άρθρα


reviewsvideogames
Marvel’s Spider-Man @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Marvel’s Spider-Man, PS4

Η μεγάλη χρηματοδότηση φέρνει και μεγάλη ευθύνη

Είναι προφανές ότι το Spider-Man της Insomniac δεν προέκυψε τυχαία. Όλες οι κινήσεις που (φαίνεται) να έγιναν εδώ μυρίζουν χρήμα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ted Price, ιδρυτή της Insomniac, το έργο ξεκίνησε από τη Marvel, όχι από τη Sony, στα πλαίσια της προσπάθειας του αμερικανικού κολοσσού να συνεργαστεί με πραγματικά μεγάλους παίκτες της αγοράς και να δημιουργήσει βιντεοπαιχνίδια πρώτης γραμμής. Ίσως επειδή οι χαρακτήρες της Marvel έχουν μείνει λίγο πίσω σε αυτόν τον τομέα, με την DC, τον άλλοτε μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, να απολαμβάνει τη δόξα των Arkham, αλλά και των Injustice. Η τελευταία φορά που η Marvel είχε ένα πραγματικά κορυφαίο videogame ανεξαρτήτως license, ίσως ήταν τα πρώτα δύο Marvel vs. Capcom και, φυσικά, τα πρώτα τρισδιάστατα Spider-Man της Neversoft. Είναι προφανές ότι η επιλογή των Sony/Insomniac, αλλά και της Crystal Dynamics για τους Avengers στοχεύει σε πραγματικά μεγάλες παραγωγές, φιλόδοξες από κάθε άποψη, που δεν θα βασίζονται μόνο στους διάσημους πρωταγωνιστές τους.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Dark Souls Remastered @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Dark Souls Remastered, PC, PS4, Xbox One

Ευπρόσδεκτες τεχνικές βελτιώσεις για έναν τίτλο που αξίζει μια θέση στο πάνθεον των κλασικών

Ας ξεκινήσουμε με τα εύκολα: το Dark Souls Remastered είναι μια πολύ ευπρόσδεκτη επανέκδοση που κάνει ακριβώς αυτό που γράφει στο κουτί: είναι ένα remaster και όχι ένα remake στο στυλ του Shadow of the Colossus. Αυτό σημαίνει ότι οι βελτιώσεις είναι μόνο τεχνικές, χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις στη φύση του τίτλου. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτές είναι και οι μοναδικές βελτιώσεις που χρειάζεται. Γιατί το Dark Souls είναι ένας τίτλος που του αξίζει να μείνει διαχρονικός, ένας τίτλος κλασικός με όλη την έννοια της λέξης, βάσει του οποίου κρίνονται και θα κρίνονται πολλοί νεότεροι.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Detroit: Become Human @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Detroit: Become Human, PS4

Μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας

Για κάποιον λόγο, τα δημιουργήματα του David Cage συγκεντρώνουν επάνω τους πολύ θυμό και περιφρόνηση. Ίσως επειδή δεν είναι βιντεοπαιχνίδια με την κλασική έννοια της λέξης, παρόλο που αυτό δεν εμποδίζει τους τίτλους της Telltale Games ή τα walking simulators να σημειώνουν αξιοπρεπέστατες πωλήσεις. Ίσως επειδή εστιάζουν πολύ στον τεχνικό τομέα, κάτι που αυτομάτως αποκλείει συγκεκριμένες πλατφόρμες και, κατά συνέπεια, συγκεκριμένα είδη κοινού, παρόλο που το ίδιο ισχύει για όλα τα σύγχρονα blockbuster. Ίσως επειδή υπάρχουν εξίσου, ίσως και πιο ταλαντούχες ομάδες, με ενδεχομένως καλύτερες ιστορίες, οι οποίες δεν βρίσκουν τη χρηματοδότηση για να κάνουν κάτι παρόμοιο... παρόλο που σε αυτήν την περίπτωση η αρνητική αντίδραση θα έπρεπε να στρέφεται κατά των εκδοτών και όχι κατά της Quantic Dream. Ίσως επειδή συνδυάζουν όλα τα παραπάνω. Όπως και αν έχει, υπάρχουν άπειροι -και κάποιοι από αυτούς έγκυροι- λόγοι που προκαλούν αυτές τις αντιδράσεις.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
God of War @PS4) του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: God of War, PS4

