στήλες

Το λατρευτό μας περιοδικό, κηδεύουμε σήμερα…

του Πέτρου "Sir Pretender" Κηπουρόπουλου

Την Παρασκευή το απόγευμα έσκασε η «κανονιά». Το PC World, ένα ακόμα ελληνικό περιοδικό τεχνολογίας, έκλεισε –η μπάλα πήρε και το μεγαλύτερο τμήμα απ’ όσο έμαθα της IT Publications. Και δωσ’ του δακρύβρεχτα posts, και δωσ’ του «ανάθεμα» για τα άσπλαχνα αφεντικά από πιστούς αναγνώστες, και δωσ’ του μοιρολατρικά κείμενα που αναπολούν τον παλιό, καλό καιρό…

Τυχαίνει να γνωρίζω αρκετό κόσμο που επλήγη από το κλείσιμο του PC World. Όπως συνέβη και με το πρόσφατο κύμα απολύσεων στις Αττικές Εκδόσεις. Όπως παλιότερα είχε γίνει με το Games και ακόμα πιο παλιά με το GamePro. Άλλους προσωπικά, άλλους επαγγελματικά και άλλους φυσιογνωμικά. Προφανώς και συναισθάνομαι –όσο μπορώ, μιας και ευτυχώς δεν έχω βρεθεί ποτέ σε αυτή τη θέση- το δράμα του να είσαι γύρω στα 40 με δυο παιδιά και ξαφνικά άνεργος παραμονές Χριστουγέννων, αλλά την ίδια στιγμή δεν μπορώ να μην προβληματίζομαι με το πείσμα πολλών να μη θέλουν με καμία Παναγία να συμφιλιωθούν με την εποχή στην οποία ζουν.

Αθλητικές εφημερίδες: φέρτε στον νου τον αγαπημένο σας αθλητικογράφο, από τον Νικολακόπουλο και τον Καίσαρη, μέχρι τον Πανούτσο και τον Πίκουλα. Ποιος δεν γράφει σε sites πια;

Πέθαναν και τους κάναμε και τα «σαράντα»…

Από τα περιοδικά έχω φάει «ψωμί» για πολλά χρόνια. Πρώτα το PC Master και η Compupress, μετά κατά βάση το OnLine και ενδιάμεσα διάφορες άλλες μικρότερες συνεργασίες. Δεν είμαι αγνώμων. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως κάθε φορά που ένα έντυπο κλείνει, αρχίζω να αναπολώ τι ωραία που ήταν τα πράγματα δέκα χρόνια πριν, περιμένοντας παράλληλα τον κερατά τον Άι Βασίλη που με έχει ξεχάσει για να του ζητήσω να μεταφερθούμε πίσω στο 2000. Δυστυχώς με θλίψη μου παρατηρώ ότι πολύς κόσμος αρέσκεται σε αυτού του είδους το σπορ, αρνούμενος να δεχθεί τις καταστάσεις γύρω του.

Σαν κι αυτούς που αναθεματίζουν τον Σκλαβενίτη γιατί έκλεισε το μπακάλικο του κυρ-Τάκη στη γωνία. Σόρι παιδιά αλλά αυτοί είναι οι νόμοι της αγοράς. Όποιος μπορεί να παίξει μπάλα μ’ αυτούς, έχει καλώς, κι όποιος φοβάται, πέφτει και κοιμάται, που λέγαμε παλιά. Ελάχιστοι είναι αυτοί που μπορούν να αλλάξουν μια ολόκληρη αγορά πλέον και με τον καταμερισμό και τη συγκέντρωση του κεφαλαίου να έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό, πολύ δύσκολα μπορεί να προστεθεί έστω και ένα νέο μέλος σε αυτή την μάλλον κλειστή κάστα –ειδικά για την αγορά της τεχνολογίας και του internet, για παράδειγμα, ο τελευταίος που παραδέχομαι ότι μπήκε στο κλαμπ (και μπήκε με τα μπούνια, όχι αστεία), ήταν ο Mark Zukerberg με το Facebook.

Και ιδού ένα τυπικό περίπτερο. Τη «χρυσή εποχή» του Τύπου, μερικά χρόνια πριν δηλαδή, όταν τα περιοδικά έβγαιναν με τη συχνότητα των sites σήμερα, για να βρεις αυτό που έψαχνες στο περίπτερο έπρεπε να ρωτήσεις τον περιπτερά -ειδάλλως δεν έπαιζε να μην έμενες εκεί για βραδινό.

