άρθρα


reviewsvideogames
Horizon: Zero Dawn @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4, Horizon: Zero Dawn

Τεράστιο από κάθε άποψη

Με κάθε ειλικρίνεια, μετά από την τόσο ευχάριστη έκπληξη των Gravity Rush 2, Nioh (το απόλυτο sleeper hit της χρονιάς ως τώρα για εμένα προσωπικά), αλλά και του Resident Evil 7, τίτλων αποκλειστικών και μη που εγκαινίασαν τόσο δυναμικά και απρόσμενα το 2017, ήμουν έτοιμος για μια μεγάλη απογοήτευση με το Horizon: Zero Dawn. Είχα πλέξει ήδη στο μυαλό μου την τραγική μοίρα της χαρισματικής Guerilla που θα κατάφερνε για άλλη μια φορά να μαγέψει στον τεχνικό τομέα, αλλά δεν θα μπορούσε κατά τα άλλα να ανταποκριθεί στη φιλοδοξία του νέου της εγχειρήματος. Έστω και αν πολλές φορές η εν λόγω ομάδα ανάπτυξης έχει καταφέρει να αναμετρηθεί με πολύ άδικες προσδοκίες με πολύ καλά αποτελέσματα, τηρουμένων των αναλογιών.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Nioh @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4, Nioh

Το λένε νινζούτσου και είναι απλό

Το review του Nioh είναι από τα πιο εύκολα που έχω γράψει εδώ και πολύ καιρό. Δεν συναντάς πια εύκολα παιχνίδι με τόσο σαφή προσανατολισμό, προσήλωση στον στόχο και τόσο ξεκάθαρη αξία. Είναι από αυτά τα παιχνίδια που ανάβουν σχεδόν αμέσως έναν αριθμό στο μυαλό σου μόλις ξεκινήσεις να παίζεις (κρίμα που έχουμε καταργήσει τους βαθμούς, ε;), ο οποίος όχι μόνο δεν αλλάζει όσο περισσότερες ώρες αφιερώσεις στο παιχνίδι, αλλά βγάζει ρίζες και εξαπλώνεται σε επιχειρήματα σχεδόν από μόνος του.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Final Fantasy XV @Xbox One, PS4) του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One, PS4, Final Fantasy XV

Φύγαμε για ταξίδι και ξεχάσαμε την ιστορία και τους χαρακτήρες

Είναι περίεργο το πόσο διαφορετικά μετράει ο χρόνος για τα αγαπημένα μας βιντεοπαιχνίδια. Όταν ανακοινώθηκε το Final Fantasy XV, το ημερολόγιο ήταν “καρφωμένο” στο έτος 2006. Τότε, το X360 έκλεινε τη δεύτερή του χρονιά στην παγκόσμια αγορά, το PS3 ξεκινούσε τα πρώτα του βήματα, ενώ – αν δεν με απατά η μνήμη μου – το The Legend of Zelda: Twilight Princess δεν είχε, ακόμα, κυκλοφορήσει στο Gamecube. Και για να σας βοηθήσω έτσι ώστε να τοποθετηθείτε χρονικά, αρκεί να σας πω ότι στις αρχές του 2006, οι κάτοχοι PS2 απολάμβαναν το Final Fantasy XII.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
FIFA 17 @PC, PS3, PS4, X360, Xbox One του Κώστα "Ektelion" Κωνσταντίνου

tags: Xbox One, X360, PS4, PS3, PC, FIFA 17, Ektelion

Το καλύτερο ποδοσφαιράκι έβαρ, κι άσε τον Μουστάκη να λέει :-Ρ

Τα παιχνίδια της σειράς FIFA μού έχουν στοιχίσει πολλά. Συγκεκριμένα δύο χειριστήρια, μια συρταρωτή βάση πληκτρολογίου, μία πόρτα ντουλάπας και γύρω στα οκτώ πληκτρολόγια (από τα φτηνά ευτυχώς. Το ένα που άντεξε το χρησιμοποιώ ακόμη). Επίσης, έχω εξασφαλίσει μια θέση πλάι στον Βελζεβούλη με όλα τα καντήλια που έχω κατεβάσει. Με το FIFA δεν παίζουμε, κυρίες και κύριοι. Ή μάλλον παίζουμε, αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ. Σας φαίνονται μπερδεμένα όλα αυτά; Κάπως έτσι είναι και τα αισθήματά μου για αυτή την κωλοσειρά.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Gears of War 4 @PC, Xbox One του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One, PC, Gears of War 4