Αποθεωτικό

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου God of War, όσο παράδοξο και αν ακούγεται, είναι ότι... δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει. Κάπου εδώ θα πεταχτεί κάποιος και θα μου πει (με το δίκιο του) «τι είναι αυτά που μας λες ρε Φωκίωνα, εδώ μιλάμε για μια σειρά που έχει εξοντώσει ένα ολόκληρο μυθολογικό πάνθεον και με κάθε νέο τίτλο ανεβάζει τον πήχη στο θέαμα. Τι άλλο προσπαθεί να κάνει, αν όχι να εντυπωσιάσει;». Κι όμως, ακριβώς εκεί είναι το ζήτημα: έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο όπου η επένδυση στο θέαμα δεν μπορεί να προσφέρει κάτι περισσότερο σε αυτήν τη σειρά. Έχουμε δει μυθολογικά πλάσματα να ζωντανεύουν με τρόπο που θα ζήλευε και ο Χαριχάουζεν, έχουμε δει μερικά από τα πιο περίτεχνα και επικά σκηνικά που έχουν εμφανιστεί ποτέ στην οθόνη, έχουμε δει θεούς, ακόμα και τις ίδιες τις Μοίρες, να πεθαίνουν, τον ήλιο να σβήνει σε μια έκρηξη αιματηρής οργής. Η εμμονή στην ένταση και στον εντυπωσιασμό δεν θα είχε μέλλον, ακόμη και σε μια νέα γενιά μηχανημάτων. Δεν μπορείς να αντικαταστήσεις την έμπνευση και το πρωτογενές υλικό με την τεχνική αρτιότητα και τις αξίες παραγωγής. Φυσικά και θα μπορούσε να επενδύσει με τον ίδιο τρόπο πάλι στο θέαμα. Όμως ο αντίκτυπος θα ήταν δυσανάλογος της επένδυσης.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Bayonetta 1 + 2 @Switch) του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: Bayonetta 1 + 2, Switch

Μια... εξτραβαγκάντσα δράσης που χωράει στην τσέπη σου

Δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα από τότε που ο Φωκίων ανέλαβε να αξιολογήσει το πακέτο των Bayonetta και Bayonetta 2 για τον «αδικοχαμένο» προκάτοχο του Nintendo Switch. Σίγουρα δεν έχει αλλάξει τίποτα στους συγκεκριμένους τίτλους με την καθαυτή μεταφορά τους στο Switch, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα απόλυτα διεκπεραιωτικό port, με ελάχιστο επενδυμένο χρόνο σε οποιεσδήποτε προσθήκες στο πρωτότυπο περιεχόμενο. Όχι βέβαια πως έχει ιδιαίτερη σημασία όταν μιλάμε (ειδικά) για το Bayonetta 2, που κυκλοφόρησε σε ένα σύστημα με πολύ μικρή βάση χρηστών (Wii U) και κατέληξε στα χέρια ακόμη λιγότερων. Δεν έχει αλλάξει επίσης τίποτα και στο ίδιο το είδος των παιχνιδιών στο οποίο ανήκουν τα Bayonetta: τα (τρισδιάστατα) παιχνίδια στυλιζαρισμένης δράσης που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια είναι ελάχιστα, σε βαθμό που η Platinum έχει καταστεί σχεδόν αποκλειστική εκπρόσωπος του είδους, εκτελώντας «εργολαβίες» για οποιαδήποτε εταιρεία παραγωγής ενδιαφέρεται να προσθέσει ένα παρόμοιο δημιούργημα στο ρόστερ των κυκλοφοριών της. Βέβαια, σαν franchise το Bayonetta παραμένει μια ξεχωριστή περίπτωση, γιατί για τη Nintendo, το να καρπωθεί την αποκλειστική παρουσία της σειράς στα συστήματά της αποτελούσε κίνηση που εξυπηρετούσε καθαρά το ηθικό των οπαδών και το πρεστίζ της απέναντι στους hardcore gamer. Ενώ για την Platinum Games, η άνευ όρων επένδυση από τη μεριά της Nintendo έδωσε πνοή ζωής και δημιουργική ελευθερία σε ένα από τα λιγοστά πρωτότυπα δημιουργήματα του στούντιο.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Monster Hunter: World @Xbox One, PS4, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Monster Hunter: World, PC, PS4, Xbox One

Απόβαση στη Δύση

 

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Shadow of the Colossus @PS4) του Σπύρου "Shinobi" Ασημάκη

