άρθρα


reviewsvideogames
Diablo III: Ultimate Evil Edition @Switch, PS4, Xbox One, PS3, X360 του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Diablo 3 Reaper of Souls, Diablo III, Diablo III Ultimate Evil Edition, Diablo III: Eternal Collection, PS3, PS4, Switch, X360, Xbox One

Σαν στο σπίτι του - και στο Switch

Το άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση με αφορμή την κυκλοφορία του Diablo III: Eternal Collection στο Switch της Nintendo. Αναλυτική παρουσίαση για το φορητό Diablo III, θα βρείτε στη δεύτερη σελίδα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dark Souls Remastered @Switch, PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Dark Souls Remastered, PC, PS4, Switch, Xbox One

Το remaster του κλασικού πλέον Dark Souls καταφτάνει και στο Switch

Το άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση με αφορμή την κυκλοφορία του παιχνιδιού στο Switch της Nintendo. Αναλυτική παρουσίαση για το φορητό Dark Souls, θα βρείτε στη δεύτερη σελίδα. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Shadow of the Tomb Raider @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: PC, PS4, Shadow of the Tomb Raider, Xbox One

Βγαίνοντας απ’ τη σκιά

Αν και δεν ήμουν από αυτούς που τίμησαν ιδιαίτερα το Rise of the Tomb Raider και του έβαλα έναν από τους χαμηλότερους βαθμούς που πήρε στα τοπικά μέσα, όσο παίζω το νέο Shadow of the Tomb Raider, τόσο πιστεύω ότι ήμουν υπερβολικά επιεικής. Όχι ότι το Rise δεν ήταν καλό παιχνίδι, ιδιαίτερα τη χρονική περίοδο που κυκλοφόρησε, αλλά έπασχε από προβλήματα που ελάχιστοι πρόσεξαν, πόσο μάλλον στηλίτευσαν. Πρώτα από όλα, ήταν ένα παιχνίδι πανομοιότυπο με το προηγούμενο, και στο στήσιμο, αλλά ακόμα περισσότερο στο gameplay. Δεύτερον, ήταν ταλαιπωρημένο από τη διαδικασία ανάπτυξης, ενώ έσερνε παράλληλα και την κατάρα του cross-gen, δηλαδή έπρεπε να είναι αρκετά όμορφο για τα νέα συστήματα, αλλά να χωράει και στα προηγούμενα. Τρίτον, δεν είχε ενέργεια, νεύρο, ρυθμό. Μπορεί να έφταιγαν όλα τα παραπάνω, μπορεί και όχι, αλλά είχε τρομερά σκαμπανεβάσματα στην ποιότητά του. Όλα αυτά, βέβαια, μέσα στα πλαίσια ενός αντικειμενικά «καλού» action blockbuster, με όμορφα γραφικά, στιβαρούς μηχανισμούς (ιδιαίτερα στη μάχη) και μπόλικο ψάξιμο και δράση.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age @PS4, PC του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age, PC, PS4

Αξία διαχρονική και ανεκτίμητη

Αγαπημένες φίλες και φίλοι, αν η σειρά Dragon Quest ήταν φαγητό, θα ήταν κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο, το παραδοσιακό οικογενειακό πιάτο που φτιάχνει η μανούλα σχεδόν κάθε Κυριακή. Χωρίς να είναι γκουρμεδιάρικο και χωρίς να απαιτεί κάποια εξεζητημένη τεχνική στο μαγείρεμα ή κάποια μυστική συνταγή, το κοτόπουλο στο φούρνο με πατάτες (πω, αν το γράψω άλλη μία φορά, νομίζω ότι θα πεινάσω), μέσα σε όλη την απλότητα και τη διαχρονικότητα που το χαρακτηρίζει, συνεχίζει να ξετρελαίνει ουρανίσκους και να ευφραίνει κοιλίες. Και παρά τις όποιες παραλλαγές (όπως και να το κάνουμε, κάθε νοικοκυρά έχει τον δικό της τρόπο μαγειρέματος), η συνταγή παραμένει μία και μοναδική. Άλλωστε, γιατί να αλλάξεις κάτι που - ούτως ή άλλως - είναι πεντανόστιμο; Η Square Enix αναγνωρίζει τη διαχρονικότητα των Dragon Quest, γι’ αυτό και δεν μπαίνει στη διαδικασία να πειράξει την επιτυχημένη συνταγή. Μπορεί να αλλάζει εμφάνιση, να εκσυγχρονίζεται ώστε να συμβαδίζει με τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής, ωστόσο, τα βασικά της στοιχεία της σειράς, η δομή, ο κορμός και οι μηχανισμοί παραμένουν αναλλοίωτα εδώ και τρεις δεκαετίες. Το Dragon Quest θα είναι πάντα παραμυθένιο, θα μας μιλάει πάντα για την ιστορία ενός γενναίου νέου που τα βάζει με το απόλυτο Κακό, και, όσα χρόνια και αν περάσουν, θα μας ταξιδεύει στην εποχή της «αθωότητας» των βιντεοπαιχνιδιών, τότε που όλα τα δεινά του κόσμου έμοιαζαν με χαριτωμένα τερατάκια που χοροπηδούσαν πάνω-κάτω στην οθόνη.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Divinity: Original Sin II - Definitive Edition @Xbox One, PC, PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Divinity: Original Sin II - Definitive Edition, PC, PS4, Xbox One