Έτσι και με τον Τύπο. Με κάθε σεβασμό προς τους συναδέλφους που εργάζονται για αυτά, τα περιοδικά δεν πεθαίνουν, έχουν πεθάνει ήδη. Σε μια εποχή που ο μέσος Έλληνας τουλάχιστον ψάχνει τις τσέπες του για να μαζέψει ψιλά για τσιγάρα ή καφέ, η αγορά περιοδικού και δη για θέματα τεχνολογίας (και τα… γύρω-γύρω), κρίνεται πλέον απαγορευτική. Πολλοί αντιπαραθέτουν το ότι το περιοδικό προσφέρει πληροφορία συγκεντρωμένη στον αναγνώστη ο οποίος δεν χρειάζεται να ψάχνει. Η λογική αυτή, κατ’ αρχάς ταιριάζει γάντι στη γιαγιά μου και όχι σε έναν tech-savvy καταναλωτή που ψάχνεται για την οθόνη που θα αγοράσει. Επίσης μην ξεχνάτε ότι «πενία τέχνας κατεργάζεται». Όταν κάποιος δεν έχει το ταλιράκι για να πάρει περιοδικό ή το 1,5€ για την εφημερίδα, και στο internet θα ψάξει, και bookmark το site που τον ενδιαφέρει θα κάνει και το Google θα μάθει να παίζει στα δάχτυλα.

Ναι δεν λέω, τελείως ρετρό και vintage η αίσθηση του ξεφυλλίσματος του περιοδικού αλλά ακόμα κι αν υπάρχει ένα άρθρο που να σε ενδιαφέρει από ένα περιοδικό ένα χρόνο πριν, σοβαρά τώρα, θα κάτσεις να ψάξεις τη βιβλιοθήκη, να βρεις και να κατεβάσεις το τεύχος; Πιο πολλή ώρα θα σου πάρει το ψάξιμο παρά η ανάγνωση!
43 σχόλια συνδέσου ή
γίνε μέλος για να σχολιάσεις
luffy
12:02 12.12.11 luffy Καλό.
Κατεβάζω το περιοδικό σας όποτε βγαίνει αλλά να πω την αλήθεια είμαι ακόμη fan του χειροπιαστού. Εξάλλου δεν έχουμε όλοι tablets. Εγώ αν θέλω να κάτσω στο σαλόνι να διαβάσω κάτι πρέπει να έχει laptop ή tablet, αν δεν έχω τότε τι να κάνω?

Ωστόσο το περιβάλλον αλληλεπίδρασης στο περιοδικό μου αρέσει.

Πιστεύω πως όταν αποκτήσω laptop (άντε να πάω φοιτητής) δεν θα έχω πλέον αυτό το πρόβλημα :P

luffy
12:05 12.12.11 luffy Ακόμη,
Όσο για την τελευταία παράγραφο και την δημιουργικότητα, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Δεν μπορείς να πεις μια μέρα πάω να δημιουργήσω κάτι πρωτότυπο. Αν ήταν έτσι τα πράγματα τότε δεν θα υπήρχε η πρωτοτυπία. Είναι θέμα έμπνευσης πιστεύω. Εξάλλου αν κάποιος έχει μεγάλα σχέδια και μια καλή έμπνευση, μπορεί με την δύναμη του διαδικτύου, να βγάλει πολύ χρήμα και επισκεψιμότητα.

skerzos
13:06 12.12.11 skerzos χωρίς τίτλο
Daily Prophet ftw!!! (ως η μονη λυση)

Nikos1451
13:48 12.12.11 Nikos1451 Τα πάντα
πεθαίνουν. Τα περιοδικά δεν αποτελούν και δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα.
Τώρα μπορεί κάποιος να πάει για κυνήγι ελαφιού και να τον φάει αρκούδα στο δάσος.Επίσης άλλος πάει για κυνήγι εφοδιασμένος με τουφέκι και άλλος με τόξο.

skerzos
14:15 12.12.11 skerzos RE: Τα πάντα
μιλας με γριφους, γεροντα...

papoulis
13:49 12.12.11 papoulis Hold your horses βρε
Hey Πέτρο, συγκρατήσου αγορίνα μου! Τι trollάρισμα ειναι αυτό! :).
Κανείς δεν αντιλέγει ότι τα περιοδικά, τα έντυπα γενικά, θα μεταλλαχτούν, αλλά όχι ακόμα, (IMHO βέβαια) όχι ακόμα... Στο κάτω-κάτω της γραφής φαντάζεσαι τον πατέρα σου (για να μην πω τον πατέρα μου και γελάσουν και οι πέτρες) να διαβάζει την εφημερίδα του στο tablet? (Στο ποιό;) Δεν αναφέρομαι προφανώς προσωπικά στον πατέρα σου, αλλά σε όλους τους ανθρώπους 50+ οι οποίοι δεν είχαν ποτέ τους επαφή με υπολογιστές και τεχνολογία - και που; Στην Ελλάδα. (Που το κόστος της τεχνολογίας ήταν ανέκαθεν υπερδιπλάσιο από αυτό της Αγγλίας ή της Γερμανίας, για παράδειγμα...)
To ότι κλείνουν τα περιοδικά τεχνολογίας, αλλά και ότι τα έντυπα (γενικά) είναι στην δύση τους, νομίζω είναι καταφανές. Δεν είναι, όμως, ακόμα ξεκάθαρο ποιά θα είναι η διάδοχη κατάσταση. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα είναι τα blogs, πάντως...
Ωστόσο, αν είναι κάτι που προσεγγίζει "το μέλλον" είναι η δική σας η δουλειά στο byteme, και σ' αυτό δεν χωρεί αμφιβολία.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς
ο υπέργηρος :)

Sir Pretender
14:17 12.12.11 Sir Pretender RE: Hold your horses βρε
Το trolling δεν ήταν σε καμία περίπτωση στις προθέσεις μου, απλά την άποψή μου για ένα μείζον -κατ' εμέ- θέμα εξέφρασα. Ο πατέρας μου δεν είναι κανένας tech savvy καταναλωτής -internet από το κινητό του ας πούμε δεν θα μπει. Με τον καιρό όμως έμαθε και τις ειδήσεις του να παίρνει από το internet, και στα sites του να βολτάρει και και και.