tags: PS4, Shadow of the Colossus

Όταν η τεχνολογία συμβαδίζει με το φιλόδοξο όραμα του Fumito Ueda

Κάνοντας μία σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, με αφορμή την κυκλοφορία του Shadow of the Colossus στο PS4, αναρωτήθηκα τι ήταν τελικά αυτό που έλειπε από τους τίτλους του Φουμίτο Ουέντα, οι οποίοι κυκλοφόρησαν για το PS2, πριν από πολλά, πολλά χρόνια. Μάλλον ήταν εκείνο το σύστημα που θα μπορούσε να “σηκώσει” το βάρους ενός υπέρμετρα φιλόδοξου εγχειρήματος, που αρνούταν πεισματικά να συμβιβαστεί με τις δυνατότητες των παιχνιδομηχανών εκείνης της περιόδου. Παρά τον ευφυή τους σχεδιασμό, τόσο το ICO, όσο και το Shadow of the Colossus, ταλανίζονταν από διάφορα τεχνικά προβλήματα, όπως οι συχνές μεταπτώσεις στο frame rate και η προβληματική κάμερα. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τον όχι και τόσο φροντισμένο οπτικό τομέα, έρχονταν σε αντίθεση με το μεγαλεπήβολο όραμα του δημιουργού τους. Αυτή η ασυνέπεια που παρουσίαζαν τα δύο παιχνίδια, έδιναν την εντύπωση ότι ο Ουέντα, κατά τον αρχικό σχεδιασμό, έπρεπε να είχε στο νου του πανίσχυρα συστήματα που δεν υπήρχαν, εκείνη την εποχή, στην αγορά.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Football Manager 2018 @PC ""

tags: Football Manager 2018, PC

Τα πρόσωπα στο προσκήνιο

Την παρουσίαση του Football Manager 2018 ανέλαβε ο εκλεκτός καλεσμένος μας - και βετεράνος των FM, ο Γιώργος Γρίβας (george_grivas@hotmail.com).

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Assassin’s Creed: Origins @PS4, Xbox One, PC του Φωκίωνα "Dismiss" Χαροκόπου

tags: Assassin’s Creed: Origins, PC, PS4, Xbox One

Φάγαμε τον Άνουβι, μας έμεινε ο Ώρος

Μετά από εννέα χρόνια ανελλιπούς παρουσίας στους καταλόγους με τις πολυαναμενόμενες κυκλοφορίες της χρονιάς, η σειρά Assassin’s Creed αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα για έναν χρόνο. Ας το ξαναδούμε πάλι: μετά από ΕΝΝΕΑ χρόνια ανελλιπούς παρουσίας, εννέα χρόνια γεμάτα με πανάκριβα blockbusters, ενώ σε αρκετά από αυτά τα χρόνια υπήρχαν και «διπλές» κυκλοφορίες, αν συνυπολογίσουμε τις κυκλοφορίες για φορητά, το ένα και μοναδικό spin-off για συστήματα προηγούμενης γενιάς και τα διάφορα παρατρεχάμενα platformers και card games για κινητά, η εκδότρια Ubisoft αποφάσισε να ξεκουράσει τη σειρά Assassin’s Creed για ΕΝΑΝ χρόνο. Δηλαδή κάποιος πίστεψε ότι μια σειρά με τόσα συσσωρευμένα χρόνια στιλιζαρισμένης δράσης και μυθολογίας και με παγιωμένο gameplay το οποίο είχε αρχίσει πλέον να δείχνει σχεδόν προκλητικά τις αδυναμίες του, θα μπορέσει να αλλάξει ρότα μέσα σε έναν χρόνο.

περισσότερα ⇒
reviewsvideogames
Super Mario Odyssey @Switch) του Στέλιου «gandalfst» Μουστάκη

tags: Super Mario Odyssey, Switch

Μια Οδύσσεια, σκέτο... έπος!

Ένα σωρό από Super Mario του παρελθόντος μπορείς να ανιχνεύσεις στο δημιουργικό DNA του Super Mario Odyssey. Είναι όμως κατά την άποψή μου, μία συγκεκριμένη υπο-σειρά παιχνιδιών του διάσημου υδραυλικού της Nintendo, που δίνει πραγματικά το στίγμα του τίτλου του 2017. Όχι, δεν πρόκειται για τα Super Mario 64 και Sunshine, παρά το γεγονός πως το Odyssey ακολουθεί τη δομή και τη σχεδιαστική φιλοσοφία αυτών των τίτλων, προσφέροντας «ανοιχτούς» κόσμους και επιβραβεύοντας την εξερεύνηση του παίκτη με φεγγάρια (πάλαι ποτέ αστέρια). Ούτε είναι τα Super Mario Galaxy, παρά το γεγονός πως σε μηχανιστικό επίπεδο, το παιχνίδι χρησιμοποιεί την αίσθηση του χειρισμού που εισήγαγαν εκείνα τα παιχνίδια, τον εμπλουτίζει με επιπλέον ρεπερτόριο κινήσεων που έχουμε να δούμε από το Mario 64 και πειραματίζεται ξανά με motion controls. Ούτε πάλι είναι τα 3D Land και 3D World τα διαφοροποιά στοιχεία, αν και το Odyssey μοιράζεται το κοινό στοιχείο της επίδειξης δημιουργικότητας που διέκρινε κυρίως το World, προσφέροντας τη μία πίσω από την άλλη, νέες ιδέες και εμπνεύσεις σε κάθε πίστα, με ρυθμό που αμφιβάλλω αν υπάρχει άλλος τίτλος στην αγορά που να μπορεί να πλησιάσει.

περισσότερα ⇒