Κλασικό, "αντρίκειο" blockbuster όπως τα κάνανε παλιά

Η σειρά Gears of War πάσχει διαχρονικά από ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα: ο πρώτος τίτλος ήταν λίγο-πολύ τέλειος. Ναι, εντάξει, είχε σημεία που σήμερα φαίνονται αρκετά ξεπερασμένα, αλλά σε γενικές γραμμές έκανε αυτό που ήθελε να κάνει με απόλυτη επιτυχία. Είχε ασταμάτητη δράση, μεγάλη ποικιλία εχθρών και καταστάσεων, ωραία ατμόσφαιρα, καλή ιστορία, υποδειγματικό co-op, πλούσιο ανταγωνιστικό  multiplayer. Ο δεύτερος τίτλος που κυκλοφόρησε στη συνέχεια, έκανε ακριβώς αυτό που έπρεπε: τελειοποίησε κάποια πράγματα και έκλεισε όλες τις τρύπες που ενδεχομένως είχε το παιχνίδι, κυρίως στο multiplayer. Η προσωπική μου αίσθηση ήταν ότι, μετά τον δεύτερο τίτλο, η ποιότητα έπεσε αισθητά. Όχι επειδή έγιναν λάθη σε τεχνικό ή σχεδιαστικό επίπεδο, αλλά επειδή η σειρά βρέθηκε σε αδιέξοδο και επειδή η δημιουργικότητα μάλλον είχε εξαντληθεί στους πρώτους δύο, υπερβατικά άψογους τίτλους: η ιστορία της τριλογίας έκλεισε με μάλλον αδέξιο τρόπο στο Gears of War 3, οι μηχανισμοί δεν είχαν πού αλλού να πάνε και η αλήθεια είναι ότι οι People Can Fly δεν μπόρεσαν να αναβιώσουν την ιστορία ή να καινοτομήσουν αρκετά στο gameplay, ώστε να έχει νόημα η κυκλοφορία του Judgment, του (ανεπίσημου) τέταρτου τίτλου της σειράς.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Odin Sphere Leifthrasir @PS4, PS3, PS Vita του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4, PS3, PS Vita, Odin Sphere Leifthrasir

A link to the past

Τα παιχνίδια του Τζορτζ Καμιτάνι αποτελούν τον κρίκο μιας νοητής αλυσίδας που συνδέει το παρόν με παρελθόν. Μια χρονική σύζευξη, ένα μικρό παραθυράκι στον χρόνο όπου συναντιούνται η σύγχρονη εποχή των υψηλών αναλύσεων, της ψηφιακής διανομής και της ταχύτατης μετάδοσης των πληροφοριών, με μια σχεδόν ξεχασμένη εποχή, όπου το μέτρημα των bit έφτανε μέχρι τον αριθμό 16, με ένα πλήθος από πολύχρωμους πιξελωτούς χαρακτήρες που “ζούσαν και βασίλευαν” στα κομπιούτερ και τα TV games. Μέσω του Odin Sphere Leifthrasir, πραγματοποιείται η αναβίωση της αυθεντικής arcade εμπειρίας που μας προσέφεραν απλόχερα τίτλοι όπως τα Golden Axe της SEGA, τα King of Dragons και Dungeons & Dragons της Capcom. Το παιχνίδι του ταλαντούχου Ιάπωνα σχεδιαστή, προσφέρει ένα μαγευτικό ταξίδι στον χρόνο, πίσω στην εποχή που μεσουρανούσαν τα side-scrolling beat ‘em up, από τα “αρχαία” Rastan και Arabian Nights της λατρεμένης Taito, μέχρι το μεταγενέστερο, αλλά εξίσου εντυπωσιακό και κλασικό, Guardian Heroes της Treasure.    

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Forza Horizon 3 @PC, Xbox One του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One, PC, Forza Horizon 3

Float like (a) Burnout, hit like (a) Motorstorm

Να που επιτέλους κινείται κάτι στο χώρο των arcade racers.  Εντάξει, υπάρχει πάντα η σταθερή, αν και στάσιμη, αξία του Mario Kart, αλλά με τις υπόλοιπες μεγάλες σειρές να καταρρέουν η μία μετά την άλλη, το μέλλον έδειχνε εξαιρετικά δυσοίωνο. Gran Turismo αυτό, Forza εκείνο, F1 το άλλο, Project Cars το παράλλο, κλειστή η Sony Liverpool, κλειστή η Criterion, κλειστή η Evolution, οι ελπίδες μας λιγοστές και το ψωμί μας μαύρο. Τον τελευταίο καιρό, όμως, υπάρχει μια τάση αναβίωσης, τόσο από μικρούς, όσο και από μεγαλύτερους developers: για τους λάτρεις των Wipeout και F-Zero υπάρχουν συγκινητικές (και ποιοτικές) νέες προσπάθειες, όπως το Fast Racing NEO στο Wii U και το Redout στα PC. Για τους υπόλοιπους, ευτυχώς που υπάρχουν η Microsoft και η Playground Games. Βλέπετε, το Forza Horizon 3 δεν είναι απλώς μια καλή προσπάθεια που ανατρέχει στις μεγάλες δόξες του είδους, αλλά ένας τίτλος που τολμά να διεκδικήσει τα πρωτεία, ακόμα και από ιστορικές σειρές.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Deus Ex: Mankind Divided @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Xbox One, PS4, PC, Deus Ex: Mankind Divided

Well, I did ask for this, didn't I.