Στην Αγγλία θυμάμαι, έβλεπα σε διαφημίσεις που απευθύνονταν σε «senior citizens» αν δεν απατώμαι (60-65+), και στους τρόπους επικοινωνίας είχαν πρώτα το URL και μετά το τηλέφωνο. Ε, δεν μπορεί, για να έχουν ανακαλύψει μέχρι και οι κάφροι συνδεσμίτες το internet, κάποια στιγμή θα το 'χουμε μάθει όλοι.

Αυτό που υποστηρίζω όμως, δεν είναι ότι το internet θα καταστήσει κάθε project επιτυχημένο. Το να πω ότι θα βγάλω ένα site για ραπτομηχανές, να το κάνω και είναι και το καλύτερο στην κατηγορία του, δεν σημαίνει ότι θα με κάνει εκατομμυριούχο. Ούτε η επένδυση γενικά και αόριστα στα νέα Μέσα. Ακόμα και για το byteme δεν μπορώ να σου πω: έτσι όπως είναι η αγορά στην Ελλάδα την προκειμένη στιγμή, από τη στιγμή που βασίζεται κανείς στη διαφήμιση σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, ο προγραμματισμός που μπορεί να κάνει είναι σχεδόν ανύπαρκτος.

Γι' αυτό η καλή ιδέα πρέπει να πλαισιώνεται και από ένα καλά δουλεμένο business plan, προσαρμοσμένο στα δεδομένα των εκάστοτε συνθηκών. Τώρα, θα σκεφτείς (όχι εσύ προσωπικά προφανώς :P) ότι την έχω ψωνίσει και μιλάω σαν να έχω εφεύρει το web 3.0; ΟΚ. Αλλά υποθέτω ότι σε αυτή την περίπτωση το Atos μου δεν θα περνούσε την Παρασκευή το σέρβις των 315.000 χιλιομέτρων...

;)

zakmackraken
13:56 12.12.11 zakmackraken απλουστεύσεις...
Το άθρο γράφτηκε με το ύφος του ανταγωνιστή του έντυπου τύπου. Αυτή την άισθηση έλαβα, διβάζοντας το, χωρίς να κατηγορώ το πως και το γιατί. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ μα ποτέ ένα e-book δεν θα αντικαταστήσει πλήρως ένα βιβλίο, το ίδιο ισχύει και για το περιοδικό πληροφορικής, δεν έχουν όλοι laptop, netbook, tablet, smartphone για να βάζουν το κολοδάκτυλο στην οθόνη.
Αλλοι πάλι δεν το επιθυμούν άσχετα εάν κατέχουν τα παραπάνω gadgets. Εγώ θα κάνω μια γεναία πρόβλεψη, αντί να πάμε από το έντυπο στο ψηφιακό, θα πάρουμε την αντίθετη πορεία σε καμιά δεκαριά χρόνια, οι εφημερίδες που διαβάζουμε και τα περιοδικά θα είναι στα χέρια μας με ηλεκτρονικό χαρτί, θα κρατάμε πάντα το ίδιο χαρτί που θα είναι σε ξεφτιλισμένη τιμή και το περιεχόμενο θα ανανεώνεται καθε μέρα ή κάθε μήνα. Δηλαδή δεν θα εχουμε tablet και κολοδάκτυλα. Τα περιοδικά πληροφορικής δεν ψόφησαν, απλά γίνεται ξεκαθάρισμα των πιο ισχυρών, άλλωστε ολα εξαρτούνται απο την ντόπια αγορά και το στυλ του περιοδικού, πως αλλιως μπορείς να εξηγήσεις την αποτυχία του περιοδικού Incite που ήταν σε πολλούς τομείς ανώτερο απο τα ντόπια, το στυλ του περιοδικού πρέπει να ταιριάζει στους αναγνώστες του....

Sir Pretender
14:07 12.12.11 Sir Pretender RE: απλουστεύσεις...
Πίστεψέ με, δεν αισθάνομαι, ούτε είμαι ανταγωνιστής των έντυπων Μέσων. Πλέον άλλη αγορά είναι τα online και άλλη αγορά είναι τα έντυπα Μέσα. Από το έντυπο ξεκίνησα και από εκεί έχω φάει το περισσότερο ψωμί. Αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα να κάνω δυο πράγματα και χάρη σε αυτό απέκτησα μια μικρή εμπειρία και γνώρισα φίλους, γνωστούς και συνεργάτες. Ως εκ τούτου δεν είναι σε καμία περίπτωση πρόθεσή μου να το παίξω ο εξυπνάκιας που είναι εξασφαλισμένος 'κονομώντας εκατομμύρια απ' το site του στους εργαζόμενους σε έντυπα Μέσα που δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει. Όσο ανησυχούν αυτοί, άλλο τόσο ανησυχώ κι εγώ.

