού. Βλέποντας τις κυκλοφορίες τίτλων τόσο στο 2011 όσο και στο 2012 θεωρώ πως ουσιαστικά σκότωσαν το Wii και πλέον έχουν ρίξει το βάρος τους αποκλειστικά στην νέα κονσόλα.

Δεν ξέρω ποιος θα αποχωρήσει από τους τρεις. Πιθανό σενάριο είναι αντίστοιχο της περίπτωσης του Dreamcast, δηλαδή να κυκλοφορήσουν και οι τρεις κονσόλες αλλά κάπου στην πορεία κάποια να μας πει αντίο. Μάλιστα θεωρώ πολύ πιθανόν επίσης να έχουμε την είσοδο άλλης εταιρίας αλλά πιθανόν περισσότερο σε ψηφιακό περιεχόμενο. Όλα είναι ρευστά στην επόμενη γενιά, προστίθενται νέα δεδομένα συνεχώς και δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχτούν τα πράγματα. Εμείς από την άλλη θέλουμε παιχνίδια και υπηρεσίες.

@Teras: Έχουν γίνει όντως αυτές οι δηλώσεις αλλά όπως γνωρίζουμε όλοι θέλουν ένα μέρος της πίτας, διαφορετικά δεν θα είχαν κυκλοφορήσει τα move και kinect. Για αυτόν τον λόγο ο ανταγωνισμός στην επόμενη γενιά θα είναι πιο έντονος. Όπως ήδη φαίνεται δεν θα υπάρχουν μεγάλες διαφορές ως προς τον χειρισμό, η M$ φαίνεται σύμφωνα με φήμες να προσθέτει επίσης οθόνη στο χειριστήριο της.

TxCForever
18:41 20.02.12 TxCForever χωρίς τίτλο
Εγώ στην περίπτωση του Wii-U βλέπω να προδιαγράφεται ένα νέο Dreamcast. Όσο καλό και αν είναι, το κοινό πολύ πιθανόν να περιμένει να δει τι έχουν να αντιπροτείνουν οι άλλες δύο εταιρείες πριν προχωρήσουν στην αγορά του

Ειδικά με την φήμη που απέκτησε το Wii στους core παίκτες, όπως και να το κάνουμε μία δυσπιστία θα υπάρχει μέσα στον πρώτο του χρόνο στην αγορά.

Shinobi
18:53 20.02.12 Shinobi RE: χωρίς τίτλο
Λογικό είναι να περιμένει ο κόσμος, με την προϋπόθεση ότι το Wii U είναι next gen. Αν και είναι πολύ νωρίς, δε νομίζω να έχει την τύχη του DC.

Δυστυχώς οι core τίτλοι της εταιρίας στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό, το οποίο δεν είναι και από τα πιο απαιτητικά του κόσμου, πράγμα που σημαίνει ότι η Νintendo χρειάζεται πολλή δουλειά στον τομέα αυτό για να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου.

Olorin
20:38 20.02.12 Olorin RE: χωρίς τίτλο
Αν και καταλαβαίνω πώς το εννοείς, το βλέπω δύσκολο να μετατρέπεται το Wii U σε νέο Dreamcast. Καταρχάς, οι λόγοι που απέτυχε εμπορικά το DC ήταν πολλοί και διάφοροι και οι περισσότεροι δεν μπορούν να ισχύουν στην περίπτωση του Wii U, όπως το ότι το DC ήταν μάλλον πολύ μπροστά από την εποχή του (πόσοι θα έπαιρναν στα σοβαρά τότε κονσολικό online gaming;), αλλά και το ότι η SEGA ήδη βρισκόταν ένα βήμα πριν τη διάλυση κι έκανε τη μια σπασμωδική κίνηση μετά την άλλη.

Συν τοις άλλοις, όσο ακόμα βγαίνουν τα core franchises της Nintendo και οι fans τους τα αγοράζουν, δύσκολα θα αποτύχει παταγωδώς μια νέα κονσόλα της. Σίγουρα δεν αρκούν από μόνα τους να της δώσουν νούμερα Wii, αλλά αρκούν για να επιβιώσει σίγουρα...

Όσο για την κακή φήμη που απέκτησε το Wii στους core gamers, μην ξεχνάμε πως οι ίδιοι ήταν που ενθουσιάστηκαν με τις ανακοινώσεις του Wii U για hardcore τίτλους και έδειξαν διατεθειμένοι να της δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία...