Τι πράγμα κι αυτό με την ανθρωπότητα. Εκεί που είχαμε λύσει όλα μας τα προβλήματα και ήμαστε ενωμένοι, έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το κοινό μας μέλλον, προκύπτει ξαφνικά το ζήτημα με τα βιονικά ενισχυμένα άτομα. Να 'σου πάλι διαχωρισμός, εντάσεις, καταπίεση και, με ένα άλμα λογικής που θα το ζήλευε και ο λογογράφος του Τραμπ, τρομοκρατικές ενέργειες με χιλιάδες νεκρούς. Τι χιλιάδες, βάλε εκεί ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ να το ευχαριστηθούμε. Φυσικά και είναι από πίσω οι Ιλουμινάτι, αποκλείεται να είμαστε εμείς τέτοια κτήνη εκ φύσεως.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
No Man's Sky @PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PS4, PC, No Man's Sky

Εξομοιωτής απεραντοσύνης

Το καλό με τα review που γράφονται μετά από την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού είναι ότι δίνουν στον κριτικό την πολυτέλεια να συμπεριλάβει στην αξιολόγηση, αλλά και στο κείμενό του, ορισμένα «μεταδεδομένα». Δηλαδή στοιχεία που επηρεάζουν την ταυτότητα του έργου που καλείται να κρίνει, τα οποία δεν έχουν να κάνουν αυστηρά με το ίδιο το έργο. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην περίπτωση του No Man’s Sky, καθώς είναι ένας τίτλος που δημιούργησε τεράστιες προσδοκίες. Και όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση όπου το hype ξεφεύγει από τα όρια της λογικής, λογικό είναι να υπάρξει μια αίσθηση απογοήτευσης, όποια και αν είναι η καθαρή αξία του τίτλου.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
The Witcher 3: Blood and Wine @PS4, Xbox One, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Xbox One, The Witcher 3: Blood and Wine, PS4, PC

Ο πεντάμορφος και το τέρας

To Blood and Wine είναι η δεύτερη από τις δύο μεγάλες ξεχωριστές ιστορίες (με τη μορφή expansion) που ετοίμασε η CD Projekt RED για το The Witcher 3: Wild Hunt. Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής – και αυτό παρακαλώ να μείνει μεταξύ μας - τόσο αυτή, όσο και η πρώτη (Heart of Stones), δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Το Wild Hunt είναι ένα υπερπλήρες παιχνίδι, γεμάτο με εκατοντάδες αποστολές και σχεδόν αμέτρητα σημεία ενδιαφέροντος στον χάρτη του πελώριου κόσμου του. Συνεπώς, δεν υπήρχε λόγος για τη δημιουργία πρόσθετου υλικού αφού, ούτως ή άλλως, το αρχικό παιχνίδι προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία με αρχή, μέση και τέλος, χωρίς κενά και ασάφειες στην ιστορία του Γκέραλτ από τη Ρίβια. Η τριλογία του Λευκού Λύκου έκλεισε με ιδανικό τρόπο και το πολωνικό στούντιο θα μπορούσε, από πέρυσι κιόλας, να έχει αφοσιωθεί στον επόμενο στόχο του, το Cyberpunk 2077. Παρ’ όλα αυτά, οι άνθρωποι της CD Projekt RED θεώρησαν σωστό να αποχαιρετήσουν τη σειρά Witcher, με ένα μεγάλο – από κάθε άποψη – expansion, κόντρα στη λογική των “λιπόσαρκων” και σύντομων DCL που μας έχουν συνηθίσει οι περισσότερες εταιρίες του χώρου. Ως άλλος πρέσβης που μας κακομαθαίνει, λοιπόν, δεν μας προσφέρει μόνο από ένα λαχταριστό σοκολατάκι, αλλά ολόκληρο το δίσκο! Η αποχαιρετιστήρια DLC περιπέτεια του Γκέραλτ είναι μια χορταστική περιπέτεια, η οποία άνετα κοντράρει αυτόνομα RPG όπως το πρώτο Mass Effect, τόσο σε διάρκεια, όσο και περιεχόμενο. Ναι, για τέτοιο σοκολατάκι του πρέσβη, σας μιλάω. 

περισσότερα ⇒