Ένα κλασικό είδος φτάνει στο απόγειό του

Για την αναβίωση του είδους των isometric RPG τα έχουμε ξαναπεί. Δεν είναι μόνο θέμα νοσταλγίας, τα παιχνίδια της πολύ συγκεκριμένης αυτής συνομοταξίας άφησαν όντως ένα κενό στον χώρο των RPG που δεν μπορούσαν να καλύψουν οι τρισδιάστατοι τίτλοι που ήρθαν να πάρουν τη θέση τους. Σίγουρα, τα τρισδιάστατα παιχνίδια ρόλων στο στυλ των Elder Scrolls, των Ultima Underworld, των Witcher και των Gothic (και ας μην ξεχνάμε και την περίοδο των MMORPG σαν το World of Warcraft που κάποτε φάνταζαν ως το μοναδικό πιθανό μέλλον για το είδος) έχτισαν κόσμους τόσο πλούσιους σε ατμόσφαιρα, αλληλεπίδραση και εμβύθιση που έκαναν τα περίτεχνα διοράματα των ισομετρικών RPG να μοιάζουν απαρχαιωμένα. Παράλληλα, στην άλλη άκρη του φάσματος έκανε την εμφάνισή της μια νέα γενιά RPG ιαπωνικής προέλευσης, η οποία κατάφερε να κατακτήσει τις καρδιές των φίλων του είδους με επικές ιστορίες απαράμιλλης κλίμακας, κινηματογραφικό μεγαλείο και δραματική ένταση που αργήσαμε να δούμε στα δυτικά παιχνίδια ρόλων. 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Marvel’s Spider-Man @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Marvel’s Spider-Man, PS4

Η μεγάλη χρηματοδότηση φέρνει και μεγάλη ευθύνη

Είναι προφανές ότι το Spider-Man της Insomniac δεν προέκυψε τυχαία. Όλες οι κινήσεις που (φαίνεται) να έγιναν εδώ μυρίζουν χρήμα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ted Price, ιδρυτή της Insomniac, το έργο ξεκίνησε από τη Marvel, όχι από τη Sony, στα πλαίσια της προσπάθειας του αμερικανικού κολοσσού να συνεργαστεί με πραγματικά μεγάλους παίκτες της αγοράς και να δημιουργήσει βιντεοπαιχνίδια πρώτης γραμμής. Ίσως επειδή οι χαρακτήρες της Marvel έχουν μείνει λίγο πίσω σε αυτόν τον τομέα, με την DC, τον άλλοτε μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, να απολαμβάνει τη δόξα των Arkham, αλλά και των Injustice. Η τελευταία φορά που η Marvel είχε ένα πραγματικά κορυφαίο videogame ανεξαρτήτως license, ίσως ήταν τα πρώτα δύο Marvel vs. Capcom και, φυσικά, τα πρώτα τρισδιάστατα Spider-Man της Neversoft. Είναι προφανές ότι η επιλογή των Sony/Insomniac, αλλά και της Crystal Dynamics για τους Avengers στοχεύει σε πραγματικά μεγάλες παραγωγές, φιλόδοξες από κάθε άποψη, που δεν θα βασίζονται μόνο στους διάσημους πρωταγωνιστές τους.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Detroit: Become Human @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Detroit: Become Human, PS4

Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας

Για κάποιον λόγο, τα δημιουργήματα του David Cage συγκεντρώνουν επάνω τους πολύ θυμό και περιφρόνηση. Ίσως επειδή δεν είναι βιντεοπαιχνίδια με την κλασική έννοια της λέξης, παρόλο που αυτό δεν εμποδίζει τους τίτλους της Telltale Games ή τα walking simulators να σημειώνουν αξιοπρεπέστατες πωλήσεις. Ίσως επειδή εστιάζουν πολύ στον τεχνικό τομέα, κάτι που αυτομάτως αποκλείει συγκεκριμένες πλατφόρμες και, κατά συνέπεια, συγκεκριμένα είδη κοινού, παρόλο που το ίδιο ισχύει για όλα τα σύγχρονα blockbuster. Ίσως επειδή υπάρχουν εξίσου, ίσως και πιο ταλαντούχες ομάδες, με ενδεχομένως καλύτερες ιστορίες, οι οποίες δεν βρίσκουν τη χρηματοδότηση για να κάνουν κάτι παρόμοιο... παρόλο που σε αυτήν την περίπτωση η αρνητική αντίδραση θα έπρεπε να στρέφεται κατά των εκδοτών και όχι κατά της Quantic Dream. Ίσως επειδή συνδυάζουν όλα τα παραπάνω. Όπως και αν έχει, υπάρχουν άπειροι -και κάποιοι από αυτούς έγκυροι- λόγοι που προκαλούν αυτές τις αντιδράσεις.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
God of War @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: God of War, PS4