Shinobi
23:41 20.02.12 Shinobi RE: RE: χωρίς τίτλο
Συμφωνώ σε όλα. Άλλωστε η Nintendo είναι αρκετά πιο προσεκτική έως συντηρητική για να φτάσει σε σημείο να χάσει άδοξα μία κονσόλα ή στην χειρότερη περίπτωση, έξοδο από το hardware. Αυτό που φοβάμαι είναι περισσότερο μία έξοδο από το software παρά από τη μάχη των hardware. Όπως και να το κάνουμε οι κονσόλες της Nintendo έχουν κερδίσει (με την αξία τους) την εμπιστοσύνη του καταναλωτή.

Από την άλλη δεν είμαι σίγουρος αν έπεισε τους core gamers με τις ανακοινώσεις για το Wii U. Και στην περίπτωση του Wii ακούσαμε πολλά, οι 3rd party devs έπιναν νερό στο όνομα του Wii, αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν διαφορετικό. Όλοι αξίζουν δεύτερης ευκαιρίας. Χρειάζονται όμως πράξεις και όχι ευχολόγια.

Olorin
00:52 21.02.12 Olorin RE: RE: RE: χωρίς τίτλο
Προφανώς και είναι πολύ νωρίς για να "πειστεί" ένας core gamer για το Wii U. Αλλά σίγουρα είδε με θετικό μάτι την προσπάθεια της Nintendo να εξασφαλίσει και πιο mainstream/hardcore/ενήλικους τίτλους ή όπως απλώς θες να τους πεις...

Από εκεί και πέρα, για το Wii ναι μεν οι 3rd party devs έπιναν νερό στο όνομά του, αλλά αυτό ήταν γιατί οι περισσότεροι νόμιζαν ότι με προχειροδουλειές και gimmicks που θα έχουν να κάνουν με το motion control θα πούλαγαν τρελά νούμερα χωρίς προσπάθεια...

GandalfST
12:08 21.02.12 GandalfST Ένσταση σε 2 σημεία
1) Ο οπτικός τομέας δεν θα είναι (ξανά) το πιο σημαντικό όπλο μιας γενιάς συστημάτων. Γιατί πολύ απλά, τα δύο πιο πετυχημένα συστήματα της προηγούμενης γενιάς ήταν και τα πιο αδύναμα (με διαφορά) στον τεχνικό τομέα. Και το ίδιο θα μπορούσες να πεις ίσως και για την προηγούμενη γενιά.

2) Πιστεύω πως πρόκειται να ξαφνιαστούμε πάλι αρνητικά από τους χειρισμούς της Nintendo με την ιπποδύναμη Wii U. Όλα τα "σημάδια" για μένα δείχνουν προς ένα σύστημα που απλά θα στοχεύει σε αρκετή υπολογιστική ισχύ για να μπορεί να κυκλοφορούν τίτλοι HD, χωρίς να θυσιάζεται το κόστος/κέρδος, το μικρό μέγεθος και η χαμηλή κατανάλωση ρεύματος. Για τη Nintendo ο τεχνικός τομέας ενός εντυπωσιακού παιχνιδιού αυτής της γενιάς (π.χ. Uncharted) είναι ένα πολύ καλό benchmark για τους δικούς της στόχους και αυτό μπορεί να το πετύχει με ένα optimized hardware στα επίπεδα της προηγούμενης γενιάς. Προσθέστε και λίγη RAM παραπάνω και όλα τα gimmicks και concept που συνοδεύουν το νέο χειριστήριο και έχετε ένα market proposition που μπορεί να σταθεί στην αγορά 2-3 χρόνια τουλάχιστον.

Dismiss
12:18 21.02.12 Dismiss RE: Ένσταση σε 2 σημεία
1) Αυτό ήταν όμως πριν αναδειχθούν τα smartphones και τα tablets στους αδιαμφισβήτητους πρωταθλητές του casual gaming. Για τους core, θέλεις και τον οπτικό τομέα.
2) Το θέμα είναι ότι όλοι αυτό περιμέναμε, αλλά η φήμη που βγήκε δείχνει σε κάτι πιο δυνατό και αν βγει ίσως ανατρέψει τις προσδοκίες μας. Αν είναι όντως 20% πιο αδύναμο από το επόμενο Xbox και βγει έναν χρόνο νωρίτερα, θα μπορούσαμε να μιλάμε για ένα νέο PS2, δηλαδή ένα σύστημα που θα είναι και εμπορικά επιτυχημένο και με core appeal. AN γίνουν όλα αυτά, βέβαια.

cloud
13:12 21.02.12 cloud RE: RE: Ένσταση σε 2 σημεία
Να σταθώ λίγο στο 1 και τα τεχνικά χαρακτηριστικά - οπτικό τομέα..
Αλήθεια, πόσοι έχουμε προσέξει ότι ΠΟΤΕ ως σήμερα η πιο δυνατή κονσόλα δεν έχει βγει νικήτρια σε ΚΑΜΙΑ γενιά; Για να μην πω ότι και μερικές φορές έβγαινε η πιο "αδύναμη".. Πχ ας δούμε τον νικητή, και κάποια πολύ πιο "δυνατή" (Όχι πάντα και την πιο δυνατή.. Που να θυμάμαι τώρα τι ήταν η κάθε μία..:Ρ) κονσόλα που ας πούμε ότι έχασε...