Σε καμία περίπτωση επίσης, δεν ευσταθεί το «να τα κλείσουμε όλα και να πάμε ψηφιακά ή να πάμε στο tablet». Και το αμερικάνικο GamePro, όπως είδαμε, έκλεισε το site του (το ενσωμάτωσε αλλού βασικά αλλά στην ουσία αυτό έπαψε να υφίσταται ως αυτόνομο Μέσο). Και πολλά αγγλικά/αμερικάνικα περιοδικά στο iPad αναγκάστηκαν μετά τα πρώτα τεύχη τους να κόψουν από την τιμή τους, απόδειξη ότι οι πωλήσεις δεν ήταν οι αναμενόμενες.

Το αν το e-book και το Kindle Θα αντικαταστήσουν το βιβλίο, π.χ., θα το δείξουν οι αριθμοί: πωλήσεις εναντίον πωλήσεων. Με βάση αυτούς λειτουργούν οι εταιρείες και αυτούς εμπιστεύονται. Προφανώς υπάρχουν και οι ιδιαιτερότητες της εκάστοτε αγοράς: δεν ξέρω τι επιτυχία θα είχε εδώ π.χ. ένα ελιτίστικο περιοδικό τύπου EDGE και αν θα κατόρθωνε να συναγωνιστεί τα έντυπα που υπάρχουν/υπήρχαν στην αγορά (OPM, Games, GamePro, PC Master).

nitro912gr
15:19 12.12.11 nitro912gr RE: απλουστεύσεις...
Λίγο απίθανο να ενδιαφέρεται κάποιος για έντυπο πληροφορικής και να μην έχει πρόσβαση σε Η/Υ σε οποιαδήποτε μορφή πάντως.

vagelisg
13:58 12.12.11 vagelisg όλα καλά
εγώ πάντως συμφωνώ με όλο το άρθρο 100%

skerzos
14:17 12.12.11 skerzos RE: όλα καλά
ο Πουτιν 140%...

inboygr
15:13 12.12.11 inboygr χωρίς τίτλο
Ρε παιδιά έτσι από απορία τα κέρδη ενός site προκύπτουν από τις διαφημίσεις και μόνο;
Άντε να υπάρχει χρηματοδότηση (ή μάλλον καλύτερα υπήρχε) από πακέτα της Ευρωπαϊκής ένωσης.
Οι διαφημιστές πως πληρώνουν; Με βάση την επισκεψιμότητα του σίτε ή πόσες φορές θα κλικάρουν οι αναγνώστες του σίτε πάνω στο link της διαφήμισης ή και τα δύο συμπεριλαμβανομένου και άλλων λόγων.
Αν μπορείτε θα ήθελα μια μικρή ανάλυση πως προκύπτουν γενικότερα τα έσοδα από ένα σίτε και σε τι μέγεθος είναι αυτά.

nitro912gr
15:35 12.12.11 nitro912gr Καλά τα λες...
... μιας και το επάγγελμα μου είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις εκδόσεις το βλέπω στην αγορά όλο το σκηνικό που περιγράφεις. Βλέπω κάποιες εκδοτικές να κάνουν δειλά βήματα προς το διαδίκτυο και αυτά με το ζόρι γιατί συνήθως υπάρχουν κάποιοι δεινόσαυροι "μαρκετίστες" που έμαθαν αλλιώς και με λογική δημοσίου υπαλλήλου αρνήθηκαν να εξελιχθούν και να μάθουν περισσότερα καθώς άλλαζε ο κόσμος γύρο τους.

Το πρόβλημα είναι ότι δε βλέπω τις εταιρίες να αντιλαμβάνονται πιο είναι το πρόβλημα και πιο πιθανό είναι να απολύσουν τον νέο υπάλληλο που θα μπορούσε να έχει τις φρέσκες ιδέες παρά τον παλιό μαρκετίστα που δεν ξέρει που παν τα 3 και είναι η πηγή της κατρακύλας.

Επίσης αυτό για το business plan, ε δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, και εγώ είχα πολλά σχέδια που μου τα ανέτρεψε πλήρως η οικονομική κατάντια της χώρας.
Ξαφνικά από εκεί που είχα το σχέδιο Α για να πάρω ένα δάνειο και ξεκινήσω την δική μου επιχείρηση σκάει η κρίση, κόβουν όλοι τα έξοδα διαφήμισης και είμαστε σε ένα περιβάλλον τόσο ρευστό που αναρωτιέμαι κατά πόσο θέλω να ρισκάρω ένα δάνειο μερικών χιλιάδων που αν πτωχεύσει η χώρα θα το ξεχρεώνω με δραχμές μετά...

