άρθρα


reviewsvideogames
Tekken 7 @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One, Tekken 7, PS4, PC

Hardcore fighting… για όλους

Α, το Tekken. Δεν ήταν πάντα το καλύτερο, ούτε το αγαπημένο μου fighting game. Είχε καταφέρει όμως να μπει στις ζωές μας δυναμικά, χάρη στους anime χαρακτήρες και τα εκρηκτικά του εφέ που πραγματικά «τσάκιζαν κόκκαλα», καταμεσής μιας  πολυγωνικής επανάστασης που οι περισσότεροι από εμάς γνωρίσαμε με τη «γενιά των 32 bit» και πιο συγκεκριμένα με το πρώτο PlayStation κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ‘90. Όπως και αν το δει κανείς, ίσως να μην έχει υπάρξει άλλη «γενιά» που να εγκαινιάστηκε τόσο θεαματικά, όσο αυτή που ξεκίνησε (στην Ευρώπη) με το Tekken και το Wipeout. Και ναι, Σπύρο, το ξέρω ότι υπήρχε και το Saturn.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Prey @Xbox One, PC, PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One, PS4, Prey, PC

To Shock που μας χρωστούσαν αυτήν τη γενιά

Γενικά, όταν κρίνω ένα παιχνίδι, προτιμώ να εξοικειώνομαι μαζί του και να γνωρίζω όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του, παρά να τρέχω να φτάσω στο τέλος. Με άλλα λόγια, προτιμώ να κινούμαι οριζόντια, αξιολογώντας το εύρος μιας εμπειρίας, παρά κατακόρυφα, ώστε να μπορώ να ισχυριστώ πληρότητα κάλυψης περιεχομένου. Φυσικά, το ιδανικό είναι να κινείσαι και στις δύο διαστάσεις, αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό έτσι όπως έχουν τα δεδομένα στη χώρα μας (και με την πρόσφατη πολιτική της Bethesda, όχι μόνο στη χώρα μας πια). 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Little Nightmares @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One, PS4, PC, Little Nightmares

Little Big Limbo

Λοιπόν, έχω σοβαρό θέμα με την κριτική του Little Nightmares. Γιατί; Γιατί πιστεύω ότι είναι ένα παιχνίδι που γίνεται πιο απολαυστικό όσο λιγότερα γνωρίζεις για αυτό, προτού ξεκινήσεις να παίζεις. Όχι επειδή κρύβει τεράστιες εκπλήξεις ή μια ιστορία με συγκλονιστικές ανατροπές (αν και αυτό είναι συζητήσιμο). Περισσότερο επειδή είναι μια εμπειρία δουλεμένη στο σύνολό της, η οποία σου δίνει την εντύπωση ότι είναι σχεδιασμένη με τεράστια προσοχή στη λεπτομέρεια για το μεγαλύτερο μέρος της περίπου πεντάωρης διάρκειάς της. Το Little Nightmare είναι κατά βάση ένα εικαστικό έργο, αλλά και μια σειρά από στιγμές με ξεχωριστό αντίκτυπο η κάθε μία – αρνητικό ή θετικό.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Persona 5 @PS4, PS3 του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4, PS3, Persona 5

Love is the drug

Πρώτα από όλα, μια εξομολόγηση. Δεν κατάφερα να τερματίσω το Persona 5 προτού γράψω το review. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, βέβαια, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για τίτλους διάρκειας εκατό και βάλε ωρών που έρχονται στα χέρια μας μετά την κυκλοφορία τους στα καταστήματα. Κάποια στιγμή πρέπει να βγει κι αυτό το άμοιρο το review, όσο θα είναι ακόμη χρήσιμο στον αναγνώστη. Όμως δεν ήταν αυτός ο λόγος που δεν με άφησε να τερματίσω το Persona 5, έστω και στα γρήγορα, για να έχω μια ολοκληρωμένη άποψη για την ιστορία. Ο λόγος είναι απλώς ότι δεν ήθελα να βιαστώ. Μου έχει τύχει να βγάλω στα γρήγορα την ιστορία κάποιου RPG μόνο και μόνο για να γράψω, αλλά με το Persona 5 δεν ήθελα να το κάνω, γιατί η ιστορία, με την έννοια της βασικής πλοκής, είναι ένα σχετικά μικρό κομμάτι της εμπειρίας. Να με συγχωρείτε, λοιπόν, αγαπητοί αναγνώστες, αλλά δεν είμαι διατεθειμένος να χαλάσω εντελώς την απόλαυση ενός αγαπημένου τίτλου για… χάρη σας.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Syberia 3 @PC, PS4, Xbox One, Switch) του Κώστα "Ektelion" Κωνσταντίνου

tags: Xbox One, Syberia 3, Switch, PS4, PC

Τα adventures επιστρέφουν στον θρόνο τους (νταξ, κάνουμε και λίγη πλακίτσα να περνάει η ώρα)