Αποθεωτικό

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου God of War, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, είναι ότι... δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει. Κάπου εδώ θα πεταχτεί κάποιος και θα μου πει (με το δίκιο του) «τι είναι αυτά που μας λες ρε Φωκίωνα, εδώ μιλάμε για μια σειρά που έχει εξοντώσει ένα ολόκληρο μυθολογικό πάνθεον και με κάθε νέο τίτλο ανεβάζει τον πήχη στο θέαμα. Τι άλλο προσπαθεί να κάνει, αν όχι να εντυπωσιάσει;». Κι όμως, ακριβώς εκεί είναι το ζήτημα: έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο όπου η επένδυση στο θέαμα δεν μπορεί να προσφέρει κάτι περισσότερο σε αυτήν τη σειρά. Έχουμε δει μυθολογικά πλάσματα να ζωντανεύουν με τρόπο που θα ζήλευε και ο Χαριχάουζεν, έχουμε δει μερικά από τα πιο περίτεχνα και επικά σκηνικά που έχουν εμφανιστεί ποτέ στην οθόνη, έχουμε δει θεούς, ακόμα και τις ίδιες τις Μοίρες, να πεθαίνουν, τον ήλιο να σβήνει σε μια έκρηξη αιματηρής οργής. Η εμμονή στην ένταση και στον εντυπωσιασμό δεν θα είχε μέλλον, ακόμη και σε μια νέα γενιά μηχανημάτων. Δεν μπορείς να αντικαταστήσεις την έμπνευση και το πρωτογενές υλικό με την τεχνική αρτιότητα και τις αξίες παραγωγής. Φυσικά και θα μπορούσε να επενδύσει με τον ίδιο τρόπο πάλι στο θέαμα. Όμως ο αντίκτυπος θα ήταν δυσανάλογος της επένδυσης.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Bayonetta 1 + 2 @Switch) του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: Bayonetta 1 + 2, Switch

Μια... εξτραβαγκάντσα δράσης που χωράει στην τσέπη σου

Δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα από τότε που ο Φωκίων ανέλαβε να αξιολογήσει το πακέτο των Bayonetta και Bayonetta 2 για τον «αδικοχαμένο» προκάτοχο του Nintendo Switch. Σίγουρα δεν έχει αλλάξει τίποτα στους συγκεκριμένους τίτλους με την καθαυτή μεταφορά τους στο Switch, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα απόλυτα διεκπεραιωτικό port, με ελάχιστο επενδυμένο χρόνο σε οποιεσδήποτε προσθήκες στο πρωτότυπο περιεχόμενο. Όχι βέβαια πως έχει ιδιαίτερη σημασία όταν μιλάμε (ειδικά) για το Bayonetta 2, που κυκλοφόρησε σε ένα σύστημα με πολύ μικρή βάση χρηστών (Wii U) και κατέληξε στα χέρια ακόμη λιγότερων. Δεν έχει αλλάξει επίσης τίποτα και στο ίδιο το είδος των παιχνιδιών στο οποίο ανήκουν τα Bayonetta: τα (τρισδιάστατα) παιχνίδια στυλιζαρισμένης δράσης που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια είναι ελάχιστα, σε βαθμό που η Platinum έχει καταστεί σχεδόν αποκλειστική εκπρόσωπος του είδους, εκτελώντας «εργολαβίες» για οποιαδήποτε εταιρεία παραγωγής ενδιαφέρεται να προσθέσει ένα παρόμοιο δημιούργημα στο ρόστερ των κυκλοφοριών της. Βέβαια, σαν franchise το Bayonetta παραμένει μια ξεχωριστή περίπτωση, γιατί για τη Nintendo, το να καρπωθεί την αποκλειστική παρουσία της σειράς στα συστήματά της αποτελούσε κίνηση που εξυπηρετούσε καθαρά το ηθικό των οπαδών και το πρεστίζ της απέναντι στους hardcore gamer. Ενώ για την Platinum Games, η άνευ όρων επένδυση από τη μεριά της Nintendo έδωσε πνοή ζωής και δημιουργική ελευθερία σε ένα από τα λιγοστά πρωτότυπα δημιουργήματα του στούντιο.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Monster Hunter: World @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Monster Hunter: World, PC, PS4, Xbox One

Απόβαση στη Δύση

 

περισσότερα ⇒