Το καλύτερο φυσικά είναι η εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει το κράτος για να αποτύχει και το plan B που είχα, στο να κάνω έναρξη ως ελεύθερος επαγγελματίες, με τις εισφορές στο θεό και τις έκτακτες εισφορές να τις χώνουν κάθε 3 και λίγο, άσχετα με το αν ξεκίνησες τώρα ή δουλεύεις 10 χρόνια.

Τώρα έχω καταλήξει στο plan C και ψάχνω οτιδήποτε να βγάλω μερικά χρήματα και να έχω ασφάλεια, για να μπορώ να κάνω παράλληλη έναρξη ελεύθερου επαγγελματία, γλιτώνοντας όμως τις εισφορές στο ταμείο (αφού μπαίνουν εισφορές από την άλλη δουλειά ως υπάλληλος) και να προσπαθήσω σιγά σιγά να σταθώ ως Ε.Ε. και στην πορεία να δω πως θα στήσω την δική μου επιχείρηση και που θα στοχεύει αυτή.

Αυτό που με προβληματίζει είναι μια νοοτροπία που παρατήρησα σε κάποιες διαφημιστικές ότι το έντυπο έχει πεθάνει διαπαντός και σε κάθε μορφή, κάτι που θεωρώ ανόητο, ειδικά τώρα με την κρίση.
Δε μπορώ να φανταστώ γιατί το σουβλατζίδικο στην γωνία να ανεβάσει banner σε ένα site να πληρώσει ένα σεβαστό ποσό για περιορισμένη προβολή (γιατί όπως και να το κάνουμε οι πελάτες του κατά κύριο λόγο δεν είναι άνθρωποι της τεχνολογίας) και όχι να τυπώσει τα φυλλάδια του και να τα μοιράσει στην γύρο περιοχή, την οποία περιοχή κιόλας εξυπηρετεί.
Όπως δε μπορώ να φανταστώ γιατί να χαθεί η έντυπη διαφήμιση όταν μια μεγάλη μάζα ανθρώπων δεν θα σκεφτεί καν να ψάξει στο διαδίκτυο για σουβλατζίδικα όταν πάει στο νέο σπίτι που μετακόμισε, αλλά θα κοιτάξει τα φυλλάδια που του έριξαν κάτω από την πόρτα.
(Παράδειγμα, αλλά υπάρχουν πολλές παρόμοιες περιπτώσεις) σίγουρα η επί πληρωμή έντυπη ενημέρωση μόνο πτωτικές τάσεις μπορεί να έχει, αλλά η καταδίκη του εντύπου που βλέπω ορισμένους παράγοντες της αγοράς να κάνουν, είναι τουλάχιστον απόλυτη και κάθε τι απόλυτο σε αυτόν τον κόσμο πάντα είναι λάθος.

Just my 2 cents, είπα και εγώ τον πόνο μου :P

Pournelaos
16:47 12.12.11 Pournelaos χωρίς τίτλο
Και τα δύο έχουν θετικά και αρνητικά όμως κάποιες ιδιότητες του βιβλίου/περιοδικού ποτέ δε θα μπορέσει να τις φτάσει το ηλεκτρονικό είδος. Σίγουρα μειώνονται οι οπαδοί τους αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να τα εγκαταλείψει ο κόσμος. Κάτι από ''θάνατο των adventures'' θυμίζει αυτό.

Sir Pretender
11:26 13.12.11 Sir Pretender RE: χωρίς τίτλο
Ο «θάνατος» ενός προϊόντος/υπηρεσίας δεν επέρχεται όταν ο αριθμός αυτών που το/την αποζητούν φτάσει το 0 αλλά όταν πέσει σε τέτοια επίπεδα, που δεν δικαιολογεί πλέον περαιτέρω επενδύσεις και ενασχόληση από πλευράς εταιρειών.

newyp
17:19 12.12.11 newyp χωρίς τίτλο
Το ότι κλείνουν πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο κόσμο το βρίσκω απόλυτα φυσιολογικό, θα έλεγα μάλιστα ότι άργησε πολύ να συμβεί αυτό. Όλοι αυτοί που κλαίνε με κροκοδείλια δάκρυα γιατί σταμάτησαν σαν επιχείρηση, έχουν αναρωτηθεί ποτέ πιό ήταν το προιόν που πρόσφεραν στο πελάτη όλα αυτά τα χρόνια; Φυσικά και όχι, δε τους ένοιαξε ποτέ για το πελάτη, το μόνο ενδιαφέρον τους ήταν τα στατιστικά της εταιρίας.
Η γνώμη μου είναι πως το χαρτί δε θα καταργηθεί. Την αίσθηση και εμπειρία του δε θα αντικαταστήσει ποτέ κάποιο tablet ή κινητό τηλέφωνο. Από την άλλη, οι υπολογιστές έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα, αίσθηση και εμπειρία χρήσης που δε μπορεί να προσφέρει το χαρτί. Το καλύτερο για μένα θα είναι να συνυπάρχουν δίπλα δίπλα ανά τους αιώνες. Το να υπάρχουν μόνο υπολογιστές νομίζω ότι είναι Μεσαίωνας για την ανθρωπότητα. Πώς θα ήταν η ζωή αν υπήρχε π.χ. μόνο η μουσική του Μπετόβεν για να ακούσεις; Όσο καλό και αν είναι ένα πράγμα, η ποικιλία είναι αυτή που δίνει αξία και πρόοδο.