Το Syberia 3 είναι η πολυαναμενόμενη συνέχεια της γνωστής διλογίας adventures τα οποία κυκλοφόρησαν το 2002 και το 2004 αντίστοιχα, εντυπωσιάζοντας φίλους και μη του είδους. Το ότι το τρίτο μέρος της σειράς κυκλοφόρησε 13 ολόκληρα χρόνια μετά από την κυκλοφορία του δεύτερου είναι ενδεικτικό της ποιότητας και της αντοχής στον χρόνο των πρώτων δύο παιχνιδιών. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
The Legend of Zelda: Breath of the Wild @Switch, Wii U) του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: Wii U, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Switch

Άγρια, μεθυστική πνοή ελευθερίας

Έχεις φτάσει, με χίλιους κόπους, στη βουνοκορφή που από ώρα είχες βάλει στο μάτι για να εξερευνήσεις. Το χιόνι είναι πλέον πιο πυκνό, και ο Link τουρτουρίζει – σημάδι πως σύντομα η ενέργειά του θα αρχίσει να μειώνεται επικίνδυνα. Τον βάζεις να φάει ένα... γκουρμέ γεύμα από μανιτάρια και πιπεριές που μαγείρεψες όταν βρισκόσουν ακόμη στους πρόποδες, στη φωτιά ενός σταύλου που σταμάτησες για να ξεκουραστείς. Το γεύμα, ειδικά φτιαγμένο για να προσφέρει προστασία απέναντι σε χαμηλές θερμοκρασίες, σου χαρίζει μερικά λεπτά ασφαλούς παραμονής στη βουνοκορφή – οπότε τώρα πρέπει να αποφασίσεις προς τα που θα εξερευνήσεις, πριν ο χρόνος τελειώσει και χρειαστεί να εγκαταλείψεις άτακτα. Ξαφνικά, από το πουθενά, στους ήχους των χιονισμένων ανέμων παρεμβαίνει μια χορωδία. Η σχεδόν... ψαλμωδία της χορωδίας, με τη συνοδεία του ιαπωνικού έγχορδου Κόκιο, όχι μόνο δημιουργεί μια κατανυκτική  ατμόσφαιρα, αλλάσημαίνει την εμφάνισημιας αναπάντεχης παρουσίας: πάνω από το κεφάλι του Link, ξαφνικά ίπταται ένας τεράστιος κινέζικος δράκος, μια μεγαλοπρεπής γαλάζια φιγούρα που μοιάζει σχεδόν να κολυμπά μέσα στον αέρα. Η επιφυλακή σου είναι προσωρινή: ακόμη και αν πρόκειται για εχθρό (που αν πρόκειται, ξέρεις από τώρα πως δεν πρόκειται να αντέξεις εναντίον του), η παρουσία του δράκου προκαλεί το απόλυτο δέος. Λίγα δευτερόλεπτα μετά ωστόσο, το μυστηριώδες πλάσμα έχει ξεμακρύνει στον ορίζοντα, και εσύ κοντοστέκεσαι για λίγο, και αναρωτιέσαι που αποσκοπεί η ύπαρξή του. Μόνο για λίγο όμως – ο χρόνος περνά, η βουνοκορφή είναι ακόμη εδώ, και η περιπέτεια δεν μπορεί να περιμένει.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Resident Evil 7: biohazard @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One, Resident Evil 7: biohazard, PS4, PC