Atari 2600 vs ColecoVision.
NES vs Sega Master System.
SNES vs Neo-Geo
PlayStation vs Nintendo 64
PS2 vs Xbox
PS3 vs Wii η ακόμα και το 360..
Γενικά σε όλη την ως τώρα ιστορία η δύναμη δεν λέει και πολλά.. Άντε εδώ να εξαιρέσω το PS3 που ας πούμε ότι εδώ και 2 χρόνια είναι σε ανοδική πορεία και έχει για κάποιους και μία υπεροχή στο software σε σχέση με τα άλλα 2.
όμως ακόμα και εδώ μάλλον αυτή η διαφορά είναι γιατί οι άλλοι 2 ουσιαστικά εγκατέλειψαν την μάχη για τον Α η Β λόγο.

Dismiss
14:05 21.02.12 Dismiss RE: RE: RE: Ένσταση σε 2 σημεία
Σε καμία περίπτωση πάντως δεν κερδίζει κονσόλα προηγούμενης γενιάς, άντε με την πιθανή εξαίρεση του Wii το οποίο έχει εγκαταλειφθεί εδώ και δύο σχεδόν χρόνια. Το θέμα μας είναι ότι το WiiU θα έχει το χρονικό προβάδισμα. Αν καταφέρει και κρατήσει μια αξιοπρεπή τεχνική διαφορά με τους άλλους θα μπορούσε να γίνει ένα νέο PS2. Αν πάλι δεν το καταφέρει, δύσκολα θα επαναλάβει την πορεία του Wii γιατί η αγορά έχει αλλάξει.

tsab
14:47 21.02.12 tsab χωρίς τίτλο
Για να δουμε αυριο τι θα πει ο Αφεντης Iwata και Reggie μεσω του Nintendo Direct.

inboygr
00:13 22.02.12 inboygr χωρίς τίτλο
Καλά αύριο θα κάνουν ανακοινώσεις για το 3DS περισσότερο λόγω vita.

Τα σχετικά με το Wii U μόνο ο χρόνος θα δείξει, αν και προσωπικά συμφωνώ εν μέρη με τον GandalfST. Όταν το κοινό δείχνει την αποστροφή του σε φορητά συστήματα των 250ε είναι μια καλή ένδειξη ότι οικιακά συστήματα των 400~600ε δεν πρόκειται να λειτουργήσουν στη αγορά που θερίζεται από την οικονομική κρίση. Τώρα αν οι υπόλοιπες εταιρίες στραφούν σε χαμηλού κόστους συστήματα για να είναι ανταγωνιστικές είναι άλλο θέμα.... Μια γενικότερη αλλαγή φιλοσοφίας δεν κάνει το Wii U 20% κατώτερο του επόμενου xbox αλλά ουσιαστικά τα νέα συστήματα ρίχνουν την εξέλιξη συγκριτικά με άλλες γενιές προσαρμόζοντας έτσι τις κονσόλες τους σε νέα δεδομένα και παράλληλα δημιουργώντας ένα κύμα γαλήνης αφού οι τρίτες εταιρίες δεν θα χρειαστεί να αυξήσουν κατακόρυφα τα έξοδα παραγωγής όπως έγινε σε αυτήν την γενιά.

Είναι πολλές και διαφορετικές οι ενδείξεις αλλά προσωπικά δεν περιμένω θαύματα, σίγουρα μιλάμε για ένα σύστημα ισχυρότερο από οτιδήποτε υπάρχει στην αγορά. Η ανάγκη για multiplatforms τίτλους στην επόμενη γενιά θα είναι πιο έντονη και αυτό είναι ένα από τα πράγματα που καλείται το Wii U να επιτύχει (πέρα από τις online υπηρεσίες και τις αποκλειστικότητες) . Είναι στο χέρι της nintendo να το πετύχει και θεωρώ πως θα είναι καθαρά αποτυχία σε αντίθετη περίπτωση, ειδικά με την κατάσταση που επικρατεί τώρα και που όπως φαίνεται δεν θα αλλάξει γρήγορα, πιθανόν να χειροτερέψει περισσότερο.