KINGLUCAS
21:02 12.12.11 KINGLUCAS DEN SIMFONO APOLITA
I LIKE THE IDEA OF ONLINE MAGAZINE E.T.C

HOWEVER MY FRIENDS, LET ME REAL, LIKE THE REAL THING(book) THERE IS NOT COMPARISON

Chill
11:15 13.12.11 Chill Δεν μου λείπει.....
Η ενημέρωση από τον ψηφιακό είναι τόσο άμεση και τόσο πολυποίκιλη που ειλικρινά δεν με απασχολεί το μέλλον (το ποιο;) του έντυπου τύπου. Ναι ok μας συντρόφευε τόσα χρόνια αλλά ευχαριστώ δεν θα πω, γιατί πλέον που έχω δει και τον ψηφιακό κλαίω τα χρήματα μου που κυριολεκτικά πέταγα τόσα χρόνια. Νταξ, δουλειές χάνονται κάθε μέρα, θα λυπηθώ κάποιον που έμεινε άνεργος λόγω κρίσης.....τα περιοδικά όμως δεν κλείνουν λόγω κρίσης αλλά λόγω του ότι αποτελούν ένα απολειφάδι του παρελθόντος. Farewell, you' ll not be missed. Ψηφιακός for teh win και τα τοιαύτα. Όποιος θέλει "δεινόσαυρους" ας πάει σε κανένα μουσείο. Evolution baby!!!

fotis_kfor
11:52 13.12.11 fotis_kfor Ωραίο άρθρο!
Εν μέρη είναι όπως τα λες μιας και το ιντερνετ έχει "φάει" τα έντυπα και γενικά έχει αλλάξει τη ζωή μας προς το καλύτερο λόγω της ευκολίας και της αμεσότητας στις πληροφορίες που προσφέρει, αυτό είναι γεγονός.
Αλλά σαν ρετρό φαν που είμαι από τη μία δεν θα ήθελα να πεθάνουν τα περιοδικά μιας και τόσα χρόνια έχουμε περάσει πολλές στιγμές και μας συντρόφευαν σε πολλές καταστάσεις και κάπως μου χτυπάει.

Όταν είμαι 34 και αγοράζω περιοδικά από τότε που πήγαινα γυμνάσιο σίγουρα αν ξαφνικά πεθάνουν τα περιοδικά, τότε νοιώθεις κάπως λόγω της συνήθειας τόσα χρόνια!

Το ιντερνετ έχει "φαει" πολλές δουλειές π.χ. βιντεοκλαμπ κλείνουν, καταστήματα με μουσικά cds κλείνουν (εδώ ολόκληρο METROPOLIS έκλεισε στο Περιστέρι και στον Πειραιά και δεν ξέρω που αλλού), αλλά συμφωνώ πως αφού η εποχή προχωράει και εξελλίσεται είναι λογικό επακόλουθο αυτό που γίνεται.

Το θέμα σηκώνει πολύ συζήτηση αν όμως σκεφτούμε ότι αφού πρέπει ο επιχειρηματίας να κάνει μεταφορά στον online κόσμο αφού έτσι έχουν οι εξελίξεις, μην ξεχνάμε πως είμαστε και στο Ελλαδιστάν που ούτε σε βοηθάει ιδιαίτερα, και ούτε ο κάθε κυρ Μήτσος που πούλαγε cd και είναι 55 χρονών έχει τις γνώσεις να βρει μια ιδέα να ανοίξει επιχήρηση στο ιντερνετ.

nitro912gr
12:44 13.12.11 nitro912gr RE: Ωραίο άρθρο!
Τα Metropolis που πήγα στο The Mall τις προάλλες πάντως, αν κλείσουν θα τους αξίζει και με το παραπάνω. Μπήκα μέσα, έζεχνε το μέρος και οι υπάλληλοι όχι μόνο χαζολογούσαν σε πηγαδάκι αδιαφορώντας για τους πελάτες, αλλά όταν επιτέλους κατάφερα να τραβήξω την προσοχή του ενός δεν ήξερε που πάνε τα 3 σχετικά με την μουσική που πουλάνε...