Άψογο και χωρίς ζόμπι

Δεν υπάρχει λόγος να το κρύβω: το Resident Evil 7: biohazard με αιφνιδίασε. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι από το Resident Evil 4 και έπειτα, η σειρά τρόμου και επιβίωσης άλλαξε ύφος και προσανατολισμό, κάνοντας μία στροφή προς την καθαρόαιμη δράση. Με κάθε νέο επεισόδιο, η σειρά έφευγε όλο και περισσότερο από το πνεύμα των Resident Evil που κυκλοφόρησαν μέχρι το 2003, με αποκορύφωμα το Resident Evil 6, ένα παιχνίδι που ήθελε να κάνει πολλά πράγματα μαζί σε μία προσπάθεια να ικανοποιήσει τους πάντες. Και τι δεν είχε το RE6: κυνηγητό με αυτοκίνητα, δράση μέσα σε ακυβέρνητο αεροπλάνο, η χωρίστρα του Λίαν ενάντια στα μούσκουλα του Κρις, μάχη με έναν επίμονο ζομποτυραννόσαυρο, κρυφτούλι με το κακέκτυπο του Nemesis, εκρήξεις χολιγουντιανών προδιαγραφών, καταστροφές κτηρίων α λα Uncharted, ξύλο και καράτε. Με τον καιρό, λοιπόν, και όσο η Capcom συνέχιζε τους πειραματισμούς, τα Resident Evil έχαναν σταδιακά τον χαρακτήρα τους. Αν και έγινε μια προσπάθεια επαναφοράς με τα Resident Evil Revelations και Revelations 2, ωστόσο, η σειρά συνέχισε να “πατάει” σε δύο βάρκες. Δράση και το πιστολίδι, από τη μία, τρόμος και την επιβίωση, από την άλλη, χωρίς ποτέ να βρεθεί η χρυσή τομή.   

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Horizon: Zero Dawn @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4, Horizon: Zero Dawn

Τεράστιο από κάθε άποψη

Με κάθε ειλικρίνεια, μετά από την τόσο ευχάριστη έκπληξη των Gravity Rush 2, Nioh (το απόλυτο sleeper hit της χρονιάς ως τώρα για εμένα προσωπικά), αλλά και του Resident Evil 7, τίτλων αποκλειστικών και μη που εγκαινίασαν τόσο δυναμικά και απρόσμενα το 2017, ήμουν έτοιμος για μια μεγάλη απογοήτευση με το Horizon: Zero Dawn. Είχα πλέξει ήδη στο μυαλό μου την τραγική μοίρα της χαρισματικής Guerilla που θα κατάφερνε για άλλη μια φορά να μαγέψει στον τεχνικό τομέα, αλλά δεν θα μπορούσε κατά τα άλλα να ανταποκριθεί στη φιλοδοξία του νέου της εγχειρήματος. Έστω και αν πολλές φορές η εν λόγω ομάδα ανάπτυξης έχει καταφέρει να αναμετρηθεί με πολύ άδικες προσδοκίες με πολύ καλά αποτελέσματα, τηρουμένων των αναλογιών.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Nioh @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4, Nioh

Το λένε νινζούτσου και είναι απλό

Το review του Nioh είναι από τα πιο εύκολα που έχω γράψει εδώ και πολύ καιρό. Δεν συναντάς πια εύκολα παιχνίδι με τόσο σαφή προσανατολισμό, προσήλωση στον στόχο και τόσο ξεκάθαρη αξία. Είναι από αυτά τα παιχνίδια που ανάβουν σχεδόν αμέσως έναν αριθμό στο μυαλό σου μόλις ξεκινήσεις να παίζεις (κρίμα που έχουμε καταργήσει τους βαθμούς, ε;), ο οποίος όχι μόνο δεν αλλάζει όσο περισσότερες ώρες αφιερώσεις στο παιχνίδι, αλλά βγάζει ρίζες και εξαπλώνεται σε επιχειρήματα σχεδόν από μόνος του.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Final Fantasy XV @Xbox One, PS4) του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One, PS4, Final Fantasy XV

Φύγαμε για ταξίδι και ξεχάσαμε την ιστορία και τους χαρακτήρες

Είναι περίεργο το πόσο διαφορετικά μετράει ο χρόνος για τα αγαπημένα μας βιντεοπαιχνίδια. Όταν ανακοινώθηκε το Final Fantasy XV, το ημερολόγιο ήταν “καρφωμένο” στο έτος 2006. Τότε, το X360 έκλεινε τη δεύτερή του χρονιά στην παγκόσμια αγορά, το PS3 ξεκινούσε τα πρώτα του βήματα, ενώ – αν δεν με απατά η μνήμη μου – το The Legend of Zelda: Twilight Princess δεν είχε, ακόμα, κυκλοφορήσει στο Gamecube. Και για να σας βοηθήσω έτσι ώστε να τοποθετηθείτε χρονικά, αρκεί να σας πω ότι στις αρχές του 2006, οι κάτοχοι PS2 απολάμβαναν το Final Fantasy XII.

περισσότερα ⇒