Δε ξέρω αν έτσι ήταν και στο Περιστέρι, αλλά με τέτοια συμπεριφορά να πάνε στα τσακίδια δε θα μου λείψουν, παρομοίως και κάτι μεγάλα βιβλιοπωλεία με τις τριπλάσιες τιμές ξενόγλωσσων.

newyp
15:05 13.12.11 newyp RE: RE: Ωραίο άρθρο!
Συμφωνώ απόλυτα. Σε όλα σχεδόν τα ελληνικά μαγαζιά τα προηγούμενα χρόνια (συνεχίζεται το ίδιο και τώρα) γίνονταν αυτό.
Πήγαινε και στο Public του Πειραιά να θαυμάσεις ατμόσφαιρα, δεν τους έχει κλείσει ακόμα η υγειονομική υπηρεσία; 10 λεπτά κάθησα μέσα και όταν βγήκα ήμουν χάλια, έκανα κάτι ώρες να συνέλθω. Επίσης μη παραλείψεις να θαυμάσεις τις εξαιρετικές τιμές και την απέραντη ποικιλία των προιόντων τους.
Ιδιοκτήτες και υπάλληλοι στα μαγαζιά είναι ένα, το ίδιο είδος λαμόγιου που το συναντάς σε κάθε βήμα σου. Αλλά όπως είπε και ο φίλος πιο πριν, βρισκόμαστε στο Ελλαδιστάν.

Pournelaos
12:38 13.12.11 Pournelaos Btw
Πριν 2-3 μήνες το PC Gamer UK άρχισε να κυκλοφορεί σε τεύχη των 200 σελίδων, όπως τους τόμους την εποχή του 2000.

coatdioper
15:00 14.12.11 coatdioper Δε μιλάει κανείς για το καθεστώς τιμών?
Παρακολουθώ όλο τα σχόλια και κανένας δεν σημείωσε το θέμα της τελικής τιμής του προϊόντος. Πήγα Κυριακή στο περίπτερο να πάρω περιοδικό με λαχτάρα και να αράξω στην καφετέρια, παίζει να έχω να το κάνω από το πρώτο-δεύτερο έτος όταν σπούδαζα, και πάλι με επιφύλαξη! Το πιο δελεαστικό λοιπόν ήταν κουτσομπολίστικο με 1,5 και 2€ παρά οτιδήποτε άλλο, και κατέληξα να πάρω την επόμενη εβδομάδα iPad και να φαίνομαι κάγκουρας στην καφετέρια! Είναι δυνατόν όλα αυτά τα χρόνια 6,5€ για ύλη πληροφορικής (incl. video games) που και την βλέπω στο διαδίκτυο, και το παιχνίδι - αν το συνοδεύει - δεν είμαι υποχρεωμένος να γουστάρω να το πάρω? Τα δε περιοδικό με αμιγώς ύλη πληροφορικής, 20 χρόνια τώρα, από Chip και RAM μέχρι όλα τα πρόσφατα, έδιναν εικόνα ότι απευθύνονταν μονίμως στο πανάσχετους, λες και αυτοί στο χρόνο δεν εξελίχτηκαν και ακόμα ψάχνουν τους δέκα καλύτερους τρόπους να surfάρουν γρήγορα σαν newbies του ελέους. Και φυσικά όχι μόνο αυτή η κατηγορία περιοδικών. Αγοράζω το Motorrad (γερμανικό για μοτοσυκλέτες) 3,5€ τη στιγμή που κανένα από τα ελληνικά δεν είναι κάτω από 5 ή 6! Δηλαδή έλεος! Και καμία σχέση στην ύλη του καθενός, και κυρίως, την πρωτογενή ύλη, τα ελληνικά αναδημοσιεύουν από τα αγγλικά αδερφάκια τους το 50% της ύλης τους, και όλη μαζί δεν φτάνει το 65% των σελίδων του περιοδικού που καταλαμβάνεται από διαφημίσεις!

newyp
20:03 14.12.11 newyp RE: Δε μιλάει κανείς για το καθεστώς τιμών?
Συμφωνώ φίλε, η σχέση τιμής προς απόδοση είναι πάρα πολύ άσχημη για τα περιοδικά consumer τεχνολογίας και gaming. Το υλικό που προσφέρουν στον αναγνώστη είναι πολύ μικρό σε σχέση με τη τιμή που πληρώνει. Και 2-3 ευρώ να έκαναν, πάλι ακριβά θα ήταν. Πολύ άσχημα και ελλειπή reviews και παρουσιάσεις και λιβανίσματα και δαφνοστεφανώματα σε hardware και software που σε κάνουν να απορείς αν οι συντάκτες ενδιαφέρονται καθόλου για τον αναγνώστη.
Τα internet sites computer και gaming συνήθως δεν είναι καλύτερα από τα περιοδικά, αλλά τουλάχιστον είναι δωρεάν και ψάξε ψάξε έχεις μια μικρή πιθανότητα να βρεις κάποιο φως στην άκρη του τούνελ.

nitro912gr
20:19 14.12.11 nitro912gr RE: RE: Δε μιλάει κανείς για το καθεστώς τιμών?
Παίδες τα χαζοπεριοδικά των 2€ θα τα πάρουν 10 γκόμενες ενώ τα περιοδικά τεχνολογίας 2-3 άτομα σχετικά με το χώρο.

Όσο για τα περιοδικά μοτοσυκλετών, από ότι άκουσα έχει μόνο το ΜΟΤΟ πλέον, δε ξέρω τι παίζει τώρα, αλλά προ κρίσης που το διάβαζα ήταν εξαιρετικό και με εξαιρετικά θέματα.

Magonistas
19:01 14.12.11 Magonistas ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΛΑΘΟΣ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ)
Στην πρώτη σελίδα, το "PC" στο "PC MASTER" δεν είναι bold.

Sir Pretender
19:06 14.12.11 Sir Pretender RE: ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΛΑΘΟΣ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ)
10q

nitro912gr
20:19 14.12.11 nitro912gr πάντως...
Με βάση αυτό:
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231141935

το έντυπο θα αργήσει πολύ να πεθάνει.

Sir Pretender
nitro912gr
21:44 14.12.11 nitro912gr RE: RE: πάντως...
Το έντυπο λέω γενικά.

Πάντως τραγική η κατάσταση που περιγράφει το λινκ σου.

Sir Pretender
21:59 14.12.11 Sir Pretender RE: RE: RE: πάντως...
Δηλαδή εκεί που αναρωτιέσαι «WTF, τι γίνεται;», διαβάζεις το επόμενο bullet point και σου νιώθεις το εγκεφαλικό ένα βήμα πιο κοντά.

(for the record, το link μου το 'χε στείλει το Σ/Κ ο Χάρης)

Aris78
11:10 16.12.11 Aris78 100%
Συμφωνω 100% με τον Sir. Δυστηχως αυτη ειναι η σκληρη πραγματικοτητα του σημερα..Ουραγος παλι (?!?) η Ελλαδα στην χρηση του ιντερνετ αφου το 45% των νοικοκυριων εχει προσβαση στο διαδυκτιο.Οποτε το 55% ενημερωση και διαφημισεις απο το χαζοκουτι, εφοσον λεφτα προφανως και δεν υπαρχουν για εντυπο τυπο.

nitro912gr
13:26 16.12.11 nitro912gr RE: 100%
Βασικά αν είχα πρόβλημα με τα λεφτά πάντως, θα έκοβα το ίντερνετ και θα αγόραζα εφημερίδα :P

Nikos1451
14:44 16.12.11 Nikos1451 RE: RE: 100%
Για διαδίκτυο πληρώνω 150 ευρώ τον χρόνο. Πόσα θα πλήρωνα για εφημερίδες/περιοδικά αν αγόραζα κάθε μέρα/μήνα;

buddyjesus
15:38 16.12.11 buddyjesus RE: RE: RE: 100%
Αν είχες πρόβλημα με τα λεφτά θα έπαιρνες μια metro ή city press και δε θα πλήρωνες τίποτα.

Nikos1451
15:51 16.12.11 Nikos1451 RE: RE: RE: RE: 100%
Προτιμώ να στήνομαι έξω από βιτρίνες και να βλέπω τηλεόραση παρά να ενημερώνομαι από δωρεάν εφημερίδες(χωρίς να θέλω να προσβάλλω όσους εργάζονται σε τέτοια έντυπα, τα θεωρώ αναξιόπιστα και ανάξια χρόνου).

nitro912gr
15:47 16.12.11 nitro912gr RE: RE: RE: 100%
Δεν κατάλαβες, θα έπαιρνα μια με 2 εφημερίδες την βδομάδα ίσα ίσα για να μαθαίνω τι γίνεται γύρο μου.
Και από εκεί και πέρα υπάρχει και η τηλεόραση, δόξα το θεό αυτή είναι τζάμπα.

Nikos1451
15:52 16.12.11 Nikos1451 RE: RE: RE: RE: 100%
Η ΕΡΤ διαφωνεί.

Aris78
17:03 16.12.11 Aris78 RE: RE: RE: RE: 100%
Τζαμπα δεν ειναι...κανονικα πλερου μεσω ΔΕΗ καθε μηνα...βλεπεις δε βλεπεις..:P

nitro912gr
18:23 16.12.11 nitro912gr RE: RE: RE: RE: RE: 100%
πληρώνουμε μόνο 3 από τα τόσα κανάλια, συγκριτικά το κόστος είναι ανύπαρκτο και όπως και να έχει φθηνότερα από το ίντερνετ είναι.

Aris78
09:04 17.12.11 Aris78 RE: RE: RE: RE: RE: RE: 100%
Προσωπικα δεν το βλεπω ακριβως ετσι..υπαρχει χαρατσι(μοδατος ετσι??)που πληρωνω για το χαζοκουτι..ειτε λεγεται νετ ειτε ερτ ειτε αντ1 ειτε οπως θελει να λεγεται.Και δεν τιθεται ΚΑΝ θεμα συζητησης περι επιλογων και ποιοτητας tv Vs internet(αν αρχισω θα γραψω σεντονια) :P

nitro912gr
14:36 17.12.11 nitro912gr RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 100%
Σαφώς, απλά δε βλέπω πως θα μπορούσαμε να το αποφύγουμε, οπότε συγκριτικά, με το πολύ συγκεκριμένο παράδειγμα της έλλειψης χρημάτων, είναι φθηνότερο να κόψεις το ίντερνετ και να ενημερώνεσαι/διασκεδάζεις με την tv.